Według danych producenta Audi e-tron 55 quattro z 2019 roku na jednym ładowaniu przejedzie do 417 km. Przekonajmy się, jaki jest rzeczywisty zasięg tego elektrycznego SUV-a.
Produkcja Audi e-tron ruszyła na początku września 2018 roku. Początkowo ten pierwszy w pełni elektryczny SUV spod znaku czterech pierścieni był dostępny w dwóch odmianach: 50 quattro (313 KM, zasięg do 341 km) oraz 55 quattro (408 KM, zasięg do 417 km). Pod koniec 2019 r. koncern z Ingolstadt przestawił drugą wersję nadwoziową e-trona – model Sportback z opadającą linią dachu, a w ubiegłym roku do oferty dołączyła sportowa odmiana oznaczona literą S (503 KM).
W teście przeprowadzonym przez redaktora portalu InsideEVs udział wzięło Audi e-tron 55 quattro z 2019 roku. Niemiecki SUV z tego rocznika jest wyposażony w akumulator o pojemności 83,6 kWh netto (od roku modelowego 2020 użyteczna pojemność baterii wzrosła do 86,5 kWh) i według danych fabrycznych zapewnia do 417 km zasięgu. Ponadto testowany egzemplarz miał zwykłe lusterka (opcjonalne kamery pozwalają obniżyć zużycie energii) oraz 21-calowe felgi. Próbę przeprowadzono we wrześniu ubiegłego roku, a temperatura otoczenia wahała się między 18-23°C.
Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowane Audi e-tron uzyskało średnie zużycie energii na poziomie 27,0 kWh/100 km, a na pełnym ładowaniu przejechało 303 km.
Zobacz również:
Honda e – test zużycia prądu w trasie
Volkswagen ID.3 – test zużycia prądu w trasie
Nissan Leaf – test zużycia prądu w trasie
Porsche Taycan Turbo – test zużycia prądu w trasie
Porsche Taycan 4S – test zużycia prądu w trasie
BMW i3s – test zużycia prądu w trasie