Chiny są największym jednolitym rynkiem Skody. Czeski producent oferuje w tym kraju kilka ciekawych modeli niedostępnych w Europie. Poznaj szczegóły.

W którym kraju Skoda cieszy się największą popularnością? W ojczystych Czechach, a może w Niemczech, czyli na największym europejskim rynku? Prawidłowa odpowiedź brzmi: w Chinach. Od 2010 r. to największy jednolity rynek Skody.

Mało znanym faktem jest, że czeska marka była obecna w Państwie Środka jeszcze przed wybuchem II wojny światowej, a w 1936 r. miała tam już pięć agencji sprzedaży. Wielki powrót Skody na chiński rynek nastąpił w 2007 roku, kiedy to w ramach współpracy z joint venture SAIC Volkswagen uruchomiono produkcję modelu Octavia w Szanghaju.

W pierwszym roku z linii montażowych zjechało aż 39 000 egzemplarzy, a między 2008 a 2010 rokiem wyprodukowano 385 000 nowych samochodów. W kolejnych latach wielkość produkcji systematycznie rosła, czego efektem jest osiągnięty w ubiegłym miesiącu kamień milowy – 3 miliony wytworzonych aut. Rekordowym egzemplarzem okazała się Skoda Karoq, która 21 lipca tego roku opuściła bramy zakładu w Ningbo.

 „Dobrze pamiętam uczucie dumy, które towarzyszyło nam, kiedy z linii produkcyjnej zjechał pierwszy egzemplarz Skody na rynek chiński. Obserwowanie tego wydarzenia stanowiło dla mnie wyjątkowy moment. Cieszę się, że teraz mogę ponownie pogratulować zespołowi wielkiego sukcesu: trzy miliony samochodów wyprodukowanych w Chinach dają trzy miliony powodów do świętowania” – mówi dr Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. produkcji i logistyki. – „W imieniu całej rady nadzorczej Skoda Auto chciałbym podziękować wszystkim pracownikom SAIC Volkswagen. Przełomowy moment w produkcji naszych modeli udało się osiągnąć dzięki ogromnemu zaangażowaniu całego zespołu. Razem budujemy pojazdy najwyższej jakości, które spotykają się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów” – dodaje Oeljeklaus.

Chiński Kamiq różni się od swojego europejskiego odpowiednika nie tylko wyglądem, ale także zastosowaną płytą podłogową.

Gama Skody w Chinach obejmuje 9 modeli, w tym aż 5 SUV-ów. We wspomnianej fabryce w Ningbo powstają Octavia i Karoq, a w zakładach w Changsha są produkowane Kodiaq i Kodiaq GT. Najnowsza odsłona Skody Rapid jest wytwarzana w Yizheng, z kolei Superb oraz Kamiq i Kamiq GT zjeżdżają z linii montażowych w Nanjing.

„Produkcja i dostawa trzech milionów pojazdów to kamień milowy w rozwoju chińskiego oddziału koncernu. To znaczące osiągnięcie stało się możliwe dzięki naszej wyjątkowej gamie modeli, ścisłej współpracy z partnerem joint venture SAIC Volkswagen, profesjonalnym usługom świadczonym przez dealerów Skody oraz ogromnemu zaangażowaniu i ciężkiej pracy naszych kolegów. Jesteśmy szczególnie wdzięczni za zaufanie, jakim darzą nas klienci. To dla nich Skoda rozwija swoją ofertę, wciąż uzupełniając ją o jeszcze bardziej inteligentne rozwiązania mobilne” – opowiada Dr Ralf Hanschen, prezes Skody w Chinach.

Zobacz również:

Najpopularniejsze modele Skody

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here