NowościCennikiPeugeot 508 (2024). Opis wersji i cennik

Peugeot 508 (2024). Opis wersji i cennik

Peugeot 508 drugiej generacji zadebiutował w 2018 roku, a niedawno przeszedł lifting. Ceny tego modelu zaczynają się od 182 400 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Peugeota 508 w swoim drugim wydaniu został przedstawiony w 2018 roku i w porównaniu z poprzednikiem jest znacznie odważniej stylizowany. Wzrok przyciąga smukła linia nadwozia w stylu coupe (wersja SW to niemal shooting brake), a po otwarciu bezramkowych drzwi zobaczymy nowoczesną, multimedialną deskę rozdzielczą Peugeot i-Cockpit. Wnętrze auta nie należy do najbardziej przestronnych w klasie, jednak na pochwałę zasługują świetna jakość wykończenia oraz bardzo dobre wyciszenie. W lutym tego roku przedstawiono odświeżony model (na zdjęciach – egzemplarze sprzed liftingu). Więcej o tym aucie: Peugeot 508 po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje

Peugeot 508 - tył

Peugeot 508 (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Peugeot 508 mierzy 475,0 cm długości, 185,9 cm szerokości (207,9 cm z lusterkami) i 140,3 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 279,3 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 487 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1537 l.

Peugeot 508 SW mierzy 477,8 cm długości, 185,9 cm szerokości (207,9 cm z lusterkami) i 142,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 279,3 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 530 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1780 l.

Peugeot 508 (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną oraz 2 hybrydy plug-in. Wszystkie wersje mają przedni napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Peugeota 508 w wersji liftback, w nawiasach podane osiągi modelu 508 SW (o ile się różnią).

Silnik benzynowy:

  • 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,0 (10,1) s, prędkość maksymalna: 211 (206) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,3 (6,0-6,5) l/100 km

Silnik wysokoprężny:

  • 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 (11,4) s, prędkość maksymalna: 208 (206) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,4 (5,2-5,5) l/100 km
Peugeot 508 - silnik
Silnik 1.5 BlueHDi

Napęd hybrydowy:

  • 1.6 PureTech Hybrid (180 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 (8,3) s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,1-1,5 (1,2-1,5) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 64 km
  • 1.6 PureTech Hybrid (225 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 (8,0) s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,1-1,4 (1,2-1,5) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 64 km
Peugeot 508 SW - silnik
Silnik 1.6 PureTech Hybrid

Nowy Peugeot 508 (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.2 PureTech/130 KM i automatyczną skrzynią biegów. Wysokoprężny wariant 1.5 BlueHDi/130 KM kosztuje odpowiednio: 195 000 zł (Allure) oraz 205 000 zł (GT). Hybrydowa odmiana 1.6 PureTech Hybrid/180 KM została wyceniona na: 214 600 zł (Allure) oraz 224 600 zł (GT), a mocniejszy wariant 1.6 PureTech Hybrid/225 KM – na: 221 500 zł (Allure) oraz 231 500 zł (GT). Dopłata do modelu 508 SW wynosi 5000 zł (Allure i GT). Peugeot 508 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Peugeot 508 (2020)

Allure – od 182 400 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe felgi aluminiowe Merion dwutonowe, diamentowane, z oponami 215/55 R17
  • Zestaw naprawczy do kół
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla drugiego rzędu siedzeń
  • 6 poduszek powietrznych (adaptacyjne przednie, boczne przednie, kurtynowe przednie i tylne)
  • Mocowania ISOFIX na tylnych bocznych miejscach
  • Zagłówki regulowane na wysokość dla wszystkich miejsc
  • Aktywna pokrywa silnika
  • Elektroniczna kontrola stabilności (ESP) z kontrolą antypoślizgową przy ruszaniu (ASR), kontrolą blokady kół podczas hamowania (ABS), elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), wspomaganiem hamowania awaryjnego (EBA)
  • Dynamiczna kontrola stabilności jazdy (DSC) i kołysania przyczepy (TSM)
  • System hamowania awaryjnego z kamerą wideo i radarem
  • System ostrzegania przed kolizją i kontrola uwagi kierowcy
  • System utrzymania na pasie ruchu z wykrywaniem krawędzi drogi
  • Monitorowanie martwego pola
  • Kontrola czasu jazdy kierowcy
  • Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych
  • Adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Przełącznik trybu jazdy – Eco / Normal / Sport (silniki benzynowe i wysokoprężne), Electric / Hybrid / Sport (napęd hybrydowy)
  • Kontrola ciśnienia w ogumieniu pośrednia
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Elektryczny hamulec postojowy ze wspomaganiem ruszania na wzniesieniu i automatyczną blokadą
  • Wspomaganie parkowania tyłem, przodem i bokiem (z sygnalizacją graficzną i dźwiękową)
  • VisioPark 1 – kamera cofania HD 180 stopni z obrazem wyświetlanym na ekranie dotykowym i funkcją Top Rear Vision
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania auta ADML
  • Automatyczna blokada drzwi po ruszeniu
  • Wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Automatyczny włącznik reflektorów
  • Funkcja „Follow Me Home”
  • Reflektory przednie w technologii Peugeot Matrix LED
  • Światła do jazdy dziennej LED w kształcie 3 pazurów
  • Tylne światła Full LED z funkcją zmiennej intensywności świecenia
  • Obudowy i podstawy lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym błyszczącym
  • Osłona wlotu powietrza w kolorze nadwozia
  • Dolna listwa przedniego zderzaka w kolorze nadwozia
  • Napis „PEUGEOT” na pokrywie bagażnika
  • Monogramy 508 i PEUGEOT w kolorze Basaltic Grey
  • Monogramy „HYBRID” na słupkach (w modelu 508 SW na przednich błotnikach) i pokrywie bagażnika (napęd hybrydowy)
  • Relingi dachowe w kolorze czarnym błyszczącym (dla modelu 508 SW)
  • Czarne błyszczące obramowania szyb bocznych
  • Kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
  • Wielofunkcyjna kierownica pokryta perforowaną skórą licową
  • Przełącznik automatycznej skrzyni biegów „e-Toggle”
  • Chromowane przełączniki typu „Toggle Switch”
  • Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
  • Konsola centralna w kolorze błyszczącej czerni
  • Wnętrze i podsufitka w kolorze czarnym
  • Tapicerka z materiału Falgo łączona ze skórą ekologiczną z przeszyciami „Quartz”
  • Mechaniczna regulacja fotela kierowcy i pasażera z regulacją wysokości i elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego (4 poziomy)
  • Tylna kanapa składana w proporcjach 1/3 – 2/3 z centralnym podłokietnikiem, otworem na narty (i sterowaniem z bagażnika w modelu 508 SW)
  • Podłokietnik centralny z podświetlanym schowkiem
  • Oświetlenie wewnętrzne LED – przednie i tylne lampy sufitowe z dwoma miejscami do czytania, osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami, schowki, wnęki na nogi
  • Niebieskie oświetlenie Ambient paneli drzwi przednich
  • Elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne
  • Lusterka boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane, składane, z kierunkowskazami LED, światłem powitalnym, ze wskaźnikami monitorowania martwego pola
  • Blokada rodzicielska tylnych szyb
  • Dwa gniazda 12V – w zamkniętym schowku w konsoli centralnej oraz w bagażniku
  • Dwa porty USB -C z przodu – w schowku w przednim podłokietniku (1x ładowanie + przesyłanie danych oraz 1x ładowanie)
  • Dwa porty USB-A z tyłu – z tyłu konsoli centralnej (2x ładowanie)
  • Peugeot i-Cockpit z 12,3-calowym panelem wirtualnych zegarów
  • Ekskluzywny panel wskaźników „Dichroic” i ekran dotykowy z dedykowanym motywem graficznym (napęd hybrydowy)
  • Zaawansowany Peugeot i-Connect – nawigacja satelitarna 3D online (mapy Europy) z 10-calowym ekranem dotykowym HD i funkcją sterowania za pomocą poleceń głosowych
  • PEUGEOT Connect SOS & Assistance
  • Bezprzewodowy interfejs Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto)
  • Radio cyfrowe DAB (Digital Audio Broadcasting)
  • Podświetlane gniazdo ładowania ze wskaźnikiem statusu ładowania (napęd hybrydowy)
  • Kabel do ładowania trybu 2 do gniazda typu 2 (napęd hybrydowy)
  • Ładowarka pokładowa o mocy 3,7 kW (napęd hybrydowy)

GT – od 192 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe Epherra dwutonowe, diamentowane, z oponami 235/45 R18
  • Nakrętki kół zabezpieczające przed kradzieżą
  • System utrzymywania środka pasa ruchu
  • Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go
  • VisioPark 2 – przednia i tylna kamera HD wyświetlająca obraz na ekranie dotykowym z widokiem z przodu, z tyłu i widokiem z góry 360 stopni
  • Dolna listwa przedniego zderzaka w kolorze błyszczącej czerni
  • Monogram GT w kolorze Basaltic Grey na słupkach (w modelu 508 SW na przednich błotnikach) i pokrywie bagażnika (silniki benzynowe i wysokoprężne)
  • Kierownica pokryta perforowaną skórą licową z chromowanym wykończeniem i monogramem „GT”
  • Przyciski otwierania szyb z chromowanymi wstawkami
  • Przeszycia „Aikinite” na podłokietnikach, desce rozdzielczej i konsoli centralnej
  • Tapicerka ze skóry ekologicznej łączonej z Alcantarą z przeszyciami „Aikinite”
  • Fotele przednie podgrzewane z certyfikatem AGR – ręczna regulacja długości siedziska, regulacja siedziska i podparcia lędźwiowego (w 4 kierunkach)
  • Aluminiowe listwy progowe przednich drzwi z czarnym napisem „PEUGEOT”
  • Pedały i podnóżek kierowcy w kolorze aluminium
  • Przednie i tylne dywaniki podłogowe z przeszyciami „Aikinite”
  • Aluminiowe szyny w bagażniku (dla modelu 508 SW)
  • Niebieskie oświetlenie Ambient na desce rozdzielczej, uchwytach na kubki i konsoli centralnej
  • Elektrochromatyczne bezramkowe wewnętrzne lusterko wsteczne
  • Lusterka boczne elektrochromatyczne z indeksacją przy biegu wstecznym

Więcej na temat Peugeota 508:

Używany Peugeot 508 II – opinie, typowe usterki

Nowy Peugeot 508 – pierwsza jazda

Nowy Peugeot 508 SW – pierwsza jazda

Peugeot 508 1.6 PureTech 225 – nasz test

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 – nasz test

Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 – nasz test

Peugeot 508 Hybrid kontra Skoda Superb iV – porównanie

Peugeot 508 kontra 6 rywali – porównanie

Peugeot 508 kontra 4 rywali – porównanie

Peugeot 508 kontra 3 rywali – porównanie

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji