UżywaneTop 10 używanych aut z dieslami, które palą 4 l/100 km

Top 10 używanych aut z dieslami, które palą 4 l/100 km

Nawet przy rekordowo wysokich cenach paliw wciąż jest szansa na pokonywanie 100 km za niecałe 40 zł. Wystarczy wybrać małe auto z niewielkim i oszczędnym dieslem. Prezentujemy 10 ciekawych i niedrogich modeli.

Praw fizyki oszukać nie sposób. Im auto jest lżejsze i ma mniejszą powierzchnię czołową, tym zużycia paliwa jest niższe. Silnik nie musi bowiem walczyć z wprawianiem w ruch zbędnych kilogramów czy rozpychanie słupa powietrza. Oczywiście nawet w takich samochodach najniższym zużyciem paliwa legitymują się diesle. Okazały się one jednak ślepą odnogą motoryzacyjnej ewolucji. Ze względu na wyższy koszt zakupu, spory hałas i dodatkowe wydatki na serwis, małe diesle w miejskich autach cieszyły się ograniczonym wzięciem. Na rynku wtórnym każdy znajdzie jednak coś dla siebie.

Oczywiście priorytetem powinno być znalezienie samochodu z udokumentowaną historią serwisową. O ile np. we Francji małe diesle bywały wybierane przez indywidualnych nabywców ze względów podatkowych, tak w Polsce najczęściej były one kupowane przez firmy, co oznacza wysokie przebiegi i intensywną eksploatację pojazdu.

Redakcja poleca: Najlepsze używane hybrydy. Oszczędne i trwałe auta hybrydowe

Polecamy więc wnikliwą przedzakupową kontrolę w celu uniknięcia trafienia na „minę”. Wysoki przebieg, o ile samochód ma udokumentowaną historię serwisową, to nie problem. Nawet najmniejsze diesle bez poważniejszych awarii potrafią przejeździć 250 tys. km i więcej. Ich najsłabszym punktem okazuje się osprzęt, który podczas normalnej, a nie rabunkowej eksploatacji zwykle jest na bieżąco wymieniany. Cechą wspólną większości prezentowanych aut jest brak DPF lub jego wprowadzenie dopiero pod sam koniec cyklu produkcyjnego.

Poniżej prezentujemy 10 małych używanych i wartych uwagi samochodów z niewielkimi i bardzo oszczędnymi dieslami o pojemnościach 0.8-1.5.

Używane Audi A2 1.4 TDI (1999-2005)

Audi A2Najmniejszy model Audi od samego początku był projektowany z myślą o oszczędzaniu paliwa. Nadwozie dopracowano pod kątem aerodynamiki, a wykonano je z lekkich stopów aluminium. Unikalna w tym segmencie metoda produkcji przełożyła się na wysokie ceny nowych aut oraz ich ograniczoną sprzedaż. Po latach używane A2 również nie są tanie, ale zasługują na zainteresowanie. To zaskakująco przestronne, a do tego dynamiczne, pewne w prowadzeniu i solidnie wykończone oraz wyposażane auto.

Używane Audi A2 - wnętrze W A2 do wyboru są dwa diesle – 1.2 TDI (montowany w istotnie zmodyfikowanym technicznie aucie, które spalało 3 l/100 km) oraz 1.4 TDI. Polecamy jednak większy silnik. Nie tylko ze względu na lepsze osiągi, ale również na zastosowanie mniej nietypowych rozwiązań technicznych w całym samochodzie (np. brak zautomatyzowanej skrzyni, dodatkowych elementów aerodynamicznych bądź części wykonanych z magnezu czy aluminium – np. wahaczy), co w przypadku awarii istotnie ułatwi naprawę. Diesla 1.4 TDI także warto poddać przedzakupowej kontroli – jedną z możliwych awarii jest pojawienie się luzu osiowego na wale korbowym. Ponadto warto być przygotowanym na awarie osprzętu silnika, luzy w zawieszeniu i problemy z układem kierowniczym. Za używane Audi A2 z dieslem trzeba zapłacić od 7 do 11 tys. zł.

Używane Audi A2 1.4 TDI – dane techniczne
Dane techniczne Audi A2 1.4 TDI
Zasilanie/cyl. turbodiesel z pompowtryskiwaczami/R3
Pojemność 1422 cm³
Moc maks. 75 KM
Maks. moment obrotowy 195 Nm
Prędkość maks. 173 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6 s
Śr. zużycie paliwa 4,3 l/100 km

 

Używany Citroen C2 1.4 HDi (2004-2009)CITROEN C2 VTR 1.4 75KM 5MT WW6511S 08-2009

Samochód mechanicznie bazuje na Citroenie C3 I, ale ma znacznie więcej sportowego charakteru. Przynajmniej w designie nadwozia i prowadzeniu, bo wnętrze przeszczepiono bez poważniejszych modyfikacji. Jak na tak mały samochód, jest ono zaskakująco przestronne. To zasługa niezależnie składanych i przesuwanych foteli w drugim rzędzie. Poza dieslem 1.4 HDi dostępny był 1.6 HDi o mocy 109 KM, który w tak małym aucie zapewnia prawdziwie sportową dynamikę – sprint do 100 km/h trwa 9,4 s. To wszystko przy deklarowanym spalaniu na poziomie 4,4 l/100 km. Niestety ta ciekawa wersja bardzo rzadko pojawia się w ogłoszeniach.

Citroen C2 deska rozdzielcza

Karoserię używanego C2 trzeba obejrzeć pod kątem korozji. Przedzakupowa kontrola musi obejmować także kontrolę układu jezdnego – luzy w przednim zawieszeniu i zużyte przekładnie kierownicze nie są rzadkością. Zapach spalin w kabinie świadczy, że zużyciu uległy podkładki pod wtryskiwaczami. Warto zapytać sprzedającego, czy były wymieniane. Jeżeli nie były – zapach w końcu ustanie, ale jest to efektem zalepienia nieszczelności przez nagary. W takiej sytuacji wykręcenie wtryskiwacza staje się bardzo trudne. Za używanego Citroena C2 z dieslem trzeba zapłacić 4-9 tys. zł.

Używany Citroen C2 1.4 HDi – dane techniczne
Dane techniczne Citroen C2 1.4 HDi
Zasilanie/cyl. turbodiesel z common rail/R4
Pojemność 1398 cm³
Moc maks. 68 KM
Maks. moment obrotowy 150 Nm
Prędkość maks. 166 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,5 s
Śr. zużycie paliwa 4,3 l/100 km

Używany Fiat 500 1.3 JTD (2007-2018)

FIAT 500 II 1.3MultiJet 75KM 5MT SB2351A 02-2009Wybierając małe auto z niezwykle oszczędnym dieslem nie trzeba rezygnować ze stylu. Najlepszym dowodem jest Fiat 500, który nie tylko wygląda świetnie, ale mógł być na wiele sposobów spersonalizowany. W efekcie nie wszystkie dostępne na rynku wtórnym egzemplarze są identyczne. Co równie istotne – nawet w bazowej wersji auto cieszy oko, a zmieniając felgi czy kilka detali (np. obudowy lusterek) nawet egzemplarzowi z floty (częsty przypadek w przypadku diesli) można dodać atrakcyjności.

Minusem Fiata 500 jest niewielka szerokość nadwozia i ciasnota w drugim rzędzie. Przednie zawieszenie i elektryczne wspomaganie mają przeciętną trwałość, a w ostro użytkowanych dieslach możliwe są problemy z łańcuchem rozrządu i sprzęgłem. Dzięki dużej bazie zamienników i używanych elementów naprawy nie stanowią problemu. Do jazdy po mieście najlepiej nadają się egzemplarze wyprodukowane do 2010 r. z dieslem o mocy 75 KM. Zastępująca go jednostka 1.3 MultiJet o mocy 95 KM zapewnia lepsze osiągi, ale ma na wyposażeniu DPF. Za używanego Fiata 500 z dieslem trzeba zapłacić 16-25 tys. zł. Kto przykłada mniejszą wagę do designu nadwozia, ale liczy na funkcjonalne, 5-drzwiowe nadwozie, powinien rozejrzeć się za Fiatem Panda II czy Lancią Ypsilon III. To modele mechanicznie spokrewnione z Fiatem 500 i również dostępne z dieslem 1.3 JTD.

Używany Fiat 500 1.3 JTD – dane techniczne
Dane techniczne Fiat 500 1.3 JTD
Zasilanie/cyl. turbodiesel z common rail/R4
Pojemność 1248 cm³
Moc maks. 75 KM
Maks. moment obrotowy 145 Nm
Prędkość maks. 165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,5 s
Śr. zużycie paliwa 4,2 l/100 km

Używany Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi (2002-2008)

Używany Ford Fiesta Mk6Ceny ofertowe Fiesty nie są wysokie, a auto przekonuje także niskimi cenami części zamiennych, funkcjonalnym wnętrzem oraz wysoką trwałością ogólną. Problem tkwi w korozji, która dotyka podwozia coraz większej liczby egzemplarzy – zwłaszcza wyprodukowanych przed modernizacją z 2005 r. Interesujący nas samochód trzeba więc bardzo dokładnie obejrzeć na podnośniku. Tym bardziej, że przy okazji można wykryć typowe dla modelu luzy w przednim zawieszeniu.

Używany Ford Fiesta Mk 6Diesel 1.4 TDCi to konstrukcja koncernu PSA opracowana przy udziale Forda. Silnik jest identyczny z montowanym do Citroena C2, co oznacza analogiczne problemy – z podkładkami pod wtryskiwaczami czy niską żywotnością turbosprężarek. W Fieście zapewnia przeciętne osiągi, co samochód rekompensuje świetnym prowadzeniem. Mocną stroną Forda okazują się też niskie koszty serwisowania – baza zamienników jest szeroka, a silnik z minimalną ilością osprzętu jest trwały i prosty w naprawach. Nie polecamy egzemplarzy ze zautomatyzowaną skrzynią Durashift-EST, która jest powolna, a jej dodatkowy osprzęt podnosi koszty i utrudnia naprawy. Używane Fiesty z dieslem 1.4 TDCi są wyceniane na 5-10 tys. zł. Warto dodać, że w latach 2005-2008 dostępna była 90-konna jednostka, która zapewnia wyraźnie lepsze osiągi przy takim samym spalaniu. Bardziej praktyczną alternatywą dla Fiesty jest mechanicznie z nią spokrewniony Ford Fusion, który jest z kolei spokrewniony z pierwszą odsłoną Mazdy 2. We wszystkich wymienionych autach znajdziemy diesla 1.4.

Używany Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi – dane techniczne
Dane techniczne Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi
Zasilanie/cyl. turbodiesel z common rail/R4
Pojemność 1399 cm³
Moc maks. 68 KM
Maks. moment obrotowy 160 Nm
Prędkość maks. 163 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,5 s
Śr. zużycie paliwa 4,6 l/100 km

Używany Hyundai i10 1.1 CRDi (2008-2010)

Hyundai i10

Wiele osób zainteresowanych zakupem małego diesla nie pamięta, że doskonałe – oszczędne, dynamiczne i trwałe jednostki miał w ofercie także koncerny Hyundai-Kia. Samodzielnie opracował rodzinę silników, którą otwierał trzycylindrowy 1.1 CRDi. Poza prezentowanym i10 I otrzymała go bliźniacza Kia Picanto I oraz większe modele – Kia Rio i Hyundai i20.

Hyundai-i10 wnetrzePo stronie minusów silnika 1.1 CRDi kierowcy wpisują ograniczoną dynamikę, kulturę pracy trzech cylindrów i hałaśliwość na wysokich obrotach. Rekompensatą jest niskie spalanie oraz trwałość – znane są przypadki aut, które bez poważniejszych awarii pokonały ponad 220 tys. km i wciąż mają się dobrze. Czasami wymagana może być wymiana kontrola wtryskiwaczy. Przedzakupowa kontrola to konieczność. Wiele egzemplarzy ma poflotową przeszłość. Problemy ze wrzucaniem biegów (zwłaszcza wstecznego), wycieki oleju czy wykwity rdzy nie świadczą o bujnej historii danego Hyundaia i10. To niestety przypadłości większości koreańskich aut z tego okresu. Na szczęście zawieszenie czy elektronika nie sprawiają problemów. Używane i10 z dieslami są wyceniane na 9-13 tys. zł. Taki budżet wystarczy też na Kię Picanto I.

Używany Hyundai i10 1.1 CRDi – dane techniczne
Dane techniczne Hyundai i10 1.1 CRDi
Zasilanie/cyl. turbodiesel z common rail/R3
Pojemność 1120 cm³
Moc maks. 75 KM
Maks. moment obrotowy 153 Nm
Prędkość maks. 163 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,8 s
Śr. zużycie paliwa 4,4 l/100 km

Mini One D R50 (2003-2006)

Mini CooperZwarte i stylowe nadwozie, świetnie zestrojone zawieszenie, które zapewnia masę radości z jazdy oraz bezawaryjny, bardzo oszczędny i całkiem zrywny diesel 1.4 Toyoty sprawiają, że Mini One D jest jedną z ciekawszych propozycji wśród ekonomicznych aut. Oczywiście kto oczekuje większej praktyczności czy lepszego komfortu jazdy, może wybrać Toyotę iQ czy Yarisa z tą samą jednostką. Plusem japońskiego motoru jest rozrząd napędzany trwałym łańcuchem i łatwe oraz tanie do regeneracji wtryskiwacze. W Mini R50 diesel nie ma DPF.

Mini R50 - wnętrzeW przypadku Mini One D najlepszą propozycją będą egzemplarze z lat 2005-2006. W ich przypadku silnik 1.4 został podkręcony z 75 KM do 88 KM, co korzystnie wpłynęło na dynamikę. Spalanie nie uległo jednak zmianie. Trwałość kluczowych podzespołów Mini (włącznie z wielowahaczowym zawieszeniem tylnej osi) stoi na niezłym poziomie, ale trzeba przygotować się na konieczność usuwania drobnych awarii – w tym wycieków oleju czy defektów elektrycznego wspomagania kierownicy. Używane Mini R50 w wersji One D są wyceniane na 9-16 tys. zł.

Używane Mini One D – dane techniczne
Dane techniczne Mini One D
Zasilanie/cyl. turbodiesel z common rail/R4
Pojemność 1395 cm³
Moc maks. 88 KM
Maks. moment obrotowy 190 Nm
Prędkość maks. 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,9 s
Śr. zużycie paliwa 4,9 l/100 km

Używany Peugeot 107 1.4 HDi (2005-2008)

Najmniejszy Peugeot to bliźniak Citroena C1 oraz Toyoty Aygo. Wszystkie auta były produkowane w czeskim Kolinie i wszystkie mały identyczne silniki – benzynowe 1.0 R3 dostarczyła Toyota, natomiast diesel 1.4 HDi to konstrukcja koncernu PSA. Przy wyborze nie należy kierować się więc marką, tylko stanem i ceną danego egzemplarza. Znalezienie diesla może nie być specjalnie łatwe, bo trafiał on głównie do aut z początku produkcji. Warto go jednak szukać, bo silnik nie cieszy się dużym zainteresowaniem, co przekłada się na rozsądne ceny ofertowe. Za auto trzeba zapłacić 6-10 tys. zł. Do wyboru jest efektowniejsza wersja 3-drzwiowa i praktyczniejsza (zwykle droższa) z dodatkową parą drzwi.

Diesel 1.4 HDi to maksymalnie uproszczona konstrukcja – bez dwumasowego koła zamachowego, turbo o zmiennej geometrii, a nawet intercoolera. W tak małym samochodzie wystarcza jednak do w miarę sprawnej jazdy – swoje robi wysoki moment obrotowy. Bardzo prosta budowa ogranicza liczbę możliwych awarii. W przypadku silnika dotyczą one turbosprężarek i podkładek pod wtryskiwaczami. W aucie możliwe są nieszczelności uszczelek czy luzy w przednim zawieszeniu.

Używany Peugeot 107 1.4 HDi – dane techniczne
Dane techniczne Peugeot 107 1.4 HDi
Zasilanie/cyl. turbodiesel z common rail/R4
Pojemność 1398 cm³
Moc maks. 54 KM
Maks. moment obrotowy 130 Nm
Prędkość maks. 154 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,6 s
Śr. zużycie paliwa 4,1 l/100 km

Używane Renault Twingo II 1.5 dCi (2007-2014)

Uzywane Renault TwingoJednym z najbardziej niedocenianych miejskich aut jest Renault Twingo II. Niesłusznie, bo poza dostępnością wyłącznie trzydrzwiowej wersji trudno wskazać istotne wady modelu, który dzieli mechanikę i elektronikę z Clio III, a więc całkiem udanego pod względem trwałości modelu. Inżynierowie Renault opanowali problemy z elektroniką. Nadwozie Twingo nie koroduje. Zawieszenie jest trwałe – jeżeli coś wymaga interwencji mechanika, to zwykle są to luzy na przedniej osi. Nieco do życzenia pozostawia jedynie trwałość materiałów wykończeniowych, które są podatne na zarysowania. Twingo II ma całkiem funkcjonalne wnętrze, co jest zasługą przesuwanej i składanej kanapy.

Renault-Twingo-II-18Jedynym dostępnym dieslem był 1.5 dCi. O tym motorze krąży wiele złych opinii – z powodu awarii układu wtryskowego i podatności do zacierania na panewkach. Awarie dotyczą głównie najstarszych aut z których olej wymieniano co 20-30 tys. km. W przypadku miejskiego Twingo tak duże przebiegi między kolejnymi wymianami oleju nie zawsze były wykręcane, co działa na korzyść modelu. Awarie zwykle nie dotyczą słabszych wersji 1.5 dCi – zwłaszcza 54-konnej, która nie ma nawet intercoolera. Po zakupie samochodu można zdecydować się na profilaktyczną wymianę panewek. Kto chciałby zmniejszyć ryzyko wystąpienia awarii, powinien szukać auta z końca produkcji. Trzeba jednak pamiętać, że od 2010 r. montowano DPF. Po stronie plusów wpisujemy wysoką kulturę pracy silnika 1.5 dCi, niskie zużycie paliwa i dobre zaopatrzenie w części zamienne. Używane Twingo z dieslem są wyceniane na 8-16 tys. zł.

Używane Renault Twingo II 1.5 dCi – dane techniczne
Dane techniczne Renault Twingo 1.5 dCi
Zasilanie/cyl. turbodiesel z common rail/R4
Pojemność 1461 cm³
Moc maks. 75 KM
Maks. moment obrotowy 180 Nm
Prędkość maks. 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,5 s
Śr. zużycie paliwa 3,4 l/100 km

Używany Smart ForTwo II 0.8 cdi (2007-2014)

Smart Fortwo IIKto przede wszystkim szuka zwartego i zwinnego samochodu, a na drugim planie stawia komfort i osiągi, powinien zainteresować się Smartem pierwszej generacji z dieslem 0.8 cdi (1998-2007). Problem w tym, że coraz trudniej o egzemplarz w dobrym stanie. Łatwiej namierzymy go w przypadku Smarta ForTwo II (oznaczonego kodem 451). Polecamy zwłaszcza egzemplarze z lat 2009-2014. Ich trzycylindrowy diesel został podkręcony z 45 KM i 110 Nm do 54 KM i 130 Nm. Skróciło to czas sprintu do 100 km/h o całe trzy sekundy, zużycie paliwa nie uległo zmianie, a silnik zaczął spełniać normę emisji Euro 5.

Smart Fortwo II Wyposażeniem wszystkich Smartów ForTwo II jest zautomatyzowana skrzynia biegów. Nie jest przesadnie szybka, ale nie sprawia problemów technicznych. Na wysokim poziomie stoi też ogólna trwałość Smarta. Większość problemów wynika ze zużycia mechanicznego elementów lub niefachowej obsługi – jest ona utrudniona, bo poza ASO działa skromna sieć niezależnych warsztatów. Mimo niewielkich rozmiarów Smart ForTwo II zaskakuje ilością miejsca w kabinie – pasażerowie mają go tyle, co w innych autach miejskich. W podobny sposób można opisać bagażnik. Za używanego Smarta ForTwo 451 z dieslem trzeba zapłacić 14-20 tys. zł.

Używany Smart ForTwo 451 0.8 cdi – dane techniczne
Dane techniczne Smart ForTwo 0.8 cdi
Zasilanie/cyl. turbodiesel z common rail/R3
Pojemność 1395 cm³
Moc maks. 170 KM
Maks. moment obrotowy 250 Nm
Prędkość maks. 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Śr. zużycie paliwa 4,1 l/100 km

Używana Skoda Fabia II 1.4 TDI (2007-2010)

 

Uzywana Skoda-FabiaCzeskiego auta chyba nikomu nie trzeba przedstawiać – jest wszechobecne na polskich drogach. Oznacza to także ogromną pulę używanych egzemplarzy do wyboru, sieć wyspecjalizowanych serwisów oraz niezwykle szeroką bazę zamienników czy części z demontażu. Planując zakup Fabii II warto pamiętać, że im więcej wydamy, tym… lepszy samochód otrzymamy. Brzmi to trywialnie, ale przeglądając ogłoszenia szybko zauważymy, jak dobrze wyposażona wersja (na fot.) różni się od ubogiej z zaślepkami zamiast przycisków, wyłącznie twardymi tworzywami, plastikową kierownicą czy małymi ekranami komputera pokładowego lub radia.

Dla Fabii przewidziano aż cztery oszczędne diesle – 1.2, 1.4, 1.6 i 1.9 TDI. Propozycją dla oszczędnych jest 1.4 TDI. Ten oszczędny, ale hałaśliwy silnik powstał w wyniku odcięcia jednego cylindra od motoru 1.9 TDI. Przy właściwej opiece serwisowej jest bardzo żywotny, ale trzeba pamiętać, że podobnie jak w A2, także tutaj mogą pojawić się problemy z luzem wzdłużnym na wale korbowym (najczęściej występują w katowanych autach służbowych). Nowocześniejszy 1.6 TDI występuje wyłącznie droższych w autach po modernizacji z 2010 r., a 1.2 jest rzadko spotykany – trafiał do superoszczędnej wersji Greenline, w której zmieniono m.in. nastawy sterownika i wydłużono przełożenia skrzyni biegów, by zredukować spalanie. Wariantu Greenline doczekał się też 1.4 TDI. Nie trzeba na niego polować – podczas spokojnej jazdy zwykłe 1.4 TDI również jest bardzo oszczędne. Ceny ofertowe Fabii II zawierają się w przedziale 8-16 tys. zł. Za nowsze auta z dieslem 1.6 TDI trzeba zapłacić 12-26 tys. zł. Warto dodać, że w takich samych konfiguracjach silnikowych występowały inne małe auta koncernu VAG – w tym Volkswagen Polo i Seat Ibiza.

Używana Skoda Fabia II 1.4 TDI – dane techniczne
Dane techniczne Skoda Fabia 1.4 TDI
Zasilanie/cyl. turbodiesel z pompowtryskiwaczami/R3
Pojemność 1422 cm³
Moc maks. 80 KM
Maks. moment obrotowy 195 Nm
Prędkość maks. 172 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,2 s
Śr. zużycie paliwa 4,6 l/100 km
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

15 KOMENTARZE

  1. Zapomnieliście o Mercedesie w213 e220d (2016-do dziś), który waży prawie dwie tony a na trasie potrafi zejść poniżej 4 litrów. To jest dopiero wyczyn.

  2. A gdzie legendarne silniki 1.4 d4d od Toyoty bez problemu spalające 4,2 litra w Yarisie i 4,5 litra w większej Corolli (posiadam taka w sedanie E15) i 5,5 litra w dużej limuzynie Avensis (motor 2.0d4d) i to są dopiero propozycje, kto jeździł to WIE. Pozdro Adi…..

  3. Obecne ceny oleju napędowego dobiły samochody z silnikiem diesla. Różnica jeden złoty na litrze względem benzyny, to masakra. Do tego dpfy, egry … Zakup takiego auta jest nieopłacalny

  4. Ja jeżdżę skodą octavią auto w wersji kombi 1,9 TDI 110 KM z 2002roku ,na liczniku ponad 700tys km w mieście spalanie nie przekracza 5l/100, na trasie jadąc zgodnie z przepisami nie przekracza 4 a średnią z wielu tysięcy kilometrów to zawsze okolice 4,5-4,6l/100 km. Żadne z wymienionych wcześniej aut nie posiada ani takiej dynamiki, ani osiągów, wisienką jest pompa rotacyjna,która pozwoliła mi poruszać się na oleju rzepakowym i to zużytym smarzalni okupowanym w cenie okolo1zł 50gr,ale nawet jak kupi się bezpośrednio świeży że sklepu za okolo4-4,5 zł za litr to jest śmiesznie tanio.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji