Hyundai i20 II

Poprawny i bezawaryjny samochód, któremu brakuje odrobiny polotu. Niektórym to jednak nie przeszkadza. Poznajmy opinie o używanym Hyundaiu i20 II.

Po udanej, choć przeciętnie wykonanej w środku pierwszej generacji Hyundaia i20 przyszedł czas na drugie wcielenie o oznaczeniu GB. Auto zyskało śmielsze rysy karoserii i ciekawe motywy stylistyczne, np. w postaci szerokiej atrapy chłodnicy czy polakierowanego na czarno tylnego słupka, optycznie łączącego boczne szyby z tylną. Hyundai i20 II debiutował jako 5-drzwiowy harchback, lecz jeszcze w 2014 r. przedstawiono 3-drzwiową odmianę, nazwaną może trochę na wyrost „i20 Coupe”. Faktem jest, że poświęcono sporo pracy na wyodrębnienie jej od „spokojniejszego” hatchbacka 5d: zyskała szersze tylne nadkola, nieco niżej poprowadzono linię dachu w tylnej części pojazdu, przeprojektowano także przedni zderzak. Miejski Hyundai nigdy jednak nie występował w usportowionych odmianach – zwolennikom osiągów musiały wystarczyć turbodoładowane jednostki 1.0 T-GDI, które pojawiły się w 2016 r. Lifting zaś przeprowadzono dwa lata później, przy okazji wycofując z oferty odmianę Coupe oraz definitywnie kończąc produkcję i20 z dieslami. W międzyczasie zaprezentowano podwyższoną o 2 cm wersję Active, dostępną wyłącznie z napędem na przednią oś.

NASZ SKLEP
HYUNDAI i20 II 1.4CRDi 90KM 6MT WE325LN 02-2016
Brak dodatkowej szybki za tylnymi drzwiami nieco ogranicza swobodę manewrowania Hyundaiem i20 po parkingach. W niektórych autach znajdziemy czujniki parkowania lub nawet kamerę cofania.

Hyundai i20 II stał się częstym gościem na polskich drogach głównie ze względu na eksploatację w szkołach jazdy i we flotach. Takie instytucje z reguły nie wybierają konkretnych samochodów przypadkowo, a zatem można sądzić, że miejskie auto z Korei pozytywnie zaskoczy pod względem trwałości. Czy tak w rzeczywistości jest? Poznajmy opinie o używanym Hyundaiu i20 II.

HYUNDAI i20 II Coupe Comfort 1.1CRDi 75KM 6MT WE914KE 05-2015
Odmianę Coupe sprzedawano z tymi samymi silnikami co wariant 5-drzwiowy. Z powodu niewielkiego zainteresowania wycofano ją z oferty w 2018 r. W Polsce uchodzi niemal za „białego kruka”.

Używany Hyundai i20 II – wnętrze

Mimo młodego wieku, w i20 nie znajdziemy wielu ekstrawaganckich dodatków czy nadzwyczaj nowoczesnej elektroniki podkładowej. Co prawda niektóre samochody wyposażono w kolorowy ekran dotykowy, niemniej warto nastawić się raczej na uproszczony wyświetlacz z wieloma przyciskami naokoło niego. Obsługę klimatyzacji powierzono tradycyjnemu panelowi z pokrętłami. Do jej wydajności płynie wiele zastrzeżeń, podobnie jak do pracy układu wentylacji (trzeba włączyć dmuchawę na minimum 3. bieg, by działa zgodnie z oczekiwaniami). Do wykończenia kokpitu zastosowano w przeważającej części twarde tworzywa sztuczne. Montaż: na przyzwoitym poziomie.

Ponad 4 metry długości stało się już pewnym standardem w segmencie B i Hyundai i20 II jest tego dobitnym przykładem. W porównaniu do poprzednika wydłużono o 4 cm rozstaw osi, co od razu widać po przestronności w drugim rzędzie siedzeń – wygodnie usiądą tam dorośli pasażerowie, ciesząc się z wystarczającej ilości miejsca na nogi (tunel środkowy ma wymiar symboliczny). Z przodu też jest obszernie. Można liczyć na szeroki zakres regulacji fotela kierowcy, któremu niestety zazwyczaj brakuje podpórki lędźwiowej. Wyprofilowanie siedziska i oparcia można określić mianem akceptowalnego. Ponadprzeciętnie prezentują się bagażniki i20, mieszcząc ponad 300 l w każdej wersji nadwoziowej (3d: 336 l, 5d: 326 l). Uzyskanie płaskiej powierzchni po złożeniu kanapy jest możliwe jedynie w autach z podwójną podłogą bagażnika (należy już ustawić w górnej pozycji). Wtedy auto zabierze na pokład ponad 1000 l pakunków.

Używany Hyundai i20 II – silniki

Benzynowe jednostki napędowe pochodzą z rodziny Kappa. Można je podzielić na wolnossące, 4-cylindrowe oraz turbodoładowane, 3-cylindrowe. Do pierwszych zaliczają się silniki z wtryskiem wielopunktowym (MPI) – 1.2 16V (75/84 KM) i 1.4 16V (100 KM). Warianty downsizingowe opierają się na wprowadzonej w 2016 r. jednostce 1.0 T-GDI z wtryskiem bezpośrednim i turbosprężarką (100/120 KM). Paletę turbodiesli ograniczono do dwóch propozycji: 3-cylindrowego 1.1 CRDi (75 KM) i 4-cylindrowego 1.4 CRDi (90 KM). W obu nie znajdziemy dwumasowego koła zamachowego, słabszy ma nawet turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopatek. Co ciekawe, wszystkie diesle otrzymały ręczne skrzynie o 6 przełożeniach bez możliwości zestawienia z „automatem”. Trafił on jedynie do benzynowych 1.4 (powolna skrzynia 4-biegowa) i 1.0 T-GDI (dwusprzęgłowa przekładnia 7-DCT). Na 6-biegową skrzynię ręczną w silniku benzynowym można liczyć jedynie w 1.4 i 1.0 T-GDI/120 KM.

HYUNDAI i20 II FL Active 1.0T-GDi 100KM 5MT WE850TX 09-2018
Wielu użytkowników i20 II irytuje opieszała reakcja na gaz turbodoładowanego 1.0 T-GDI. Trzeba przyznać, że dobrze radzi on sobie na drogach szybkiego ruchu, czego nie zawsze można powiedzieć o 1.2.
HYUNDAI i20 II 1.4CRDi 90KM 6MT WE325LN 02-2016
Diesle montowano jedynie do przedliftowych i20 II, czyli w latach 2014-2018. W ogłoszeniach stanowią one margines ofert.

Używany Hyundai i20 II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Turbodiesel 1.4 CRDi jest praktycznie bezobsługowy. Brak dwumasu dobrze wróży na późniejsze koszty napraw”

„Hyundai dobrze się prowadzi, nie zaskakuje niespodziewanymi reakcjami. Zwinne auto do miasta”

„Mimo dalekiego odsunięcia przednich foteli z tyłu i tak zmieszczą się dorosłe osoby”

„Kupiłem i20 dla świętego spokoju. I tak też jest: awaryjność niemal zerowa”

 Wady 

„System wentylacji sprawnie działa na 3. biegu, a wtedy generuje już spory hałas”

„Krótka jedynka i problemy z wbiciem wstecznego. Skrzynia biegów mnie rozczarowała”

„Już od 90 km/h wyraźnie słychać szum powietrza. Najbardziej z okolic nadkoli”

„Silnik potrzebuje 2 sekund, by zareagować na wciśnięcie gazu. Irytujące, a nawet niebezpieczne”

