UżywaneUżywane Mitsubishi Lancer VIII (2007-2017) - który silnik wybrać?

Używane Mitsubishi Lancer VIII (2007-2017) – który silnik wybrać?

Lancer nie był złym autem, lecz na tle dopracowanych konkurentów nie potrafił niczym do siebie przekonać. Zobaczmy, z jakim silnikiem warto kupić używanego Mitsubishi Lancera VIII.

Ostatnia sprzedawana w Europie generacja Lancera tradycyjnie już była dostępna z nadwoziem sedan, a później ofertę zasilił większy od niego liftback. Dość agresywnie stylizowany (przynajmniej na tle poprzednika) samochód nie mógł się jednak odnaleźć w silnie obsadzonym segmencie. Był zbyt surowo wykończony (same twarde plastiki) i niezbyt przemyślany konstrukcyjnie – pomimo znacznej długości (ok. 4,6 m) bagażniki mieściły zaledwie 344/377 l (odpowiednio liftback i sedan). Na tym aucie nie zawiedli się zwolennicy japońskiej solidności oraz miłośnicy kultowych odmian EVO. Takowa generowała prawie 300 KM, podczas gdy jednostki z „cywilnych” Lancerów w zasadzie nie „zabłysnęły” znaczną awaryjnością, czego nie można powiedzieć o kupowanym od Volkswagena turbodieslu (2.0 TDI PD, tutaj nazwany 2.0 DI-D). Zweryfikujmy, jakiego silnika najlepiej szukać w Lancerze.

Używane Mitsubishi Lancer VIII – silniki benzynowe

W opisywanym wcieleniu dwój debiut miały benzynowe jednostki z aluminiowymi blokami i systemami zmiennych faz rozrządu. Do 2010 r. stosowano następujące odmiany: 1.5/109 KM, 1.8/143 KM oraz 2.0/150 KM. Po liftingu moc silnika 1.8 spadła do 140 KM, a rolę bazowej propozycji przejął znany m.in. z Mitsubishi ASX-a 1.6 (117 KM). Osiągami plasuje się gdzieś pomiędzy 1.5 i 1.8, za to pali mniej nawet od słabszego odpowiednika. Co ciekawe, Mitsubishi przewidywało możliwość dostosowania wariantu 1.8 do zasilania LPG. W tym celu fabrycznie wzmacniano gniazda zaworowe (i same zawory), a instalację zakładano w ASO lub w wybranym przez klienta zakładzie. Topowe Lancery wykorzystują turbodoładowanego 2.0. W odmianie Ralliart rozwija 240 KM, w EVO, w zależności od rynku, 295-359 KM. Obie rządzą się swoimi prawami na rynku wtórnym. Jest ich mało, a jeśli już, kosztują krocie (Ralliart: 30-40 tys. zł, EVO: 80-150 tys. zł).

Mitsubishi Lancer VIII 06
Benzynowe, wolnossące jednostki MIVEC (1.5, 1.8, 2.0, później także 1.6) może nie zapewniają sportowych osiągów, ale spokój podczas eksploatacji – już tak.
Mitsubishi Lancer VIII 04
Montowany w Lancerach Ralliart i EVO 2.0 Turbo również spisuje się nieźle, choć po 240-konnej odmianie można by spodziewać się lepszych osiągów.

Używane Mitsubishi Lancer VIII – silniki Diesla

Do 2010 r. Mitsubishi sprowadzało do Lancera 2-litrowego turbodiesla od Volkswagena. Niestety, był to felerny 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami (w japońskim aucie nazywa się 2.0 DI-D). Sprawia one te same problemy co w Passatach, Golfach i innych autach koncernu VAG, czyli pękają głowice, szwankują pompowtryskiwacze i przestaje działać pompa oleju. Japońskie turbodiesle 1.8 DI-D (od 2010 r.) są bez porównania trwalsze, ale i droższe w naprawach (które trwają dłużej z uwagi na gorszą dostępność części). Poza tym nie przekonują do siebie głośną pracą i zaledwie 5-biegową skrzynią w odmianie 116-konnej.

