BMW serii 7

Po niecałych czterech latach od debiutu szóste wcielenie flagowej limuzyny BMW serii 7 (G11/G12) zostało poddane modernizacji.

W porównaniu z szokiem, jaki w momencie debiutu wywołała „siódemka” z serii E65 zaprojektowana przez Chrisa Bangle’a, właśnie wprowadzony w aktualnej serii 7 (G11/G12) gigantyczny grill może powodować najwyżej lekkie zdziwienie. W sumie można się było spodziewać tego ruchu po tym, jak niemal identyczna osłona chłodnicy debiutowała w topowym SUV-ie bawarskiej marki – X7.

BMW serii 7
Grill ma o 40% większą powierzchnię niż w aucie sprzed modernizacji.

Face lifting serii 7 nie ograniczył się jednak tylko do wspomnianej wyżej modyfikacji. Nowe są zderzaki, reflektory (seryjnie adaptacyjne diodowe, opcjonalnie – laserowe), błotniki i maska (jej przednia krawędź przebiega o 5 cm wyżej), tylne lampy zespolone (o 3,5 cm węższe, połączone diodowym pasem) czy w końcu wzory felg i kolory lakierów.

BMW serii 7
Nowe, większe są także wycięcia na rury wydechowe.

We wnętrzu zmiany są zakrojone na mniejszą skalę – nowe są przyciski na kierownicy, umieszczenie ładowarki bezprzewodowej (przy uchwytach na kubki w konsoli), wzory tapicerek oraz listew wykończeniowych. Standardem są teraz cyfrowe wskaźniki o przekątnej 12,3 cala i centralny 10,25-calowy ekran (BMW Live Cockpit Professional z systemem operacyjnym 7.0), a wśród opcji znajdują się np. nagłośnienie Bowers & Wilkins Diamond 3D oraz system rozrywki z tyłu z 10-calowymi dotykowymi monitorami Full HD. Kabina została skuteczniej wygłuszona – zastosowano dodatkowe maty tłumiące w okolicach tylnych kół oraz laminowane szyby boczne i tylną.

BMW serii 7
Kabinie trzeba się dobrze przyjrzeć, by zauważyć zmiany, jakie w niej zaszły. Najbardziej charakterystycznym elementem są nowe cyfrowe wskaźniki.

Sporo zmieniło się w gamie silnikowej. W modelu 750i pracuje nowe 4.4 V8 biturbo o mocy zwiększonej z 450 do 530 KM, hybryda plug-in 745e jest napędzana silnikami benzynowym 3.0 R6 turbo i elektrycznym o łącznej mocy 394 KM (w 740e przed liftingiem 2.0 R4 + elektryczny rozwijały 326 KM), a jednostka 6.6 V12 biturbo z topowej odmiany M760Li ma 585 KM, o 25 mniej niż przed liftingiem. W ofercie są także trzy warianty wysokoprężne 3.0 R6 o niezmienionej mocy: 265 KM, 320 KM (biturbo) i 400 KM (cztery turbosprężarki). Tylko wariant hybrydowy i najsłabszy diesel są dostępne zarówno z napędem tylnym, jak i na cztery koła (pozostałe mają seryjnie 4×4).

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here