Mazda 3 - przód

Mazda 3 czwartej generacji wjechała do salonów sprzedaży w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 99 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Mazda 3 w aktualnym wcieleniu została pokazana w 2018 roku i podobnie jak poprzednicy jest dostępna jako 5-drzwiowy hatchback oraz sedan. Osoby podróżujące tym autem z pewnością docenią wysoką jakość wykonania i bogate wyposażenie seryjne. Na uwagę zasługuje również gama silnikowa. Klienci mają do wyboru tradycyjną, wolnossącą jednostkę benzynową 2.0 e-Skyactiv G oraz innowacyjny silnik 2.0 e-Skyactiv X, który także zasilany jest benzyną, ale zapłon mieszanki następuje w nim częściowo samoczynnie (jak w Dieslu).

Mazda 3 Sedan - tył
Mazda 3 Sedan

Mazda 3 (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Mazda 3 Hatchback mierzy 446,0 cm długości, 179,5 cm szerokości (202,8 cm z lusterkami) i 143,5 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 272,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 350 litrów.

Mazda 3 - bagażnik
Mazda 3 Hatchback

Mazda 3 Sedan mierzy 466,0 cm długości, 179,5 cm szerokości (202,8 cm z lusterkami) i 144,0 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 272,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 450 litrów.

Mazda 3 Sedan - bagażnik
Mazda 3 Sedan

Mazda 3 (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne Mazdy 3 Hatchback, w nawiasach podane parametry modelu 3 Sedan (o ile się różnią; wersje AWD są dostępne wyłącznie z nadwoziem hatchback).

Silniki benzynowe:

  • 2.0 e-Skyactiv G (150 KM, 213 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s, prędkość maksymalna: 206 (211) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 (5,4) l/100 km
  • 2.0 e-Skyactiv G (150 KM, 213 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 204 (210) km/h, średnie zużycie paliwa: 6,0-6,1 (5,9-6,1) l/100 km
  • 2.0 e-Skyactiv X (186 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 (8,1) s, prędkość maksymalna: 216 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-5,3 (5,0-5,1) l/100 km
  • 2.0 e-Skyactiv X (186 KM, 240 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s, prędkość maksymalna: 216 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,0 (5,7-5,9) l/100 km
  • 2.0 e-Skyactiv X AWD (186 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,0 l/100 km
  • 2.0 e-Skyactiv X AWD (186 KM, 240 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km
Mazda 3 - silnik
Silnik 2.0 e-Skyactiv X

Nowa Mazda 3 (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 2.0 e-SkyActiv G/150 KM (Kai, Kanjo i Hikari) oraz 2.0 e-SkyActiv X/186 KM (Enso). W pozostałych wersjach wyposażenia 186-konny wariant został wyceniony na 121 900 zł (Kanjo) oraz 132 900 zł (Hikari). Dopłata do 6-biegowego automatu wynosi 8000 zł (wszystkie silniki), a do napędu na cztery koła – 10 000 zł (tylko Hatchback z silnikiem 2.0 e-SkyActiv X/186 KM). Wszystkie wersje są objęte 3-letnią gwarancją z limitem 100 000 km.

Mazda 3 - deska rozdzielcza

Kai – od 99 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe felgi aluminiowe Silver
  • Zestaw naprawczy do kół
  • Klimatyzacja manualna
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka kolanowa dla kierowcy
  • Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS)
  • Układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD)
  • Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
  • Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
  • System wspomagający hamowanie (SCBS)
  • System wspomagania nagłego hamowania awaryjnego hamowania (EBA)
  • System dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
  • Zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat – MRCC)
  • System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
  • System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
  • System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
  • System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA)
  • System monitorowania martwego pola (BSM)
  • System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
  • System e-Call
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
  • Czujniki parkowania tylne
  • Centralny zamek
  • Immobilizer fabryczny
  • Alarm antywłamaniowy
  • Przycisk do uruchamiania silnika
  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
  • Spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby
  • Spryskiwacze reflektorów przednich
  • System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
  • Przednie reflektory diodowe (LED)
  • Światła do jazdy dziennej (halogenowe)
  • Tylne światła diodowe (LED)
  • Lusterka boczne w kolorze nadwozia z wbudowanymi kierunkowskazami
  • Czarna podsufitka (dla wersji Hatchback) / beżowa podsufitka (dla wersji Sedan)
  • Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
  • Tapicerka materiałowa Standard w kolorze czarnym
  • Centralny podłokietnik dla kierowcy i pasażera
  • Dywaniki Luxury
  • Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
  • Lusterka boczne podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie
  • Cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem
  • Multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect z 8,8-calowym ekranem
  • System audio z radiem FM, radiem cyfrowym (DAB) i portem USB/MP3 (8 głośników)
  • System nawigacji Mazda
  • Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
  • Moduł do integracji wyświetlacza centralnego ze smartfonem
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth
  • Gniazdo 12V

Kanjo – od 111 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kai oraz dodatkowo:

  • 16-calowe felgi aluminiowe Silver
  • Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
  • Czujniki parkowania przednie i tylne
  • Kamera cofania
  • Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (Smart Keyless)
  • Lusterko boczne elektrochromatyczne (po stronie kierowcy)
  • Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
  • Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby
  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewane fotele przednie
Mazda 3 (2020)
Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie należy do wyposażenia standardowego.

Hikari – od 122 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kanjo oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe Grey (dla wersji Hatchback)
  • 18-calowe felgi aluminiowe Silver (dla wersji Sedan)
  • System wykrywający znużenie kierowcy z kamerą (Driver Alert)
  • System monitorujący ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA)
  • System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu z funkcją hamowania (RCTB)
  • System wspomagający hamowanie podczas cofania (SCBS-R)
  • System kamer 360 stopni
  • Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
  • Światła do jazdy dziennej diodowe (LED)
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Lusterko wsteczne bezramkowe
  • Łopatki do zmiany biegów (skrzynia automatyczna)
Mazda 3 (2020)
System kamer 360 stopni jest dostępny seryjnie od wersji Hikari.

Enso – od 142 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Hikari oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe Black (dla wersji Hatchback)
  • 18-calowe felgi aluminiowe Bright Silver (dla wersji Sedan)
  • Pakiet wnętrza Luxury Red – tapicerka skórzana w kolorze burgundowym (dla wersji Hatchback)
  • Pakiet wnętrza Luxury White – tapicerka skórzana w kolorze białym (dla wersji Sedan)
  • Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
  • Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego

Więcej na temat Mazdy 3:

Nowa Mazda 3 – pierwsze wrażenia

Nowa Mazda 3 2.0 Skyactiv-G Hikari – nasz test

Mazda 3 kontra BMW serii 1 – porównanie

Mazda 3 kontra Mercedes klasy A i VW Golf – porównanie

Mazda 3 Sedan kontra Mercedes klasy A Limuzyna – porównanie

Mazda 3 Skyactiv-X kontra Skyactiv-G – test na hamowni

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj