Porsche Macan doczekało się lekkiego odświeżenia na nowy rok modelowy. Producent z Zuffenhausen ujawnił już polskie ceny aut po liftingu. Sprawdź szczegóły.
Porsche Macan po raz pierwszy ujrzało światło dzienne w listopadzie 2013 roku, a niecałe 4 lata później zostało poddane modernizacji. Teraz niemiecki SUV doczekał się drugiego liftingu. Tym razem największe zmiany zaszły we wnętrzu i pod maską. Poniżej omawiamy najważniejsze nowości.
Porsche Macan po liftingu – nadwozie
Porsche Macan z roku modelowego 2022 otrzymało przemodelowany pas przedni ze wstawką w kolorze nadwozia (w wersji GTS – w kolorze czarnym) oraz specjalnym wykończeniem o trójwymiarowej strukturze. Natomiast z tyłu pojawił się większy, lakierowany na czarno dyfuzor. Każdy Macan jest teraz standardowo wyposażony w LED-owe reflektory Porsche Dynamic Light System oraz lusterka boczne SportDesign.
Klienci mają do wyboru w sumie 14 kolorów nadwozia, w tym dwa nowe lakiery Papaya Metallic i Gentian Blue Metallic oraz zarezerwowany dla odmiany GTS z pakietem GTS Sport odcień Python Green. Ponadto bardziej wymagający nabywcy mogą skorzystać z usługi Porsche Exclusive Manufaktur, w ramach której Macan może zostać polakierowany na niestandardowy kolor na bazie dostarczonej próbki. Do oferty wprowadzono także 7 nowych wzorów obręczy – o średnicy minimum 19 cali dla bazowej wersji, 20 cali dla S oraz 21 cali dla GTS.
Porsche Macan (2022) – wnętrze
Odświeżone Porsche Macan zyskało również przeprojektowany kokpit. Podobnie jak w Panamerze, wszystkie fizyczne przyciski na konsoli środkowej zostały zastąpione przez dotykowe panele, a na szczycie deski rozdzielczej zainstalowano analogowy zegarek. Z kolei nowa, wielofunkcyjna kierownica została przejęta z modelu 911. Warto wspomnieć też o skróconej dźwigni zmiany biegów.
Porche Macan po liftingu – dane techniczne, silniki, osiągi
Z gamy Porsche Macan po modernizacji zniknął topowy wariant Turbo, jednak nie ma czego żałować, ponieważ identyczną moc oferuje teraz wersja GTS (440 KM, przed liftingiem – 380 KM). Środkowa odmiana S otrzymała nowy silnik 2.9 V6 biturbo o mocy 380 KM (przed liftingiem – 3.0 V6 biturbo o mocy 354 KM), a podstawowa wersja korzysta z udoskonalonej, 2-litrowej jednostki napędowej, której moc wzrosła do 265 KM. Wszystkie wersje mają napęd na cztery koła Porsche Traction Management.
- Macan (2.0 R4/265 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s, prędkość maksymalna: 232 km/h
- Macan S (2.9 V6/380 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6 s, prędkość maksymalna: 259 km/h
- Macan GTS (2.9 V6/440 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,3 s, prędkość maksymalna: 272 km/h
Porsche Macan (2022) – cennik
Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:
- Porsche Macan – od 266 000 zł
- Porsche Macan S – od 340 000 zł
- Porsche Macan GTS – od 417 000 zł