Ford Focus 4. generacji został odświeżony jesienią 2021 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 118 000 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Ford Focus 4. generacji zadebiutował na rynku w 2018 roku, a trzy lata później przeszedł gruntowną modernizację. Odświeżony model wyróżnia się przeprojektowanym przodem, zmienionymi tylnymi lampami oraz nowym wnętrzem, którego najważniejszym elementem jest teraz ekran centralny o przekątnej 13,2 cala. Po stronie atutów Focusa należy na pewno wskazać bogate wyposażenie seryjne oraz bardzo dobre właściwości jezdne. W gamie kompaktowego Forda szczególnie wyróżniają się dwie wersje – uterenowiona odmiana Active ze zwiększonym prześwitem oraz sportowy wariant ST z 280-konnym silnikiem EcoBoost.
Ford Focus (2024) – wymiary, pojemność bagażnika
Ford Focus mierzy 438,2 cm długości, 182,5 cm szerokości (197,9 cm z lusterkami) i 147,1 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 270,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 392 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1354 l.
Ford Focus Kombi mierzy 467,2 cm długości, 182,5 cm szerokości (197,9 cm z lusterkami) i 149,4 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 270,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 635 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1653 l.
Ford Focus (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną. Wszystkie wersje mają przedni napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Forda Focus w wersji hatchback, w nawiasach podane osiągi modelu Focus Kombi (o ile się różnią).
Silniki benzynowe:
- 2.3 EcoBoost (280 KM, 420 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,7 (5,8) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,0-8,3 l/100 km
- 2.3 EcoBoost (280 KM, 415 Nm) z 7-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 (5,8) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,0-8,2 (7,9-8,2) l/100 km
Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:
- 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 (10,4) s, prędkość maksymalna: 200 (198) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-6,1 (5,3-6,1) l/100 km
- 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 190 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 (8,6) s, prędkość maksymalna: 208 (206) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-6,3 (5,3-6,3) l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 1.5 EcoBlue (115 KM, 250 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 (12,1) s, prędkość maksymalna: 190 (188) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,8 (5,0-5,8) l/100 km
Nowy Ford Focus (2024) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 EcoBoost Hybrid/125 KM (Titanium, Titanium X, Active X i ST-Line X) oraz 2.3 EcoBoost/280 KM (ST X). Dopłata do przekładni automatycznej dla 2.3 EcoBoost/280 KM wynosi 9950 zł (ST X). Wariant 1.0 EcoBoost Hybrid/155 KM kosztuje odpowiednio: 134 950 zł (Titanium X), 137 350 zł (Active X) oraz 137 350 zł (ST-Line X). Wysokoprężna odmiana została wyceniona na: 134 950 zł (Titanium X), 137 350 zł (Active X) oraz 137 350 zł (ST-Line X). Dopłata do modelu Focus Kombi wynosi 3000 zł (wszystkie wersje wyposażenia). Ford Focus jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Titanium – od 118 000 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe stalowe strukturalne obręcze kół z kołpakami, z oponami 205/60 R16
- Zestaw do naprawy ogumienia
- Przód – zawieszenie niezależne z kolumnami McPhersona, stabilizator przechyłów
- Tylne zawieszenie – belka skrętna (dla wersji 5-drzwiowej, nie dotyczy wersji ST X)
- Tylne zawieszenie – wielowahaczowe (dla wersji kombi oraz wersji ST X z nadwoziem 5-drzwiowym)
- Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
- Poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu
- Poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
- Boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
- Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera z przodu uruchamiany w menu komputera pokładowego
- ISOFIX – system mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych siedzeniach w 2. rzędzie
- System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
- Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) z układem kontroli trakcji (TC) i układem ułatwiającym ruszanie na wzniesieniach (HLA) oraz funkcją automatycznego hamowania po kolizji
- Światła awaryjnego hamowania – pulsujące światła stop, włączające się automatycznie podczas gwałtownego hamowania
- Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami do prędkości 120 km/h, zawiera: Forward Collision Warning, Dynamic Brake Support, Automated Emergency Braking
- Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
- Inteligentny ogranicznik prędkości
- Tempomat
- System wyboru trybu jazdy
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
- Elektryczny hamulec postojowy
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Ford Power – przycisk rozrusznika
- Ford MyKey – funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia prędkości maksymalnej i maksymalnej głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo
- Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
- Światła automatyczne – włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła
- Reflektory Full LED statyczne (światła dzienne, mijania, drogowe, zintegrowane światła przeciwmgielne oraz kierunkowskazy w technologii LED)
- Tylne światła częściowo w technologii LED
- Obudowy lusterek lakierowane w kolorze nadwozia
- Górna krata wlotu powietrza z obramowaniem i listwami w kolorze satynowego aluminium
- Relingi bagażnika dachowego z wykończeniem w kolorze aluminium (dla wersji kombi)
- Tylny spojler dachowy lakierowany w kolorze nadwozia
- Obramowanie wokół szyb bocznych w kolorze aluminium
- Kierownica i uchwyt manualnej zmiany biegów wykończone skórą ekologiczną Sensico
- Podsufitka w jasnej tonacji
- Tapicerka materiałowa z szarymi akcentami
- Przednie fotele sportowe – ręczna regulacja położenia w 8 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
- Tylna kanapa składana, dzielona w proporcji 60:40
- Dywaniki podłogowe z przodu
- Konsola centralna z przesuwanym podłokietnikiem i schowkiem zamykanym roletką
- Roleta zasłaniająca przestrzeń bagażową (dla wersji kombi)
- Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
- Lusterka boczne sterowane, składane i podgrzewane elektrycznie
- Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
- Gniazdko 12V w konsoli centralnej
- Gniazdko 12V w bagażniku (dla wersji kombi)
- 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów
- System nawigacji satelitarnej SYNC 4 z 13,2-calowym kolorowym ekranem dotykowym, zdalnym sterowaniem na kierownicy, udoskonaloną obsługą głosową w języku polskim, radiem cyfrowym DAB+ oraz 6 głośnikami
- FordPass Connect z modemem GSM (zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, zdalne uruchamianie silnika dla wersji z przekładnią automatyczną lub dwusprzęgłową PowerShift, funkcja lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, aktualizacja map nawigacji przez Wi-Fi)
- Usługi Ford Smart – dodatkowe dane w systemie nawigacji (informacje o natężeniu ruchu, dostępności i cenach miejsc parkingowych oraz paliw, informacje o lokalnych zagrożeniach i skradzionym samochodzie)
- Bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple CarPlay
- Zestaw głośnomówiący z Bluetooth
Titanium X – od 120 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:
- 16-calowe stalowe strukturalne obręcze kół z kołpakami, z oponami 205/60 R16
- Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
- Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka
- Lusterka boczne z lampkami oświetlającymi podłoże
- Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
- Klasyczna dźwignia do sterowania skrzynią biegów (dla wersji z przekładnią dwusprzęgłową PowerShift)
- E-shifter – pokrętło do sterowania skrzynią biegów (dla wersji z przekładnią automatyczną)
- Tylna kanapa ze składanym podłokietnikiem i otworem do przewozu nart
- Dywaniki podłogowe z przodu i z tyłu, welurowe
- Oświetlenie wnętrza LED z elementami nastrojowego oświetlenia
- 2 gniazda USB z tyłu konsoli centralnej
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
- 12,3-calowy kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
Active X – od 122 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium X oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w stylizacji Active, z oponami 215/55 R17
- Zawieszenie Active, z prześwitem zwiększonym o ok. 30 mm
- Górna krata wlotu powietrza w stylizacji Active
- Zderzaki w stylizacji Active
- Listwy progowe i nakładki ochronne nadkoli nielakierowane, w stylizacji Active
- Relingi bagażnika dachowego z wykończeniem w kolorze czarnym
- Sportowa końcówka układu wydechowego
- Obramowanie wokół szyb bocznych w kolorze tworzywa
- Tapicerka materiałowa z niebieskimi akcentami
ST-Line X – od 122 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium X oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w stylizacji ST-Line, z oponami 215/50 R17
- Zawieszenie sportowe ST-Line
- Górna krata wlotu powietrza w stylizacji ST-Line
- Zderzaki w stylizacji ST-Line
- Listwy wzdłuż progów lakierowane w kolorze nadwozia
- Relingi bagażnika dachowego z wykończeniem w kolorze czarnym (dla wersji kombi)
- Emblemat ST-Line na przednich błotnikach
- Sportowa końcówka układu wydechowego
- Obramowanie wokół szyb bocznych w kolorze tworzywa
- Kierownica i uchwyt manualnej zmiany biegów w stylizacji ST-Line
- Podsufitka w ciemnej tonacji
- Tapicerka materiałowa z czerwonymi akcentami
ST X – od 167 280 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line X oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 235/35 R19
- Zaciski hamulców lakierowane w kolorze czerwonym
- Zawieszenie sportowe ST
- Launch Control – procedura startowa
- Performance Shift Light – wskaźnik sugerujący moment zmiany biegu, w celu uzyskania optymalnego przyspieszenia (dla wersji ze skrzynią manualną)
- Rev Match – dostosowanie obrotów silnika do wybranego biegu podczas redukcji biegu, minimalizacja efektu szarpania (dla wersji ze skrzynią manualną)
- Glare Free Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami wraz z systemem sterowania światłami drogowymi z funkcją zapobiegającą oślepianiu
- Reflektory Full LED matrycowe z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów (światła dzienne, mijania, drogowe, kierunkowskazy w technologii LED oraz zintegrowane światła LED do jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych)
- Górna krata wlotu powietrza w stylizacji ST
- Zderzaki w stylizacji ST
- Tylny spojler dachowy duży, w stylizacji ST, lakierowany w kolorze nadwozia
- Podwójne końcówki układu wydechowego w stylizacji ST
- Kierownica w stylizacji ST
- Manetki do zmiany biegów przy kierownicy (dla wersji z przekładnią automatyczną)
- Przednie fotele kubełkowe Ford Performance z certyfikatem AGR – elektryczna regulacja położenia w 12 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, pochylenie siedziska, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w czterech kierunkach)
- Przednie fotele podgrzewane
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Head-Up Display – wyświetlacz przezierny
Więcej na temat Forda Focusa:
Używany Ford Focus IV (od 2018 r.) – opinie, typowe usterki
Ford Focus FL 1.0 EcoBoost Hybrid – nasz test
Ford Focus FL 2.3 EcoBoost – nasz test
Ford Focus 1.5 EcoBlue ST-Line – nasz test
Ford Focus Active Kombi 2.0 EcoBlue – nasz test