Używany Peugeot 207 cieszy się dobrymi opiniami kierowców m.in. ze względu na wysoką trwałość, rozsądne ceny, niskie koszty utrzymania i łatwość napraw. Oto opinie o używanym Peugeocie 207.
Następca cenionego modelu 206 zadebiutował w 2006 r. Peugeot 207 był oferowany w tych samych wersjach nadwoziowych co poprzednik, czyli hatchback 3d i 5d, kombi (SW) oraz kabriolet, a właściwie coupe-cabrio (CC) z elektrycznie składanym sztywnym dachem. W porównaniu poprzednikiem model wyróżniał się znacznie przestronniejszą kabiną i większym bagażnikiem. Poprawie uległa także jakość wykończenia wnętrza wraz z poziomem dostępnego wyposażenia. Jednocześnie uproszczono konstrukcję tylnego zawieszenia, które oparto na stosowanej u wielu konkurentach belce skrętnej. Wszelkie te zabiegi doceniają użytkownicy, uważając Peugeota 207 za auto wygodne w eksploatacji miejskiej i poza nim. W 2009 r. model przeszedł drobny facelifting. Jedną z bardziej istotnych zmian było wciągnięcie klimatyzacji na listę wyposażenia standardowego. Z kolejnymi latami produkcji wymieniano też silniki – niestety, z reguły na gorsze, bo trwałe, benzynowe jednostki PSA zastąpiono nowszymi VTi/THP opracowanymi wspólnie z BMW. Między innymi te silniki istotnie nadwyrężyły nienaganną opinię na temat niezawodności Peugeotów 207.
Na używanego Peugeota 207 nie trzeba już długo odkładać pieniędzy: rozsądne egzemplarze z drugiej ręki wyceniane są na ok. 10 tys. zł. Jakich wersji szukać, by bezawaryjnie pojeździły przez kilka lat? Lepiej wybrać hatchbacka czy kombi? Poznajmy opinie na temat używanych Peugeotów 207.
Używany Peugeot 207 – wnętrze
Peugeot odstawił kwestie wizualne na drugi tor, stawiając na względy ergonomiczne i jak najlepszą czytelność. Intuicyjnie rozplanowane przyciski do dzisiaj mają wielu zwolenników i poniekąd sprawiają, że kokpit wygląda ponadczasowo. Wiek auta zdradza dopiero przestarzała grafika kolorowego ekranu dostępnego w bogatszych wersjach. Uboższe posiadają węższy, czerwony wyświetlacz pokazujący głównie wartości z komputera pokładowego. W zależności od konfiguracji wyposażenia, różnice w wyglądzie widać także na konsoli środkowej lub wskaźnikach (np. mają białe tło w odmianie Sporty). Jakość wykończenia stoi raczej po stronie zalet miejskiego Peugeota, choć nie ma co nastawiać się na poziom premium.
Na niezłą przestronność wnętrza Peugeota 207 składa się nie tylko pokaźna długość samego auta (ponad 4 m), ale i rozstaw osi przekraczający 2,5 m (dokładnie 254 cm). W efekcie całkiem komfortowo pojadą w nią 4 dorosłe osoby, awaryjnie nawet „piątka”. Samochód jest dość wysoki, dzięki czemu podróżnym typowego wzrostu nie powinno też brakować miejsca w obrębie głów. Bagażnik hatchbacka zmieści rozsądne 270 l pakunków z możliwością powiększenia do 923 l. Do 207 SW wejdzie trochę więcej, ale bez „szaleństw” (337-1258 l). Można liczyć na obszerny otwór załadunkowy i bardzo dobrą ustawność bagażników. Wyjątek: coupe-cabrio, które oferuje, w zależności od położenia dachu, od 145 do 370 l przestrzeni bagażowej.
Używany Peugeot 207 – silniki
Największą bolączką modelu okazały się benzynowe silniki 1.6 VTi (120 KM) i THP (150/156/175 KM), które Peugeot opracował we współpracy z BMW. Newralgicznym punktem jest zbyt słaby napinacz łańcucha rozrządu, którego niedomagania przyspieszają zużycie samego łańcucha. Za wymianę trzeba zapłacić ok. 1000 zł. Podobne usterki dotykają również pochodzącego z tej samej rodziny 1.4 VTi (95 KM). Bezpieczniejszym wyborem są starsze silniki 1.4 (73/88 KM) i 1.6 (109 KM) z paskiem rozrządu lub diesle – polecamy zarówno 1.4 HDi (68 KM), jak i 1.6 HDi (90/92/109/112 KM). Jeżeli do kabiny zacznie się przedostawać zapach spalin, trzeba wymienić podkładki pod wtryskiwaczami, co pochłonie ok. 400 zł. W kwestii spalania diesle są porównywalne – domagają się niecałych 5 l/100 km, przy czym wersja 1.6 HDi jest znacznie bardziej dynamiczna. Peugeota 207 warto kupić z ręczną skrzynią. Do wersji 1.4 (88 KM) proponowano zautomatyzowaną skrzynię (powolną i dosyć drogą w naprawach). Jednostkę 1.6 VTi łączono z klasycznym, ale tylko 4-biegowym „automatem”.
Używany Peugeot 207 (2006-2012) – który silnik wybrać?
Zalety
„Mam wersję 1.4 HDi. Regularnie uzyskuję spalanie na poziomie 4,5 l/100 km. Rewelacja!”
„Po przebiegu 140 000 km zdarzyła się tylko jedna usterka – popsuł się wariator faz rozrządu. Reszta bez uwag”
„Wygodne fotele. Plecy nie bolą nawet po 500-kilometrowej trasie”
„Bardzo solidna jakość materiałów w kabinie. Auto ma kilkanaście lat, nie widać zużycia, nic się nie podarło, nie pękło”
Wady
„Niewymienne przeguby – trzeba wymieniać całe półosie. Tylne tarcze trzeba wymieniać razem z łożyskiem. Auto złożone z modułów, żeby było drożej w serwisie”
„Nie polecam silnika 1.4 VTi 95 KM. Pali jak 1.6, jeździ jak zwykły 1.4/73 KM”
„Biegi wchodzą z oporem, a skrzynia biegów wyje. To główna wada”
„Za krótkie biegi. Za głośny w trasie”
Używany Peugeot 207 – awaryjność, typowe usterki
Na przestrzeni lat Peugeot 207 dał się poznać jako dobrze wykonany samochód. Nie tylko w środku, gdzie po 10 latach nie widać szczególnych oznak zużycia, ale także na pozbawionym korozji nadwoziu (drobne ogniska pojawiają się najwyżej na tylnej klapie). Nie należy obawiać się problemów z zawieszeniem. Peugeot 207, w przeciwieństwie do modelu 206, ma już prostą belkę tylnego zawieszenia, która jest trwała, a w razie czego także prosta w naprawach. W kwestii awaryjności mały Francuz wypada nie gorzej od konkurentów. Kierowcy skarżą się głównie na budowę samochodu – wiele elementów ma formę modułów lub części zintegrowanych z innymi elementami, co przekłada się na koszty w napraw. Jednak dostępność serwisu, jak i do potrzebnych części jest według posiadaczy bardzo dobra. Z innych mankamentów: zbyt krótkie przełożenia skrzyni, co denerwuje w trasie oraz mało udany silnik 1.4 VTi – spalający zbyt dużo paliwa w stosunku do marnych osiągów, a do tego posiadający problematyczny łańcuch rozrządu. Inne usterki? Mogą się zdarzać wycieki i awarie rozrządu (zwłaszcza w mocnym 1.6 THP) oraz turbosprężarek i podkładek pod wtryskiwaczami w dieslach.
Używany Peugeot 207 – gdzie jest nr VIN?
Numer VIN znajduje się w pobliżu gniazda mocowania prawego amortyzatora oraz w obudowie deski rozdzielczej z lewej strony.
Używany Peugeot 207 – sytuacja rynkowa, ceny
Wysłużone auta z przebiegami 250-300 tys. km wystawiane są za 7-9 tys. zł. Rozsądne minimum na godny zainteresowania egzemplarz daje kwota 10 tys. zł, z kolei typowy budżet na używanego Peugeota 207 mieści się w granicach 12-15 tys. zł. Zadbane samochody z ostatnich roczników kosztują 17-22 tys. zł. Zdecydowanie przeważają Peugeoty z silnikami benzynowymi. Co 5. samochód to kombi.
Używany Peugeot 207 – podsumowanie
Mimo pewnych niedociągnięć używany Peugeot 207 jest godnym polecenia autem, które bez problemów da się wszędzie naprawić. A przy tym ponadprzeciętnie przestronnym jak na swój rozmiar. Ogromną zaletą modelu jest bardzo korzystna relacja ceny do wyposażenia i wieku. Za zbliżone auta niemieckich lub japońskich marek trzeba zapłacić dużo więcej.
Redakcja poleca inne artykuły o używanych Peugeotach:
Używany Peugeot 107 (2005-2014) – opinie użytkowników
Używany Peugeot 308 I (2007-2013) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 403-416/175/140-151 cm |
Rozstaw osi | 254 cm |
Pojemność bagażnika | htb 270-923 l, kmb 337-1258 l, CC 145-370 l |
Silnik | 1.4 8V | 1.4 16V | 1.4 VTi | 1.6 16V | 1.6 VTi |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1360 cm³ | 1360 cm³ | 1397 cm³ | 1587 cm³ | 1598 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. | benz. | benz. | benz. |
Maks. moc | 73 KM | 88 KM | 95 KM | 109 KM | 120 KM |
Maks. moment | 118 Nm | 133 Nm | 136 Nm | 147 Nm | 160 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,4 s | 12,7 s | 12,1 s | 10,6 s | 9,6 s |
Prędkość maks. | 167 km/h | 180 km/h | 185 km/h | 194 km/h | 200 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,3 l/100 km | 6,4 l/100 km | 5,8 l/100 km | 7,0 l/100 km | 6,1 l/100 km |
Silnik | 1.6 THP | 1.6 THP | 1.6 THP (RC) |
---|---|---|---|
Pojemność | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1587 cm³ |
Paliwo | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo |
Maks. moc | 150 KM | 156 KM | 175 KM |
Maks. moment | 240 Nm | 240 Nm | 240 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,0 s | 8,0 s | 7,1 s |
Prędkość maks. | 216 km/h | 216 km/h | 220 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,7 l/100 km | 6,8 l/100 km | 7,2 l/100 km |
Silnik | 1.4 HDi | 1.6 HDi | 1.6 HDi | 1.6 HDi | 1.6 HDi |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1398 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 68 KM | 90 KM | 92 KM | 109 KM | 112 KM |
Maks. moment | 163 Nm | 219 Nm | 230 Nm | 245 Nm | 270 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 15,1 s | 11,5 s | 11,9 s | 10,4 s | 10,6 s |
Prędkość maks. | 166 km/h | 182 km/h | 183 km/h | 193 km/h | 193 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,5 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,2 l/100 km | 4,8 l/100 km | 4,4 l/100 km |