Honda Accord VIII

Używana Honda Accord trzyma cenę jak mało który samochód klasy średniej. Którą wersję silnikową wybrać, by cieszyć się z niezawodności godnej Hondy?

Ósma generacja Hondy Accord była ostatnią oficjalnie sprzedawaną w Europie. Mimo umiarkowanej popularności samochód jest bardzo pożądany na rynku wtórnym, a renomę modelu odzwierciedlają wolno spadające ceny używanych aut. Istotnie, solidność to niemal drugie imię Hondy Accord. Widać to po zabezpieczeniu antykorozyjnym i trwałości wnętrza, po którym nie widać przejechanych kilometrów. Poza tym samochód odwiedza serwisy tylko przy okazji rutynowych przeglądów. Nie oznacza to jednak, że Honda Accord jest zupełnie bezawaryjna. Mało tego: koszty doprowadzenia skrajnie zużytego egzemplarza do porządku potrafią mocno sprowadzić na ziemię.

Jaką wersję silnikową Hondy Accord VIII wybrać, by później nie żałować? Jak ten model spisuje się z instalacją gazową? A może lepiej wybrać diesla?

Używana Honda Accord VIII – silniki benzynowe

Największą popularnością w ogłoszeniach cieszy się benzynowy silnik 2.0 i-VTEC. Zastosowano w nim system zmiennych faz rozrządu VTEC, a do napędu rozrządu użyto trwałego łańcucha. Brak turbodoładowania przekłada się na charakterystykę użytkowania. By sprawnie przyspieszać, jednostkę trzeba trzymać na obrotach, a to skutkuje sporym zużyciem paliwa (ok. 11 l/100 km w mieście). Brak wtrysku bezpośredniego teoretycznie daje możliwość założenia instalacji gazowej (w ogłoszeniach nie brakuje „zagazowanych” Accordów), lecz trzeba pamiętać o regularnym korygowaniu luzu zaworowego. Jeśli już zdecydujemy się na montaż LPG, zlećmy go doświadczonemu gazownikowi i nie oszczędzajmy na samej instalacji.

Honda Accord VIII
2-litrowy silnik benzynowy zapewnia wystarczające osiągi, ale mógłby mniej palić. Na szczęście w zasadzie się nie psuje.

Znacznie rzadszą alternatywę stanowi benzynowy 2.4 i-VTEC o mocy aż 201 KM. To silnik o podobnej konstrukcji, który również łączył się z 6-biegową skrzynią manualną lub 5-biegową automatyczną. Jeśli kogoś nie przeraża jeszcze większe spalanie, może go rozważyć. Uwaga: w niektórych Accordach 2.4 stwierdzono przypadki zużywania oleju silnikowego. Na szczęście z tym problemem da się żyć.

Honda Accord VIII
Co 5. benzynowa Honda Accord VIII ma pod maską silnik 2.4 i-VTEC. Ma on te same wady i zalety co mniejszy 2.0 i-VTEC, czyli sporo pali i średnio nadaje się do LPG.

Używana Honda Accord VIII – silniki Diesla

W ogłoszeniach umiarkowaną podażą cieszą się z kolei wysokoprężne Accordy. Być może to efekt wysokich kosztów akcyzy przy sprowadzaniu ich do Polski (pojemność 2.2). Silnik oznaczony jako i-DTEC występował w dwóch wersjach mocy: 150 KM i 180 KM. Pokaźny moment obrotowy pozwala dynamicznie przyspieszać, co doceniają osoby użytkujące Hondy na autostradach. Nie polecamy go do miejskiej eksploatacji, bowiem wtedy sporo pali i sprawia kłopoty z zapychającym się DPF-em. Konieczność doinwestowania bierze się z wysokich przebiegów Accordów z dieslem. Przeważnie trzeba nastawić się na wymianę sprzęgła z kołem dwumasowym (łącznie ok. 5 tys. zł), ewentualnie łańcucha rozrządu, o ile sygnalizują tą konieczność postukiwania wydobywające się z silnika.

Honda Accord VIII
Turbodiesel Hondy okazuje się żywotny, ale bardzo drogi w serwisowaniu. Na rynku wtórnym jest graczem drugiego planu.

Używana Honda Accord VIII – jaki silnik wybrać?

Pójdźmy za tym, co oferuje nam rynek wtórny, czyli wybierzmy benzynowego 2.0 i-VTEC, najlepiej bez instalacji gazowej. 2.4 wymaga cierpliwości przy poszukiwaniach, turbodiesel z kolei może niepotrzebnie obciążyć portfel późniejszymi „niespodziankami”.

Szczegółowe informacje na temat używanej Hondy Accord VIII znajdziesz w poniższym wpisie:

Używana Honda Accord VIII – opinie użytkowników

Honda Accord VIII – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik2.0 i-VTEC2.4 i-VTEC2.2 i-DTEC2.2 i-DTEC
Pojemność1997 cm³2354 cm³2204 cm³2204 cm³
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc156 KM201 KM150 KM180 KM
Maks. moment192 Nm234 Nm350 Nm380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,3 s7,9 s9,7 s8,8 s
Prędkość maks.215 km/h227 km/h212 km/h220 km/h
Śr. zużycie paliwa7,5 l/100 km9,0 l/100 km5,3 l/100 km5,8 l/100 km

Honda Accord VIII

Oceny czytelników
[Głosów: 8 Średnia: 3.9]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here