Najbardziej niezawodne 5-letnie auta z Korei wg ADAC (2022)

Najbardziej niezawodne 5-letnie auta z Korei wg ADAC (2022)

Koreańskie auta cieszą się opinią bezawaryjnych. Które 5-letnie modele z tego kraju sprawiają najmniej problemów i zostały najwyżej ocenione przez ADAC?

Punktem wyjścia do stworzenia corocznych raportów ADAC są wezwania niemieckiej pomocy drogowej. Oceną jest wynik, będący przeliczeniem liczby wezwań pomocy drogowej na 1000 egzemplarzy danego modelu zarejestrowanych w Niemczech w danym roczniku. To istotna różnica względem raportów TUV czy Dekra, które bazują na wynikach obowiązkowych badań technicznych – jeżeli właściciele pojazdów czy serwisy nie usuwają w rzetelny sposób usterek, może mieć to wpływ na ocenę.

Redakcja poleca: Najbardziej awaryjne 10-letnie crossovery i SUV-y według ADAC (2022)

Poniżej prezentujemy 5-letnie auta z Korei, a więc z rocznika 2017. Kto chciałby zapoznać się z pełnym raportem ADAC, może zrobić to tutaj. Poza listą koreańskich aut o niskiej liczbie awarii, prezentujemy także wymienione przez ADAC typowe usterki dla danego modelu. Nie zawsze dotyczą rocznika 2017, jednak wymieniamy je wszystkie, bo zwykle generacja dostępna w 2017 była oferowana także wcześniej lub po tej dacie.

Hyundai i30

Awaryjność dla rocznika 2017: 7,3 (niska)

HYUNDAI i30 III Premium 1.6CRDi W raportach ADAC notowania lubianego przez polskich kierowców modelu systematycznie rosły. Awaryjność roczników 2012-2013 uznano za wysoką, ale kolejna generacja okazała się solidniejsza. Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku Aurisa – poważne problemy nie są raczej stwierdzane. Dość częste awarie akumulatora wpłynęły na wynik.

Za typowe źródła problemów eksperci ADAC uznali akumulatory (zwłaszcza w rocznikach 2008, 2012-2015, 2020), pompy paliwa (2009-2011), łańcuchy rozrządu (2008-2009) i świece zapłonowe (2010).

Kia Sportage

Awaryjność dla rocznika 2017: 6,7 (niska)

Kia Sportage IV

Dobrze wyglądający SUV z Korei cieszy się sporym wzięciem na rynku wtórnym. Mimo 7-letniej gwarancji, która wielu kierowców zachęciła do dłuższego serwisowania pojazdu w ASO, od strony trwałości Sportage nie okazała się idealna. Dotyczy to zwłaszcza starszych egzemplarzy – awaryjność tych z roczników 2012-2015 uznano za przeciętną. Z kolei awaryjność egzemplarzy z lat 2016-2018 została już oceniona jako niska.

Za typowe źródła problemów Kia Sportage eksperci ADAC uznali akumulatory. Dotyczy to zwłaszcza aut z roczników 2011, 2013-2015.

Hyundai i20

Awaryjność dla rocznika 2017: 6,6 (niska)

Hyundai i20 IIPierwsza generacja Hyundaia i20 miała problemy z jakością. Według ADAC trzeba było do niego wyzwać lawetę częściej niż do Peugeotów czy Renault, co dla niektórych może brzmieć to jak herezja, ale trudno dyskutować z twardymi liczbami. Model wyszedł na prostą po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji i20 w 2015 r. Awaryjność spadła z bardzo wysokiej na niską. Kto więc szuka tego modelu, powinien więc skupić się na możliwie świeżych egzemplarzach.

Za typowe źródła problemów Hyundaia i20 eksperci ADAC uznali akumulatory (głównie roczniki 2011-2015), świece zapłonowe (2009-2015), stacyjki (2010, 2013-2014), rozruszniki (2009-2010) oraz pompy paliwa (2011).

Kia Cee’d

Awaryjność dla rocznika 2017: 6,5 (niska)

Kia Cee'd IIKoreański kompakt jest autorem jednego z najbardziej spektakularnych skoków w całym raporcie. Awaryjność egzemplarzy z rocznika 2012 ADAC uznało za bardzo wysoką. Ocena dla kolejnych roczników ulegała systematycznej poprawie, by dla lat 2017-2019. Kia Cee’d jest bliźniakiem Hyundaia i30, więc zakres problemów jest podobny.

Za typowe źródła problemów eksperci ADAC uznali akumulatory (2012-2016), świece (2010, 2012), cewki zapłonowe (2011), pompy paliwa (2009-2011) i łańcuchy rozrządu (2009).

Hyundai Tucson

Awaryjność dla rocznika 2017: 4,2 (niska)

HYUNDAI Tucson III Tour de Pologne 1.6T-GDI 177KM 7AT DCT 4WD WE485KR 08-2015

Następca modelu ix35 okazał się pod każdym względem lepszy od swojego poprzednika. Tucson jest ciekawiej stylizowany, lepiej wykończony,  a do tego trwalszy – awaryjność nieco rozczarowała tylko w przypadku rocznika 2015. Przez ADAC została uznana za przeciętną, a do tego jest wyraźnie wyższa od odnotowanej w przypadku nowszych au.

Za typowe źródła problemów Hyundaia Tucson eksperci ADAC uznali rozruszniki i świece zapłonowe, ale dotyczą one aut pierwszej generacji, a więc z lat 2004-2009.

Zdjęcie otwierające: ADAC

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji