NowościAktualnościUżywana Honda Accord VIII (2008-2015) - który silnik wybrać?

Używana Honda Accord VIII (2008-2015) – który silnik wybrać?

Używana Honda Accord trzyma cenę jak mało który samochód klasy średniej. Którą wersję silnikową wybrać, by cieszyć się z niezawodności godnej Hondy?

Ósma generacja Hondy Accord była ostatnią oficjalnie sprzedawaną w Europie. Mimo umiarkowanej popularności samochód jest bardzo pożądany na rynku wtórnym, a renomę modelu odzwierciedlają wolno spadające ceny używanych aut. Istotnie, solidność to niemal drugie imię Hondy Accord. Widać to po zabezpieczeniu antykorozyjnym i trwałości wnętrza, po którym nie widać przejechanych kilometrów. Poza tym samochód odwiedza serwisy tylko przy okazji rutynowych przeglądów. Nie oznacza to jednak, że Honda Accord jest zupełnie bezawaryjna. Mało tego: koszty doprowadzenia skrajnie zużytego egzemplarza do porządku potrafią mocno sprowadzić na ziemię.

Jaką wersję silnikową Hondy Accord VIII wybrać, by później nie żałować? Jak ten model spisuje się z instalacją gazową? A może lepiej wybrać diesla?

Używana Honda Accord VIII – silniki benzynowe

Największą popularnością w ogłoszeniach cieszy się benzynowy silnik 2.0 i-VTEC. Zastosowano w nim system zmiennych faz rozrządu VTEC, a do napędu rozrządu użyto trwałego łańcucha. Brak turbodoładowania przekłada się na charakterystykę użytkowania. By sprawnie przyspieszać, jednostkę trzeba trzymać na obrotach, a to skutkuje sporym zużyciem paliwa (ok. 11 l/100 km w mieście). Brak wtrysku bezpośredniego teoretycznie daje możliwość założenia instalacji gazowej (w ogłoszeniach nie brakuje „zagazowanych” Accordów), lecz trzeba pamiętać o regularnym korygowaniu luzu zaworowego. Jeśli już zdecydujemy się na montaż LPG, zlećmy go doświadczonemu gazownikowi i nie oszczędzajmy na samej instalacji.

Honda Accord VIII
2-litrowy silnik benzynowy zapewnia wystarczające osiągi, ale mógłby mniej palić. Na szczęście w zasadzie się nie psuje.

Znacznie rzadszą alternatywę stanowi benzynowy 2.4 i-VTEC o mocy aż 201 KM. To silnik o podobnej konstrukcji, który również łączył się z 6-biegową skrzynią manualną lub 5-biegową automatyczną. Jeśli kogoś nie przeraża jeszcze większe spalanie, może go rozważyć. Uwaga: w niektórych Accordach 2.4 stwierdzono przypadki zużywania oleju silnikowego. Na szczęście z tym problemem da się żyć.

Honda Accord VIII
Co 5. benzynowa Honda Accord VIII ma pod maską silnik 2.4 i-VTEC. Ma on te same wady i zalety co mniejszy 2.0 i-VTEC, czyli sporo pali i średnio nadaje się do LPG.

Używana Honda Accord VIII – silniki Diesla

W ogłoszeniach umiarkowaną podażą cieszą się z kolei wysokoprężne Accordy. Być może to efekt wysokich kosztów akcyzy przy sprowadzaniu ich do Polski (pojemność 2.2). Silnik oznaczony jako i-DTEC występował w dwóch wersjach mocy: 150 KM i 180 KM. Pokaźny moment obrotowy pozwala dynamicznie przyspieszać, co doceniają osoby użytkujące Hondy na autostradach. Nie polecamy go do miejskiej eksploatacji, bowiem wtedy sporo pali i sprawia kłopoty z zapychającym się DPF-em. Konieczność doinwestowania bierze się z wysokich przebiegów Accordów z dieslem. Przeważnie trzeba nastawić się na wymianę sprzęgła z kołem dwumasowym (łącznie ok. 5 tys. zł), ewentualnie łańcucha rozrządu, o ile sygnalizują tą konieczność postukiwania wydobywające się z silnika.

Honda Accord VIII
Turbodiesel Hondy okazuje się żywotny, ale bardzo drogi w serwisowaniu. Na rynku wtórnym jest graczem drugiego planu.

Używana Honda Accord VIII – jaki silnik wybrać?

Pójdźmy za tym, co oferuje nam rynek wtórny, czyli wybierzmy benzynowego 2.0 i-VTEC, najlepiej bez instalacji gazowej. 2.4 wymaga cierpliwości przy poszukiwaniach, turbodiesel z kolei może niepotrzebnie obciążyć portfel późniejszymi „niespodziankami”.

Szczegółowe informacje na temat używanej Hondy Accord VIII znajdziesz w poniższym wpisie:

Używana Honda Accord VIII – opinie użytkowników

Honda Accord VIII – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 2.0 i-VTEC 2.4 i-VTEC 2.2 i-DTEC 2.2 i-DTEC
Pojemność 1997 cm³ 2354 cm³ 2204 cm³ 2204 cm³
Paliwo benz. benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 156 KM 201 KM 150 KM 180 KM
Maks. moment 192 Nm 234 Nm 350 Nm 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s 7,9 s 9,7 s 8,8 s
Prędkość maks. 215 km/h 227 km/h 212 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,5 l/100 km 9,0 l/100 km 5,3 l/100 km 5,8 l/100 km

Honda Accord VIII

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji