Najlepsze uzywane auta za 10 tys. zl

Samochód za 10 tys. zł może być udanym zakupem. Na rynku nie brakuje oszczędnych i trwałych modeli. Od marki, modelu czy wyglądu znacznie ważniejszy jest stan techniczny i brak korozji.

Z opublikowanego przez popularny serwis ogłoszeniowy Otomoto.pl raportu Internetowy Samochód Roku 2020 wynika, że samochody w cenie do 10 000 zł – w zależności od okresu – stanowią ok. 16-20% ofert sprzedaży. Jest więc w czym wybierać. Kto jest zainteresowany zakupem używanego auta za 10 tys. zł, znajduje się w dobrej sytuacji. O ile w przypadku budżetu do 5000 zł jesteśmy skazani na dość stare modele lub współcześniejsze, ale w bazowych wersjach wyposażeniowych i silnikowych czy skrajnie zużyte, tak kwota 10 tys. zł znacząco podnosi swobodę wyboru. Oczywiście należy mierzyć siły na zamiary i szukać popularnych modeli w jak najlepszym stanie i możliwie udokumentowaną historią. Nie jest to niewykonalne. W ogłoszeniach można trafić na 15- czy 20-letnie auto od pierwszego właściciela i z polskiego salonu, które od samego początku były rzetelnie serwisowane i niezbyt intensywnie eksploatowane. Jeżeli namierzymy taki egzemplarz nie należy zwlekać z kontaktem ze sprzedającym. Ogłoszenia przeczesują także handlarze, dla których auto od pierwszego właściciela również jest kuszącym kąskiem.

Redakcja poleca: Najlepsze samochody za 5000 zł. Przegląd rynku

Emocje związane z zakupem schowajmy do kieszeni. Nawet jeżeli budżet 10 tys. zł wystarczy na zakup coupe ze stajni BMW z 6-cylindrowym silnikiem, może okazać się, że będzie to zakup, którego szybko pożałujemy, gdy odkryjemy, że samochód mający być spełnieniem naszych motoryzacyjnych marzeń wymaga drogich napraw. Polecamy zakup auta z wolnossącym silnikiem benzynowym – intensywniej eksploatowane diesle bywają skrajnie zużyte, a przebiegi widniejące na licznikach kilometrów często nie mają nic wspólnego ze stanem faktycznym. Niezwykle istotny jest stan podwozia, które polecamy obejrzeć na podnośniku lub z kanału. Rozległa korozja dyskwalifikuje samochód. Koszty jej usunięcia mogą być liczone w tysiącach złotych.

Dobrym pomysłem jest przedzakupowa wizyta na stacji kontroli pojazdów i zlecenie przeglądu – poprośmy diagnostę o obejrzenie auta pod kątem korozji, sprawdzenie zawieszenia (w tym amortyzatorów), układu kierowniczego i hamulców, a także zbadanie składu spalin, które może wykazać np. brak katalizatora.

10. Skoda Octavia I (1996-2010)

Uzywana Skoda OctaviaCena: 2-18 tys. zł
Polecana wersja 1.6 8V, 2.0 8V
Tego silnika unikaj 1.4 8V OHV (stary i słaby silnik Skody)

Bestseller Skody. Mając do wydania 10 tys. zł nie trzeba ograniczać się do poszukiwania wśród Octavii z początku produkcji, które obecnie są już w fatalnym stanie. W zasięgu będą auta po modernizacji z 2000 r. i z finalnego okresu produkcyjnego. Są znacznie lepiej wykończone i wyposażone od najstarszych Octavii. Pod względem technicznym Octavia I to świetnie zaopatrzony w części zamienne i używane bliźniak Golfa IV. Czeskie auto odziedziczyło mały rozstaw osi, którego efektem jest ograniczona ilość miejsca dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń. Ale są też plusy – np. w postaci szerokiej palety silników czy napędu na cztery koła ze sprzęgłem Haldex. Znaczna długość nadwozia pozwoliła na zaprojektowanie przepastnych wręcz bagażników w wersji liftback czy kombi.

Można zaryzykować zakup diesla 1.9 TDI – nawet jeżeli się zepsuje, naprawa z wykorzystaniem używanych części lub wymiana kompletnego silnika nie pochłonie fortuny. Ale rozsądniejszym wyborem będzie Octavia I z benzynowym silnikiem 1.6 czy 2.0 (oba z paskami rozrządu) – najlepiej sprowadzone z Niemiec i pozbawione instalacji LPG. „Gaz” lepiej dołożyć we własnym zakresie. Wiele krajowych egzemplarzy ma już zamontowaną taką instalację i była intensywnie użytkowana, ale niekoniecznie właściwie serwisowana.

Używana Skoda Octavia I 1.6 8V – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.6 8V
Paliwobenzynowy
Moc maks.102 KM
Moment obr.148 Nm
Prędkość maks.190 km/h
Przysp. 0-100 km/h11,8 s
Średnie spalanie7,1 l/100 km

9. Ford Focus II (2004-2011)

Peugeot 1.6 HDi - Ford Focus IICena: 4-20 tys. zł
Polecana wersja 1.6 16V
Tego silnika unikaj 1.8 TDCi (stary i niezbyt udany diesel Forda)

Focus II stanowi udane rozwinięcie „jedynki” – wciąż cieszy oko, ale prowadzi się jeszcze lepiej, zapewnia wyższy komfort, a do tego ma staranniej wykończone wnętrze. W swoim czasie był to jeden z najpopularniejszych samochodów na rynku pierwotnym, więc po latach jest w czym wybierać. Ceny Focusów nie są wyśrubowane. Warto jednak pamiętać, że najtańsze oferty dotyczą głównie mocno zużytych pofirmowych egzemplarzy z dieslami i deklarowanymi przebiegami powyżej 300 tys. km. Naturalnym wyborem wydają się wersje kombi i 5-drzwiowy hatchback. Nie należy jednak skreślać 3-drzwiowego hatchbacka. Wygląda atrakcyjnie, a w Polsce zainteresowanie autem z takim nadwoziem jest ograniczone, co otwiera pole do negocjacji cenowych.

W Focusie, poza zużyciem eksploatacyjnym, jednym z większych problemów jest korozja podwozia czy elementów zawieszenia. Odporność na rdzę poprawiono w ramach liftingu z końca 2007 r. Takie Focusy również uda się w zakładanym budżecie 10 tys. zł. Polecamy benzynowe silniki – optymalnym jest 1.6 16V, rzadko spotykany 2.0 16V zapewnia namiastkę sportowych osiągów, a bazowy 1.4 16V jest trwały, ale nieco za wolny. Jeżeli Focus II jest wyposażony w instalację gazową – omijajmy go szerokim łukiem. Spalanie alternatywnego paliwa daje się we znaki głowicy. Jeżeli diesel, to tylko francuski 1.6 lub 2.0. Opracowany przez Forda 1.8 TDCi odstaje od nich trwałością. Sprawdźmy stan zawieszenia (zwłaszcza wielowahaczowego z tyłu) i układu kierowniczego. Po latach mogą wymagać napraw.

Używany Ford Focus II 1.6 16V – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.6 16V
Paliwobenzynowy
Moc maks.100 KM
Moment obr.150 Nm
Prędkość maks.180 km/h
Przysp. 0-100 km/h11,9 s
Średnie spalanie6,7 l/100 km

8. Opel Astra H (2004-2014)

Cena: 4-23 tys. zł
Polecana wersja 1.4 Twinport, 1.9 CDTI
Tego silnika unikaj 1.6/1.8 (jednostki oznaczone kodami Z16XEP, Z16XER i Z18XER  nie mają hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych, przez co przeciętnie nadają się do montażu instalacji LPG)

Bardzo długi okres produkcyjny i znacznie rozwarstwiony stan dostępnych aut (od powypadkowych i pofirmowych, po zadbane od osób prywatnych) sprawiają, że w przypadku używanej Astry H rozrzut cen ofertowych jest ogromny. Ze względu na trwałe silniki (część benzynowych doskonale pracuje na LPG), proste i trwałe zawieszenie, nadwozie odporne na korozję oraz świetną bazę zamienników czy używanych części Astra H pozostaje bardzo mocnym graczem na rynku wtórnym. Podobnie jak w przypadku innych modeli, nie należy skreślać 3-drzwiowego hatchbacka, który jest wystarczająco funkcjonalny, a do tego wygląda ciekawiej od 5-drzwiowego hatchbacka.

Podobnie jak w przypadku Octavii polecamy benzynową wersję bez instalacji gazowej – rośnie szansa, że samochód nie był intensywnie eksploatowany, a deklarowany przebieg zgadza się z rzeczywistym. Bezpieczny wybór to benzynowy silnik 1.4 Twinport, który nie zapewnia świetnych osiągów, ale akceptuje instalacje LPG, a przy wysokich przebiegach najwyżej spalają olej. Najlepszym z diesli będzie bazowy 1.9 CDTI o mocy 100 KM. Mocniejsze mają więcej osprzętu i są bardziej problematyczne. Z kolei jednostki 1.3/1.7 są mniej trwałe. Nie polecamy też samochodów ze zautomatyzowaną skrzynią Easytronic. Jest powolna i ma sporo skomplikowanego osprzętu.

Używany Opel Astra H 1.4 16V – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.4 16V
Paliwobenzynowy
Moc maks.90 KM
Moment obr.125 Nm
Prędkość maks.178 km/h
Przysp. 0-100 km/h13,7 s
Średnie spalanie6,3 l/100 km

7. Honda Civic VII (2001-2006)

HONDA Civic VII 2.0 i-VTEC 160KM 5MT WN44392 08-2004Cena: 3-13 tys. zł
Polecana wersja 1.6 16V
Tego silnika unikaj 1.7 CDTi (diesel Isuzu nie jest zły, ale trwałością odstaje od benzynowych jednostek i będzie trudniejszy do odsprzedania)

O ile specyficzny wygląd nadwozia może nie każdemu odpowiadać, tak przestronność wnętrza, właściwości jezdne zapewniane przez dobrze zestrojone zawieszenie (wielowahaczowe z tyłu) i dynamiczne, a do tego oszczędne i żywotne silniki są niepodważalnymi plusami Civica VII. Z niezbyt obszernej palety jednostek napędowych polecamy 110-konne 1.6i. Jeżeli akceptujemy ograniczoną dynamikę, można pomyśleć też o 1.4. Civic jest dosyć leciwy, więc w założonym budżecie mieści się większość dostępnych egzemplarzy – także po modernizacji z 2003 r. (oczywiście bez flagowego Type-R).

Karoserię i podwozie trzeba dokładnie obejrzeć pod kątem korozji. Na szczęście nie jest ona takim problemem jak w Civicu VI, który został niemal wyeliminowany z rynku przez rdzę.  Największym problemem Civica VII są skrzynie biegów. Jeżeli zmienianie przełożeń jest utrudnione, a zmianie obciążenia towarzyszą hałasy czy ruchy lewarka, przekładnia kwalifikuje się do naprawy. Co ciekawe, jest ona mniej trwała w przesadnie delikatnie eksploatowanych samochodach – zużycie łożysk znacząco przyspiesza rozpędzanie na wysokich biegach z mocno wciśniętym gazem. Jeżeli naprawę skrzyni połączymy z wymianą kompletnego sprzęgła, koszt operacji wraz z robocizną przekroczy 2000 zł. Nie polecamy także egzemplarzy z LPG, aczkolwiek zdania na temat „gazu” w Hondach są podzielone.

Używana Honda Civic VII 1.6 16V – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.6 16V
Paliwobenzynowy
Moc maks.110 KM
Moment obr.152 Nm
Prędkość maks.187 km/h
Przysp. 0-100 km/h9,9 s
Średnie spalanie6,6 l/100 km

6. Toyota Corolla IX/E12 (2001-2007)

Toyota Corolla IXCena: 4-18 tys. zł
Polecana wersja 1.6 VVT-i
Tego silnika unikaj 2.0 D-4D (diesel, który może być mocno zużyty, a do tego ma drogie części zamienne na tle konkurentów z Europy)

Jeden z ostatnich samochodów zbudowanych według starej japońskiej szkoły, gdzie stylizacja nadwozia i wnętrza były znacznie mniej ważne od dopracowania technicznego i wynikającej z niej trwałości. Oczywiście nie oznacza to, że Corolla jest idealna. Korozja coraz skuteczniej dobiera się do podwozia, benzynowe silniki z początkowego okresu produkcji potrafią spalać znaczne ilości oleju, a skrzynie – podobnie jak w Civicu – miewają problemy z łożyskami. Budżet zakupowy na poziomie ok. 10 tys. zł daje jednak duży margines – można w miarę swobodnie przebierać w ofertach, a po zakupie Corolli może zostać rezerwa na ewentualne naprawy. Plusem jest też kompletna paleta wersji nadwoziowych, obejmująca 3- i 5-drzwiowe hatchbacki oraz kombi.

Polecamy benzynowy silnik 1.6 VVT-i, który jest pomostem między dynamiką a ekonomią jazdy. Optymalnym dieslem jest bardzo trwała i produkowana do niedawna jednostka 1.4 D-4D bez dwumasowego koła zamachowego, filtra sadzy czy z trwałymi, a do tego możliwymi do regeneracji wtryskiwaczami. Zdarza się, że problemy generuje osprzęt silnika i elektronika ze sporą liczbą czujników.

Używana Toyota Corolla IX/E12 1.6 VVT-i – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.6 16V
Paliwobenzynowy
Moc maks.110 KM
Moment obr.150 Nm
Prędkość maks.190 km/h
Przysp. 0-100 km/h10,2 s
Średnie spalanie7,0 l/100 km

5. Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014)

Citroen C1 Peugeot 107Cena: 7-20 tys. zł
Polecana wersja 1.0 12V
Tego silnika unikaj 1.4 HDi (diesel nie zapewnia spektakularnych oszczędności na paliwie, a ma niską kulturę pracy i zapewnia słabe osiągi)

Produkowane w czeskim Kolinie „trojaczki” w zaskakujący wręcz sposób trzymają cenę. Nieprzypadkowo. To praktycznie bezawaryjne, bardzo oszczędne, zwrotne i bardzo łatwe do parkowania, a do tego wystarczająco przestronne samochody do miasta. O tym, że w temacie miejskiej motoryzacji trudno wymyślić cokolwiek więcej najlepiej świadczy fakt, że druga generacja „trojaczków” bazuje na mechanice pierwszej, a ma jedynie bardziej atrakcyjne nadwozie i wnętrze. Plusem „trojaczków” jest trzeci rząd siedzeń, na którym w miarę wygodnie mogą zasiąść dwie dorosłe osoby. Bagażnik jest mały, ale można go powiększyć poprzez złożenie kanapy. Warto pamiętać, że różnice między Citroenem, Peugeotem i Toyotą sprowadzają się jedynie do stylistyki elementów zewnętrznych. Od strony mechaniki czy trwałości to identyczne konstrukcje.

Odradzamy zakup egzemplarza bez wspomagania kierownicy i klimatyzacji – będzie trudny do sprzedania za atrakcyjną dla nas kwotę. Atutem nie jest też zautomatyzowana skrzynia – powolna i mająca dodatkowy osprzęt (sposób jego pracy przyspiesza zużycie i tak niezbyt trwałego sprzęgła). Diesla można wybrać, ale warto to przemyśleć. Różnica w spalaniu względem benzynowej wersji nie jest spektakularna, a tracimy na osiągach czy ciszy w kabinie. Typowo miejska eksploatacja sprawia, że zamiast poważnie rozbitych aut trafimy raczej na egzemplarze noszące ślady licznych parkingowych „przygód”.

Używany Citroen C1 1.0 12V – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.0 12V
Paliwobenzynowy
Moc maks.68 KM
Moment obr.93 Nm
Prędkość maks.160 km/h
Przysp. 0-100 km/h13,5 s
Średnie spalanie4,3 l/100 km

4. Honda Jazz (2001-2008)

HONDA Jazz II FL 1.4 i-DSI 83KM 5MT WN49746 06-2005

Cena: 5-18 tys. zł
Polecana wersja 1.4 8V

Większość kierowców rozpoczynając poszukiwania używanego auta w ogóle nie bierze pod uwagę Hondy Jazz. To błąd. Ten niepozorny model zaskakuje przestronnością i możliwościami aranżacji wnętrza, bardzo dużym bagażnikiem, jak również ponadprzeciętną trwałością – występujące problemy wynikają w dużej mierze z wieku i ze zużycia eksploatacyjnego samochodu. Ponadto kierowcy zgłaszają pojedyncze i mające charakter przypadkowych problemów – wycieków, szarpiącego silnika czy problemów z elektroniką. Jak w każdym innym japońskim samochodzie największym problemem jest korozja podwozia i nadwozia – potęgowana przez niewysoką trwałość powłoki lakierniczej. Źródłem mocy są wyłącznie benzynowe silniki 1.2 i 1.4 (mający pojemność 1339 ccm). Mocniejszy był łączony z bezstopniową skrzynią. Nie polecamy jej. Naprawy przekładni CVT są trudne i drogie.

Ceny ofertowe używanych Hond Jazz mogą sprawiać wrażenie wysokich – zwłaszcza, gdy odniesiemy je do rozmiarów czy wieku auta. Trzeba jednak pamiętać, że Hondy wolno tracą na wartości, a Jazz ze względu na wysoką trwałość i niskie spalanie jest tani w utrzymaniu. Pod względem przestronności nie odstaje natomiast od ówczesnych kompaktów.

Używana Honda Jazz 1.4 8V – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.4 8V
Paliwobenzynowy
Moc maks.83 KM
Moment obr.119 Nm
Prędkość maks.170 km/h
Przysp. 0-100 km/h12,9 s
Średnie spalanie5,7 l/100 km

3. Skoda Fabia I (1999-2008)

Volkswagen 1.4 TDI - Skoda Fabia ICena: 2-14 tys. zł
Polecana wersja 1.4 16V
Tego silnika unikaj 1.2 HTP (zbyt słaby i niezbyt trwały), 1.4 MPI (stary i niezbyt udany silnik Skody)

Przez lata Fabia rozdawała karty na rynku pierwotnym, a później była wzorcem wśród używanych małych samochodów. Teraz model przechodzi na zasłużoną emeryturę, co odzwierciedlają topniejące ceny ofertowe. Nie wynikają one bynajmniej z braku zalet Fabii, tylko postępującego stopnia zużycia dostępnych samochodów – dotyczy to zwłaszcza diesli, które za czasów świetności nierzadko „nabijały” kilometry we flotach.

Kto chciałby znaleźć zadbany egzemplarz z możliwie niskim silnikiem, powinien skupić się na poszukiwaniach benzynowej wersji 1.4 16V. Poza hatchbackiem Fabia I była dostępna jako kombi i niezbyt urodziwy sedan – ostatni z wymienionych może być niezłym wyborem, bo rzadko trafiał w ręce młodych-gniewnych. Polecamy zakup Fabii z klimatyzacją, wspomaganiem kierownicy i systemem ABS. Najłatwiej będzie je znaleźć wśród sprowadzonych egzemplarzy lub oferowanych po liftingu z 2004 r. Skromnie wyposażone Fabie będą trudne do sprzedania za satysfakcjonującą kwotę. Do tego ich wnętrza są wykończone gorszymi materiałami od kabin lepszych odmian. Ogromna baza używanych części i niedrogich, ale jakościowo dobrych zamienników sprawiają, że bieżąca obsługa serwisowa jest tania. Do najdroższych należą usterki wspomagania kierownicy.

Używana Skoda Fabia I 1.4 16V – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.4 16V
Paliwobenzynowy
Moc maks.75 KM
Moment obr.126 Nm
Prędkość maks.167 km/h
Przysp. 0-100 km/h13,8 s
Średnie spalanie6,5 l/100 km

2. Fiat Punto III (2005-2018)

FIAT Grande Punto 1.4T-Jet 120KM 5MT SB99941 04-2008

Cena: 4-27 tys. zł
Polecana wersja 1.4 8V

Trzecia odsłona Fiata Punto była dostępna pod różnymi nazwami – najpierw jako Grande Punto, później Punto Evo, a na koniec po prostu jako Punto. Dochodziły do tego sportowe Abarthy. Przeglądając ogłoszenia, zwłaszcza po kategoriach, warto pamiętać, że również w nich panuje podobny „miks”. Kolejnym wyróżnikiem Punto, zwłaszcza na tle rywali z Niemiec czy Japonii, jest korzystna relacja ceny do wieku i wyposażenia. Szybko postępujący spadek cen wynika ze złych opinii na temat jakości włoskich samochodów. W przypadku Punto III takie opinie okazują się krzywdzące. Oczywiście auto ma swoje przypadłości – np. podatne na pękanie obudowy alternatorów czy silniki spalające olej, ale wszystkie usterki są znane mechanikom i możliwe do usunięcia niewielkim nakładem środków. Relatywnie łatwo można znaleźć krajowe auto z pierwszych czy drugich rąk. Historię pojazdu warto prześwietlić, bo może okazać się, że dany egzemplarz był np. używany do szkolenia kierowców – nie dyskwalifikuje go to, ale warto negocjować cenę z powodu zwiększonego ryzyka awarii skrzyni biegów czy układu wspomagania kierownicy. Bezwypadkowe Punto będzie raczej wolne od korozji nawet na krawędziach elementów.

Z silników polecamy prostą, benzynową jednostkę 1.4 8V, która świetnie współpracuje z instalacjami LPG (lepiej wybrać auto bez „gazu” i samodzielnie go dołożyć). Nie odradzamy natomiast żadnej – wszystkie benzynowe są udane (najmniej ceniony 0.9 TwinAir jest poza zasięgiem przy budżecie 10 tys. zł), a diesle również nie rozczarowują parametrami czy trwałością (ale trzeba mieć na uwadze, że mogą być już mocno zużyte).

Używany Fiat Punto III 1.4 8V – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.4 8V
Paliwobenzynowy
Moc maks.77 KM
Moment obr.115 Nm
Prędkość maks.165 km/h
Przysp. 0-100 km/h13,2 s
Średnie spalanie5,9 l/100 km

1. Renault Clio III (2005-2014)

RENAULT Clio III FL 1.2 16V 75KM 5MT WE0890S 08-2009Cena: 4-20 tys. zł
Polecana wersja 1.4 16V
Tego silnika unikaj 1.5 dCi (ryzykownym wyborem są zwłaszcza silniki z początku produkcji)

Francuski rywal Fabii czy Punto przekonuje bardzo korzystną relacją ceny do wieku, łatwością znalezienia dobrze wyposażonego egzemplarza i paletą udanych silników benzynowych. Punktuje także przestronnym wnętrzem i dostępnością praktycznej wersji kombi (nazwanej Grandtour). Droższe wersje mają atrakcyjnie wykończone wnętrza. Warto szukać egzemplarzy po modernizacji z 2009 r.

Polecamy silnik 1.4 16V lub doładowany 1.2 TCe, ale kto nie zwraca uwagi na osiągi, będzie zadowolony także z bazowego 1.2 16V. Wymienione jednostki, a także 1.6 16V i 2.0 16V wzorowo współpracują z instalacjami gazowymi. Stawia to pod znakiem zapytania zasadność zakupu diesla – jednostka 1.5 dCi nie cieszy się dobrą renomą, więc nawet jeżeli nie ulegnie awarii, to na pewno utrudni odsprzedaż samochodu. W Clio źródłem problemów jest elektronika, w benzynowych silnikach zawodzą cewki, a w mocniejszych – nastawniki faz rozrządu. W dieslach istnieje ryzyko obrócenia panewki i awarii układu zasilania. Nie warto kupować egzemplarza ze zautomatyzowaną skrzynią Quickshift – jest powolna i ma potencjalnie awaryjny osprzęt.

Używane Renault Clio III 1.4 16V – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.4 16V
Paliwobenzynowy
Moc maks.98 KM
Moment obr.127 Nm
Prędkość maks.183 km/h
Przysp. 0-100 km/h11,3 s
Średnie spalanie6,6 l/100 km

Polecamy inne nasze zestawienie najtańszych używanych samochodów na rynku:

18 używanych aut za 3-4 tys. zł – przegląd samochodów za jedną pensję

2 KOMENTARZE

  1. Odnośnie Opla, co z tego, że nie ma hydraulicznej regulacji luzu zawodowego, przy wymianie rozrządu sprawdza się łuzy i wszystko. Jak trzeba to wymiana szklanek. A w artykule oczywiście silniki po 80 koni co pod górkę ledwo jadą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here