Mercedes eVito (2022)

Mercedes eVito Furgon otrzymał niedawno nowy akumulator, dzięki czemu przejedzie większy dystans na jednym ładowaniu. Sprawdź, o ile wzrósł zasięg dostawczego „elektryka”.

Aktualnie produkowana generacja Mercedesa Vito zadebiutowała w 2014 roku. Elektryczna wersja modelu ujrzała światło dzienne znacznie później, pojawiając się na polskim rynku w lipcu 2020 roku. Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych. Krótsza odmiana mierzy 514,0 cm długości, a przedłużona ma 537,0 cm. Pojemność ładunkowa wynosi maksymalnie 6,6 m3. Za napęd eVito odpowiada zasilany prądem silnik generujący 116 KM i 295 Nm.

Mercedes eVito (2022)

Dotychczas pojemność akumulatora dostawczego eVito wynosiła 41 kWh, co pozwalało przejechać na jednym ładowaniu dystans ok. 150 km. Dzięki niedawnej modernizacji obie wartości znacząco urosły – nowa bateria ma teraz 60 kWh netto, a zasięg modelu zmierzony w cyklu WLTP sięga 265 km. Na tym jednak nie koniec zmian. Obecność chłodzonej wodą ładowarki pokładowej AC o maksymalnej mocy 11 kW pozwala na uzupełnienie energii od 0 do 100% w niecałe 6,5 godziny. Gniazdo ładowania CCS ukryte w lewej części przedniego zderzaka umożliwia także podłączenie auta do szybkiej ładowarki DC o mocy 50 kW (opcjonalnie 80 kW). Wówczas naładowanie samochodu z 10 do 80% zajmie odpowiednio 50 lub 35 minut.

Mercedes eVito Furgon oferuje również układ odzyskiwania energii, który za sprawą kilku poziomów rekuperacji pozwala na uzupełnianie „elektronów” podczas jazdy. Kierowca może kontrolować siłę odzysku energii za pomocą manetek przy kierownicy. Ponadto ma możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy – od maksymalnie komfortowego do dającego największy zasięg.

Mercedes eVito (2022)

Polscy klienci mogą już zamawiać zmodernizowanego Mercedesa eVito. Ceny tego elektrycznego dostawczaka w wersji długiej zaczynają się od 200 500 zł netto (246 615 zł brutto). Jest to o 4600 zł netto (5 658 zł brutto) więcej niż w przypadku poprzednika. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. 17-calowe felgi, podgrzewany fotel kierowcy, wielofunkcyjną kierownicę i możliwość ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW, a także liczne systemy bezpieczeństwa i wspomagania, w tym Aktywny asystent układu hamulcowego, system ostrzegający o zmęczeniu ATTENTION ASSIST i Asystent świateł drogowych (Headlight Assist).

Dowiedz się więcej na temat Mercedesa eVito:

Mercedes eVito Tourer – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here