Zasilana ogniwami paliwowymi Toyota Mirai 2. generacji zadebiutowała na polskim rynku w zeszłym roku. Dowiedz się, jak jest zbudowany i jak działa wodorowy napęd elektryczny w nowej Toyocie Mirai.

Druga generacja Toyoty Mirai ujrzała światło dzienne jesienią 2019 roku, a w marcu ubiegłego roku oficjalnie zadebiutowała w Polsce. Opisywany model powstał na zmodyfikowanej platformie GA-L, a ponad 80% podzespołów zastosowanych w jego układzie napędowym pochodzi z innych modeli koncernu, jak np. silnik elektryczny przejęty wprost z Lexusa UX 300e.

Wspomniana, elektryczna jednostka napędowa generuje 184 KM i 300 Nm, a energia potrzebna do jej zasilania powstaje w ogniwach paliwowych, gdzie wskutek reakcji wodoru z tlenem uwalniane są elektrony tworzące prąd. Dzięki zastosowaniu aż 3 zbiorników na wodór, nowa Toyota Mirai na jednym tankowaniu może przejechać ok. 650 km, a w optymalnych warunkach – nawet ponad 1000 km.

W najnowszym materiale opublikowanym na kanale Toyota News PL Robert Mularczyk (rzecznik prasowy Toyota Motor Poland) oraz Marcin Dziełak (inżynier Centralnego Serwisu Toyoty) przyglądają się konstrukcji wodorowego napędu Mirai. Zachęcamy do obejrzenia:

Sprawdź polski cennik nowej Toyoty Mirai:

Toyota Mirai – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here