BMW iX (2021)

Poznaliśmy polskie ceny nowego BMW iX. Sprawdź, ile trzeba zapłacić za tego elektrycznego SUV-a.

BMW iX zostało zaprezentowane w listopadzie ubiegłego roku, a w tym tygodniu przedstawiono jego cennik. Ten elektryczny SUV został zaprojektowany zgodnie z koncepcją „Shy Tech” i wyróżnia się stosunkowo niskim (jak na swoje gabaryty) współczynnikiem oporu powietrza Cx wynoszącym zaledwie 0,25. Bawarski producent zadbał także o szerokie zastosowanie materiałów naturalnych oraz pochodzących z recyklingu, które zostały wykorzystane m.in. do wykończenia wnętrza. Więcej na temat prezentowanego modelu:

Nowe BMW iX – oficjalne zdjęcia i informacje

BMW iX (2021)

Elektryczne BMW iX (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zasięg

Początkowo w ofercie znajdziemy dwie wersje silnikowe. Oba warianty zostały wyposażone w 2 silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi) i mają napęd na wszystkie koła.

Napęd elektryczny:

  • iX xDrive40 (300 KM) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 70 kWh brutto, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie energii: poniżej 20,0 kWh/100 km, zasięg: ponad 400 km
  • iX xDrive50 (500 KM) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 100 kWh brutto, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie energii: poniżej 21,0 kWh/100 km, zasięg: ponad 600 km

BMW iX (2021)

Elektryczne BMW iX (2021) – ładowanie

Akumulator trakcyjny w BMW iX xDrive40 można ładować z mocą do 150 kW, a baterię w iX xDrive50 – z mocą 200 kW. Dzięki temu wystarczy zaledwie 10-minutowe „tankowanie”, aby zwiększyć zasięg o 90 km (xDrive40) lub nawet o 120 km (xDrive50). W obu przypadkach ładowanie akumulatora od 10% do 80% zajmie niecałe 40 minut.

Nowe BMW iX (2021) – ceny i wyposażenie

Podstawowe BMW iX xDrive40 zostało wycenione na 357 900 zł, a ceny wersji iX xDrive50 startują od 429 900 zł. Wyposażenie standardowe opisywanego modelu obejmie m.in. 21-calowe, aerodynamiczne obręcze kół, a we wnętrzu pojawią się dwa wyświetlacze zakrzywione w stronę kierowcy. Ekran cyfrowych zegarów ma przekątną 12,3 cala, a ekran systemu multimedialnego – 14,9 cala.

Zachęcamy także do obejrzenia materiału przygotowanego przez redakcję Carwow:

3 KOMENTARZE

  1. Fantastyczny samochód. Cieszy mnie, że BMW weszło do rywalizacji elektrowozów. Z pośród niemieckich Marek w tej chwili tylko BMW jest warte uwagi pośród aut do jazdy na co dzień. Etrona nawet sami sprzedawcy audi odradzają. Mercedes katastrofa nożna namiot rozbić pod serwisem. Ja kupiłem Ix3 i ix doczekać się ich nie mogę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here