Używany Hyundai i20 II – awaryjność, typowe usterki

Lista usterek silników Hyundaia nie obfituje w wiele podpunktów. Trzeba się nastawić na awarie kół zmiennych faz rozrządu w jednostkach benzynowych, przegrzewanie odmian 1.0 T-GDI, usterki pompy wtryskowej w 1.4 CRDi i możliwe zużycie sprzęgła we wszystkich silnikach. Montowane przez Hyundaia manualne skrzynie biegów nie grzeszą precyzją działania: na dobrą sprawę nic się nie da na to poradzić. Niektórzy właściciele musieli już wymieniać silentblocki wahaczy i łożyska kół, zdarzały się postukiwania przekładni kierowniczych. Podobnie jak wiele aut z tego okresu produkcji, i20 II nękają typowe problemy z elektroniką pokładową – wyłącza się radio, zawiesza nawigacja, deaktywuje tempomat itp. W tak młodym samochodzie niepokoją doniesienia o korozji klapy bagażnika i elementów podwozia (np. podłużnic).

Hyundai i20 II skrzynia biegów
Do skrzyń biegów Hyundaia trzeba mieć dużo cierpliwości. Co prawda haczą i zgrzytają, ale o usterkach na razie niewiele słychać.

Używany Hyundai i20 II – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN znajduje się na podłodze przed fotelem pasażera oraz, w formie naklejki, na słupku środkowym lewym. Najłatwiej odczytać go z obudowy deski rozdzielczej z lewej strony (fot.).

Hyundai i20 II numer VIN

Używany Hyundai i20 II – sytuacja rynkowa, ceny

Wycofanie w 2020 r. modelu z produkcji nie obniżyło jego cen na rynku wtórnym: na i20 II nadal trzeba wydać minimum 28-30 tys. zł. Optymalny budżet klaruje się w okolicach 35-45 tys. zł. Górna granica tej kwoty powinna wystarczyć na auto po liftingu. Kilkulatki z minimalnymi przebiegami kosztują do 60 tys. zł. Zaledwie co 15. Hyundai ma pod maską diesla. O dziwo praktycznie nie sposób trafić w polskich ogłoszeniach na używanego i20 II Coupe.

Używany Hyundai i20 II – podsumowanie

Drugie wcielenie i20 nabrało wyrazu i stało się dojrzalsze od poprzednika. Jeśli zaakceptujemy umiarkowane osiągi i pewne wpadki jakościowe (także z zakresu mechaniki), mały Hyundai powinien spełnić oczekiwania. Do wyjazdów w trasę lepiej wybrać minimum 100-konny silnik lub mocniejszego diesla (o ile uda się go znaleźć).

Redakcja poleca artykuły o innych używanych Hyundaiach:

Używany Hyundai i20 I i Hyundai i20 II – którą generację wybrać?

Używany Hyundai i20 I (2008-2014) – opinie użytkowników

Używany Hyundai i30 II (2012-2017) – opinie użytkowników

HYUNDAI i20 II 1.4CRDi 90KM 6MT WE821JK 12-2014

Hyundai i20 II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.404-406/173-176/145-153 cm
Rozstaw osi257 cm
Pojemność bagażnikahtb 5d 326-1042 l, htb 3d 336-1011 l, Active 301-1117 l
Hyundai i20 II – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik1.2 MPI1.2 MPI1.4 MPI1.0 T-GDI1.0 T-GDI1.1 CRDi1.4 CRDi
Pojemność1248 cm³1248 cm³1368 cm³998 cm³998 cm³1120 cm³1396 cm³
Paliwobenz.benz.benz.benz., turbobenz., turboturbodieselturbodiesel
Maks. moc75 KM84 KM100 KM100 KM120 KM75 KM90 KM
Maks. moment121 Nm122 Nm134 Nm172 Nm172 Nm180 Nm240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,6 s13,1 s11,6 s10,7 s10,2 s16,0 s12,1 s
Prędkość maks.170 km/h170 km/h184 km/h188 km/h190 km/h161 k/h175 km/h
Śr. zużycie paliwa5,1 l/100 km5,0 l/100 km5,5 l/100 km4,5 l/100 km4,8 l/100 km4,0 l/100 km4,1 l/100 km

Używany Hyundai i20 II – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj