Opel Insignia B

Najnowsza Insignia imponuje rozmiarami i objętością wnętrza. A jak z jej awaryjnością i kosztami utrzymania? Oto opinie o używanym Oplu Insignia B.

W 2008 r. Opel Insignia zastąpił popularną u nas Vectrę. Zmiana nazwy wyszła Oplowi klasy średniej na dobre, bo poniekąd zwiastowała nowy rozdział w kontekście obecności producenta w tym segmencie. Insignia A wniosła wtedy sporo świeżości zarówno od strony wizualnej, jak i technologicznej. Klienci to docenili i szturmem udali się do salonów po nowe Ople. W 2017 r. światło dzienne ujrzała druga generacja Insignii. Zwróciła uwagę masywną sylwetką i na zdjęciach sprawiała wrażenie naprawdę wielkiego samochodu, wręcz pozycjonowanego w klasie wyższej. Tak też było w rzeczywistości, bowiem auto miało ponad 4,9 m długości, a odmianę kombi (Sports Tourer) od bariery 5 metrów dzielił zaledwie 1 cm! Nie zdecydowano się na nadzwyczajne zwiększenie szerokości Insignii B (o niecały centymetr), lecz istotnie wydłużono rozstaw osi, bo do 283 cm (9 cm więcej niż w poprzedniczce). W efekcie auto pozytywnie zaskakiwało przestrzenią w środku. Producent kontynuował proces tworzenia usportowionych odmian, z tym że nazywały się one GSi, a do ich napędu nie zaprzęgnięto już silników V6. Wszystkie jednostki, poza bazowym turbodieslem, to już downsizingowe konstrukcje z 4 cylindrami i turbodoładowaniem. Ofertę uzupełniało podwyższone kombi (Contry Tourer).

Opel Insignia B
Wielowahaczowy układ tylnego zawieszenia i optymalnie zestrojony układ kierowniczy zapewniają bezpieczne prowadzenie tego ciężkiego auta (1,4-1,8 t) w zakrętach.

W momencie pisania artykułu używane Insignie B dostępne były już za kwotę 55-60 tys. zł. Ile najlepiej wydać na ten samochód, by z młodym wiekiem nie ponosić dodatkowych wydatków na naprawy? Co się psuje w Oplach Insignia B? Przeanalizujmy opinie użytkowników o tym samochodzie.

Opel Insignia (2021) – opis wersji i cennik

Opel Insignia B (2)
Lifting z 2020 r. delikatnie odświeżył pas przedni Insignii i dodał kilka opcji wyposażenia. Nie doszło jednak do spektakularnych zmian w gamie silników. Insignia nigdy nie występowała choćby z napędem elektrycznym albo hybrydowym.

Używany Opel Insignia B – wnętrze

Kokpit Insignii B łączy czytelność (częściowo) analogowych wskaźników z dotykową obsługą wyświetlacza środkowego. Nie uświadczymy w nim przeładowanej konsoli środkowej z poprzedniczki: zamiast tego postawiono na minimalistyczne panele obsługi radia i klimatyzacji. Mięsista kierownica przyjemnie leży w dłoniach i zawsze ma przyciski sterowania wybranymi funkcjami samochodu. Do wyposażenia standardowego zaliczają się też elektryczne sterowane szyby (przód/tył), automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, tempomat, elektryczny hamulec ręczny czy funkcje Android Auto/Apple CarPlay i wybrani asystenci kierowcy (m.in. pasa ruchu). W bogatszych można liczyć na podgrzewaną kierownicę, reflektory matrycowe, nawigację i wyświetlacz head-up. Niestety, Opel poskromił trochę na materiałach wykończeniowych, wyglądających na wzięte z tańszego modelu. Po kilku latach jazdy potrafią wydawać niepożądane odgłosy.

Insignia B to naprawdę przestronny samochód: nie oferuje co prawda tyle miejsca na nogi co Skoda Superb, ale i tak pod tym względem wypada doskonale. Kanapę wyprofilowano pod dwie osoby. Nieprzypadkowo, bo trzem będzie zbyt ciasno w obrębie łokci. Przydałaby się większa swoboda na stopy podróżnych. Z przodu natomiast trudno o powody do narzekać, szczególnie że fotele są bardzo wygodne, a odpowiedniki AGR wręcz rozpieszczają komfortem jazdy (mają rozsuwaną część siedziska i rozbudowany system regulacji). Bagażnik liftbacka (Insignii B nie oferowano jako sedana) mieści 490 l, czyli mniej niż w poprzedniku. Dostęp odbywa się poprzez wielki otwór załadunkowy, ale kształt jest daleki od ustawnego. Co innego kombi, które dysponuje pakownym i użytecznym bagażnikiem o pojemności 560-1665 l. Wykorzystanie przestrzeni ułatwiają opcjonalne szyny mocujące bagaż i haki na torby z zakupami.

Używany Opel Insignia B – silniki

Wszystkie benzynowe silniki Insignii B to konstrukcje 4-cylindrowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Bazowe 1.5 Turbo generują 140/165 KM, z kolei 1.6 Turbo – 200 KM. Na szczycie gamy znalazł się 2.0 Turbo w kilku odmianach: 170/200 KM oraz 230/260 KM w Insigniach GSi. Turbodiesle to z kolei jednostki znane z Insignii A1.6 CTDI (110/136 KM) oraz 2.0 CDTI/170 KM. Po liftingu ustąpiły one miejsca nowym konstrukcjom o pojemności 1995 cm³ (wcześniej: 1956 cm³) rozwijającymi 174 KM lub 210 KM w odmianie biturbo. Rola bazowego diesla przypadła z kolei pierwszemu i jedynemu silnikowy 3-cylindrowemu w Insignii – 1.5 Turbo D/122 KM. Insignie B zestawiano z 6-biegowymi skrzyniami ręcznymi albo automatycznymi o 6, 8 lub 9 przełożeniach. Wersje 2.0 Turbo 230/260 KM i 2.0 Turbo D 170/210 KM opcjonalnie otrzymywały napęd na wszystkie koła.

OPEL Insignia II Grand Sport Elite 1.5T 165KM 6AT WE024SY 11-2018
Już najsłabszy 1.5 Turbo żwawo rozpędza ciężką Insignię i, na tle większych jednostek, zużywa optymalne ilości paliwa.
Opel Insignia B silnik (2)
Turbodiesle do liftingu (2020 r.) były konstrukcjami znanymi z poprzedniczki. Irytują uciążliwym „klekotaniem”, ale są dosyć niezawodne.

Używany Opel Insignia B – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo wygodny samochód. Nie mam najlepszych foteli w Insignii, a i tak trudno na nie narzekać”

„Dobre własności jezdne i bezpieczne zachowanie w zakrętach. Reflektory skutecznie je doświetlają”

„Moja Insignia 1.6 CDTI pokonuje nawet 1100 km na jednym zbiorniku. W mieście: 800-900 km”

„Polecam wybór automatu. Zmienia biegi praktycznie niezauważalnie i nie psuje się”

 Wady 

„Marne materiały wykończeniowe, obejmujące głównie twarde tworzywa. Skrzypią od nowości”

„Auto ma słabe wygłuszenie nadkoli. Szum opon słychać już od 100 km/h”

„Przez 100 tys. km miałem sporo awarii, w tym wysprzeglik i rozrząd. Moim zdaniem zbyt wcześnie”

„Biegi wchodzą luźno i nieprecyzyjnie. Odradzam skrzynię ręczną w Insignii”

Używany Opel Insignia B – awaryjność, typowe usterki

Część użytkowników nie jest zadowolona z ogólnej jakości nowszych Insignii. Choć auta mają zaledwie kilka lat i nie mają za sobą nadzwyczajnych przebiegów, znane są przypadki awarii rozrządu, wysprzęglików i układów AdBlue (głównie 2.0 CDTI/170 KM). Użytkownicy skarżą się też na bardzo częste procedury wypalania filtrów DPF, choć na dłuższą metę z pewnością wydłuży to ich żywotność (o ile nie będzie ona przerywana przez kierowcę). Najwięcej skarg płynie jednak w kierunku skrzyń biegów – zarówno ręcznych (o wyjątkowo nieprecyzyjnym działaniu), jak i automatycznych (szarpiących na wybranych biegach i utrzymujących silnik na nadmiernie niskich/wysokich obrotach). Poza tym elektronika pokładowa szybko „pochłania” energię z akumulatora: czasami uruchomienie auta jest niemożliwe już po kilku dniach. Zastrzeżenia budzi też jakość wykonania wnętrza, ze stukającymi plastikami i wycierającą się kierownicą na czele.

Opel Insignia B skrzynia biegów
Niewłaściwe zestopniowanie i słaba precyzja wybierania biegów to tylko niektóre z „grzechów” ręcznych skrzyń Opla. Użytkownicy mają słuszne obawy co do trwałości tych przekładni. Zweryfikują ją większe przebiegi aut.

Używany Opel Insignia B – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN wybito pośrodku przegrody czołowej. Znajduje się też w obudowie deski rozdzielczej z lewej strony.

Opel Insignia B numer VIN

Używany Opel Insignia B – sytuacja rynkowa

Budżet na Insignię B otwiera kwota 55-60 tys. zł za auta z roczników 2017, które przejechały 150-200 tys. km. O optymalnej kwocie można mówić dopiero w okolicach 70-80 tys. zł: tyle kosztują Insignie z roczników 2018-2019, niekiedy z 2-litrowymi dieslami. 90-100 tys. zł powinno wystarczyć na równie młodego Opla, ale ze skromnym przebiegiem (kilkadziesiąt tys. km). Powyżej 100 tys. kosztują warianty GSi lub auta fabrycznie nowe.

Używany Opel Insignia B – podsumowanie

Drugie wcielenie Insignii stanowi klasową czołówkę w dziedzinie przestronności, ale doniesienia o problemach jakościowych tych aut niepokoją. Pozostaje mieć nadzieję, że producent przy okazji liftingu wyeliminował większość chorób wieku dziecięcego. Poza tym to godny rozpatrzenia samochód: bezpieczny w prowadzeniu, bogato wyposażony intuicyjny w obsłudze.

Polecamy uwadze nasze materiały na temat innych używanych Oplach:

Używany Opel Insignia I (A; 2008-2017) – opinie użytkowników

Używany Opel Astra V (K; od 2015 r.) – opinie użytkowników

Opel Insignia B 06

Opel Insignia B – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.490-499/186-187/146-153 cm
Rozstaw osi283 cm
Pojemność bagażnikaltb 490-1450 l, kmb 560-1665 l
Opel Insignia B – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.5 Turbo1.5 Turbo1.6 Turbo2.0 Turbo2.0 Turbo2.0 Turbo
Pojemność1490 cm³1490 cm³1598 cm³1998 cm³1998 cm³1998 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbo
Maks. moc140 KM165 KM200 KM170 KM230 KM260 KM
Maks. moment250 Nm250 Nm280 Nm350 Nm350 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,9 s8,9 s7,7 s8,7 s7,4 s7,3 s
Prędkość maks.210 km/h222 km/h235 km/h228 km/h237 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa5,9 l/100 km6,0 l/100 km6,3 l/100 km6,6 l/100 km6,9 l/100 km8,6 l/100 km
Opel Insignia B – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.5 Turbo D1.6 Turbo D1.6 Turbo D2.0 Turbo D2.0 Turbo D2.0 Turbo D
Pojemność1496 cm³1598 cm³1598 cm³1995 cm³1995 cm³1956 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodieseldiesel biturbo
Maks. moc122 KM110 KM136 KM170 KM174 KM210 KM
Maks. moment300 Nm300 Nm320 Nm400 Nm380 Nm480 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,4 s11,6 s10,5 s8,7 s8,0 s7,9 s
Prędkość maks.205 km/h201 km/h211 km/h226 km/h228 km/h233 km/h
Śr. zużycie paliwa4,0 l/100 km4,2 l/100 km4,8 l/100 km5,5 l/100 km4,3 l/100 km7,1 l/100 km

Używany Opel Insignia B – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here