Fiat 500 w najnowszym wydaniu jest dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Ceny tego modelu startują od 99 500 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Fiat 500 w swojej najnowszej odsłonie ujrzał światło dzienne w marcu zeszłego roku i jest oferowany jedynie w wersji elektrycznej. Równolegle w gamie włoskiej marki nadal znajdziemy dotychczasowy model, który obecnie występuje z benzynowym silnikiem 1.0 wspomaganym przez układ mild hybrid (ceny od 50 200 zł). Klienci decydujący się na zakup nowej „Pięćsetki” mają do wyboru trzy wersje nadwoziowe – obok typowych hatchbacka i Cabrio pojawiła się odmiana 3+1 z dodatkowymi drzwiami po prawej stronie, ułatwiającymi zajmowanie miejsca na tylnej kanapie. Więcej o tym aucie: Nowy Fiat 500 – oficjalne zdjęcia i informacje
Fiat 500 (2021) – wymiary, pojemność bagażnika
Nowy Fiat 500 mierzy 363,2 cm długości, 190,0 cm szerokości (z lusterkami) i 152,7 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 232,2 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 185 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 550 l.
Elektryczny Fiat 500 (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zasięg
Nowy Fiat 500 jest dostępny w dwóch odmianach, które różnią się pojemnością baterii i mocą (maksymalny moment obrotowy jest taki sam, wynosi 220 Nm). Obie wersje mają przedni napęd.
Napęd elektryczny:
- 95 KM z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 23,8 kWh brutto (21,3 kWh netto), przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 135 km/h, średnie zużycie energii: 13,0 kWh/100 km, zasięg: do 190 km
- 118 KM z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 42 kWh brutto (37,3 kWh netto), przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 150 km/h, średnie zużycie energii: 14,0-14,9 kWh/100 km, zasięg: do 321 km
Korzystając z szybkiej ładowarki 85 kW, większą baterię można „nabić” od 0 do 80% w 35 minut, a mniejszą (z maksymalną mocą ograniczoną do 50 kW) – w 30 minut. Ładowanie z mocą 11 kW od 0 do 100% potrwa 2 godziny 30 minut (w przypadku akumulatora 23,8 kWh) lub 4 godziny 15 minut (akumulator 42 kWh). „Tankowanie” z domowego gniazdka (2,3 kW) zajmie 8 godzin 45 minut (mniejsza bateria) lub 15 godzin 15 minut (większa bateria).
Nowy Fiat 500 (2021) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą hatchbacka z silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM (Action) oraz 118 KM (Passion, Icon i La Prima). Wariant Cabrio został wyceniony na: 136 300 zł (Passion), 139 700 zł (Icon) oraz 161 800 zł (La Prima). Odmiana 3+1 z dodatkowymi drzwiami po prawej stronie kosztuje odpowiednio: 132 500 zł (Passion), 135 900 zł (Icon) oraz 158 000 zł (La Prima). Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją.
Action – od 99 500 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 15-calowe felgi stalowe
- Zestaw naprawczy Fix&Go
- Klimatyzacja manualna
- Dwa zagłówki tylne z regulacją wysokości
- Autonomiczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- ESC – elektroniczny system stabilizacji toru jazdy
- Poduszka powietrzna pasażera z funkcją jej wyłączenia
- Poduszka powietrzna kierowcy
- Poduszki powietrzne kurtynowe
- Poduszki powietrzne przednie boczne
- Połączenie alarmowe E-call
- Przypomnienie o zapięciu pasów (przednie fotele)
- Przypomnienie o zapięciu pasów (tylne fotele)
- Funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- System kontroli pasa ruchu LC
- Inteligentny ogranicznik prędkości ISA
- System monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TPMS)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Światła do jazdy dziennej LED
- Tylne światła w technologii LED
- Welcoming/Leaving Lights – funkcja oświetlania drogi do domu
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Cargo box
- Czujnik zmierzchu
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
- Fotel kierowcy z pamięcią ustawień
- Fotel pasażera z pamięcią ustawień
- Fotele kierowcy i pasażera z manualną regulacją w 4 płaszczyznach
- System Keyless Go bez funkcji Passive Entry
- Kierownica z regulacją wysokości
- Teleskopowa regulacja kierownicy
- Konsola centralna z otwartym schowkiem
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane
- Osłony przeciwsłoneczne (z lusterkiem po stronie pasażera)
- Oświetlenie LED deski rozdzielczej
- Oświetlenie przestrzeni bagażowej
- Szyby atermiczne
- Szyby elektryczne One Touch od strony kierowcy i pasażera z przodu
- 7-calowy wyświetlacz TFT – elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego
- Uchwyt na smartfona
- Gniazdko zasilające 12V z przodu
- Gniazdko zasilające 12V w bagażniku
- Port USB z przodu
- Port USB do ładowania smartfona z przodu
- 4 głośniki (2 głośniki z przodu, 2 głośniki wysokotonowe)
- eBraking – hamowanie rekuperacyjne
- eCoasting
- Gniazdo Smart charging
- Kabel ładujący Mode 2 do ładowania w domu
- One Pedal Driving – jazda przy użyciu jednego pedału
- Selektor trybu jazdy EV
- Smart charging
- Wskaźniki napędu elektrycznego
Passion – od 127 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji Action oraz dodatkowo:
- 15-calowe felgi stalowe stylizowane
- Tempomat
- Nakładki na progi (dla nadwozia Cabrio)
- System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym
- Tuner radia cyfrowego DAB
- Funkcja Android Auto / Apple CarPlay
- Port USB z funkcją udostępniania ekranu ze smartfona
- Usługi łączności
- Elektryczny układ klimatyzacji
- Funkcja szybkiego ładowania 85 kW
Icon – od 128 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Passion oraz dodatkowo:
- 16-calowe felgi aluminiowe
- Klimatyzacja automatyczna
- TSR – funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- Czujnik deszczu
- Dach składany sterowany z kluczyka (dla nadwozia Cabrio)
- Kluczyk w kształcie kamyka
- System Keyless Go z funkcją Passive Entry
- Kierownica pokryta skórą ekologiczną
- Kieszeń na oparciu fotela pasażera
- Wszystkie szyby elektryczne One Touch
- System multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym i nawigacją
La Prima – od 149 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Icon oraz dodatkowo:
- 17-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem
- Inteligentny tempomat adaptacyjny IACC
- Aktywny system utrzymania pasa ruchu LC
- System kontroli martwego pola
- Reflektory LED
- Asystent świateł drogowych
- Listwy chromowane nad linią szyb bocznych
- Listwy boczne chromowane
- Nakładki na progi (wszystkie wersje nadwoziowe)
- Emblemat La Prima
- Zestaw stylistyczny La Prima
- Dach szklany panoramiczny stały z roletą przeciwsłoneczną (dla nadwozia hatchback)
- Dzielone oparcie tylnej kanapy w stosunku 50:50
- Fotele kierowcy i pasażera z regulacją w 6 płaszczyznach
- Czujniki parkowania z widokiem 360 stopni z lotu ptaka
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami
- Dwukolorowa kierownica pokryta skórą ekologiczną
- Konsola centralna z zamykanym schowkiem
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane
- Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
- Podłokietnik przedni
- Fotele z monogramem Fiat
- Dywaniki La Prima
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfona
- 6 głośników
- Kabel ładujący Mode 3 do ładowania prądem zmiennym z ładowarek publicznych lub domowych ładowarek wallbox
- Torba na kabel ładujący Mode 3
Szkoda że spalinówki odchodzą do lamusa,ale co robić.