Mercedes EQA (2021)

Do gamy Mercedesa dołączyło dziś kolejne auto z napędem elektrycznym – crossover EQA. Dowiedz się więcej na temat tego modelu.

Rodzina elektrycznych modeli Mercedesa z serii EQ właśnie się powiększyła – do SUV-a EQC oraz vana EQV dołączył dziś crossover EQA. Warto dodać, że to dopiero początek, bo w ciągu najbliższych dwóch lat czeka nas jeszcze 5 „elektryzujących” premier. Więcej o planach producenta ze Stuttgartu można przeczytać w tym artykule.

Mercedes EQA (2021)

Nowy Mercedes EQA bazuje na modelu GLA i będzie podstawowym „elektrykiem” w ofercie niemieckiej marki. Może to się okazać bardzo dobrym posunięciem dla producenta ze Stuttgartu, ponieważ obecnie właściwie jedynym rywalem dla EQA w segmencie crossoverów klasy premium jest elektryczne Volvo XC40, które także czeka jeszcze na swój rynkowy debiut.

Dziś została zaprezentowana podstawowa wersja EQA 250 o mocy 190 KM, a w przyszłości do sprzedaży mają trafić także mocniejsze odmiany. Topowy wariant ma oferować ponad 272 KM oraz napęd na cztery koła. Na razie jednak skupmy się na bazowym modelu.

Mercedes EQA (2021)

Nowy Mercedes EQA – wymiary, pojemność bagażnika, waga

Zacznijmy od wymiarów zewnętrznych. Nowy Mercedes EQA jest nieznacznie dłuższy (446,3 cm, o 5,3 cm więcej) i wyższy (162 cm, o 0,9 cm więcej) w porównaniu z GLA. Szerokość nadwozia (183,4 cm) oraz rozstaw osi (272,9 cm) pozostały bez zmian.

Natomiast zauważalnie zmniejszył się bagażnik – jego pojemność zmalała do 340 litrów (w GLA: 435 l). Zastosowanie ciężkiego zestawu baterii wpłynęło także na masę pojazdu. Gotowy do jazdy EQA 250 waży ok. 2040 kg, czyli ponad pół tony więcej niż benzynowy Mercedes GLA 200.

Mercedes EQA 250 – dane techniczne, moc, zasięg

Elektryczny silnik w nowym Mercedesie EQA 250 dostarcza 190 KM i 375 Nm, a cała siła napędowa jest kierowana na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h.

Mercedes EQA (2021)

Prąd jest magazynowany w litowo-jonowym akumulatorze o sporej użytecznej pojemności wynoszącej 66,5 kWh. Dzięki temu bazowe EQA może przejechać do 426 km na jednym ładowaniu. Na szczęście ponowne uzupełnienie zapasu „elektronów” nie trwa długo. Korzystając z ładowarki o mocy 11 kW, można „nabić” baterię od 10% do 100% w niecałe 6 godzin, a szybkie ładowanie z mocą 100 kW zajmie tylko 30 minut (10-80%).

Nowy Mercedes EQA 250 – cena i wyposażenie

Mercedes nie przedstawił jeszcze polskiego cennika nowego modelu, znamy za to ceny z rynku niemieckiego. U naszych zachodnich sąsiadów za EQA 250 trzeba zapłacić minimum 47 540,50 euro, czyli ok. 215 000 zł. Według zapowiedzi pierwsze auta trafią do salonów wiosną tego roku i wówczas powinniśmy otrzymać pełną ofertę.

Pod względem wyposażenia nie powinno być niespodzianek – EQA oferuje te same najnowsze rozwiązania i systemy, które znajdziemy w GLA. Pojawią się oczywiście także elementy zarezerwowane tylko dla odmiany elektrycznej, jak np. seryjna nawigacja z funkcją Electric Intelligence (z ang. elektryczna inteligencja), która przy obliczaniu najszybszej trasy do celu uwzględnia natężenie ruchu, niezbędne postoje na ładowanie oraz m.in. ukształtowanie terenu i warunki pogodowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here