Mitsubishi Lancer VIII 03
Wysokoprężne Lancery grają drugoplanową rolę na rynku wtórnym. Nieco częściej spotyka się samochody z niemieckimi turbodieslami 2.0.

Używane Mitsubishi Lancer VIII – który silnik wybrać?

Polecamy poliftowe Lancery z popularnym silnikiem 1.6 MIVEC (ceny: od 20 tys. zł), choć tak naprawdę wszystkie odmiany benzynowe, poza możliwym spalaniem oleju silnikowego, są raczej niezawodne. Alternatywa dla awaryjnych (2.0 DI-D) i drogich w naprawach (1.8 DI-D) turbodiesli? Lancer z silnikiem 1.8, fabrycznie przystosowanym do zasilania LPG.

Aby dowiedzieć się więcej na temat używanego Mitsubishi Lancer VIII, odsyłamy do poniższego materiału:

Używane Mitsubishi Lancer VIII (2007-2017) – opinie użytkowników

Mitsubishi Lancer VIII – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki benz.)
Silnik 1.5 MIVEC 1.6 MIVEC 1.8 MIVEC 2.0 Turbo 2.0 Turbo
Pojemność 1499 cm³ 1590 cm³ 1798 cm³ 1998 cm³ 1998 cm³
Paliwo benz. benz. benz. benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 109 KM 117 KM 140 KM 240 KM 295 KM
Maks. moment 143 Nm 154 Nm 176 Nm 343 Nm 366 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,6 s 10,7 s 9,8 s 7,0 s 5,4 s
Prędkość maks. 189 km/h 191 km/h 192 km/h 230 km/h 242 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,4 l/100 km 5,5 l/100 km 6,6 l/100 km 10,0 l/100 km 10,5 l/100 km
Mitsubishi Lancer VIII – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.8 DI-D 1.8 DI-D 2.0 DI-D
Pojemność 1798 cm³ 1798 cm³ 1968 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 116 KM 150 KM 140 KM
Maks. moment 300 Nm 300 Nm 310 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s 10,1 s 9,7 s
Prędkość maks. 193 km/h 204 km/h 207 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,8 l/100 km 5,1 l/100 km 6,4 l/100 km

Mitsubishi Lancer VIII 02

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

4 KOMENTARZE

  1. „Do 2010 r. stosowano następujące odmiany: 1.5/109 KM, 1.8/140 KM oraz 2.0/150 KM.”
    Coś słabe dane macie. Do 2010 r. silnik 1.8 miał 143 KM (4B10) a od 2011 140 KM (4J10). Spalanie i przyspieszenie w obu silnikach różni się nieco od siebie.

  2. Na tle tych naszpikowanych elektroniką nowych konkurentów lancer 1,6 MIVEC 2014 Sedan buda z 2015 nie sobie równych we wszystkich aspektach jeśli chodzi o cenę i koszty eksploatacji,a wygląd mówi sam za siebie. WŁAŚCICIEL.

  3. Faktycznie Mitsubishi Lancer 1,8 MIVEC posiada 105kW, zatem 143 KM. Taki mam zapis w dowodzie rejestracyjnym sportback’a 09′ MR 08′(a nie liftback jak zostało napisane). Koszty eksploatacji praktycznie są żadne. Posiadam auto od 11 lat, jak wydałem 1500 PLN na drobne usterki poza oczywiście kosztami serwisowymi typu wymiana płynów eksploatacyjnych, czy klocków hamulcowych,(niech to będzie kolejne 1500 PLN) to każdemu życzę aby wydał niespełna 300 PLN na naprawę samochodu. Średnie spalanie przy spokojnej jeździe to 7,6l/100km. Podsumowując, auto godne polecenia, a zadbane używane jest warte każdego grosza. Praktycznie bezawaryjne, natomiast niedoceniane na Polskim rynku.
    Może trochę surowe, ale to kwestia gustu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji