NowościRozrywkaSkoda Enyaq RS Race na pierwszych szkicach – elektryczna... rajdówka

Skoda Enyaq RS Race na pierwszych szkicach – elektryczna… rajdówka

Skoda pracuje nad nowym koncepcyjnym modelem. To Enyaq RS Race, który odkrywa możliwości zrównoważonego rozwoju w motosporcie.

Ze swoim agresywnym designem, dodatkowo podkreślonym przez masywny tylny spoiler, Enyaq RS Race podkreśla sportowe DNA Skody. Jednocześnie ma zapewniać perspektywy zrównoważonego rozwoju dla rozwiązań technicznych w motorsporcie. Służy również jako platforma do opracowywania i rygorystycznego testowania najnowocześniejszych technologii dla przyszłych pojazdów z napędem akumulatorowo-elektrycznym.

Michal Hrabánek, szef Škoda Motorsport, tłumaczy: „Zrównoważony rozwój jest podstawą strategii Škoda Motorsport. Już w 2021 roku odważyliśmy się wkroczyć w świat elektrycznych samochodów rajdowych z modelem Škoda Fabia RE-X1. Zdobyte wtedy spostrzeżenia i doświadczenie wykorzystaliśmy przy budowie wyjątkowej Skody Enyaq RS Race. Ten fascynujący samochód udowadnia, że motosport, który jest głęboko zakorzeniony w naszym DNA, nie tylko wzmacnia wpływ marki na emocje, ale daje też cenne doświadczenia i technologie do zastosowania w przyszłości”.

Skoda Enyaq RS Race 2024 pierwszy szkic
Skoda Enyaq RS Race (2024) – pierwszy szkic

Koncept na bazie Enyaqa Coupé RS

Enyaq RS Race bazuje na czteronapędowym modelu Enyaqu Coupé RS i demonstruje szeroki zakres możliwości, jakie modułowa architektura dla aut elektrycznych Grupy Volkswagen (MEB) oferuje pod względem osiągów. Dzięki agresywnej stylistyce Enyaq RS Race przyciąga wzrok. Jego szerokie podwozie zapewnia jeszcze bardziej stabilne prowadzenie, a wydatny spoiler zapewnia niezbędną siłę docisku. Celem projektu jest przeprowadzenie konkretnych modyfikacji i zdobycie praktycznych spostrzeżeń. Nowe rozwiązania potencjalnie mogą zostać wdrożone w przyszłych modelach seryjnych.

Daniel Petr, starszy specjalista ds. projektowania w Škoda Auto dodaje: „Enyaq RS Race to nie tylko koncept, który pozostanie na papierze; to będzie prawdziwy samochód. Będzie niższy, szerszy, lżejszy i, co najważniejsze, bardziej dynamiczny. Tak więc od samego początku było jasne, że design musi być agresywny, z silnym rajdowym DNA. Patrząc od strony aerodynamiki, zaprojektowaliśmy go podobnie do obecnej Fabi RS Rally2. Ma ostro wyrzeźbiony przód, poszerzone błotniki i masywny tylny spoiler. Wygląda szybko, nawet na postoju, a to zawsze dobry początek”.

Od gier po rajdowe szlaki – Skoda promuje zrównoważony rozwój w motosporcie

Enyaq RS Race to kolejna innowacyjna koncepcja pojazdu z napędem akumulatorowo-elektrycznym opracowana przez Škoda Motosport, po zaprezentowanym niedawno modelu Škoda Vision Gran Turismo. Wprowadzona w 2021 roku Škoda Fabia RE-X1 została zbudowana na podwoziu Fabii Rally2 evo i wyposażona w 860-woltowy silnik elektryczny o maksymalnej mocy 260 kW. Homologacja Austriackiego Stowarzyszenia Sportów Motorowych AMF (ÖAMTC) umożliwiła zespołowi Baumschlager Rallye&Racing rywalizację w Rajdowych Mistrzostwach Austrii.

Wraz z Vision Gran Turismo, Škoda przyjęła ostatnio zupełnie inne podejście: spektakularny, w pełni elektryczny jednomiejscowy samochód został zaprojektowany wyłącznie na potrzeby gry Gran Turismo 7 na PlayStation. Koncept zainspirowany modelem 1100 OHC Spider z 1957 roku rozszerza obecność Skody w cyfrowym świecie.

Skoda Vision Gran Turismo 2024 01
Skoda Vision Gran Turismo

Wszystkie te pojazdy koncepcyjne podkreślają zaangażowanie Škody w zrównoważony rozwój motorsportu. Fabia Rally2 już teraz jeździ w WRC2 na w 100% zrównoważonym paliwie powstającym bez udziału paliw kopalnych, zapewniając idealne pole testowe do oceny technicznej wykonalności, odporności i trwałości innowacji w zakresie elektromobilności w ekstremalnych warunkach. Interesujący wgląd w rozwój projektu Enyaqa RS Race zapewnia krótkie wideo w języku angielskim:

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji