Używane Renault Megane III (2008-2016) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Renault Megane III

Renault Megane III cieszy się dobrą opinią – oferuje niezłe wyposażenie i względną niezawodność w atrakcyjnej cenie. Oto opinie o używanym Renault Megane III.

Trzecie wcielenie kompaktowego Renault zadebiutowało w 2008 roku, zastępując słynące z awaryjnej elektroniki Megane II. W 2016 r., po wprowadzeniu na rynek Megane IV, ceny „trójki” zapikowały, co jest typowym zjawiskiem – model stracił status wciąż produkowanego. Megane III pozostało jednak jednym z najbardziej nowoczesnych, bezpiecznych i dobrze wyposażonych kompaktów na rynku, dostępnym przy tym w rozsądnej cenie. Trzonem oferty są 5-drzwiowy hatchback i kombi (Grandtour), które za sprawą wydłużonego rozstawu osi zapewnia pasażerom drugiego rzędu większą ilość miejsca na kolana. W ofercie Renault były też 3-drzwiowy hatchback (nazywany też Megane Coupe) oraz Coupe-Cabriolet (CC) ze sztywnym, składanym dachem. Dwie ostatnie wersje występują jednak dużo rzadziej na rynku. Był też sedan, oferowany jako Renault Fluence. Podobnie jak kombi, ma on wydłużony rozstaw osi. Potencjalni nabywcy, kierując się stereotypami i negatywnymi opiniami na temat niezawodności, wciąż boją się kupować samochody Renault. W przypadku trzeciej generacji Megane obawy są niesłuszne – inżynierowie dopracowali ten model i nie zastosowali w nim eksperymentalnych rozwiązań, które mogłyby trapić poważne awarie. Tylne zawieszenie jest oparte o solidną belkę skrętną, silniki to sprawdzone jednostki, używanych części nie brakuje, a markowe zamienniki są łatwo dostępne i tanie.

NASZ SKLEP
Renault Megane III 03
W tylnej części nadwozia Megane III nie dokonywano większych zmian przez cały okres produkcji. Linię tylnej części odmiany 3d poprowadzono odważnie. Niestety, ma to skutek w postaci słabej widoczności do tyłu.

Niełatwo o równie wszechstronny samochód kompaktowy jak Renault Megane: potencjalni odbiorcy mają w czym wybierać, jeśli chodzi o wersje nadwoziowe i silniki. Ten model nie irytuje częstymi usterkami jak poprzednik, ale czy to oznacza, że jest całkowicie bezawaryjny? Poznajmy opinie właścicieli używanych Renault Megane III.

Renault Megane (2021) – opis wersji i cennik

Renault Megane III 03
Renault Megane III w wersji Grandtour ma zwiększony rozstaw osi, który pasażerom drugiego rzędu zapewnia większą przestrzeń na nogi. Do bagażnika zmieści jednak stosunkowo niewiele (jak na kompaktowe kombi), bo 485 l pakunków.

Używane Renault Megane III – wnętrze

Użytkownicy Megane III chwalą estetyczne i dobrze spasowane wnętrze, które nie trzeszczy nawet po przebiegach rzędu 200 tys. km. Zużyte elementy wykończeniowe nie są jednak niczym niezwykłym w samochodzie francuskim. Kolorystyka jest przyjemna dla oka. Ergonomia – bez większych zastrzeżeń, choć do obsługi tempomatu (dwa przełączniki na kierownicy i przycisk) oraz pilota do systemu audio (dodatkowa manetka na kolumnie kierownicy) trzeba się przyzwyczaić. W prawie wszystkich autach uświadczymy częściowo cyfrowe wskaźniki (prędkościomierz) i odpalanie przy użyciu przycisku i karty Hand Free. Tych rozwiązań nie zastosowano jedynie w bazowych specyfikacjach Generation, przewidzianych dla flot. Duży plusem używanych Renault Megane III jest bogate wyposażenie większości aut. Minimum stanowi ręczna klimatyzacja, komputer pokładowy, elektryczne lusterka czy wspomaganie kierownicy. Megane sprzedawane przez osoby prywatne nierzadko są wyposażone w nawigację firmy TomTom – względnie łatwą w obsłudze i posiadającą dobre mapy (choć w obecnych czasach nie zawsze aktualne).

Przestronność należy do grona zalet Renault Megane III. W odróżnieniu od poprzednika ma on bardziej klasycznie zaprojektowane nadwozie, bez ściętej tylnej klapy, dzięki czemu zyskał też bagażnik. Czterem dorosłym osobom nie powinno brakować miejsca, także na głowy. Większy komfort jazdy na kanapie oferuje odmiana kombi i sedan Fluence, które mają wydłużony o 6 cm rozstaw osi. Z kolei 3-drzwiowego hatchbacka i kabrioleta dedykujemy maksymalnie dwóm osobom. Plus za niezłe wyprofilowanie boków standardowych foteli: oczywiście na lepsze możemy liczyć w odmianach GT czy R.S. W kwestii bagażników niespecjalnie bryluje… najpojemniejsza wersja nadwoziowa Megane, czyli kombi pomieści 485 l i jest to zaledwie przeciętny wynik w klasie, zwłaszcza że hatchback 5d zabierze na pokład aż 405 l. Wariant 3-drzwiowy – trochę mniej, bo 377 l, w dodatku ma bardzo wąski otwór załadunkowy. Kabriolet zmieści, w zależności od położenia dachu, od 211 do 417 l bagażu. W przypadku Renault Fluence do dyspozycji jest 496 l przestrzeni bagażowej o ograniczonej funkcjonalności (typowej dla sedana).

Używane Renault Megane III – silniki

W palecie wersji silnikowych dosłownie każdy będzie znaleźć w stanie coś dla siebie. Dostępne były bowiem wolnossące silniki benzynowe 1.6 16V (101/110 KM) i pochodzący od Nissana 2.0 16V (140 KM, łączony tylko z przekładnią CVT), jak również jednostki z turbodoładowaniem1.2 TCe (115 i 132 KM), 1.4 TCe (130 KM), 2.0 TCe (180, 190, 220, 250, 265 i 273 KM). Jednostki o mocy od 250 KM wzwyż trafiały do flagowego Megane R.S. Zainteresowanym montowaniem instalacji LPG do aut można polecić wolnossące silniki 1.6 16V oraz turbodoładowane 1.4/2.0 TCe z pośrednim wtryskiem. Paletę diesli tworzyły jednostki 1.5 dCi (86, 90, 95, 106 i 110 KM) – najpopularniejsze na rynku wtórnym, a także rzadziej spotykane 1.6 dCi (130 KM), 1.9 dCi (130 KM) i 2.0 dCi (150, 160 i 163 KM). Żadnej z jednostek nie należy się obawiać. Nawet 1.9 dCi, owiany złą opinią za sprawą wysokiej awaryjności w Lagunie II, to znacznie udoskonalona konstrukcja. To samo można powiedzieć o 1.5 dCi, które z problemami z panewkami i układem wtryskowym zmagało się przed epoką Megane III.

Używane Renault Megane III (2009-2016) – który silnik wybrać?

Renault Megane III silnik (2)
Silniki „starej daty”, czyli wolnossące 1.6 (fot.) i 2.0 przetrwały do samego końca produkcji Megane III. Udana downsizingowa konstrukcja 1.4 TCe w 2013 r. ustąpiła miejsca silnikowi Nissana – 1.2 TCe, który zmaga się z podwyższonym zapotrzebowaniem na olej silnikowy.
Renault Megane III silnik
Odnośnie turbodiesla 1.5 dCi panuje zasada: im młodszy, tym lepszy. Niemniej nawet te najstarsze zostały istotnie zmodyfikowane względem odmian montowanych w Megane II.

Używane Renault Megane III – opinie kierowców

 Zalety 

„Bardzo estetyczne i dobrze spasowane plastiki we wnętrzu, przebieg 206 tys. km i nic nie skrzypi”

„Ciche zawieszenie, nie łomocze nawet podczas jazdy na wybojach. W zakrętach prowadzi się idealnie”

„Silnik 1.5 dCi faktycznie bardzo mało pali – mniej więcej 5 l/100 km. Poza tym auto ma duży zasięg i nie trzeba go często tankować”

„Mam 1.5 dCi z filtrem sadzy. Nigdy nie było żadnego problemu z przepełnieniem filtra, mimo że jeżdżę po mieście”

„Mam wersję Privilege. Świetne wyposażenie za małe pieniądze”

 

 Wady 

„Stale zapala się kontrolka AIRBAG, w komputerze nie znaleziono błędów – przyczyna nieznana”

„Dwa razy wymieniałem kartę uruchamiającą, ponieważ nagle przestawała działać”

„Z tyłu jest za mało miejsca na kolana jak na tę klasę samochodów”

„Strzelają i chrupią ograniczniki w drzwiach. W końcu się popsują”

„Wyświetlacz centralny zbyt mocno świeci w nocy, zwłaszcza w czasie jazdy pozamiejskiej”

„Za krótkie przełożenia w wersji 1.6”

Używane Renault Megane III – awaryjność, typowe usterki

Podobnie jak inne modele Renault, także Megane III potrafi zgłaszać nieistniejące usterki. W opinii użytkowników pojazdu dobrym pomysłem jest zaopatrzenie się w skaner diagnostyczny, który pozwoli na samodzielne odczytywanie kodów błędów (każda taka operacja u mechanika to przynajmniej 50 zł). W silnikach benzynowych 1.6 16V po przebiegu ok. 150 tys. km do wymiany zwykle kwalifikuje się klekoczący wariator faz rozrządu (znany też jako KZFR). Niezbyt trwałe okazują się tuleje przednich wahaczy. W opinii użytkowników Megane III problemem są też podatny na zarysowania lakier oraz wykonana z cienkiego szkła szyba czołowa – znane są przypadki jej pęknięcia przy zmianie temperatur. Karta Hands Free raczej nie sprawia problemów. Nawet gdyby do nich doszło, niezależne serwisy potrafią ją naprawić za niecałe 300 zł. Użytkownikom podoba się praca zawieszenia, dobrze wybierającego nierówności i zapewniającego dobre prowadzenie na zakrętach. Spośród silników dobrą opinią cieszy się turbodiesel 1.5 dCi – według właścicieli nie tylko mało pali (5l/100 km), ale i nie sprawia problemów z filtrem DPF, nawet podczas jazdy miejskiej. Pewne obawy może budzić trwałość panewek. Specjalizujące się w obsłudze Renault serwisy czasami rekomendują ich profilaktyczną wymianę co ok. 100 tys. km (ok. 1000 zł). Można spotkać się też z opiniami, że z silnikiem nic złego się nie dzieje, jeżeli kierowca nie używa samochodu w agresywny sposób oraz wymienia olej co 15 tys. km. Z dystansem podchodźmy do aut z wysokimi przebiegami wyposażonymi w bezstopniowe skrzynie CVT.

Renault Megane III karta
Kartę uruchamiającą w dzisiejszych czasach łatwo ją szybko (i tanio) naprawić.

Pośród wad czytelnicy wymieniają jeszcze drobne błędy w elektronice (typu stale paląca się kontrolka airbagu, mimo braku błędów w komputerze) i zbyt intensywną jasność centralnego wyświetlacza, przeszkadzającego zwłaszcza podczas jazdy pozamiejskiej. Użytkownicy skarżą się też na słabe wykonanie niektórych elementów (m.in. ograniczników w drzwiach). Dodatkowo w wersji 1.6 mogą denerwować zbyt krótkie przełożenia w skrzyni.

Używane Renault Megane III – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN odczytamy z obudowy deski rozdzielczej z lewej strony. Znajduje się on też na słupku przednim prawym, pomiędzy zawiasami od drzwi.

Renault Megane III numer VIN

Używane Renault Megane III – sytuacja rynkowa

Na zakup jeżdżącego egzemplarza wystarczy ok. 15 tys. zł. Kto planuje kupienie używanego Megane III za 20-25 tys. zł będzie miał ogromne pole manewru, a do wyboru zadbane auta. Tyle powinno już wystarczyć na samochód po pierwszym liftingu (2012 r.). Kompaktowe Renault po drugiej modernizacji (2014 r.) kosztują minimum 30 tys. zł. Najmłodsze egzemplarze i najtańsze Megane R.S. przekraczają 40 tys. zł. Wśród ogłoszeń nie brakuje samochodów z polskich salonów i z pełni udokumentowaną historią. Trzeba jednak mieć na względzie, że część aut pochodzi z flot, co nie każdemu może odpowiadać. Najłatwiej o 5-drzwiowego hatchbacka i kombi. Większa część ogłoszeń dotyczy samochodów z silnikami benzynowymi.

Używane Renault Megane III – podsumowanie

Najpopularniejsze obecnie na rynku wtórnym Renault Megane nie jest samochodem idealnym i totalnie bezawaryjnym, ale i tak względnie solidnym i niedrogim w przywracaniu do pełnej sprawności. Dzięki wachlarzowi różnych odmian sprawdzi się jako samochód o sportowym zacięciu, auto rodzinne lub pojazd do bezstresowej eksploatacji w mieście. Najlepiej szukać egzemplarzy z silnikami o „niesplamionej” reputacji, czyli 1.6 16V, 1.4 TCe, 1.6 dCi lub 2.0 dCi.

Polecamy uwadze materiały o innych używanych Renault:

Używane Renault Megane II (2002-2009) – opinie użytkowników

Używane Renault Clio III (2005-2012) – opinie użytkowników

Używane Renault Scenic III (2009-2017) – opinie użytkowników

Renault Megane III 55

Renault Megane III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.430-456/181/143-147 cm
Rozstaw osi264-270 cm
Pojemność bagażnikahtb 5d 405-1162 l, htb 3d 377-1024 l, kmb 485-1600 l, CC 211-417 l, Fluence 496 l
Renault Megane III – dane techniczne, osiągi, spalanie (podstawowe silniki benz.)
Silnik1.2 TCe1.2 TCe1.4 TCe1.6 16V1.6 16V2.0 16V
Pojemność1197 cm³1197 cm³1397 cm³1598 cm³1598 cm³1997 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz.benz.benz.
Maks. moc115 KM132 KM130 KM101 KM110 KM140 KM
Maks. moment190 Nm205 Nm190 Nm148 Nm151 Nm195 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,9 s10,7 s9,6 s10,9 s10,5 s10,3 s
Prędkość maks.190 km/h200 km/h200 km/h190 km/h195 km/h195 km/h
Śr. zużycie paliwa5,3 l/100 km5,6 l/100 km6,5 l/100 km6,7 l/100 km6,9 l/100 km7,4 l/100 km
Renault Megane III – dane techniczne, osiągi, spalanie (najmocniejsze silniki benz.)
Silnik2.0 TCe2.0 TCe2.0 TCe2.0 TCe (R.S.)2.0 TCe (R.S. Trophy)2.0 TCe (R.S. Trophy 275)
Pojemność1998 cm³1998 cm³1998 cm³1998 cm³1998 cm³1998 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbo
Maks. moc180 KM190 KM220 KM250 KM265 KM273 KM
Maks. moment300 Nm300 Nm340 Nm340 Nm360 Nm370 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h7,8 s7,8 s6,8 s6,1 s6,0 s5,8 s
Prędkość maks.225 km/h230 km/h240 km/h245 km/h254 km/h255 km/h
Śr. zużycie paliwa7,7 l/100 km7,0 l/100 km7,3 l/100 km8,4 l/100 km7,5 l/100 km7,5 l/100 km
Renault Megane III – dane techniczne, osiągi, spalanie (podstawowe silniki Diesla)
Silnik1.5 dCi1.5 dCi1.5 dCi1.5 dCi1.5 dCi
Pojemność1461 cm³1461 cm³1461 cm³1461 cm³1461 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc86 KM90 KM95 KM106 KM110 KM
Maks. moment200 Nm200 Nm240 Nm240 Nm260 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,9 s12,5 s12,3 s10,9 s12,1 s
Prędkość maks.175 km/h180 km/h190 km/h190 km/h190 km/h
Śr. zużycie paliwa4,5 l/100 km4,4 l/100 km4,0 l/100 km4,5 l/100 km3,5 l/100 km
Renault Megane III – dane techniczne, osiągi, spalanie (mocniejsze silniki Diesla)
Silnik1.6 dCi1.9 dCi2.0 dCi2.0 dCi2.0 dCi
Pojemność1598 cm³1870 cm³1995 cm³1995 cm³1995 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc130 KM130 KM150 KM160 KM165 KM
Maks. moment320 Nm300 Nm360 Nm380 Nm380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,1 s9,5 s9,2 s8,5 s8,5 s
Prędkość maks.200 km/h205 km/h210 km/h215 km/h215 km/h
Śr. zużycie paliwa4,0 l/100 km5,1 l/100 km6,6 l/100 km5,9 l/100 km5,6 l/100 km

Używane Renault Megane III – galeria

7 KOMENTARZE

    • Miałem 2 kombi 1.5 dCi 106kM świetne auto bardzo dobrze wykonane. Praktycznie prócz skóry wszystko. Teraz jeżdżę za ciosem 3 i wykonanie dużo gorsze lakier papier. Blacha na drzwiach mieciutka.kontrolki jakieś takie przeźroczyste. Ograniczniki strzelają. Fakt trochę gorzej wyposażona ,ale widać różnicę na nie.

  1. Mam od 2 lat RM 3 1.6 LPG i muszę powiedzieć że to bardzo solidne auto pod względem kosztów użytkowania i komfortu jazdy.Stosunek jakość/ cena w przypadku tego auta to jego główny atut.Nie polecam osobom które chcą jakiś sportowych wrazeń(krótkie przełożenia),na trasy również szukać większego silnika ale naprawdę za te kasę to bardzo dobry wybor

  2. Ja mam Renowke w kabriolecie, kocham ten samochod mam 7 lat. 1.6 16V…Uwielbiam to auto na trasie jak przyklejone do drogi i kabrio latem frajda. Uwielbiam, ubolewam ze przestali produkowac:(

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj