Audi RS4 - Mercedes C 63 AMG - BMW M3

Te trzy samochody są ostatnimi przedstawicielami niemieckiej klasy średniej z wolnossącymi V8 pod maską. Który okaże się najszybszy?

Wraz z końcem produkcji tych trzech aut nastąpił kres pewnej epoki. Ich następcy rozwijają większą moc, ale korzystają już z mniej spektakularnych silników, zbudowanych w duchu downsizingu – mają mniejszą pojemność, mniej cylindrów (jedynie Mercedes pozostał przy ośmiu) i turbodoładowanie.

Pod maską Audi RS4 (B8) pracuje silnik V8 o pojemności 4,2 litra, który osiąga 450 KM i 430 Nm. W połączeniu z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i napędem quattro pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 4,7 sekundy od startu. Jedyne kombi w tym gronie jest zarazem najcięższe – waży 1795 kg.

„Sercem” BMW M3 (E90) jest 4-litrowe V8, dostarczające 420 KM i 400 Nm. Napęd jest przekazywany na tylną oś za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni dwusprzęgłowej M DKG Drivelogic. Bawarski sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. M3 jest najlżejszym samochodem w porównaniu – 1605 kg.

Mercedes C 63 AMG korzysta z jednostki 6.2 V8, która generuje 457 KM i 600 Nm. Ręcznie składany silnik jest sprzęgnięty z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową AMG SPEEDSHIFT MCT, a moc trafia na tylne koła. Klasa C w takiej konfiguracji osiąga „setkę” w 4,2 sekundy. Jej masa własna wynosi 1700 kg.

Mat Watson razem z kolegami z kanału Carwow postanowił sprawdzić, który niemiecki producent stworzył najlepsze wolnossące V8. Jak się o tym przekonać? Oczywiście najlepiej zorganizować wyścig równoległy na 1/4 mili. Kto wygrał? Dowiecie się z poniższego filmiku:

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 3.5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here