UżywaneOpinieUżywana Toyota C-HR I (2016-2023) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używana Toyota C-HR I (2016-2023) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Przebojowa Toyota udowadnia, że dla klientów wygląd potrafi wziąć górę nad praktycznością. Jak przedstawia się niezawodność używanej Toyoty C-HR I?

Mało kto spodziewał się, że Toyota C-HR – samochód, w którym wszystko podporządkowano względom stylistycznym – odniesie taki rynkowy sukces. Mimo iż wymiarami plasuje się w segmencie kompaktowych SUV-ów, to tak naprawdę auto w pełni użyteczne dla dwóch osób. Nie ze względu na ciasnotę tylnej kanapy (wręcz przeciwnie, jest tam sporo miejsca), ale przez skąpe przeszklenie tylnej części nadwozia, wywołujące klaustrofobiczne wrażenia u pasażerów drugiego rzędu. Małe szyby przeszkadzają też dzieciom w obserwowaniu otoczenia samochodu. Z tej kwestii warto zdawać sobie sprawę już na samym początku, bo C-HR’em niełatwo wymanewrować z parkingu bez kamery cofania. Na szczęście posiada ją większość dostępnych egzemplarzy, w których zresztą trudno narzekać na poziom wyposażenia (zwłaszcza popularnych odmian Prestige i Dynamic). Poza tym wygląda na to, że Toyota nie skupiła całej uwagi na wyglądzie i przyłożyła się przy konstruowaniu C-HR’a, stosując niezłe materiały wykończeniowe kokpitu i napęd hybrydowy najnowszej wówczas generacji. W 2019 roku samochód przeszedł lifting, przy okazji którego otrzymał układ 2.0 Hybrid o mocy aż 184 KM. Od 2023 roku produkowana jest druga generacja modelu.

Toyota C-HR
Choć Toyota C-HR jest SUV-em coupe, daleko jej od jakichkolwiek sportowych aspiracji. Na fotelach siedzi się wysoko, a zawieszenie ma dosyć miękką charakterystykę. Do liftingu brakowało jej też mocniejszego silnika (tylko 116/122 KM).

Takie auta jak BMW X6 i opisywana Toyota C-HR udowadniają, jak dużą rolę we współczesnej motoryzacji odgrywa wygląd – szczególnie w intensywnie obleganym segmencie SUV-ów. Mimo sporego już stażu na rynku, nie nastawiajmy się na okazyjne ceny tych aut: na używanego C-HR’a trzeba przeznaczyć minimum 60 tys. zł. Czy w zamian otrzymamy samochód niezawodny? Zobaczmy, co o nowatorskiej Toyocie sądzą właściciele.

Toyota C-HR
Toyota wypuściła kilka limitowanych wersji C-HR, w tym widoczną na zdjęciu „Neon Lime Powered by JBL” w przyciągającym uwagę limonkowym kolorze. Można też trafić wariant Selection ze skórzaną tapicerką.

Używana Toyota C-HR I – wnętrze, bagażnik

Na desce rozdzielczej Toyoty C-HR wiele się dzieje. Znak czasów stanowi wystający tablet pośrodku górnej części kokpitu, obsługiwany dotykiem sam w sobie, jak i przy użyciu bocznego panelu. Co ciekawe, po modernizacji w jego rejonie pojawiło się więcej fizycznych przycisków, co nieco ułatwiło obsługę w trakcie jazdy. Opcjonalne oświetlenie nastrojowe podkreśla płynne przejście z deski na boczki drzwi. Do umieszczonych w tubusach wskaźników mało kto ma zastrzeżenia. W tak nowoczesnym aucie przydałaby się ładowarka indukcyjna: muszą wystarczyć tradycyjne gniazda USB. Materiały wykończeniowe, jak na nie najdroższą Toyotę, są całkiem niezłe, choć na pewno niewyszukane. Przeważnie nie skrzypią, ale połyskujące elementy szybko nabierają rys.

Toyota C-HR deska rozdzielcza (3)
Plastikowe wstawki na kierownicy to niezbyt komfortowe rozwiązanie, potęgujące pocenie się rąk.
Toyota C-HR deska rozdzielcza (3)
Zmiany poliftingowe tyczą się głównie ekranu multimediów.

Rozmiary wnętrza Toyoty C-HR niezbyt idą w parze z tymi wizualnymi. Prościej mówiąc, auto ma mniej miejsca, niż można się po nim spodziewać. Nie oznacza to, że jest ciasne – w sam raz dla rodziny z dwójką dzieci, choć ci ostatni niezbyt wiele zobaczą przez malutkie boczne szyby (a dorośli odczują lekką klaustrofobię). Pochwalić należy niski tunel środkowy drugiego rzędu i całkiem obszerne fotele z przyzwoicie wyprofilowanymi bokami. Bagażnik benzynowej odmiany mieści 377 l, hybrydowej – 358 l. Wersje z pełnoprawnym kołem zapasowym mają wyższą podłogę, umożliwiającą stworzenie równej przestrzeni bagażowej po złożeniu oparć kanapy (1160 l). Funkcjonalność ograniczają lekko „wcinające się” do środka nadkola i wysoko poprowadzony próg załadunkowy.

Toyota C-HR fotel kierowcy (2)
Toyota przewidziała dla modelu C-HR naprawdę komfortowe fotele ze zintegrowanym zagłówkiem.
Toyota C-HR kanapa (2)
Gdyby nie małe szyby, drugi rząd również zebrałby sporo pochwał. Przynajmniej dopóki nie jadą tam osoby mające powyżej 185 cm.
Toyota C-HR bagażnik (3)
Bagażnik nie imponuje jak na tę klasę aut (377 l).
Toyota C-HR bagażnik (3)
Płaską powierzchnię po złożeniu kanapy uzyskamy tylko w niektórych samochodach.

Używana Toyota C-HR I – silniki

Toyoty C-HR nigdy nie oferowano z dieslami. Przewidziano 3 wersje silnikowe – jedną benzynową i dwie hybrydowe. Do pierwszych z nich zaliczamy jednostkę 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijającą 116 KM. Jako jedyna łączyła się w tym modelu z napędem na 4 koła, dostępna była też z bezstopniową skrzynią biegów. Mają ją wszystkie hybrydowe auta, tak samo jak napędzaną wyłącznie przednią oś. Przez pierwsze 3 lata oferowano układ hybrydowy z Priusa, oparty na wolnossącym 1.8 z wtryskiem wielopunktowym, generującym łącznie 122 KM. W 2019 r. gamę uzupełnił mocniejszy 2.0 Hybrid (184 KM), rozpędzający C-HR’a do 100 km/h w lekko ponad 8 sekund. Według naszych pomiarów spala on o ok. 1 litra więcej od 1.8 Hybrid, czyli i tak niedużo względem różnicy, jaka jest odczuwalna w osiągach. Wszystkie silniki wyposażono w system VVT-i sterujący otwarciem zaworów dolotowych i wylotowych oraz funkcję domykania dolotowego.

Toyota C-HR I 2.0 Hybrid – nasz test

Toyota C-HR silnik (2)
Jak na jednostkę benzynową 1.2 Turbo jest całkiem ekonomiczny, choć z hybrydami nie ma pod tym względem najmniejszych szans.
Toyota C-HR silnik (2)
Hybrydowym C-HR’em można poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym (EV). Energia z akumulatora starczy na przejechanie kilku kilometrów bez uruchamiania jednostki spalinowej.

Używana Toyota C-HR I – opinie użytkowników

 Zalety 

„Nie narzekam na pracę skrzyni biegów w hybrydzie. Pracuje ciszej niż w starszych modelach”

„Klimatyzacja ma trzy tryby pracy (Eco, Fast, Standard), co pozwala efektownie wychłodzić wnętrze”

„Myślałem, że C-HR będzie ciaśniejsza w środku. Tymczasem w obu rzędach jest przestronnie”

„Po mieście zszedłem ze spalaniem do 3,2 l/100 km. Gdy trzeba przyspieszyć, włączam tryb Sport”

 Wady 

„Widoczność do tyłu niemal zerowa. Czujniki i kamera cofania są konieczne!”

„Elektronika pokładowa wariuje w deszczową pogodę. Tempomat potrafi niespodziewanie wyhamować auto”

„C-HR nie prowadzi się tak bezpośrednio jak starsze auta. Brakuje tej frajdy z jazdy”

„Kiepska jakość tworzyw sztucznych kokpitu i ergonomia. Trzeba się zgłębiać w menu, by cokolwiek znaleźć”

Używana Toyota C-HR I – awaryjność, typowe usterki

Sporadycznie pojawiają się doniesienia na temat rozciągnięć łańcuchów rozrządu w 1.2 Turbo: niektórym użytkownikom awaria przytrafiła się już przy ok. 30 tys. km. Hybrydowe układy spisują się dobrze, choć czasami zawodzi elektronika nadzorująca ich pracą, wyświetlając komunikaty o błędach i wprowadzając silnik w tryb awaryjny. Póki trwa gwarancja, właściciele jeżdżą z tymi problemami do ASO, a naprawa nie zawsze przynosi oczekiwany skutek. Niektóre auta wymagały już wymiany amortyzatorów bądź naprawy elektrycznego hamulca ręcznego. Stosowany przez Toyotę ekologiczny lakier bardzo szybko nabiera rys możliwych do przypadkowego zrobienia nawet paznokciem. Niektórzy użytkownicy skarżyli się na szybkie rozładowania standardowego akumulatora (nie tego kooperującego z układem hybrydowym).

Toyota C-HR akumulatory
W tak młodym aucie jeszcze nie ma konieczności wymiany akumulatorów zespołu hybrydowego. Ich trwałość przewidziano na ok. 10 lat, ale zależy też od stylu jazdy użytkownika czy intensywności eksploatacji (baterie nie znoszą długich postojów).

Używana Toyota C-HR I – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN znajduje się w oszklonej wnęce w desce rozdzielczej z lewej strony (przy słupku przednim od strony kierowcy) oraz na naklejce w słupku środkowym lewym.

Toyota C-HR numer VIN

Używana Toyota C-HR I – sytuacja rynkowa

Toyoty C-HR staniały do ok. 60 tys. zł: za tyle kupimy najprawdopodobniej wersję 1.2 Turbo, choć w dolnych widełkach cenowych trafiają się także hybrydy. Najstarsze samochody mają już spore przebiegi, znacznie przekraczające 200 tys. km. By cieszyć się z bogatego wyposażenia, trzeba wydać co najmniej 70 tys. zł na Toyoty w wariantach Prestige lub Dynamic. Samochody poliftowe oznaczają wydatek minimum 80 tys. zł. Pośród wersji silnikowych zdecydowanie przeważają hybrydy.

Toyota C-HR przed liftingiem
Toyota C-HR I przed liftingiem (2016-2019)
Toyota C-HR po liftingu
Toyota C-HR I po liftingu (2019-2023)

Używana Toyota C-HR I – podsumowanie

Do niedogodności wynikających z odważnej stylizacji Toyoty C-HR (czyli głównie słabej widoczności) trzeba po prostu przywyknąć, ale patrząc na wyniki sprzedaży tego modelu, w dzisiejszych czasach kamer i czujników jest to sprawa drugorzędna. Tu w ciekawym opakowaniu otrzymujemy sprawdzony napęd hybrydowy i nowoczesną technikę. Szkoda, że nie wyzbyto się drobnych wpadek jakościowych i nie popracowano nad lepszym wyciszeniem karoserii.

Przeczytaj także opinie o innych używanych Toyotach:

Używana Toyota Yaris III (2011-2020) – opinie użytkowników

Używana Toyota Auris II (2012-2019) – opinie użytkowników

Toyota C-HR 34

Toyota C-HR I – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 436-441/180/156-157 cm
Rozstaw osi 264 cm
Pojemność bagażnika 358-377/1160 l
Toyota C-HR I – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.2 Turbo 1.2 Turbo (4×4) 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid
Pojemność 1197 cm³ 1197 cm³ 1798 cm³ 1987 cm³
Paliwo PB PB PB + EV PB + EV
Maks. moc (łączna) 116 KM 116 KM 98+72 (122) KM 152+109 (184) KM
Maks. moment 185 Nm 185 Nm 142+163 Nm 190+202 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s 11,4 s 11,0 s 8,2 s
Prędkość maks. 190 km/h 180 km/h 170 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,0 l/100 km 6,3 l/100 km 3,9 l/100 km 4,0 l/100 km

Używana Toyota C-HR I – galeria

Toyota C-HR - przódToyota C-HR - przódToyota C-HR - bokToyota C-HR - tyłToyota C-HR - tyłToyota C-HR - tyłToyota C-HR - bokToyota C-HR - przód

Toyota C-HR deska rozdzielcza (2)
Sięganie do dotykowego ekranu wymaga oderwania pleców od fotela. Łatwiej obsługuje się auta po liftingu z przyciskami zamiast dotykowych paneli.
Toyota C-HR zegary
Tradycyjny obrotomierz – tylko w odmianie benzynowej. W hybrydowych zastosowano wskaźnik użycia energii.
Toyota C-HR wyświetlacz
Wystający tablet trzeszczy pod naciskiem palca. Plus za łatwe sterowanie klimatyzacją.
Toyota C-HR skrzynia biegów
Prawie wszystkie używane Toyoty C-HR I posiadają automatyczne skrzynie biegów.
Toyota C-HR fotel kierowcy
Fotele nie zawodzą nawet w dalekich trasach.
Toyota C-HR kropelki
We wnętrzu Toyoty C-HR znajdziemy wiele motywów diamentu, do którego kształtu nawiązuje jej nadwozie.
Toyota C-HR kanapa
Dość sporo miejsca. C-HR zalicza się do SUV-ów z najgorszą widocznością do tyłu.
Toyota C-HR bagażnik (2)
Wersja bez koła zapasowego ma głębszy bagażnik…
Toyota C-HR bagażnik (2)
… po którego powiększeniu powstaje wysoki próg.
Toyota C-HR klamka
Klamki tylnych drzwi umieszczono nienaturalnie wysoko.
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji