UżywaneOpinieUżywane Volvo XC90 II (od 2014 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używane Volvo XC90 II (od 2014 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Zazwyczaj czas życia jednej generacji auta to 6-7 lat. Volvo XC90 I produkowane było przez 12 lat, a drugie wcielenie dopiero w niebawem doczeka się następcy. Jakie są opinie o używanym Volvo XC90 II?

Volvo XC90 pierwszej generacji było czymś w rodzaju pioniera. Duży, pełen wdzięku i z siedmioma miejscami stał się obiektem pożądania zamożnych rodzin, które marzyły o przestronnym i wielofunkcyjnym aucie. Kombi było w porządku, ale nie dało się nim wjechać gdzieś dalej, i oczywiście nie było tak modne. Duża terenówka była za mało prestiżowa, a Volvo XC90 było po prostu w sam raz. Pierwowzór sprzedawał się fantastycznie i napędzał zyski szwedzkiej marki, a wraz z drugą generacją Volvo podniosło stawkę dzięki jeszcze większej liczbie funkcji zaprojektowanych tak, aby jazda rodzinna była bezpieczniejsza, mniej stresująca i bardziej rozrywkowa. Trzeba przyznać, że Szwedom po raz kolejny udało się rozbić bank i zaprojektować auto, które się nie starzeje. Niektórzy mogą uznać, że jest za bardzo zachowawcze, ale nawet pierwsza generacja, o ile jest to egzemplarz zadbany, robi świetne wrażenie i zwraca na siebie uwagę.

Volvo XC90 II - tył
Charakterystyczne pionowe światła tylne to znak rozpoznawczy wszystkich SUV-ów i kombi szwedzkiej marki.

Druga generacja jest dużo bardziej nowoczesna i ponownie, w niektórych konfiguracjach wręcz zachwyca. Metaliczny lakier, duże felgi z chromowanymi akcentami, mnóstwo lakierowanych na kolor nadwozia nakładek i wstawek, do tego duży, ale nie przesadzony chromowany grill z finezyjnie wyżłobionymi pionowymi poprzeczkami, przednie lampy z sygnaturą a’la „młot Thora” oraz tylne klosze lamp w specyficznym, pionowym ułożeniu. Do tego bardzo klasyczna, spójna i symetryczna linia nadwozia oraz nieprzeciętne gabaryty. Volvo XC90 II wciąż robi wrażenie i zapewne jeśli Volvo zdecydowałoby się je dalej oferować aktualizując co nieco wygląd i wnętrze, nikt nie miałby nic przeciwko. Jeśli chodzi o gabaryty, szwedzki SUV mierzy 4950 mm długości, 2008 mm szerokości i 1776 mm wysokości. Rozstaw osi to 2984 mm.

Volvo XC90 II - przód
Charakterystyczne światła oraz duży, chromowany grill z tradycyjną dla Volvo poprzeczką. Trudno pomylić to auto z jakimkolwiek innym SUV-em.

Używane Volvo XC90 II – wnętrze, bagażnik

Wnętrze jest przepastne i bardzo komfortowe. Nie ma tu miejsca na zaniedbania, półśrodki czy tanie rozwiązania. Jakość materiałów jest imponująca, podobnie jak spasowania wszystkich elementów. Stylistyka sama w sobie jest minimalistyczna, ale na pewno nie skromna. W konfiguracjach z jasnym wnętrzem można poczuć się jak w luksusowym salonie, a fotele z ogromnym zakresem regulacji, z długością siedziska włącznie, zachęcają do dalekich podroży. Uwagę zwraca deska rozdzielcza, która wydaje się pozbawiona niemal wszystkich elementów sterujących. Faktycznie, sporą częścią opcji i funkcji sterujemy za pomocą ekranu dotykowego, a sam system info-rozrywki jest prosty, choć wymaga przyzwyczajenia jeśli chodzi o obsługę. Podobnie wirtualne zegary przed kierowcą. Są ładne, czytelne, ale ustawianie komputera pokładowego lub sprawdzanie średniego spalania, przebiegu itp. bywa kłopotliwe.

Bardzo ładnie wygląda konsola środkowa pomiędzy fotelami, z niewielkimi schowkami skrytymi pod pięknie wykończonymi roletkami. Estetycznie prezentuje się również przełącznik uruchamiania silnika w formie niewielkiej, tłoczonej gałki. Zaraz obok znajduje się pokrętło do sterowania trybami jazdy oraz dwa przełączniki odpowiedzialne za hamulec postojowy i funkcję Auto Hold. Miejsca z tyłu jest aż nadto, zarówno na nogi, jak i na wysokość. Na szerokość również nie można narzekać, choć środkowe siedzisko nie jest przeznaczone na dłuższe podróże. Co ciekawe, tunel środkowy nie jest bardzo wysoki (choć szeroki), a środkowe siedzisko można podnieść i zrobić z niego podkładkę dla większego dziecka. Siedziska są również regulowane przód/tył, można również zmieniać kąt oparcia. Dwa dodatkowe miejsca (opcjonalne) w trzecim rzędzie również prezentują się okazale i są niemal pełnowymiarowe. Nie ma w nich uchwytów IsoFix, ale dwie średniego wzrostu osoby mogą tam podróżować w bardzo komfortowych warunkach. Jeśli chodzi o bagażnik, nawet w konfiguracji 7-osobowej nie można narzekać. Pojemność bagażnika po złożeniu dwóch dodatkowych foteli to 671 litrów, a gdy złożymy oparcia w drugim rzędzie, pojemność wzrośnie do 1899 litrów.

Używane Volvo XC90 II – silniki

Teoretycznie wybór jednostek napędowych w XC90 II był spory, ale gdy się przyjrzymy, widać tylko silniki 2-litrowe. Niestety w tym modelu, jak i w innych autach szwedzkiej marki, już od dawna nie ma większych jednostek. Zapomnijmy o motorach 5- czy 6-cylindrowych, o V8 nie wspominając. A trzeba przyznać, że większy silnik idealnie wpisałby się w charakter dużego, luksusowego SUV-a. Tak czy inaczej ofertę otwiera silnik 2.0 T5 o mocy 254 KM (później 250 KM) i momencie obrotowym 340 Nm. To wystarczy, aby rozpędzić to wielkie i ciężkie auto od 0 do 100 km/h w niespełna 8 sekund. Mocniejszą alternatywą jest model z silnikiem 2.0 T6 o mocy 320 KM (potem 310 KM) i momencie obrotowym 400 Nm. Tutaj sprint do setki trwa niespełna 7 sekund, a prędkość maksymalna (przed zastosowaniem limitu do 180 km/h) to 230 km/h. Warto również wspomnieć o wersji hybrydowej 2.0 T8 TwinEngine o mocy 400 KM (potem 407, 391 a od 2022 roku – 455 KM). To ciekawa alternatywa dla tych, którzy mają gdzie ładować auto i codziennie pokonują nieduże dystanse do pracy, do szkoły po dzieci, na zakupy itp. Po 2020 roku pojawiły się również odmiany z miękką hybrydą, tj. 2.0 B5 i B6 o mocy od 264 do 314 KM (w zależności od rocznika).

Volvo XC90 II - silnik
Nawet bazowa jednostka benzynowa 2.0 zapewni wystarczającą mobilność, ale do tak dużego auta lepiej wybrać mocniejszy wariant.

Dla miłośników silników Diesla również przygotowano kilka propozycji. Podstawą jest silnik 2.0 D4 o mocy 190 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Tutaj sprint do setki jest już czasochłonny i zajmuje ponad 9 sekund, a po załadowaniu auta może to być 1-2 sekundy wolniej. Średnie spalanie wg. producenta wynosi 5,5 l/100 km. Mocniejsza odmiana 2.0 D5 generuje 225 lub 235 KM i do 480 Nm momentu obrotowego. Tutaj na osiągi nie można narzekać – 7,8 sekundy do setki. Spalanie również jest niezłe, bowiem zdaniem producenta wynosi średnio 5,7 l/100 km. Ciekawostką po 2019 roku może być również miękka hybryda współpracująca z silnikiem Diesla – 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid o mocy 250 KM.

Volvo XC90 II - silnik
Szkoda, że nie ma w ofercie większego silnika Diesla. Być może ten fakt skusi klientów do sprawdzenia oferty np. BMW X5 lub Audi Q7.

Używane Volvo XC90 II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Fantastyczna, ponadczasowa i bardzo elegancka stylistyka niemal”.

„Rewelacyjny wygląd i wyposażenie niemal każdej wersji”.

„Niezwykle komfortowe i świetnie wyglądające wnętrze”.

„Regulowane siedziska kanapy i bardzo pojemny bagażnik”.

 Wady 

„Najciekawsze dodatki m.in. pneumatyka tylko w topowych wersjach”.

„System info-rozrywki wygląda przeciętnie i jest nieintuicyjny”.

„W wersji z większymi felgami jazda po nierównościach jest hałaśliwa”.

„Bardzo wysoka cena dobrze zadbanych egzemplarzy”.

Używane Volvo XC90 II – awaryjność, typowe usterki

Volvo XC90 II to świeże auto i nie sprawia wielu problemów nawet w przypadku egzemplarzy z początków produkcji. Najmocniejsze warianty mogą być nieco wymęczone, bowiem wysoka moc generowana z 2-litrowej jednostki w połączeniu z bardzo dużym i ciężkim autem nie wpływa pozytywnie na jej żywotność. Warto również sprawdzić działanie pneumatycznego zawieszenia, elektrycznej klapy bagażnika oraz mechanizmy składania oparć kanapy i dodatkowych dwóch foteli w trzecim rzędzie. Mimo luksusowego charakteru, Volvo XC90 to bardzo często auto rodzinne, które większość życia spędza w mieście, więc warto sprawdzić wnętrze pod kątem zniszczeń, zadrapań i plam. Należy także obejrzeć nadwozie pod kątem uszkodzeń parkingowych oraz podwozie – pneumatyczne zawieszenie i napęd na cztery koła zachęcają do jazdy w lekkim terenie.

Volvo XC90 II - podkładka
Volvo XC90 bardzo często służy jako auto rodzinne, więc warto sprawdzić wszystkie mechanizmy m.in. składania siedzeń.

Używane Volvo XC90 II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Volvo XC90 II znajdziemy na podszybiu w lewym dolnym rogu, jak również w systemie info-rozrywki pod pozycją System-Informacje-Numer VIN pojazdu. Wybito go również na podłodze przed fotelem pasażera.

Volvo XC90 II numer VIN 2

Używane Volvo XC90 II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 340 ogłoszeń dotyczących Volvo XC90 II. Przykładowo model z 2018 roku z przebiegiem 60 000 kilometrów, z silnikiem benzynowym 2.0 to koszt około 170 000 złotych. Za około 140 000 złotych kupimy egzemplarz z 2015 roku z przebiegiem 190 000 kilometrów z jednostką wysokoprężną i wyposażeniem Inscription.

Używane Volvo XC90 II – podsumowanie

Jeśli ktoś szuka klasycznego, eleganckiego i reprezentatywnego SUV-a z ponadczasową stylistyką, który zapewni mnóstwo komfortu i przestrzeni oraz wygodę podczas dalekich podróży, szwedzka propozycja może być idealnym wyborem. Volvo XC90 drugiej generacji jeszcze przez wiele lat będzie prezentowało się atrakcyjnie, choć wybór silników ograniczony tylko do jednostek o pojemności 2.0 może być dla niektórych sporą przeszkodą.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volvo:

Używane Volvo XC90 I (2002-2014) – opinie użytkowników

Używane Volvo XC60 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Volvo XC90 II - bok

Volvo XC90 II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 495/200/177 cm
Rozstaw osi 298 cm
Pojemność bagażnika 310-671-1899 l (wer. 7 os.)
Volvo XC90 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe i Diesla)
Silnik 2.0 T5 2.0 T6 2.0 D4 2.0 D5
Pojemność 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 250 KM 310 KM 190 KM 235 KM
Maks. moment 340 Nm 400 Nm 400 Nm 480 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s 6,5 s 9,2 s 7,8 s
Prędkość maks. 215 km/h 230 km/h 205 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,9 l/100 km 8,1 l/100 km 5,2 l/100 km 5,7 l/100 km
Volvo XC90 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki hybrydowe)
Silnik 2.0 B5 MHEV 2.0 B5 MHEV 2.0 T8 TwinEngine (PHEV)
Pojemność 1969 cm³ 1969 cm³ 1969 cm³
Paliwo turbodiesel + elektr. benz., turbo + elektr. benz., turbo + elektr.
Maks. moc 235 KM 300 KM 303 KM
Maks. moment 480 Nm 420 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s 6,7 s 5,8 s
Prędkość maks. 220 km/h 180 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,4 l/100 km 7,4 l/100 km 2,3 l/100 km

Używane Volvo XC90 II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji