Toyota Aygo II - przód

Mówi się, że samochody miejskie powoli tracą na popularności, ale one jak na złość wciąż sprzedają się świetnie. Przykładem może być Toyota Aygo drugiej generacji, która staje się coraz ciekawszym kąskiem na rynku wtórnym. Jakie są opinie o tym aucie?

Pierwsza generacja Toyoty Aygo pojawiła się na rynku w 2005 roku i od razu podbiła serca kierowców. Mała, zwrotna, prosta, z oszczędnym i bezproblemowym zespołem napędowym. Zresztą, obok Toyoty Aygo, na rynku pojawiły się modele bliźniacze – Citroen C1 i Peugeot 107. W 2014 roku, gdy na rynku zadebiutowała Aygo II, Francuzi wypuścili swoje odpowiedniki tj. Citroena C1 II i Peugeot 108. Co ciekawe, francuskie maluchy nie doczekały się kontynuacji i obecnie na próżno ich szukać w ofercie tych dwóch producentów. Niedawno swoją rynkową karierę zaczęła Toyota Aygo X, czyli połączenie miejskiego malucha z domieszką terenowych dodatków w postaci nakładek, agresywnych zderzaków i podniesionego zawieszenia. Jeśli jednak ktoś chce coś prostszego, tradycyjnego i tańszego, choć wciąż świeżego, Aygo drugiej generacji będzie ciekawą propozycją. Jeśli ktoś uprze się na zupełnie nowy egzemplarz, Toyota ma w sprzedaży ostatnie egzemplarze „starej” generacji.

Toyota Aygi II - tył
Toyota Aygo to niezwykle charakterystyczny samochód i mimo niewielkich gabarytów, rzuca się w oczy na ulicy.

Spoglądając na pierwszą i drugą generację można odnieść wrażenie, że oba auta są do siebie niezwykle podobne. O ile światła, kształt zderzaków itp. są oczywiście inne, tak linia, proporcje i specyficzne kształty są niemal skopiowane. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, to nadaje Aygo II specyficznego, bardzo ciekawego charakteru. To auto wydaje się po prostu sympatyczne, choć trzeba przyznać, że jest nieco bardziej agresywnie narysowane niż poprzednia generacja. Wciąż jest sporo obłości, łagodnych kształtów i śmiałych przetłoczeń, ale charakterystyczny przód z czarną blendą, która łączy się z rozciągniętymi kloszami lamp i przechodzi aż do lusterek nie pozwala pomylić tego auta z żadnym innym. Ten charakterystyczny przód, którzy przypomina literę „X”, łączy się wizualnie z oknami i przechodzi aż do tylnej części nadwozia, a tam mamy pionowo poprowadzone klosze lamp i czarną, niewielką klapę bagażnika. W dolnej części zderzaka również mamy czarne elementy. W niektórych wersjach wyposażenia np. z białym lakierem, czarnymi dodatkami i czerwonymi akcentami, Aygo II prezentuje się naprawdę świetnie. Auto w wersji 5-drzwiowej mierzy 3455 mm długości, 1615 mm szerokości i 1460 mm wysokości. Rozstaw osi to 2340 mm.

Toyota Aygi II - przód
Odpowiednia konfiguracja pozwoli stworzyć z małego mieszczucha naprawdę interesujące i rzucające się w oczy auto.

Używana Toyota Aygo II – wnętrze, bagażnik

Wnętrze Toyoty Aygo II to typowy miejski minimalizm w bardzo ciekawym, sympatycznym i raczej młodzieżowym wydaniu. Jest sporo kształtów, faktur, różnych materiałów i kolorów. Możemy oczywiście wybrać stonowaną wersję, ale większość ma akcenty, nakładki i dodatki np. w kolorze nadwozia, jest bardzo dużo połyskującego plastiku w kolorze fortepianowej czerni, wszystko jest oczywiście twarde i surowe, ale takie ma być auto miejskie. To nie pojazd na długie trasy, gdzie liczy się każdy detal i jakość wykończenia miękkich materiałów, tylko funkcjonalność oraz ergonomia. A na to narzekać nie można. Są uchwyty na kubki z poranną kawą, schowki na drobiazgi, a wszystko jest czytelne, proste i estetyczne. Jest duży ekran prostego i nieco przestarzałego systemu info-rozrywki, panel sterowania klimatyzacją jest specyficzny, ale niezwykle czytelny i prosty w obsłudze. Przed kierowcą jest nietypowy zestaw wskaźników – olbrzymi prędkościomierz, a wewnątrz okrągły ekran komputera pokładowego, po bokach obrotomierz i zestaw kontrolek. Wygląda to dziwnie, ale sprawdza się rewelacyjnie.

Wykończenie i wyposażenie wnętrze zależy od wybranego wariantu, ale zdecydowanie warto poszukać dobrze skonfigurowanych egzemplarzy. Cena nie będzie drastycznie wyższa, a możemy trafić na modele np. z podgrzewanymi fotelami, a nawet kamerą cofania. W aucie, w którym do tylnej szyby można dosięgnąć ręką to być może przesada, ale na pewno nie zaszkodzi mieć na pokładzie pomoc podczas parkowania na ciasnych parkingach pod marketami. Warto również zwrócić uwagę na fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Wyglądają sportowo, są wygodne i obszerne, ale mają przeciętne trzymanie w zakrętach. Na kanapie z tyłu zasiądzie dwoje pasażerów. Nie będą mieli za wiele miejsca na nogi, nad głową również może być średnio, ale na szerokość – bez zarzutu. Również podłoga jest płaska, więc tunel środkowy nie będzie stanowił problemu. Niestety oparcia foteli kończą się niemal przy klapie bagażnika, więc w konfiguracji 4-osobowej zabierzemy na pokład co najwyżej symboliczny bagaż. Wystarczy wspomnieć, że bagażnik ma pojemność zaledwie 168 litrów, a po złożeniu oparć nie ma co liczyć na płaską podłogę. Ale nie wymagajmy wiele od takiego malucha.

Używana Toyota Aygo II – silniki

Pod maską małej Aygo II pracuje tylko jeden silnik – 1.0 VVT-i o mocy 69 KM i momencie obrotowym 95 Nm. Po liftingu w 2018 roku silnik zyskał 3 KM, ale stracił 2 Nm. Zmiana ta nie wpłynęła jednak znacząco na osiągi, które są typowo miejskie i raczej nikogo nie powinny szczególnie interesować. W odmianie z 5-biegową skrzynią manualną sprint od 0 do 100 km/h zajmuje około 14 sekund, ze skrzynią zautomatyzowaną X-Shift jest to ponad 15 sekund. Co jest lepszym rozwiązaniem? To zależy, ale skoro Aygo II i tak ma bardzo skromne osiągi, sekunda w sprincie do setki nie ma znaczenia, a komfort i przyjemność podróży po mieście – zdecydowanie tak. Jeśli więc ktoś nie ma sportowych aspiracji i nie musi mieć tych 69 lub 72 KM pod kontrolą przy pomocy skrzyni manualnej, przekładnia zautomatyzowana będzie dobrym wyborem.

Toyota Aygo II silnik 1.0
Jeden silnik do wyboru, który nie daje zbyt dobrej dynamiki, ale odwdzięcza się niskim spalaniem.

Używana Toyota Aygo II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Małe, bardzo zwinne i zaskakująco oszczędne auto do miasta”.

„Przyzwoite prowadzenie i niezła pozycja za kierownicą”.

„Można znaleźć egzemplarze, które są wciąż na gwarancji”.

„Nietypowa i wyróżniająca się stylistyka.”

 Wady 

„Trochę przestarzałe system info-rozrywki oraz systemy wsparcia”.

„Miejsca z tyłu jest bardzo niewiele – to raczej miejsca awaryjne”.

„Malutki bagażnik, nawet jak na auto miejskie”.

„Przeciętnej jakości materiały”.

Używana Toyota Aygo II – awaryjność, typowe usterki

Toyota Aygo drugiej generacji nie sprawia wielu problemów, oprócz tych typowo eksploatacyjnych. Niektórzy narzekają na zacinający się i raczej powolny system info-rozrywki oraz na sporadyczne problemy z klimatyzacją. Wnętrze w intensywnie eksploatowanych egzemplarzach jest mocno zmęczone i czasami trzeszczy na nierównościach. Toyota Aygo była objęta pięcioletnią gwarancją przy limicie przebiegu 100 000 kilometrów. Oferta ta była lepsza od wspomnianych Citroena C1 i Peugeota 108 o dwa lata, mimo że są one budowane w tym samym zakładzie i na tych samych podzespołach.

Toyota Aygo II klimatyzacja
Sporadyczne problemy z klimatyzacją nie są trudne do usunięcia.

Używana Toyota Aygo II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Toyocie Aygo II znajduje się pod przednim fotelem pasażera po prawej stronie – jest wytłoczony na nadwoziu. Oprócz tego numer VIN znajdziemy na słupku B z prawej strony pojazdu, pod drzwiami pasażera.

Toyota Aygo II numer VIN

Używana Toyota Aygo II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 300 ogłoszeń dotyczących Toyoty Aygo II. Przykładowo model z 2019 roku z przebiegiem 60 000 kilometrów w wersji X-Play to koszt około 40 000 złotych. Za około 50 000 złotych znajdziemy model z 2018 roku z przebiegiem 30 000 i wyposażeniem X-Treme. Jeśli budżet musi zamknąć się w 30 000 złotych, można znaleźć egzemplarze z przebiegiem ponad 160 000 kilometrów z 2018 roku.

Używana Toyota Aygo II – podsumowanie

Toyota Aygo II to typowy mieszczuch ze wszystkimi jego wadami i zaletami. Jest zwrotna, oszczędna i prosta w eksploatacji oraz obsłudze, ale z tyłu miejsca jest bardzo mało, a bagażnik w układzie 4-osobowym jest bardzo niewielki. Ale jeśli ktoś szuka auta tylko do miasta, głównie do dojazdów do pracy lub szkoły, głównie w samotności, a nie auta rodzinnego na dalekie wyjazdy, Aygo II będzie świetnym wyborem.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Toyotach:

Używana Toyota Aygo I (2005-2014) – opinie użytkowników

Używana Toyota Yaris III (2011-2020) – opinie użytkowników

Toyota Aygi II - bok

Toyota Aygo II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.345/161/146 cm
Rozstaw osi234 cm
Pojemność bagażnika168-780 l
Toyota Aygo II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik1.0 VVT-i1.0 VVT-i
Pojemność998 cm³998 cm³
Paliwobenzynowybenzynowy
Maks. moc69 KM72 KM
Maks. moment95 Nm93 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,2 s13,8 s
Prędkość maks.160 km/h160 km/h
Śr. zużycie paliwa4,5 l/100 km4,1 l/100 km

Używana Toyota Aygo II – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj