PoradyHałas przy prędkości autostradowej - RANKING

Hałas przy prędkości autostradowej – RANKING

Które auta są najcichsze, a które najgłośniejsze w klasie podczas jazdy z prędkością 130 km/h? Oto ranking najcichszych i najgłośniejszych samochodów w poszczególnych klasach.

Rozwijająca się infrastruktura drogowa w Polsce sprawia, że kierowcy coraz częściej poruszają się z wyższymi prędkościami niż dotychczas. 130-140 km/h na autostradzie jest nie tylko dopuszczalną prędkością, ale i optymalną dla wielu aut, łączącą względną ciszę w środku z bezpieczeństwem i szybkością dotarcia na miejsce. Przebadano samochody aż z 13 segmentów pod kątem wydzielanego we wnętrzu hałasu przy prędkości 130 km/h. Właśnie przy takim parametrze mieści się europejski standard pomiarów, dzięki czemu uzyskane wyniki można porównać do poprzedników.

Najtańsze = najgłośniejsze

Samochody wydzielające największy hałas mieszczą się w segmencie aut mini – średni wynik 72,9 dB wynika z ich niskiej ceny i oszczędnościach w wykończeniu, a także wyciszeniu. Po nich są samochody sportowe (72 dB) i kabriolety (71,6 dB). Auta miejskie są od nich tylko nieznacznie cichsze (71,5 dB), podobnie jak miejskie SUVy (71,2 dB). Pozostałe klasy aut mieszczą się w średnim rezultacie 70 dB albo niższym.

Przewaga aut premium

Pośród najlepszych w swoich klasach nie brakuje niespodzianek. Nieźle wypadają auta francuskie (zwycięstwo Renault Clio w autach miejskich i Peugeota 3008 w kompaktowych SUV-ach, a także drugie i trzecie miejsca w innych kategoriach) i Mini, które okazały się najlepiej wyciszonymi autami w klasie aut mini i miejskich SUV-ów. Im droższe auta, tym bardziej zyskuje wyciszenie samochodów Audi (SUV-y) i BMW (sportowe i kabriolety). Mercedes natomiast pokonał rywali w dziedzinie kompaktów i samochodów klasy wyższej.

Głośne „japończyki”

Słaby poziom wyciszenia przy prędkościach autostradowych wykazują auta japońskie. Przegrały w segmencie kompaktów (Honda Civic), klasy średniej (Toyota Avensis), kompaktowych SUV-ów (Suzuki SX4 S-Cross), miejskich minivanów (Nissan Cube) i dużych minivanów (Mazda 5), a także aut sportowych (Nissan 370Z). Uwagę zwraca przegrana dwóch Porsche – Panamery i Boxstera cabrio. Ciekawostka: zarówno najlepiej, jak i najgorzej wyciszonymi miejskimi SUV-ami zostały samochody Mini. Paceman wygrał, a na końcu znalazł się Countryman.

Poziom hałasu przy 130 km/h

Auta mini

  • Średnia głośność: 72,9 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
Mini Cooper S 69,8 dB Abarth 500C 74,8 dB
Volkswagen Up! 1.0 70,2 dB Toyota Aygo 1.0 75,0 dB
Renault Twingo Sce 90 70,3 dB Smart Cabrio Brabus 75,8 dB

Auta miejskie

  • Średnia głośność: 71,5 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
Renault Clio 0,9 Tce 66,7 dB Citroen C3 1.6 Hdi 73,6 dB
Hyundai i20 1.2 67,7 dB Peugeot 208 Gti 83,8 dB
Skoda Fabia 1.2 TSI 69,0 dB Volkswagen Polo GTI 74,1 dB

 

Kompakty

  • Średnia głośność: 69,7 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
Mercedes CLA 200 Sh. Br. 66,0 dB Kia Cee’d 1.6 CRDi 73,5 dB
Volkswagen Jetta 1.2 TSI 66,6 dB Renault Megane RS 73,5 dB
Opel Astra ST 2.0 CDTI 66,8 dB Honda Civic Type-R 74,2 dB

Klasa średnia

  • Średnia głośność: 68,5 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
Volvo V60 T3 64,8 dB Toyota Avensis 2.0 D-4D 71,0 dB
Audi A4 2.0 TFSI 65,5 dB Mazda 6 2.2 SkyActiv-D 4×4 71,5 dB
Volvo V60 T5 66,3 dB Toyota Avensis TS 1.8 71,8 dB

 

Klasa wyższa

  • Średnia głośność: 66,7 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
Mercedes E 500 4Matic 64,2 dB BMW 640d xDrive Gran Coupe 68,3 dB
BMW 520d xDrive 64,8 dB Porsche Panamera Diesel 69,0 dB
Mercedes CLS 350 CDI 64,9 dB Porsche Panamera GTS 69,5 dB

 

Miejskie SUV-y

  • Średnia głośność: 71,2 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
Mini Paceman Cooper S ALL4 68,0 dB Peugeot 2008 1.2 Vti 73,3 dB
Kia Soul EV 69,5 dB Mini Countryman Cooper D 73,5 dB
Kia Soul 1.6 69,8 dB Mini Countryman Cooper SD 73,6 dB

 

Kompaktowe SUV-y

  • Średnia głośność: 69,7 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
Peugeot 3008 2.0 Hdi 66,5 dB Mitsubishi ASX 1.6 73,5 dB
Ford Kuga 2.2 TDCi 66,6 dB Subaru Forester 2.0 73,5 dB
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 66,6 dB Suzuki SX4 S-Cross 1.6 4WD 73,6 dB

 

SUV-y klasy średniej

  • Średnia głośność: 68,0 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
Audi Q5 2.0 TFSI 64,0 dB Mitsubishi Outlander 2.0 71,5 dB
Audi Q5 Hybrid 64,8 dB Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD 72,8 dB
BMW X3 xDrive20d 66,0 dB Jeep Wrangler 2.8 CRD 75,5 dB

 

SUV-y klasy wyższej

  • Średnia głośność: 67,4 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
Audi Q7 e-tron 63,9 dB Jeep Grand Cherokee SRT 72,8 dB
Volkswagen Touareg 4.2 TDI 64,5 dB Mitsubishi Pajero Sport 2.0 D-ID 73,3 dB
Audi Q7 3.0 TFSI 64,6 dB Mercedes G 500 74,0 dB

 

Miejskie minivany

  • Średnia głośność: 70,0 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
BMW i3 66,8 dB Nissan Note 1.2 71,0 dB
Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 68,5 dB Fiat 500L 1.4 T-Jet 71,6 dB
Toyota Verso-S 1.33 68,9 dB Nissan Cube 1.6 72,5 dB

 

Duże minivany

  • Średnia głośność: 68,8 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
Volkswagen Sharan 2.0 TDI 65,7 dB Dacia Lodgy 1.2 Tce 71,6 dB
Peugeot 5008 2.0 Hdi 66,0 dB Dacia Lodgy 1.5 dCi 73,3 dB
Volkswagen Touran 1.0 TSI 66,0 dB Mazda 5 1.6 MZ-CD 73,5 dB

 

Auta sportowe

  • Średnia głośność: 72,0 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
BMW 650i xDrive Coupe 66,3 dB Subaru BRZ 76,0 dB
Audi S5 Coupe 66,4 dB Toyota GT 86 76,2 dB
Mercedes E 400 Coupe 66,5 dB Nissan 370Z Nismo 76,6 dB

 

Kabriolety

  • Średnia głośność: 71,6 dB
Najlepsi Rezultat Najgorsi Rezultat
BMW 650i Cabrio 67,1 dB Porsche Boxster S 74,0 dB
Peugeot 308 CC 1.6 THP 67,7 dB Porsche 911 GTS Cabrio 74,6 dB
Renault Megane CC 1.4 Tce 67,7 dB Porsche Boxster GTS 77,0 dB
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji