PoradyPoradyCzy dodatek do oleju przekładniowego za 36 zł uciszy wyjący most napędowy?

Czy dodatek do oleju przekładniowego za 36 zł uciszy wyjący most napędowy?

Hałasy dobiegające z tylnego mostu przez wiele lat trapią właścicieli starszych samochodów z napędem na tył. Przetestowaliśmy niedrogi dodatek do oleju przekładniowego. Czy zdołał wyciszyć wyjący dyferencjał?

Uciążliwy, jednostajny hałas dobiegający z tylnej części samochodu to typowy objaw naturalnego zużycia mostu napędowego. Wycie powstaje wskutek wyeksploatowania trybów dyferencjału, tj. ich wycierania się wskutek nieustannego kontaktu ze sobą. Wszelkie naprawy, włącznie z wymianą mechanizmu różnicowego na nowy element są tak drogie, że kierowcy jeżdżą z wyjącym mostem przez wiele lat. Ciekawą alternatywą wydaje się zatem kupno dedykowanego środka mającego usprawnić działanie dyferencjału i ograniczyć emisję hałasu. Jeden z takich dodatków trafił do naszej redakcji i poddaliśmy go testowi.

Skąd może dochodzić wycie w aucie? Nie tylko z tylnego mostu!

Środek na wyjący most
Jedno opakowanie środka Liqui Moly wystarcza na 1 l oleju przekładniowego.

Według deklaracji producenta, dodatek do oleju przekładniowego Liqui Moly MoS2 zarówno wycisza wyjący most napędowy, jak i korzystnie wpływa na jego żywotność. Środek bazuje na dwusiarczku molibdenu. Na współpracujących ze sobą metalowych częściach tworzy odporną powłokę (film) ograniczający powstające na nich zjawisko tarcia. Kosztująca 36 zł tubka preparatu odpowiada 1 litrowi oleju przekładniowego. Można ją stosować w celu wyeliminowania hałasów z mostów napędowych, jak w ręcznych skrzyniach biegów. Nie zaleca się aplikacji dodatku do skrzyń automatycznych oraz mostów z blokadą mechanizmu różnicowego.

By odpowiedzieć na pytanie, czy środek za 36 zł jest w stanie zlikwidować wycie tylnego mostu, zaaplikowaliśmy go do BMW serii 3 (E46) przy okazji wymiany oleju w dyferencjale. Dodatek można wtłoczyć do mostu oddzielnie albo wymieszać go z olejem i całość wlać za jednym razem. Po wymianie środka smarnego auto pokonało testowe 500 km. Wraz z kolejnymi kilometrami hałas z okolic tylnych kół stopniowo malał, lecz nie ustał całkowicie. Mimo wszystko dzięki preparatowi jazda stała się przyjemniejsza, a powłoka ochronna powinna korzystnie wpłynąć na resurs tylnego mostu i jego trwałość w przyszłości. Aplikację preparatu warto także przeprowadzić profilaktycznie, nawet jeśli w naszym tylnonapędowym aucie nie wyje most.

Polecamy inne nasze testy niedrogich preparatów do usprawnienia samochodu:

Test preparatu do filtra cząstek stałych (39 zł)

Test środka uszczelniającego chłodnicę (25 zł)

Test dodatku ograniczającego zużycie oleju silnikowego (45 zł)

Test preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy LPG (40 zł)

Środek na wyjący most (3)
Niedrogi dodatek do oleju przekładniowego załagodził uciążliwy hałas z tylnego mostu, ale nie wyeliminował go całkowicie. Warto go zastosować przy okazji wymiany oleju w dyferencjale.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji