Audi Q3 Sportback

Po zeszłorocznej premierze swojego dużego SUV-a à la coupe, Audi szykuje kolejny model tego typu. Tym razem za bazę posłuży znacznie mniejsze, kompaktowe Audi Q3, które prawdopodobnie zostanie określone mianem Sportback, a nie Q4.

Nowe auto, które przyłapaliśmy podczas zimowych testów w północnej Szwecji, zostanie zaprezentowane jeszcze w tym roku – zapewne na wrześniowej wystawie motoryzacyjnej we Frankfurcie. Q3 Sportback, poza ściętą tylną częścią nadwozia, ma być nieco niższe i szersze niż model, z którego się wywodzi. Co ciekawe, pomysł na Q3 Sportback wcale nie jest taki nowy. Jego zwiastunem było bowiem koncepcyjne Audi TT Offroad Concept, zaprezentowane w 2014 r. na wystawie motoryzacyjnej w Pekinie.

Audi Q3 Sportback ma być wytwarzany w tej samej hiszpańskiej fabryce (miejscowość Martorell), w której powstaje już Q3. Tak samo jak ono, powstanie na modułowej platformie MQB, co oznacza, że skorzysta z przypisanej jej elementów, jak silniki i przekładnie, zawieszenie czy też wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

Wnętrze zdominują dwa ekrany o rozdzielczości HD, czyli wirtualny zestaw wskaźników oraz 8,8- lub 10,1-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Ten ostatni pod względem logiki obsługi, rozplanowania, a także mnogości funkcji odpowiada multimediom stosowanym w najdroższych modelach niemieckiej marki. Spośród jego licznych funkcji należy wymienić m.in. nawigację online, obsługę systemów Android Auto i Apple CarPlay, sterowanie gestami czy też możliwość udostępnienia pasażerom internetu (hot-spot WiFi).

Audi Q3 (kokpit)
We wnętrzu – rewolucja. Konsola środkowa jest nachylona w stronę kierowcy o 10 stopni. Centralny ekran dotykowy – w zależności od wersji systemu multimedialnego – ma przekątną 8,8 lub 10,1 cala. Zamiast tradycyjnych wskaźników zastosowano wyświetlacz (opcjonalnie dostępny w różnych odmianach).

Gama silników zapewne będzie odpowiadała temu, co znalazło się pod maską „Q-trójki”. Do wyboru będą więc 1,5-litrowe i 2-litrowe jednostki TFSI o mocy 150, 190 i 230 KM oraz 2-litrowy 150-konny turbodiesel. Niewykluczone, że Sportback otrzyma jego mocniejszą, 190-konną wersję oraz będzie dostępny w odmianie RS. Jeśli tak się stanie, to do jego napędu posłuży jednostka 2.5 R5 z turbodoładowaniem o mocy sięgającej aż 420 KM. W ofercie nowego modelu ma się znaleźć również napęd hybrydowy, wykorzystujący silniki benzynowy i elektryczny. Zasięg na samych elektronach ma wynieść do 50 km – zgodnie z regulacjami na rynek chiński.

Audi Q3 Sportback ma odebrać klientów takim autom, jak BMW X2, Jaguar E-Pace, Range Rover Evoque drugiej generacji oraz debiutującemu niedługo Mercedesowi GLA drugiej generacji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here