Peugeot 3008 drugiej generacji został odświeżony w 2020 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 146 600 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Peugeot 3008 drugiej generacji zadebiutował w salonach sprzedaży w 2016 roku i został wyróżniony tytułem Europejskiego Samochodu Roku 2017. O tym, że to bardzo udany model świadczy także jego popularność na rynku – do końca 2021 roku wyprodukowano już ponad 1 000 000 egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Przy okazji modernizacji w 2020 roku przeprojektowano przód auta (zyskał LED-owe „kły” znane już m.in. z 208 i 508), a także wprowadzono najnowsze systemy bezpieczeństwa oraz zaktualizowany Peugeot i-Cockpit. Więcej o tym aucie: Peugeot 3008 po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje
Peugeot 3008 (2024) – wymiary, pojemność bagażnika
Peugeot 3008 mierzy 444,7 cm długości, 184,1 cm szerokości (209,8 cm z lusterkami) i 162,4 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 267,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 520 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1482 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 395-1357 l.
Peugeot 3008 (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną oraz 3 hybrydy plug-in. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Silniki benzynowe:
- 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 188 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,3 l/100 km
- 1.2 PureTech (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 188 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,4-6,6 l/100 km
Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:
- 1.2 PureTech Hybrid 48V (136 KM, 230 Nm) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,0 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,7 l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 1.5 BlueHDi (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 s, prędkość maksymalna: 189 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,6 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.6 PureTech Hybrid (180 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s, prędkość maksymalna: 215 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,5-1,6 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 59 km
- 1.6 PureTech Hybrid (225 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2-1,3 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 65 km
- 1.6 PureTech Hybrid4 (300 KM, 520 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s, prędkość maksymalna: 235 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 63 km
Nowy Peugeot 3008 (2024) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.2 PureTech/130 KM i manualną skrzynią biegów. Dopłata do 8-biegowego automatu dla 1.2 PureTech/130 KM wynosi 11 500 zł (Active Pack, Allure Pack i GT). Odmiana 1.2 PureTech Hybrid 48V/136 KM kosztuje odpowiednio: 165 400 zł (Active Pack), 176 000 zł (Allure Pack) oraz 186 850 zł (GT). Wysokoprężny wariant 1.5 BlueHDi/130 KM został wyceniony na: 170 100 zł (Active Pack), 180 700 zł (Allure Pack) oraz 191 550 zł (GT). Hybrydowa odmiana 1.6 PureTech Hybrid/180 KM kosztuje odpowiednio: 195 550 zł (Active Pack) oraz 203 950 zł (Allure Pack), a wariant 1.6 PureTech Hybrid/225 KM – 210 850 zł (Allure Pack). Najmocniejsza odmiana 1.6 PureTech Hybrid4/300 KM została wyceniona na 246 650 zł (GT). Peugeot 3008 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Active Pack – od 146 600 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 18-calowe felgi aluminiowe dwukolorowe Detroit w kolorze Storm Grey, z oponami 225/55 R18 (napęd hybrydowy)
- 17-calowe felgi aluminiowe Chicago, z oponami 215/65 R17 (pozostałe wersje silnikowe)
- Zestaw naprawczy koła
- Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z nawiewami na tylny rząd siedzeń
- 6x poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe)
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z regulacją wysokości, napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami napięcia na bocznych tylnych siedzeniach
- 3 mocowania ISOFIX na fotelu pasażera i bocznych fotelach w drugim rzędzie
- ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR
- Active Safety Brake V-AEB (przednia kamera, system automatycznego awaryjnego hamowania)
- System ostrzegania przed kolizją – Front Collision Warning (FCW)
- System aktywnego monitorowanie pasa ruchu (LKA-road edge)
- System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR)
- Tempomat i ogranicznik prędkości
- Wskaźnik zmiany biegów
- Pośrednie czujniki ciśnienia w oponach
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist
- Tylne czujniki parkowania + kamera cofania 180 stopni
- System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu
- Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Wycieraczki przedniej szyby z systemem „Magic Wash”
- Wycieraczka tylna uruchamiana automatycznie podczas cofania
- Automatyczny włącznik reflektorów (czujnik zmierzchu)
- Funkcja Follow Me Home
- Reflektory przednie EcoLED Technology
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Kierunkowskazy zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej
- Światła tylne LED
- Lusterka w kolorze Nera Black
- Osłona chłodnicy z chromowanym wzorem szachownicy
- Chromowane wstawki na przednim zderzaku
- Czarne nadkola
- Wykończenie ze stali nierdzewnej wzdłuż linii dachu
- Podgrzewana tylna szyba z wbudowaną anteną radiową
- Kolumna kierownicy regulowana w pionie i poziomie
- Kompaktowa wielofunkcyjna kierownica
- Skórzana kierownica
- Chromowane przełączniki typu „Toggle Switch” do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
- Wykończenie elementów wnętrza chromem
- Tapicerka z tkaniny Pneuma
- Tylna kanapa składana i dzielona w proporcjach 1/3 – 2/3
- Centralny podłokietnik z podświetlanym i chłodzonym schowkiem
- Podświetlenie w podsufitce z lampkami do czytania z przodu (x2) oraz z tyłu (x2)
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne
- Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie
- Gniazda 12V (przednia część kabiny, tylna część konsoli centralnej i bagażnik)
- Gniazdo USB na konsoli centralnej
- Peugeot i-Cockpit – panel 12,3-calowych wirtualnych zegarów
- System multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, Bluetooth (streaming audio, zestaw głośnomówiący), radio DAB (Digital Audio Broadcasting) z MP3, 6 głośników
- Mirror Screen – kompatybilny z Apple Carplay / Android Auto
- Przewód ładowania tryb 2 do standardowego gniazdka naściennego typu E/F (napęd hybrydowy)
- Ładowarka pokładowa OBC 3,7 kW + kabel ładowania tryb 2 do gniazdka naściennego 230V, wtyk typu E/F (napęd hybrydowy)
Allure Pack – od 157 200 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active Pack oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi aluminiowe dwukolorowe Detroit w kolorze Storm Grey, z oponami 225/55 R18
- System wykrywania zmęczenia kierowcy (DAA3)
- AVAS – dźwiękowy system ostrzegania pieszych podczas jazdy w trybie elektrycznym (napęd hybrydowy)
- System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia pojazdu ADML
- System High Beam (HBA)
- Lusterka z oświetleniem powitalnym
- Chromowana listwa na tylnym zderzaku
- Wykończenie ze stali nierdzewnej na osłonach drzwiowych
- Przyciemniane szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika
- Tapicerka półskórzana Colyn Mistral
- Manualne składanie fotela pasażera do pozycji stolika
- Tylna kanapa składana i dzielona w proporcjach 1/3 – 2/3, podłokietnik z dwoma uchwytami na napoje, otwór do przewozu nart, możliwość złożenia tylnej kanapy z bagażnika
- Pakiet oświetlenia Ambient – oświetlenie dyskretne LED w przedniej części kabiny: podsufitki, miejsca na nogi oraz kieszeni w drzwiach
GT – od 168 050 zł, obejmuje wyposażenie wersji Allure Pack oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi aluminiowe dwukolorowe Detroit w kolorze Onyx Black, z oponami 225/55 R18
- System monitorowania martwego pola (BSD)
- Adaptacyjny tempomat z funkcją 30 – ACC 30 (dla wersji ze skrzynią manualną)
- Adaptacyjny tempomat z funkcją STOP & GO (dla wersji ze skrzynią automatyczną)
- System utrzymywania środka pasa ruchu – LPA (dla wersji ze skrzynią automatyczną)
- Pakiet Sport – wzmocnienie sportowego brzmienia silnika, zwiększenie reaktywności pedału przyspieszenia, zwiększenie reaktywności wspomagania kierownicy
- Przednie i tylne czujniki parkowania + kamera cofania 180 stopni
- Automatyczna regulacja położenia świateł
- Tryb przeciwmgielny „Foggy mode”
- Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology
- Światła do jazdy dziennej, pozycyjne, mijania i drogowe w technologii LED
- Kierunkowskazy zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej
- Osłona chłodnicy „GT” z gradalnym chromowanym wzorem
- Dach Black Diamond
- Aluminiowe relingi dachowe
- Chromowane końcówki wydechu
- Wykończenie bocznych okien ze stali nierdzewnej
- Kierownica pokryta skórą licową, z metalowymi wstawkami oraz logiem „GT”
- Chromowane przyciski unoszenia szyb
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone Alcantarą
- Dekoracyjne przeszycia na desce rozdzielczej
- Czarna podsufitka
- Tapicerka półskórzana Belomka Mistral
- Manualna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
- Aluminiowe pedały
- Dodatkowe oświetlenie konsoli środkowej i uchwytów na napoje
- Bezramkowe, elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Gniazdo USB dla pasażerów tylnej kanapy
Więcej na temat Peugeota 3008:
Używany Peugeot 3008 II – opinie, typowe usterki
Peugeot 3008 FL 1.2 PureTech EAT8 Allure Pack – nasz test
Peugeot 3008 kontra Citroen C5 Aircross i Opel Grandland X
5 kompaktowych SUV-ów, w tym Peugeot 3008 – porównanie