Peugeot rozszerza swoją ofertę o 3 hybrydy plug-in: 508 Hybrid, 508 SW Hybrid i 3008 Hybrid4. Francuska marka ujawniła polskie cenniki nowych modeli. Najtańszy kosztuje 169 400 zł.

Peugeot wpisuje się w globalny trend elektryfikacji gam modelowych. Najlepszym tego dowodem są debiutujące właśnie na polskim rynku hybrydowe odmiany 508 i 3008. Nowe modele francuskiej marki otrzymały szereg zmian względem swoich odpowiedników napędzanych wyłącznie przez silniki spalinowe. Najważniejsze cechy modeli Hybrid i Hybrid4 to:

  • funkcja Brake umożliwiająca wyhamowanie auta bez naciskania pedału hamulca i podładowywanie akumulatorów w czasie jazdy
  • układ hamulcowy i-Booster połączony z funkcją Brake i wyposażony w elektryczną pompę wspomagania
  • funkcja e-SAVE umożliwiająca ustawienie konkretnego zasięgu w trybie elektrycznym (10 km, 20 km lub maksimum), zapewniając tym samym odpowiedni poziom naładowania baterii
  • szybkie ładowanie – od niecałych 2 (ładowarka 6,6 kW, 32 A) do 8 godzin (3,3 kW, 8 A)
  • nowe tryby jazdy – Zeroemisyjny (w pełni elektryczny), Sport (wykorzystanie całej dostępnej mocy), Hybrid (nastawiony na efektywne i ekonomiczne wykorzystanie napędu) oraz 4WD (tylko w modelu 3008 Hybrid4) i Comfort (w 508 Hybrid)
  • cyfrowe zegary i-Cockpit ze wskaźnikiem zużycia energii
  • system multimedialny z dodatkowymi funkcjami zarezerwowanymi dla aut z napędem hybrydowym (m.in. nawigacja obejmująca lokalizacje stacji ładowania)

Peugeot 508 Hybrid i 508 SW Hybrid – dane techniczne

Do napędu hybrydowych modeli klasy średniej Peugeot wykorzystał benzynową jednostkę 1.6 PureTech o mocy 180 KM, którą połączono ze 110-konny silnikiem elektrycznym i nową 8-biegową przekładnią automatyczną e-EAT8. Moc systemowa tego układu wynosi 225 KM i trafia na przednie koła. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje 8,1 s (liftback) lub 8,2 s (SW). W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Francuski producent zapewnia, że zużycie paliwa w cyklu mieszanym (norma WLTP) zmieści się w przedziale 6,5-6,9 l/100 km (w wersji SW o 0,1 l/100 km więcej).

Litowo-jonowe akumulatory o pojemności 11,6 kWh umieszczono pod tylną kanapą. W pełni naładowane baterie mają zapewnić do 50 km zasięgu w trybie elektrycznym. W tym trybie prędkość maksymalna jest ograniczona do 135 km/h.

Peugeot 508 Hybrid – wersje wyposażenia i ceny

Peugeot 508 Hybrid

W tym modelu napęd hybrydowy występuje w trzech wersjach wyposażenia (za wyjątkiem bazowej Active i First Edition):

  • Allureod 169 400 zł; obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, 10-calowy dotykowy ekran multimediów, 4 gniazda USB, system nawigacji satelitarnej Peugeot Connect NAV, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego fotela kierowcy, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, 17-calowe felgi aluminiowe
  • GT Lineod 181 700 zł; obejmuje m.in. reflektory przednie w technologii Peugeot Full LED i tylne światła Full LED 3D, pakiet Safety Plus, elektrycznie regulowane fotele przednie, przyciemniane szyby tylne boczne i tylna, lusterka zewnętrzne w kolorze Czarny Perla Nera, 18-calowe felgi aluminiowe
  • GTod 197 400 zł; obejmuje m.in. zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie składane lusterka boczne elektrochromatyczne, system audio Hi-Fi FOCAL Premium, podgrzewane fotele przednie

Peugeot 508 SW Hybrid – wersje wyposażenia i ceny

Peugeot 508 SW Hybrid

Wyposażenie modelu 508 SW Hybrid pokrywa się z wersją liftback, a jej ceny są o 4500 zł wyższe:

  • Allureod 173 900 zł
  • GT Lineod 186 200 zł
  • GTod 201 900 zł

Peugeot 3008 Hybrid4 – dane techniczne

Pod maską modelu 3008 Hybrid4 znajdziemy układ napędowy podobny do tego, który zastosowano w 508 Hybrid i 508 SW Hybrid, ale tutaj motor benzynowy został wzmocniony do 200 KM i jest dodatkowo wspomagany przez drugi silnik elektryczny o mocy 110 KM, umieszczony przy tylnej osi i napędzający tylne koła. Łączna moc tego systemu wynosi 300 KM i pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalna Peugeota 3008 Hybrid4 to 235 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) wyniesie 6,9-7,0 l/100 km.

Napęd Peugeot 3008 Hybrid4
Hybrydowy układ napędowy w trybie 4WD

Francuski SUV został wyposażony w nieco większą baterię niż hybrydowe 508. Akumulatory trakcyjne w 3008 Hybrid4 mają pojemność 13,2 kWh i także pozwalają na przejechanie do 50 km w trybie elektrycznym, z prędkością maksymalną ograniczoną do 135 km/h.

Peugeot 3008 Hybrid4 – wersje wyposażenia i ceny

Peugeot 3008 Hybrid4

Aktualnie model Hybrid4 jest dostępny tylko w jednej wersji wyposażenia (od lutego 2020 r. dołączy do niej GT Line – ceny od 195 700 zł):

  • GTod 199 900 zł; obejmuje m.in. kamerę cofania, adaptacyjny tempomat z funkcją STOP&GO, system pozycjonowania na środku pasa ruchu (LPA), dostęp bezkluczykowy, półskórzaną tapicerkę, nawigację satelitarnę Peugeot Connect NAV, 19-calowe felgi aluminiowe

W lutym 2020 r. gamę hybrydowych Peugeotów uzupełni także model 3008 Hybrid z 225-konnym napędem hybrydowym (identycznym jak w 508 Hybrid). Obecnie ta wersja przechodzi testy homologacyjne. Najtańszy wariant (Allure) będzie kosztować 166 500 zł.

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here