Nissan Juke I

Używanego Nissana Juke z pewnością nie wybiorą osoby kierujące się zdrowym rozsądkiem. Za to nieźle łączy on ekstrawagancję ze spokojną eksploatacją. Oto opinie o miejskim Nissanie Juke I.

Zdania na temat stylistyki Nissana Juke’a są mocno podzielone, ale jedno trzeba przyznać – samochód nadal zwraca uwagę i nawet najstarsze, ponad 10-letnie egzemplarze wyglądają identycznie jak zaledwie kilkuletnie z końca produkcji. Zmodernizowane Nissany Juke (od 2014 r.) poznamy po kosmetycznych zmianach w przedniej części nadwozia (atrapa chłodnicy, dół zderzaka, światła). Nissan przy okazji liftingu wprowadził do gamy silnikowej turbodoładowaną jednostkę 1.2 DIG-T oraz piekielnie szybkiego, ponad 200-konnego Juke’a Nismo (218 KM w Nismo RS; od 2015 r.). Choć wymiarami japoński crossover niewiele wyprzedza auta miejskie, od niektórych z nich jest zauważalnie ciaśniejszy w środku. Obcując na co dzień z Juke’em trudno nie pozbyć się wrażenia, że projektując go zmarnowano wiele możliwych do zagospodarowania centymetrów. Widać to zwłaszcza po wąskim i płytkim bagażniku, do którego prowadzi niewielka klapa. Do tego bojowa stylizacja wymusiła zastosowanie malutkich szyb, tworzących klaustrofobiczne odczucia podczas jazdy w drugim rzędzie siedzeń.

NISSAN Juke I Ministry of Sound 1.6 16V 117KM 5MT WY4152V 10-2012
Nissan Juke uchodzi za podręcznikowy przykład samochodu, w którym względy wizualne zdominowały kwestie dotyczące funkcjonalności lub przestronności. To tak naprawdę podwyższony samochód miejski (prześwit: 18 cm), sporadycznie występujący z napędem na 4 koła.

Ekstrawagancki wygląd (nawet na tle aktualnie produkowanego Juke II) w połączeniu z niezłym poziomem niezawodności utrzymują ceny używanych crossoverów Nissana na bardzo wysokim poziomie. Czy warto słono płacić za tak ciasny, choć przykuwający uwagę samochód? Poznajmy opinie właścicieli pierwszych generacji Nissana Juke.

Nissan Juke (2021) – opis wersji i cennik

NISSAN Juke I FL Acenta 1.2DIG-T 115KM 6MT 4AE5029 03-2015
Subtelny lifting przedniej części Nissana Juke I objął światła, zderzak i atrapę chłodnicy. Auto zniknęło z salonów w 2019 r., ustępując miejsca Juke II, który z zewnątrz wyraźnie do niego nawiązuje.

Używany Nissan Juke I – wnętrze

Deskę rozdzielczą Juke’a polubią zwłaszcza młode osoby ceniące nowoczesne rozwiązania w samochodzie. Przypominający sylwetkę sportowego motocykla tunel środkowy oraz inne elementy wnętrza lakierowano błyszczącym i, niestety, podatnym na zarysowania lakierem. Wiek samochodu widać po powierzeniu obsługi większości funkcji fizycznymi przyciskami: pod tym względem niewiele zmienił nawet lifting. Plus za poręczną kierownicę i optymalną, dość wysoką pozycję za kierownicą. Przewidziano nawet miejsce dedykowane na smartfona (opcjonalnie z ładowarką indukcyjną) lub dedykowany, akcesoryjny uchwyt we wnęce na napój. Dopóki mowa o przedniej części nadwozia, nie mamy większych zastrzeżeń do widoczności. Sytuacja diametralnie ulega pogorszeniu po spojrzeniu w tył: bez kamery cofania trudno wymanewrować. Dobrze, że Nissan Juke przynajmniej nadrabia skondensowanymi wymiarami (zaledwie 4,1 m długości).

Trudno nazwać pierwszy rząd siedzeń Juke’a bardzo przestronnym, ale większość osób powinna znaleźć tu dogodną pozycję za kierownicą. Szkoda, że w standardowych wersjach Nissan montował niezbyt wygodne fotele z krótkimi siedziskami. W lepszych odmianach (np. Shiro) oferowano nawet skórzaną tapicerkę. Przestrzeń z tyłu – optymalna dla dwóch niewysokich osób, pod warunkiem że nie będzie im przeszkadzać słabe przeszklenie tylnej części pasażerskiej. Bagażnik zabierze na pokład 354 l. Prowadzi do niego wąska klapa, cechuje się też mocno zabudowanymi bokami. Jest płytki, ale wynika to z wygospodarowania sporego schowka pod podłogą (brak w wersji 4×4). Dopiero pod nim zainstalowano koło zapasowe (nie we wszystkich autach).

Używany Nissan Juke I – silniki

Bazowy napęd Juke’a I stanowi wolnossący silnik stosowany również w Qashqaiu I, czyli 117-konny 1.6. W 2013 r. jego moc obniżono do 94 KM, a po liftingu wprowadzono nowy silnik 1.2 DIG-T (115 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nissana Juke’a 1.6 można było skonfigurować ze skrzynią bezstopniową CVT (standardowo: manualna 5-biegowa lub 6-biegowa w 1.2 DIG-T), lecz napęd 4×4 zarezerwowano wyłącznie dla topowej jednostki 1.6 DIG-T. W podstawowej wersji generuje 190 KM, w Nismo – 200, a w Nismo RS – 218 KM. Pełen wigoru silnik rozpędza niepozornego Juke’a do 100 km/h w 8 sekund, co od razu widać podczas wizyt na stacjach benzynowych. Oszczędność nie jest mocną stroną wszystkich benzynowych Juke’ów, dlatego osobom ceniącym niskie spalanie zostaje jedyny diesel – 1.5 dCi/110 KM. Ma filtr DPF z dodatkowym wtryskiwaczem wspomagającym wypalanie sadzy i jeśli skróci się w nim okres między wymianami oleju do 10-15 tys. km, nie powinien sprawiać problemów z panewkami, z których kiedyś słynęły te silniki.

Używany Nissan Juke I (2010-2019) – który silnik wybrać?

NISSAN Juke I FL Acenta 1.2DIG-T 115KM 6MT 4AE5029 03-2015
Silnik 1.2 DIG-T to najmłodsza i najbardziej ryzykowna jednostka w Nissanie Juke’u. Uważajmy na pierwsze partie tych jednostek z 2014 r.: niektóre ponadprzeciętnie spalają olej.
NISSAN Juke I FL Tekna 1.5dCi 110KM 6MT 4AE5028 09-2014
Tylko co szósty samochód napędza 1,5-litrowy turbodiesel. Do Juke’a trafiła wyłącznie odmiana 110-konna (z kołem dwumasowym i turbosprężarką ze zmienną geometrią).

Używany Nissan Juke I – opinie użytkowników

 Zalety 

„Optymalny układ kierowniczy: lekka praca podczas parkowania, sztywny podczas szybkiej jazdy”

„Bagażnik ma dwa poziomy podłogi. Pod spodem miejsce na trójkąt, podnośnik, gaśnicę i inne drobiazgi”

„Biegi wchodzą pewnie, a drążek ma idealną długość”

„Przednie fotele są regulowane w pionie i w poziomie. Całkiem sporo miejsca”

 Wady 

„Cofanie bez kamery, albo przynajmniej czujników parkowania, stanowi spore wyzwanie”

„Z tyłu wygodnie będzie tylko dzieciom. Bardzo malutkie szyby”

„Wszystkie pasy słabo się zwijają i można je przytrzasnąć”

„Promień skrętu – zaskakująco duży jak na auto stworzone do miasta”

Używany Nissan Juke I – awaryjność, typowe usterki

Każdy silnik, poza wolnossącym 1.6, ma swoje przypadłości, ale poważne usterki nie zdarzają się zbyt często. Stosowanie się do zaleceń w zakresie wymiany oleju w dieslu (co 30 tys. km) powoduje przedwczesne zużycie panewek i konieczność ich wymiany (od 1000 zł): lepiej zatem skrócić ten interwał do 10-15 tys. km. Benzynowe jednostki z turbodoładowaniem (1.2 DIG-T, 1.6 DIG-T) „biorą olej” (słabe pierścienie tłokowe), a układ napędowy nie wytrzymuje parametrów mocnego 1.6 DIG-T. Efekt: zniszczenie łożysk półosi i przegubów, a także szybkie zużycie sprzęgła. Wielu użytkowników skarży się na samoistnie pękające przednie szyby (głównie pod wpływem zmiany temperatury otoczenia) i uciążliwe trzaskanie plastików kokpitu.

NISSAN Juke I Nismo 1.6DIG-T 200KM AT CVT 4WD 3AI2888 04-2013
Nissan Juke Nismo zachwyca osiągami, lecz jego podzespoły nie wytrzymują narowistego charakteru 200-konnego silnika. W efekcie często trzeba zmieniać m.in. łożyska półosi lub przeguby.

Używany Nissan Juke I – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN znajduje się po prawej stronie przegrody czołowej oraz we wnęce deski rozdzielczej z lewej strony.

NISSAN Juke I gdzie jest VIN

Używany Nissan Juke I – sytuacja rynkowa

Mimo zakończenia produkcji, Nissan Juke I wolno schodzi z cen. Auta warte zainteresowania zaczynają się od ok. 25 tys. zł. Najtańsze są… diesle, które popularnością znacznie ustępują zwykłym 1.6. Na Juke’a po lifcie trzeba przeznaczyć ok. 40 tys. zł, za tyle można też kupić auto z mocnym 1.6 DIG-T. Chętni na Nissana Juke Nismo powinni przyszykować ok. 50-70 tys. zł. W przypadku tego modelu można liczyć na spory udział samochodów z polskich salonów. Automatyczną skrzynię biegów znajdziemy w co szóstym Nissanie. Napęd 4×4 jest jeszcze rzadszy.

Używany Nissan Juke I – podsumowanie

Nissana Juke doceni osoba dojeżdżająca do miasta drogami gorszej jakości, a przy okazji lubiąca się wyróżnić. Nie widzimy go w roli samochodu rodzinnego, ale też nie taki był zamysł jego twórców. Wysokie ceny odzwierciedlają niezłą trwałość Juke’a oraz to, jak niewiele się zestarzał na tle o wiele młodszych konkurentów.

Przeczytaj także opinie o innych używanych Nissanach:

Używany Nissan Micra IV (K13; 2010-2017) – opinie

Używany Nissan Qashqai I (2006-2013) – opinie

Używany Nissan Qashqai II (2013-2021) – opinie

NISSAN Juke I FL Tekna 1.5dCi 110KM 6MT 4AE5028 09-2014

Nissan Juke I – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.414-416/177/157 cm
Rozstaw osi253 cm
Pojemność bagażnika354-1189 l
Nissan Juke I – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.2 DIG-T1.61.61.6 DIG-T1.6 DIG-T (Nismo)1.6 DIG-T (Nismo RS)
Pojemność1197 cm³1598 cm³1598 cm³1618 cm³1618 cm³1618 cm³
Paliwobenz., turbobenz.benz.benz., turbobenz., turbobenz., turbo
Maks. moc115 KM94 KM117 KM190 KM200 KM218 KM
Maks. moment190 Nm140 Nm157 Nm240 Nm250 Nm280 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s12,0 s11,1 s8,0 s7,8 s7,0 s
Prędkość maks.178 km/h168 km/h178 km/h215 km/h215 km/h220 km/h
Śr. zużycie paliwa5,6 l/100 km6,0 l/100 km6,0 l/100 km6,9 l/100 km6,9 l/100 km7,2 l/100 km
Nissan Juke I – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.5 dCi1.5 dCi
Pojemność1461 cm³1461 cm³
Paliwoturbodieselturbodiesel
Maks. moc110 KM110 KM
Maks. moment240 Nm260 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,2 s11,2 s
Prędkość maks.175 km/h175 km/h
Śr. zużycie paliwa4,8 l/100 km4,2 l/100 km

Używany Nissan Juke I – galeria

8 KOMENTARZE

  1. Ja mam od 6 lat i ani razu nie miałem awarji przejechane 148 tys ,do miasta bardzo dobry wybór nie trzeba wahlowac biegami silnik 1.6 benzyna 117 KM no wtrasy dalekie nie nadaje się brak 6 biegu ja jestem zadowolony tak samo jak żona pozdrawiam

  2. Mmarko
    Jak komuś wystarczy przemieszczanie sie z A do B to tak, ale 117 KM i 157Nm nie jedzie tylko się toczy, a o wyprzedzaniu można zapomnieć. Chyba że na pasie lotniskowym.

  3. MIałem kiedyś, generalnie dobre auto aby dobrze trafić przez 2 lata wymieniłem tylko amortyzatory, oleje i filtry z delfi brałem, bo robiłem pod siebie, a jakość mają dobrą. Później trzeba było szukać większego auta

  4. Mam wersję 1,6 190 KM rok. prod. 2017. Musiałem zrobić amortyzator, tarcze i klocki przy ok. 50 000 km. Zużycie benzyny w mieście 7,7 l/100. Generalnie jestem zadowolony.

  5. Jeżdżę już 10 lat dwoma nissanami Juke każdy :1,6 190 KM 4×4. I gdyby był mocniejszy silnik w Nissanie Juke 3 generacji to kupiłbym trzeciego ! Praktyczne uwagi: model po liftingu pali o ok 1 litr mniej paliwa i ma ciekawszą automatyczną skrzynię biegów . Przy spokojnej jeździe ok 110 km/godz pali na trasie 6,7-7 litrów. Awarii jak dotąd ZERO. W pierwszej wersji skrzypiał kokpit. Interweniowałem dwa razy i usunęli. Na szosie wyprzedzić w dużym ruchu żaden problem . Momentalnie się zbiera.( wysoki moment obrotowy i przyspieszenie ) Miałem okazję kilka razy przekonać się , że przeciętne BMW nie dało rady z moim nissanem Juke 190 Km. Wg praktycznych testów przeprowadzonych przez dziennikarzy setkę rozwija w granicach 7,6 sek.

  6. MamJjuke 2011 1.6DIG-T 2WD 190KM Coobcio poprawił go trochę i mam ok 218km, choć mam też mapę eco pali tak jak u kolegi na górze do 110 ok 7litrów na 100, po mieście tak ok 10ciu. Ale to jak nie dusisz tylko normalna jazda, jak będziesz korzystał z obrotów i mocy silnika dość często to spali dużo więcej ale to normalne. na trasie… suvy maja problemy oporu powietrza i temu bardzo dużo zależy od prędkości, w dieslach jest z tym lepiej. Ma dśsć spreżyste zawieszenie, ale jest fajne i w sumie to nawet i komfortowe:))

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here