Skoda Fabia

Euro NCAP oceniło poziom bezpieczeństwa aż 12 modeli. Nowa Skoda Fabia otrzymała 5 gwiazdek. Sprawdź, jak wypadły pozostałe auta.

Nowa Skoda Fabia bardzo dobrze wypadła w próbach zderzeniowych i testach bezpieczeństwa przeprowadzanych przez niezależną organizację Euro NCAP. Czwarta generacja czeskiego auta uzyskała ogólny wynik na poziomie 78%, co przełożyło się na maksymalną ocenę – 5 gwiazdek. w kategorii ochrony dorosłych zdobyła 85%, za ochronę dzieci otrzymała na 81%, a za ochronę pieszych – 70%. Natomiast za standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa nowa Fabia zdobyła 71%.

Skoda Fabia

 „Pięciogwiazdkowa ocena nowej Skody Fabia w teście Euro NCAP potwierdza nasze silne zaangażowanie w bezpieczeństwo klientów i wszystkich innych użytkowników dróg. Jesteśmy dumni, że od 2008 roku każdy nowy pojazd marki Skoda w momencie wprowadzenia na rynek otrzymał najwyższą ocenę. Fabia jest już drugim modelem, który to osiągnął po wprowadzeniu bardziej rygorystycznych warunków testowych. Przechodząc na MQB-A0, możemy teraz oferować w Skodzie Fabia liczne funkcje i systemy wspomagające przypisane dotąd pojazdom wyższych klas, tym samym jeszcze bardziej zwiększać bezpieczeństwo tego popularnego modelu” – mówi Johannes Neft, Członek Zarządu Skody ds. Rozwoju Technicznego.

Na pokładzie nowej Skody Fabia możemy znaleźć nawet 9 poduszek powietrznych, w tym poduszkę chroniącą kolana kierowcy oraz tylne boczne poduszki. Lista wyposażenia standardowego obejmuje m.in. mocowania ISOFIX i Top Tether na tylnych siedzeniach, a opcjonalnie mogą być zamontowane także na przednim fotelu pasażera, dzięki czemu Fabia może pomieścić aż trzy foteliki dziecięce.

Czeskie auto może być wyposażone również w TRAVEL ASSIST, który obejmuje m.in. aktywny tempomat (ACC) oraz system LANE ASSIST pomagający utrzymać samochód na pasie ruchu, korygując tor jazdy. Za pomocą funkcji HANDS-ON DETECT asystent podróży kontroluje, czy kierowca trzyma dłonie na kierownicy. Ponadto nowa Fabia wspiera kierującego w czasie parkowania. Działający poniżej 40 km/h system PARK ASSIST wyświetla odpowiednie miejsca parkingowe i może zastąpić kierowcę podczas manewru parkowania. MANOEUVRE ASSIST korzysta z czujników w celu wykrycia przeszkody z przodu lub z tyłu auta i w razie potrzeby automatycznie hamuje. Wśród nowości na liście wyposażenia Fabii znalazły się jeszcze system rozpoznawania znaków drogowych oraz FRONT ASSIST z ochroną pieszych i rowerzystów.

Jak wspomnieliśmy na początku artykułu, nowa Skoda Fabia była jednym z dwunastu modeli ocenionych w ostatnim czasie przez Euro NCAP. Poniżej zamieszczamy tabelę z rezultatami wszystkich testowanych aut.

Testy zderzeniowe Euro NCAP 2021 – najnowsze wyniki
SamochódOchrona dorosłychOchrona dzieciOchrona pieszychSystemy bezpieczeństwaOcena końcowa (gwiazdki)
BMW iX91%87%73%81%*****
Dacia Spring49%56%39%32%*
Fiat 500e76%80%67%67%****
Genesis G7089%87%76%88%*****
Genesis GV7089%87%64%87%*****
Mercedes EQS96%91%76%80%*****
MG Marvel R80%75%55%80%****
Nissan Qashqai91%91%70%95%*****
Nissan Townstar78%87%67%72%****
Renault Zoe43%52%41%14%0
Skoda Fabia85%81%70%71%*****
Volkswagen Caddy84%82%69%79%*****

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj