Toyota C-HR Hybrid - otwierające

Toyota C-HR w wersji Selection łączy napęd hybrydowy z wyjątkowo bogatym wyposażeniem.

Kompaktowy crossover Toyoty ma za sobą udany debiut. W 2018 r. znalazł w Europie ponad 130 tys. nabywców, o 21% więcej niż w 2017, i zajął 6. miejsce w klasie, m.in. przed Kią SportageRenault Kadjarem i Seatem Atecą. Dobrze poradził sobie także w Polsce – z wynikiem ponad 7,3 tys. egz. dostał się do grona 20 najchętniej kupowanych nowych aut w naszym kraju.

Toyota C-HR Hybrid Selection
C-HR należy do grona mniejszych kompaktowych SUV-ów, ale w zamian łatwo go zaparkować. Niestety, dynamiczna stylizacja rzutuje na ograniczoną widoczność do tyłu. Plus za tylną wycieraczkę, minus za niewysoki prześwit (około 15 cm; standard to 17-18 cm).

W statystykach sprzedaży C-HR-a zdecydowanie przeważa wersja hybrydowa, i to w topowych specyfikacjach. W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów Toyota wprowadziła więc wariant Selection, który poza niemal kompletnym wyposażeniem, obejmującym m.in. pełne oświetlenie LED, wyróżnia się skórzaną tapicerką. Standardem są koła 18”, a bez dopłaty można zamówić czarny dach.

Taka konfiguracja tylko podkreśla wyrazisty design C-HR-a. Wymaga on jednak pewnych ustępstw ze strony funkcjonalności – klamka tylnych drzwi znajduje się nienaturalnie wysoko, ich niewielkie szyby wywołują wrażenie ciasnoty, a widoczność do tyłu pozostawia sporo do życzenia. Na szczęście wyposażenie obejmuje kamerę cofania, a w wyposażeniu nie zabrakło wycieraczki tylnej szyby.

Z miejsca kierowcy Toyota punktuje wygodną pozycją z wysokim tunelem środkowym – w sportowym tonie. Z tyłu przestrzeń na kolana odpowiada klasowej średniej, choć wydaje się, że jest tu ciasno – ale to przede wszystkim wina małych bocznych szyb. Co istotne, kanapa zapewnia dobre podparcie ud.

Do napędu C-HR-a Selection służy hybrydowy napęd z benzynowym silnikiem 1.8 (łącznie 122 KM). To konstrukcja o wielu zaletach: pracuje płynnie, zapewnia dobrą elastyczność i jest oszczędna w korkach oraz przy jeździe do 100-110 km/h – zwłaszcza latem, gdy jednostka elektryczna częściej bierze na siebie trudy napędzania samochodu. Wady? Po pierwsze, trzeba przywyknąć do jednostajnego dźwięku silnika i wrażenia „ślizgającego” się sprzęgła przy agresywnym przyspieszaniu. Po drugie, spalanie na autostradzie jest wyższe niż w podobnych dieslach (ok. 7,5 l/100 km).

Toyota C-HR Hybrid - silnik
Hybrydowy napęd pracuje płynnie, zapewnia dobrą elastyczność i spala niewielkie ilości paliwa w korkach i do prędkości 110 km/h.

Podwozie Toyoty bez problemu radzi sobie z potencjałem napędu. Z jednej strony tłumi dziury cicho i sprężyście, bez nadmiernego ugięcia, z drugiej – w połączeniu z niskim środkiem ciężkości – zapewnia przewidywalne, całkiem zwinne prowadzenie.

Toyota C-HR Hybrid Selection – PODSUMOWANIE TESTU

Wygodny crossover z napędem idealnym do miasta i okolic. Styl każe wybaczyć braki w funkcjonalności.

Toyota C-HR Hybrid Selection – plusy i minusy

 +  Dobre jakość wykonania i ergonomia kokpitu, dopracowany układ jezdny, oszczędny napęd, biorąc pod uwagę dodatki – akceptowalna cena;
 –  Wąski otwór tylnych drzwi, kiepska widoczność do tyłu, przeciętne ładowność i prześwit (15 cm), „gumowa” reakcja na gaz, brak napędu 4×4 nawet w opcji.

Toyota C-HR Hybrid Selection – dane techniczne, spalanie, osiągi

Silnik benzynowy + elektryczny
Pojemność skokowa 1798 cm³
Układ cylindrów/zawory R4/16
Moc maksymalna (benz./elektr.) 98/72 KM
Moc maksymalna (łączna) 122 KM
Maks. moment obrotowy (benz./elektr.) 142 Nm/b.d.
Maks. moment obrotowy (łączny) b.d.
Napęd przedni
Skrzynia biegów bezstopniowa
Długość/szerokość/wysokość 436/180/157 cm
Rozstaw osi 264 cm
Masa/ładowność 1450/410 kg
Pojemność bagażnika 377/1160 l
Poj. zbiornika paliwa 43 l (Pb 95)
Osiągi, zużycie paliwa
Prędkość maksymalna 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s
Fabryczne zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie; l/100 km) 3,6/4,2/4,0
Testowe zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie; l/100 km) 5,0/4,4/4,7
Cena 131 900 zł

Toyota C-HR Hybrid Selection – galeria

Oceny czytelników
[Głosów: 9 Średnia: 4.4]

2 KOMENTARZE

  1. Stylistycznie toyota w c-hr wiele pokazał, dość odważnie ale na przykładzie Polski dobrze się przyjęła. Dodatkowym plusem jest tutaj ten sprawdzony napęd hybrydowy z silnikiem 1.8

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here