Audi e-tron S

Elektryczny SUV Audi doczekał się sportowej odmiany. Oto nowy e-tron S. Dowiedz się więcej na jego temat.

Audi e-tron jest na rynku od ubiegłego roku i do tej pory było dostępne w czterech wariantach. Obie wersje nadwoziowe (standardowa oraz Sportback, czyli w stylu coupe) występowały w dwóch odmianach: 50 quattro i 55 quattro (szczegóły – kliknij tutaj). Teraz do oferty dołączają sportowe modele oznaczone literą S.

Audi e-tron S Sportback
Audi e-tron S Sportback

Zanim jednak przejdziemy do najbardziej interesującej kwestii, czyli parametrów, poświęćmy chwilę na wskazanie pozostałych różnic między „eSką” a słabszymi wersjami e-trona. Zawieszenie modelu S zostało na nowo zestrojone, a kierowca ma do wyboru 7 profili jazdy, ustawianych za pośrednictwem systemu Audi Drive Select.

Standardowo Audi e-tron S porusza się na 20-calowych felgach z oponami o szerokości 285 mm. Z listy dodatków można wybrać 21-calowe obręcze, a w późniejszym terminie także większe, 22-calowe. Zaciski hamulcowe (z przodu – sześciotłoczkowe) są lakierowane na czarno i posiadają logo S, a za dopłatą mogą być pomalowane na kolor jasnopomarańczowy i ozdobione napisem e-tron.

Audi e-tron S
Audi e-tron S

Najmocniejszy e-tron zyskał również bardziej sportowy wygląd za sprawą pakietu stylistycznego. Zderzaki zostały przeprojektowane (w przednim znalazły się większe, regulowane wloty powietrza do chłodzenia hamulców), a nadkola poszerzono o 23 mm. Wersję S poznamy też po srebrnych elementach ozdobnych z przodu i z tyłu samochodu oraz aluminiowych obudowach lusterek bocznych.

Wnętrze utrzymano w ciemnej tonacji, a nabywca w standardzie otrzymuje elektrycznie regulowane fotele sportowe. Podobnie jak w przypadku Q5 po liftingu, na pokładzie Audi e-tron S znajdziemy system inforozrywki trzeciej generacji (MIB 3) z systemem MMI touch control z dwoma dużymi wyświetlaczami centralnymi i nawigacją MMI plus.

Audi e-tron S

Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback – dane techniczne, moc, zasięg

Audi e-tron S korzysta z 3 silników elektrycznych – jeden z przodu i dwa z tyłu (słabsze odmiany mają „tylko” dwa silniki). Ich łączna moc to aż 503 KM i 973 Nm momentu obrotowego. Najmocniejszy e-tron przyspiesza do „setki” w zaledwie 4,5 s, a jego prędkość maksymalna to 210 km/h. To odpowiednio o 1,2 s szybciej i o 10 km/h szybciej w porównaniu z testowaną przez nas wersją 55 quattro.

Bateria w modelu S jest identyczna jak w słabszej odmianie – ma pojemność 90 kWh brutto (użyteczna: 86 kWh). Na jednym ładowaniu e-tron S przejedzie do 360 km, a e-tron S Sportback – o 5 km więcej.

Audi e-tron S
Audi e-tron S

Na oficjalny cennik najmocniejszego Audi e-tron przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Rynkowy debiut tego modelu zaplanowano na jesień tego roku.

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here