Używane10 używanych Toyot za 30 tys. zł. To wybór „świętego spokoju”

10 używanych Toyot za 30 tys. zł. To wybór „świętego spokoju”

Za 30 tys. zł można kupić Toyotę z niemal każdego segmentu. Czy jest szansa na hybrydę? Oto 10 najlepszych używanych Toyot za 30 tys. zł.

Nie jest tajemnicą, że Polacy kochają Toyoty – dobitnie o tym świadczą wyniki sprzedaży tej marki w naszym kraju. Duża w tym zasługa oszczędnych i dopracowanych hybryd, niemniej kilkanaście lat temu wciąż były one swego rodzaju niszą na rynku. Dobre opinie na temat aut hybrydowych Toyoty przeniosły się na ich powoli malejącą wartość na rynku wtórnym. W efekcie, mimo wprowadzenia ich na szerszą skalę ok. 10 lat temu, wciąż są one bardzo drogie. W popularnym budżecie 30 tys. zł praktycznie nie kupimy hybrydowej Toyoty, poza sprzedawanym od wczesnych lat dwutysięcznych Priusem II. Jakie wobec tego modele japońskiej marki możemy za tyle kupić? Na szczęście jest ich sporo, a będą to samochody z roczników ok. 2009-2012 (niektóre młodsze, niektóre starsze, w zależności od modelu), z niezawodnymi silnikami benzynowymi. Zdarzają się co prawda auta z nieudanymi turbodieslami 2.2 D-4D, ale ich popularność spadła względem tego, jak dobrze się kiedyś sprzedawały.

Oto 10 najlepszych używanych Toyot za 30 tys. zł.

Używana Toyota Aygo II

Lata produkcji: 2014-2021
Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2014-2016 

Toyota Aygo II

Założony budżet powinien już wystarczyć na wciąż atrakcyjną wizualnie Toyotę Aygo II. W odróżnieniu od uterenowionego następcy (Aygo X), ten samochód ma niezwykle zbilansowane rozmiary: jest bardzo krótki i wąski, przez co manewrowanie nim po mieście to sama przyjemność. Oczywiście mocno ucierpiała na tym przestronność w środku, gdyż auto najlepiej traktować jako 2-osobowe z możliwością podwiezienia na krótko dwóch pasażerów. Nie najlepiej przedstawia się też głęboki, 168-litrowy bagażnik. W środku „młodzieżowy” klimat łączy się z ascetycznym wykończeniem (miejscami widać „gołą” blachę). Właściciele Aygo krytykują przestarzały system multimedialny i podatność plastików w środku na zarysowania. Zażalenia pod kątem mechaniki z reguły padają w stronę sprzęgieł (konkretnie łożysk oporowych) i klocków hamulcowych. Jedyne dostępne silniki, 3-cylindrowe 1.0 VVT-i, w zupełności wystarczają do tak małego auta i potrafią pozytywnie zaskoczyć spalaniem (do 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym). Możliwe awarie tyczą się alternatorów i pomp wody.

Więcej na temat używanej Toyoty Aygo II (2014-2021)

Toyota Aygo II – dane techniczne, osiągi, spalanie
Dł./szer./wys. 346/162/146 cm
Rozstaw osi 234 cm
Pojemność bagażnika 168-780 l
Silnik 1.0 VVT-i 1.0 VVT-i
Pojemność 998 cm³ 998 cm³
Paliwo benz. benz.
Maks. moc 69 KM 72 KM
Maks. moment 95 Nm 93 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,2 s 14,2 s
Prędkość maks. 160 km/h 160 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,1 l/100 km 4,1 l/100 km

Toyota Aygo II

Używana Toyota Yaris III

Lata produkcji: 2011-2020
Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2012-2015 

Toyota Yaris III

Trzecie wcielenie Yarisa było pierwszym, w którym pojawiła się odmiana hybrydowa. Niestety, 30 tys. zł. to trochę za mało, by ją kupić. Zamiast niej trzeba się zadowolić klasycznymi jednostkami benzynowymi. Najczęściej są to opisane w ramach Aygo 1.0 VVT-i (3 cylindry) lub 4-cylindrowe 1.33 VVT-i. Ta druga opcja optymalnie sprawdza się poza miastem, choć potrafi zaskoczyć nietypowymi awariami (m.in. osadzaniem się nagarów na zaworach lub zużyciem pierścieni w silnikach z początkowych pat produkcji). Do 2017 roku w ofercie był również niezawodny turbodiesel 1.4 D-4D. Część użytkowników Yarisa skarży się na usterki katalizatorów, pobieranie oleju przez silniki, błędy w pracy systemu multimedialnego i drobne ogniska korozji. Mała Toyota nie powinna jednak zaskakiwać innymi awariami. Oferuje przy tym dość przestronne wnętrze (realnie mieszczące 4 osoby) i przyzwoity bagażnik o pojemności 286 l. Poza miastem trochę przeszkadza jej skromne wyciszenie i typowe dla Toyoty surowe wykończenie kokpitu. W założonym budżecie istnieje szansa kupna Yarisa III po pierwszym liftingu z 2014 roku.

Więcej na temat używanej Toyoty Yaris III (2011-2020)

Toyota Yaris III – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 395/170/151 cm
Rozstaw osi 251 cm
Pojemność bagażnika 286-1180 l
Silnik 1.0 VVT-i 1.33 VVT-i
Pojemność 998 cm³ 1329 cm³
Paliwo benz. benz.
Maks. moc 69 KM 99 KM
Maks. moment 95 Nm 125 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,3 s 11,7 s
Prędkość maks. 155 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,8 l/100 km 5,5 l/100 km

Toyota Yaris III

Używana Toyota Corolla X

Lata produkcji: 2007-2013
Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2012 

Toyota Corolla X

Może już nie każdy pamięta, że w latach 2007-2018 Toyota Corolla na polskim rynku oferowana była tylko jako kompaktowy sedan: hatchbackiem był osobno stylizowany model Auris, który powstał w dwóch generacjach. Dziesiąta generacja Corolli jest pierwszą produkowaną równolegle z Aurisem. To całkiem spory samochód, ale nie zachwycający ilością miejsca w środku: można powiedzieć, że jest go „akurat”. Rywale mają też większe bagażniki (w Corolli mieści 450 l) i bardziej wyszukane tworzywa wykończeniowe. Bez wątpienia sedan Toyoty punktuje na ich tle ogólną solidnością. Nie zmienia to faktu, że usterki się zdarzają. Tyczą się głównie spalania oleju silników benzynowych i usterek konkretnych jednostek: nagaru w 1.33 VVT-i, napinacza łańcucha rozrządu i silnika krokowego w 1.4 VVT-i, pompy wody w nowszym 1.6 Valvematic (wcześniej oferowano 124-konnego 1.6 VVT-i) oraz znanego z innych Toyot problemu erozji bloku turbodiesla 2.0 D-4D. Ten ostatni defekt nie dotyczy jednak wszystkich aut: niektóre są go pozbawione. Celem ograniczenia kosztów paliwa i napraw warto postawić na dopracowanego 1.4 D-4D.

Więcej na temat używanej Toyoty Corolli X (2007-2013)

Toyota Corolla X – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 454/176/147 cm
Rozstaw osi 260 cm
Pojemność bagażnika 450 l
Silnik 1.4 VVT-i 1.6 VVT-i
Pojemność 1398 cm³ 1598 cm³
Paliwo benz. benz.
Maks. moc 97 KM 124 KM
Maks. moment 130 Nm 157 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,0 s 10,4 s
Prędkość maks. 170 km/h 195 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,7 l/100 km 6,9 l/100 km

Toyota Corolla X

Używana Toyota Auris I

Lata produkcji: 2007-2012
Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2010-2012 

Toyota Auris I

Zmieniając nazwę i wyodrębniając Corollę jako sedana, Toyota chciała wprowadzić w swój kompaktowy model nieco świeżości i zawalczyć o młodszą klientelę. Te zabiegi poszły jednak w parze z opracowaniem Aurisa jako wręcz… samochodu rodzinnego. To tak naprawdę kompakt z genami minivana, czyli z niemal płaską podłogą z tyłu, wysoko poprowadzoną linią dachu i konsolą środkową z „podniesionym” lewarkiem biegów. Pod względem przestronności na miejscach siedzących i bagażnika (355 l) prezentuje już jednak poziom typowy dla segmentu C. Na plus należy zaliczyć wygodne wsiadanie i wysiadanie. Pod maskę trafiły te same silniki co w Corolli X, czyli benzynowe VVT-i (1.33, 1.4, 1.6), 1.6 Valvematic oraz diesle 1.4/2.0 D-4D. Dotykają je te same awarie, które opisaliśmy powyżej w Corolli. W Aurisie dodatkowo stosowano mocne turbodiesle 2.2 D-CAT o mocy aż 177 KM. One też obarczone są wadą bloku, i to nawet w większym stopniu niż 2.0 D-4D. W 2.2 dodatkowo dochodzą jeszcze problemy z filtrami cząstek stałych. Inne kłopoty modelu to nietrwałe alternatory i klocki hamulcowe. W 2010 roku do oferty wprowadzono hybrydę (1.8 Hybrid), jednak jest ona niedostępna w budżecie 30 tys. zł.

Więcej na temat używanej Toyoty Auris I (2007-2012)

Toyota Auris I – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 422/176/152 cm
Rozstaw osi 260 cm
Pojemność bagażnika 355-1335 l
Silnik 1.33 VVT-i 1.6 Valvematic
Pojemność 1329 cm³ 1598 cm³
Paliwo benz. benz.
Maks. moc 101 KM 132 KM
Maks. moment 128 Nm 160 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s 10,0 s
Prędkość maks. 175 km/h 195 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,9 l/100 km 6,6 l/100 km

Toyota Auris I

Używana Toyota Prius II

Lata produkcji: 2003-2009
Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2006-2009 

Toyota Prius II

Rynek wtórny oferuje mnóstwo hybrydowych Toyot. W praktyce budżet 30 tys. zł pozwala jednak właściwie tylko na jedną – Priusa drugiej generacji, który jest już autem dość leciwym. Za tyle przynajmniej kupimy egzemplarz z końcówki produkcji, który być może nie będzie miał jeszcze „taksówkarskiej” przeszłości. Boom na Priusy w przewozie osób trwa w najlepsze, a to poniekąd najlepsza rekomendacja dla tego samochodu – jest bowiem niezawodny i realnie oszczędny (pali 5 l/100 km w cyklu mieszanym). W dodatku ma dużo miejsca w środku (rozstaw osi to aż 270 cm), niezły bagażnik (408 l) i funkcjonalny, choć trochę futurystyczny kokpit. Jedyny dostępny napęd hybrydowy (nie oferowano silników benzynowych i diesli) opracowano na niewysilonej jednostce 1.5. Łącznie układ generuje 110 KM, co pozwala na sprawne przyspieszanie między światłami. Z uwagi na wiek i spore przebiegi większości Priusów, nie można w nich wykluczać konieczności zregenerowania akumulatora trakcyjnego, co powinno pochłonąć z portfela kilka tysięcy złotych. Auto może się też zmagać ze spalaniem oleju silnikowego i mieć wyeksploatowane zawieszenie. Prace przy nim utrudnia znaczna korozja podwozia.

Więcej na temat używanej Toyoty Prius II (2003-2009)

Toyota Prius II – dane techniczne, osiągi, spalanie
Dł./szer./wys. 445/172/149 cm
Rozstaw osi 270 cm
Pojemność bagażnika 408-1210 l
Silnik 1.5 Hybrid
Pojemność 1497 cm³
Paliwo benz. + elektr.
Maks. moc 78+68 KM (110 KM)
Maks. moment 115+400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 170 km/h
Prędkość maks. 10,9 s
Śr. zużycie paliwa 4,5 l/100 km

Toyota Prius II

Używana Toyota Avensis III

Lata produkcji: 2008-2018
Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2009-2012 

Toyota Avensis III

Długie zwisy (przedni i tylny) Avensisa to nie żadne złudzenie: auto ma dość mały rozstaw osi (270 cm), a przez to nieco rozczarowuje ilością miejsca w środku. Kiepsko jest też na szerokość, czyli w obrębie łokci. Dobrze, że przynajmniej bagażniki mieszczą tyle, ile powinny (sedan – 510 l, kombi – 545 l). W tej drugiej wersji warto podkreślić ustawny kształt i dobrą praktyczność bagażnika. Bolączką Avensisa jest też wykończenie deski rozdzielczej. Poprawiło się dopiero po drugim liftingu z 2015 roku, ale te auta kosztują znacznie więcej niż 30 tys. zł. Jest jednak szansa na model po pierwszej modernizacji przeprowadzonej w 2011 roku. W Avensisie zawsze brakowało mocnego, ok. 200-konnego silnika benzynowego. Można liczyć najwyżej na 152 KM jednostki 2.0 Valvematic. Poza nią oferowano jeszcze 1.6 i 1.8 Valvematic. To niezawodne konstrukcje bez turbo, z wtryskiem pośrednim umożliwiającym założenie LPG. Potrafią miło zaskoczyć spalaniem (ok. 7-8 l/100 km), zwłaszcza na tle topowych diesli 2.2 D-4D/D-CAT, które potrafią zużywać podobne ilości paliwa. Nie polecamy ich z uwagi na kłopoty z DPF-em i wadę fabryczną bloku silnika. Wyeliminowano ją z kolei w oferowanym od 2011 roku 124-konnym 2.0 D-4D (wcześniej rozwijał 126 KM). Wskutek słabej sztywności nadwozia samochody z początkowych lat produkcji potrafią bez powodu wyświetlać komunikaty o otwartych drzwiach.

Więcej na temat używanej Toyoty Avensis III (2008-2018)

Toyota Avensis III – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 470-477/181/148 cm
Rozstaw osi 270 cm
Pojemność bagażnika sed 510 l, kmb 545-1610 l
Silnik 1.8 Valvematic 2.0 D-4D
Pojemność 1798 cm³ 1998 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 147 KM 126 KM
Maks. moment 180 Nm 310 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s 9,7 s
Prędkość maks. 200 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,5 l/100 km 5,4 l/100 km

Toyota Avensis III

Używana Toyota Urban Cruiser

Lata produkcji: 2009-2014
Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2009-2010 

Toyota Urban Cruiser

Nim na rynku pojawił się Yaris Cross, Toyota próbowała swoich sił w segmencie miejskich crossoverów modelem Urban Cruiser. Być może w zdobyciu popularności przeszkodziła niewyszukana stylistyka i wysoka cena. Od strony konstrukcyjnej to bowiem przemyślany samochód z równą podłogą drugiego rzędu i ponad 300-litrowym bagażnikiem, którego można powiększyć nie tylko składając kanapę, ale również ją przesuwając. Ma też zwracający uwagę kokpit z wieloma schowkami i uchwytami na napoje. Za napęd posłużyły jednostki napędowe z Yarisa – benzynowy 1.33 i diesel 1.4 D-4D. Pierwszy ma swoje przypadłości (nagar na zaworach i pierścienie), natomiast diesel praktycznie nie wykazuje wad wrodzonych: możliwe awarie tyczą się najwyżej DPF-ów. Trwałością nie grzeszą natomiast ręczne skrzynie biegów (zawsze 6-biegowe; nie oferowano automatów). Ciekawostka: Urban Cruisery z dieslami opcjonalnie były konfigurowane z napędem 4×4.

Toyota Urban Cruiser – dane techniczne, osiągi, spalanie
Dł./szer./wys. 393/173/153-154 cm
Rozstaw osi 246 cm
Pojemność bagażnika 305-1244 l
Silnik 1.33 VVT-i 1.4 D-4D
Pojemność 1329 cm³ 1364 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 99 KM 90 KM
Maks. moment 128 Nm 205 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,5 s 11,7 s
Prędkość maks. 175 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,6 l/100 km 4,9 l/100 km

Toyota Urban Cruiser

Używana Toyota RAV4 III

Lata produkcji: 2006-2012
Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2006-2008 

Toyota RAV4 III

Ceny „RAV-ek” zaskakują. Za 30 tys. zł można kupić zarówno wiekową, drugą generację (lata 2000-2006), jak i opisywaną, trzecią z lat 2006-2012. RAV4 III o wiele lepiej sprawdzi się w roli samochodu rodzinnego. Jest sporo większa od poprzedniczki, a więc i obszerniejsza w środku. Punktuje też 450-litrowym bagażnikiem z niskim progiem załadunkowym. Co ciekawe, poza wersją z odchylaną na bok klapą, sprzedawano też odmianę X z klapą podnoszoną do góry (bez koła zapasowego, z fabrycznymi oponami run-flat). Trochę szkoda, że pozytywny obraz tego auta psuje kiepskie wykończenie środka i poważne awarie diesli 2.2 D-4D/D-CAT (wspomniana erozja bloku i wadliwy DPF). Bardziej pewne na co dzień będą wersje benzynowe. To zawsze „2-litrówki”: VVT-i (152 KM) i stosowany w późniejszych latach Valvematic (158 KM). Pierwsze z nich palą trochę oleju silnikowego i przeciętnie znoszą zasilanie LPG. Inne awarie RAV4 obejmują przekładnie kierownicze (postukują) i układ elektrycznego wspomagania kierownicy. Auto ma też tendencję do korodowania od spodu.

