NowościPremieryVolkswagen ID.5 z bliska – pierwsze wrażenia

Volkswagen ID.5 z bliska – pierwsze wrażenia

W zeszłym tygodniu uczestniczyliśmy w polskiej prezentacji nowego Volkswagena ID.5. Poznaj nasze wrażenia i dowiedz się więcej na temat tego elektrycznego SUV-a w stylu coupe.

Volkswagen ID.5 został oficjalnie pokazany na początku listopada ubiegłego roku i jest pierwszym elektrycznym SUV-em coupe w gamie koncernu z Wolfsburga. Pomimo oczywistego podobieństwa do ID.4 (oba auta bazują na platformie MEB i dzielą ze sobą większość podzespołów), łatwo zauważyć, że opisywany model wyróżnia się nie tylko opadającą linią dachu, ale także przeprojektowanymi zderzakami – a to dopiero początek całkiem długiej listy różnic.

Volkswagen ID.5 - tył

Choć według zapowiedzi pierwsze egzemplarze ID.5 pojawią się u dealerów w kwietniu/maju tego roku, my mieliśmy już okazję dokładnie obejrzeć ten samochód. Poniżej przedstawiamy wszystko, co warto wiedzieć o Volkswagenie ID.5.

Volkswagen ID.5 – nadwozie, wymiary

Volkswagen ID.5 mierzy 459,9 cm długości, 185,2 cm szerokości i 161,3 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 276,6 cm. W porównaniu ze wspomnianym ID.4 jest zatem o 1,5 cm dłuższy i o 2,7 cm niższy. Szerokość nadwozia pozostaje natomiast bez zmian, a odległość między osiami jest o 0,5 cm mniejsza.

Volkswagen ID.5 - bok

Oprócz dynamicznej linii nadwozia i inaczej stylizowanych zderzaków, znakami rozpoznawczymi Volkswagena ID.5 są również zintegrowany z pokrywą bagażnika spojler, czarny dach oraz obramowanie dachu i tylnego słupka w kolorze srebrnym z połyskiem. Ponadto w tym modelu do wyposażenia seryjnego należą 19-calowe felgi aluminiowe, podczas gdy w ID.4 standardowo otrzymujemy „stalówki”.

Volkswagen ID.5 – wnętrze, bagażnik

Typowo dla samochodów z napędem elektrycznym, Volkswagen ID.5 oferuje bardziej przestronną kabinę niż spalinowy SUV o podobnych gabarytach, a opadająca linia dachu niczego pod tym względem nie zmienia. Kierowca i pasażer mają z przodu dokładnie tyle samo miejsca co w ID.4 (czyli nie brakuje go w żadnym kierunku), natomiast z tyłu różnica w wysokości wnętrza wynosi 1,2 cm na niekorzyść ID.5. W praktyce jednak trudno to odczuć i dopiero osoby o wzroście powyżej ok. 185 cm będą narzekać, że dotykają głowami podsufitki.

Volkswagen ID.5 pozytywnie wypada także pod względem funkcjonalności. Bagażnik ma foremny kształt i oferuje 549 litrów pojemności (maksymalnie – 1561 l). Po bokach znalazły się haczyki na torby z zakupami, natomiast pod podłogą wygospodarowano miejsce na schowek na przewody do ładowania.

Volkswagen ID.5 - bagażnik
Volkswagen ID.5 oferuje spory, ustawny bagażnik. Kable do ładowania są ukryte w schowku pod podłogą, dzięki czemu nie ograniczają miejsca na bagaż.

Volkswagen ID.5 – multimedia, systemy bezpieczeństwa

Minimalistyczny, dobrze wykonany kokpit jest zdominowany przez dwa wyświetlacze – ten przed kierowcą ma przekątną 5,3 cala i obsługuje się go za pomocą dotykowych pól na kierownicy, natomiast centralny ekran mierzy 12 cali i stanowi centrum zarządzania wszystkimi funkcjami auta. Pod nim znajdziemy dotykowe „suwaki” do regulacji głośności radia i temperatury, a poniżej – włącznik świateł awaryjnych i cztery klawisze-skróty.

Volkswagen ID.5 - deska rozdzielcza
Jakość wykonania deski rozdzielczej stoi na bardzo dobrym poziomie. Trzeba tylko przywyknąć do obsługi większości funkcji z poziomu ekranu centralnego.

System multimedialny działa pod kontrolą najnowszego oprogramowania ID.Software 3.0, które zawiera m.in. poprawiony, łatwiejszy w obsłudze interfejs, udoskonalony system obsługi głosowej oraz wbudowane gry – z pewnością niejednemu użytkownikowi uprzyjemnią one czas spędzony przy ładowarce. A skoro o tym mowa, dzięki aktualizacji Volkswagen ID.5 może być ładowany z większą mocą niż ID.4 (135 kW zamiast 125 kW).

Na liście wyposażenia ID.5 nie mogło zabraknąć również zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy. Spośród nich na szczególną uwagę zasługują Travel Assist, który wykorzystuje dane pochodzące z innych samochodów Volkswagena oraz sygnały odbierane z urządzeń infrastruktury drogowej w promieniu do 800 m (Car-to-X), a także Park Assist Plus, czyli rozszerzony asystent parkowania z funkcją pamięci, dzięki której może „nauczyć się” prostych manewrów, jak np. wjazd do garażu czy dojazd do ładowarki.

Volkswagen ID.5 – gama silnikowa

Oferta Volkswagena ID.5 obejmuje trzy wersje silnikowe. Odmiany Pro (moc 174 KM, zasięg do 521 km) oraz Pro Performance (moc 204 KM, zasięg do 521 km) mają tylny napęd i zostały wyposażone w akumulator trakcyjny o pojemności 77 kWh netto. Natomiast dla klientów szukających sportowych wrażeń z jazdy przewidziano wariant GTX, który korzysta z dwóch silników elektrycznych (po jednym przy każdej osi) o maksymalnej mocy 299 KM. Dzięki baterii 77 kWh na jednym ładowaniu może przejechać do 496 km.

Volkswagen ID.5 - ładowanie
W przypadku Volkswagena ID.5 maksymalna moc ładowania prądem stałym wynosi 135 kW, natomiast dla ID.5 GTX jest to aż 150 kW.

Volkswagen ID.5 – cena

W tym tygodniu Volkswagen opublikował polski cennik nowego ID.5. Za wersję Pro trzeba zapłacić 209 690 zł, a odmiana Pro Performance kosztuje 216 390 zł. Topowy wariant GTX został wyceniony na 243 590 zł.

Dowiedz się więcej na temat cen i wyposażenia nowego ID.5:

Volkswagen ID.5 – opis wersji i cennik

Volkswagen ID.5 GTX – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji