Druga generacja kompaktowego SUV-a Audi – większa i przestronniejsza od pierwszego Q3. Do sprzedaży trafi na przełomie listopada i grudnia bieżącego roku.
Czas na zmianę modelu był już najwyższy – pierwsze Q3 to najstarszy SUV w gamie Audi, obecny na rynku już od 7 lat. Druga generacja wyraźnie „urosła” i opracowano ją już na modularnej płycie MQB, znanej z bardzo dużej liczby modeli koncernu VW, m.in. Tiguana. Wzrost rozmiarów Q3 jest logiczny – kiedy wprowadzano do sprzedaży pierwsze Q3, w gamie nie było jeszcze mierzącego 419 cm Q2. Teraz Q3 ma 448,4 cm długości (wzrost aż o 9,6 cm), 185,6 cm szerokości (+2,5 cm) i 158,5 cm wysokości (-0,5 cm). Rozstaw osi także znacząco wzrósł – z 260 do 268 cm. Dzięki zwiększeniu rozmiarów zewnętrznych kabina stała się przestronniejsza, a bagażnik – zdecydowanie pojemniejszy. Teraz mieści on do półki 530 l (maksymalnie, do dachu – 1525 l), czyli o 70 l więcej. Funkcjonalność Q3 znacznie poprawia dzielona w proporcji 40:20:40 i przesuwana w zakresie 15 cm kanapa (przy jej pełnym przesunięciu do przodu bagażnik ma 675 l).
Na początku gama Q3 obejmie silniki benzynowe 1.5 TFSI (150 KM, tylko z napędem przednim) oraz 2.0 TFSI (190 lub 230 KM; standardowo napęd 4×4), a także diesla 2.0 TDI (najpierw w wersji o mocy 150 KM, łączonej z napędem 4×4, a potem także z przednim). Później pojawi się także 2.0 TDI o mocy 190 KM. W zależności do jednostki oferowane będą skrzynie manualna lub dwusprzęgłowa.
Q3 będzie można kupić z jednym z trzech rodzajów zawieszeń: standardowym, obniżonym i utwardzonym sportowym oraz adaptacyjnym, z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce pracy. Opcjonalnie w ofercie znajdzie się system wyboru trybów jazdy Audi drive select (auto, comfort, dynamic, offroad, individual), wpływający m.in. na działanie przepustnicy, wspomagania kierownicy, skrzyni S tronic i amortyzatorów. Q3 ma – seryjnie lub za dopłatą – wiele systemów wsparcia kierowcy, m.in. adaptacyjny tempomat, asystentów pasa ruchu i jazdy w korkach, układy ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i samochodach zbliżających się z boku podczas cofania, awaryjnego hamowania w przypadku ryzyka kolizji oraz system czterech kamer pokazujących obraz dookoła auta.