Więcej na temat używanej Toyoty RAV4 III (2006-2012)

Toyota RAV4 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 440-444/182/169-172 cm
Rozstaw osi 256 cm
Pojemność bagażnika 450-1470 l
Silnik 2.0 VVT-i 2.2 D-4D
Pojemność 1998 cm³ 2231 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 152 KM 136 KM
Maks. moment 194 Nm 310 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s 10,5 s
Prędkość maks. 185 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 9,0 l/100 km 6,6 l/100 km

Toyota RAV4 III

Używana Toyota Verso-S

Lata produkcji: 2010-2015
Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2011-2013 

Toyota Verso-S

Verso-S to drugi, po Urban Cruiserze, sprzedażowy „niewypał” Toyoty w Europie. W ogłoszeniach figuruje jednak trochę używanych egzemplarzy – zarówno krajowych, jak i importowanych. W odniesieniu sukcesu mogło przeszkodzić odchodzenie do lamusa segmentu mikrovanów. Verso-S to samochód krótki i wąski, ale za to wysoki, co oczywiście nie wróży mu najlepszych właściwości jezdnych. Jest za to komfortowy w zajmowaniu miejsc i wygodny dla wysokich osób. Jak na zaledwie 4-metrowe auto, imponuje pojemnością bagażnika (430 l) i funkcjonalnymi rozwiązaniami, np. regulowanym oparciem kanapy oraz przydatnymi dźwigniami w bagażniku, pozwalającymi momentalnie położyć jej oparcie. Pod maskę trafiły te same silniki co w Urban Cruiserze. Mimo skromnej mocy zestawiano je z 6-biegowymi skrzyniami biegów. Do benzynowego 1.33 w opcji przewidywano bezstopniową przekładnię Multidrive-S, a do diesla (1.4 D-4D) – klasyczny automat 6-biegowy. Jak to w Toyotach, podczas oględzin warto obejrzeć stan powłoki lakierniczej i ocenić podwozie pod kątem korozji.

Toyota Verso-S  – dane techniczne, osiągi, spalanie
Dł./szer./wys. 399/170/160 cm
Rozstaw osi 255 cm
Pojemność bagażnika 430-1388 l
Silnik 1.33 VVT-i 1.4 D-4D
Pojemność 1329 cm³ 1364 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 99 KM 90 KM
Maks. moment 125 Nm 205 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,3 s 12,1 s
Prędkość maks. 170 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,5 l/100 km 4,3 l/100 km

Toyota Verso-S

Używana Toyota Verso

Lata produkcji: 2009-2018
Za 30 tys. zł kupisz rocznik:  2009-2012 

Toyota Verso

Minivan Verso to idealna propozycja dla 4/5-osobowej rodziny. Przy zbilansowanych rozmiarach (niecałe 4,5 m długości) to auto oferuje mnóstwo miejsca z tyłu (to zasługa pokaźnego rozstawu osi). W dodatku znajdują się tam trzy identyczne fotele, które można osobno przesuwać, składać czy pochylać. Sporo odbiorców decydowało się dokupić do Verso trzeci rząd siedzeń, ale jest on mocno umowny: lepiej przemyśleć sens kupowania wersji 7-miejscowej, zwłaszcza że ma płytszy bagażnik. Ten sam w sobie nie imponuje, bo mieści 485 l w odmianie 5-miejscowej (440 l w dodatkowymi fotelami). Lepiej jest po złożeniu kanapy – powstaje wtedy równa przestrzeń o pojemności 1740 l. Do swojego minivana Toyota montowała benzynowe silniki Valvematic (1.6 i 1.8) oraz diesle 2.0/2.2 D-4D. W późniejszych latach ustąpiły one miejsca turbodieslom 1.6 D-4D od BMW. W autach sprzed liftingu (lata 2009-2013, czyli mieszczące się w założonym budżecie) lepiej postawić na 2-litrowe diesle, gdyż ryzyko erozji bloku jest w nich mniejsze niż w 2.2. Za bardziej dopracowaną uchodzi odmiana 124-konna. W zupełności dobrze radzi sobie z dość ciężkim Verso – nawet lepiej niż odmiany benzynowe bez turbo. Samochód oprócz tego sprawia drobne problemy z elektryką i ma podatne na korozję zawieszenie.

Używana Toyota Verso (2009-2018) – opinie użytkowników

Toyota Verso – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Dł./szer./wys. 444/179/162 cm
Rozstaw osi 278 cm
Pojemność bagażnika 440-1740 l (7 os.), 485-1740 l (5 os.)
Silnik 1.8 Valvematic 2.0 D-4D
Pojemność 1798 cm³ 1998 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 147 KM 126 KM
Maks. moment 180 Nm 310 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s 11,3 s
Prędkość maks. 190 km/h 185 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,0 l/100 km 5,6 l/100 km

Toyota Verso

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji