Jurorzy Auto Best Buy przeanalizowali rynek SUV-ów klasy wyższej i luksusowych. Według ich opinii najlepszym wyborem w tej klasie jest nowy Volkswagen Touareg.
Auto Best Buy każdy segment aut dzieli na trzy przedziały cenowe. W przypadku klasy SUV-ów klasy wyższej i luksusowych są to przedziały do 300 tys. zł, od 300 do 400 tys. zł oraz powyżej 400 tys. zł. W każdym wskazywane są trzy najlepsze modele. Spośród nich wybierany jest zwycięzca każdego przedziału cenowego.
Oprócz tego Auto Best Buy wskazuje na najlepszy wybór w danym segmencie bez względu na cenę. Za taki jurorzy kolejny raz (tak samo jak w edycji z 2018 r.) uznali nowego Volkswagena Touarega.
Wyniki Auto Best Buy 2019 – SUV-y klasy wyższej i luksusowe
Cena poniżej 300 tys. zł
- Volkswagen Touareg
- Jeep Grand Cherokee
- Volvo XC90
Cena od 300 do 400 tys. zł
- Lexus RX
- BMW X5
- Audi Q8
Cena powyżej 400 tys. zł
- Porsche Cayenne
- Mercedes klasy G
- Range Rover
Następnie wybrano najlepszą propozycję z całej wyróżnionej dziewiątki i na tytuł najlepszego wyboru ze wszystkich SUV-ów klasy wyższej i luksusowych zasłużył właśnie VW Touareg.
Nowy Volkswagen Touareg
To nie tylko najlepszy wybór wśród SUV-ów klasy wyższej, model ten stanowi także punkt odniesienia dla znacznie droższych rywali pod względem komfortu jazdy oraz nowoczesnego wyposażenia.
- Jeden z najlepiej wyglądających SUV-ów na rynku
- Kokpit na miarę XXI wieku z 15-calowym ekranem dotykowym
- Komfort jazdy na poziomie niespotykanym nawet u droższych rywali
Silnik: 3.0 V6, 231 KM, 500 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 s
Zużycie paliwa: 6,6 l/100 km
Cena: 256 290 zł
Touareg jest swego rodzaju wizytówką producenta z Wolfsburga. W przeciwieństwie do pozostałych modeli Volkswagena, nie konkuruje on z samochodami popularnych marek, lecz bez kompleksów staje naprzeciw SUV-ów premium, sygnowanych przez Audi, BMW, Mercedesa, Range Rovera czy Porsche. I, co najważniejsze, wychodzi z tego starcia obronną ręką.
Choć kosztuje mniej od bezpośrednich rywali, Touareg zupełnie nie wygląda jak tańsza alternatywa. Wręcz przeciwnie – z imponującym chromowanym grillem i dużymi kołami wypełniającymi masywne błotniki topowy Volkswagen prezentuje się bardzo elegancko. Ale najlepsze kryje w środku, gdzie oczom podróżnych ukazuje się nowoczesny kokpit z dwoma wielkimi ekranami. Jeden, o przekątnej 12 cali, zastępuje tradycyjny zestaw wskaźników, dając kierowcy spore możliwości konfiguracji (można zmieniać wygląd samych zegarów albo wyświetlić między nimi mapę). Drugi ma aż 15 cali, czyli tyle, co ekrany wielu laptopów. Przy jego pomocy zarządza się większością systemów pokładowych, steruje ustawieniami auta oraz obsługuje multimedia i nawigację.
W dolnej części centralnego wyświetlacza wydzielono panel klimatyzacji, lecz – w przeciwieństwie do niektórych współczesnych samochodów – tutaj jej dotykowa obsługa zupełnie nie przeszkadza i okazuje się bardzo przyjazna, bo panel jest stale wyświetlany w dolnej części ekranu i ma sporych rozmiarów „przyciski”.
Samo wnętrze jest świetnie wykończone – wzrok przyciągają w nim m.in. matowe drewno czy efektowne oświetlenie nastrojowe z tysiącami ułożonych z różnych zagęszczeniem punktów świetlnych. Na uwagę zasługuje też przestronność. Zarówno z przodu, jak i na przesuwanej kanapie bez problemu zmieszczą się nawet bardzo wysokie osoby.
Podróżni mogą liczyć na szereg udogodnień – siedzącym z przodu Touareg może oferować wentylację foteli i funkcję masażu, a wszyscy docenią osłonięte drzwiami progi (dzięki czemu zawsze są czyste i nie sposób zabrudzić nimi nogawek przy wsiadaniu) oraz podwójne szyby, które zapewniają zdumiewającą ciszę podczas jazdy. Bagażnik ma imponującą pojemność 810 l, z czego sporo przypada na wielki, 20-centymetrowej głębokości schowek pod podłogą.
Dopełnieniem wyjątkowo wygodnych siedzeń i świetnego wyciszenia kabiny jest układ jezdny, który zestrojono z myślą o jak największym komforcie podróżowania. Zwłaszcza gdy dokupi się pneumatyczne zawieszenie, które nie tylko pozwala na zmianę prześwitu, ale przede wszystkim skutecznie izoluje pasażerów od wszelkich wstrząsów i nawet na bardzo zniszczonej nawierzchni nie naraża ich na niepotrzebne hałasy. A jednocześnie nie ma problemów z utrzymaniem nadwozia w ryzach na krętej trasie. Mimo poważnych rozmiarów (prawie 5 m długości, niemal 2 m szerokości i ponad 1,7 m wysokości) i przekraczającej 2 tony masy, nowy Touareg prowadzi się jak znacznie mniejsze auto – szczególnie z opcjonalnym systemem skrętnej tylnej osi. Poszukujący sportowych wrażeń zza kierownicy nie mają tu czego szukać – auto nie zachęca do szukania granic przyczepności w zakrętach, ale wszyscy inni docenią zaskakującą zwinność tego SUV-a oraz to, jak pewnie i bezpiecznie pokonuje szybkie łuki.
Do komfortowego charakteru nowego Touarega świetnie pasuje jego układ napędowy. 3-litrowy turbodiesel rozwija moc 231 KM i aż 500 Nm momentu obrotowego, z których większość jest do dyspozycji już przy najniższych obrotach. Silnik ten zapewnia więcej niż wystarczające osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,5 sekundy), a jednocześnie nie wykazuje się przesadnym apetytem. Podczas w miarę spokojnej jazdy Volkswagen zużywa średnio 7,8 l na 100 km – wiele znacznie mniejszych samochodów nie może się pochwalić tak dobrym wynikiem. Napęd jest przekazywany na wszystkie cztery koła za pośrednictwem seryjnie oferowanej 8-biegowej skrzyni Tiptronic, której największą zaletą jest wyjątkowo płynna praca.
Samochody tego segmentu zwykle są drogie i seryjnie oferują jedynie podstawowe wyposażenie, a za wszelkie ciekawsze elementy trzeba w nich dodatkowo dopłacać. Dotyczy to także nowego Touarega, choć warto zaznaczyć, że w jego przypadku cena jest niższa niż u bezpośrednich konkurentów, a standardowe wyposażenie – nieznacznie lepsze (obejmuje ono m.in. komplet współczesnych systemów bezpieczeństwa, łącznie z zaawansowanym tempomatem adaptacyjnym).
Podsumowując, nowy Touareg doskonale spełni oczekiwania osób, które poszukują dużego, komfortowego SUV-a, a jednocześnie nie chcą rezygnować z cech charakterystycznych dla mniejszych aut, jak przyjemne prowadzenie, niezłe osiągi czy oszczędny silnik.