Audi ujawniło kalendarz swoich rynkowych debiutów na 2019 rok. Wśród nowości będą m.in. modernizacje Q7 i A4 oraz zupełnie nowa odsłona kompaktowego A3.
Polski kalendarz premier Audi na 2019 rok prezentuje się następująco:
- Audi e-tron: I kwartał 2019 r. (czytaj pierwszą jazdę: Audi e-tron)
- Audi R8 lifting: I kwartał 2019 r. (czytaj pierwszą jazdę: Audi R8 po liftingu)
- Audi SQ8: III kwartał 2019 r.
- Audi Q7 – lifting: IV kwartał 2019 r.
- Audi A4 – lifting: IV kwartał 2019 r.
- Audi Q3 Sportback: III kwartał 2019 r. (zobacz zdjęcia szpiegowskie: Audi Q3 Sportback)
- Audi e-tron Sportback: IV kwartał 2019 r.
- Audi A3: IV kwartał 2019 r.
- Audi RS 7: IV kwartał 2019 r.
Najważniejszą nowością w tym gronie będzie kolejna odsłona kompaktowego Audi A3, zbudowana w oparciu o ósmą generację Volkswagena Golfa (jego debiut nastąpi najpewniej późną wiosną br.).
Poza kalendarzem premier ujawnionych przez polskie biuro prasowe Audi (źródło: IBRM Samar) w sieci pojawiła się jednak „mapa drogowa” centrali Audi w Ingolstadt (źródło). A w niej kolejne nowości:
- I kwartał 2019 r.: Audi R8 Spyder po liftingu
- II kwartał 2019 r.: Audi A6 allroad, Audi TT RS po liftingu, Audi RS 5 Sportback (czytaj więcej)
- III kwartał 2019 r.: Audi Q5 e-tron, Audi A7 e-tron, Audi RS 7
- IV kwartał 2019 r.: Audi A8 L e-tron, Audi RS Q3, Audi RS 6
Wciąż niewiadomą pozostaje kwestia nazewnictwa kompaktowego SUV-a a la coupe bazującego na nowym Q3: jedne źródła podają, że będzie to Q3 Sportback, a inne (włącznie z dokumentami z centrali) – że Q4.
Jak widać, tegoroczny kalendarz premier Audi obfituje w nowości – ale musi. W przeciwieństwie do BMW i Mercedesa w 2018 r. producent zanotował spadek sprzedaży (1,8 mln, -3,5%), m.in. z uwagi na zawirowania związane z przejściem na cykl pomiarowy WLTP na europejskim rynku. Nie zamortyzowały go nawet wzrosty na największym (1/3 sprzedaży) rynku Chin. Nowości to szansa na przyciągnięcie nowych nabywców.