Skoda Octavia RS jest dostępna w wersjach benzynowej, wysokoprężnej oraz hybrydowej typu plug-in. Ceny tego modelu zaczynają się od 150 350 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Pierwsza Skoda Octavia RS trafiła do sprzedaży w 2000 roku, a dwadzieścia lat później premierę miała czwarta odsłona tej sportowej wersji. Aktualny model występuje z trzema rodzajami napędu: benzynowym, wysokoprężnym oraz hybrydowym plug-in. Nowa Octavia RS wyraźnie różni się od słabszych odmian – bez trudu rozpoznamy ją po czarnych obudowach lusterek bocznych, dużych wlotach powietrza pod światłami przeciwmgielnymi z przodu oraz dyfuzorze z tyłu. Sportowych akcentów nie zabrakło również we wnętrzu. Znajdziemy tam m.in. fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz aluminiowe pedały.

Skoda Octavia RS (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Skoda Octavia RS mierzy 470,2 cm długości, 182,9 cm szerokości (200,3 cm z lusterkami) i 145,7 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 268,1 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 600 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1555 l. Wersja hybrydowa oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 450-1405 l.
Skoda Octavia Combi RS mierzy 470,2 cm długości, 182,9 cm szerokości (200,3 cm z lusterkami) i 145,5 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 268,1 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 640 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1700 l. Wersja hybrydowa oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 490-1555 l.
Skoda Octavia RS (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną oraz hybrydę plug-in. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne Skody Octavia RS w wersji liftback, w nawiasach podane osiągi modelu Octavia Combi RS (o ile się różnią).
Silniki benzynowe:
- 2.0 TSI (245 KM, 370 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8-7,1 (6,9-7,2) l/100 km
- 2.0 TSI (245 KM, 370 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,7 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8-7,1 (6,9-7,2) l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 2.0 TDI SCR (200 KM, 400 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s, prędkość maksymalna: 249 (245) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,9-5,1 (5,0-5,2) l/100 km
- 2.0 TDI SCR 4×4 (200 KM, 400 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s, prędkość maksymalna: 243 (238) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 (5,6-5,8) l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.4 TSI iV Plug-In Hybrid (245 KM, 400 Nm) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,1-1,2 (1,2-1,3) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 64 km
Nowa Skoda Octavia RS (2023) – ceny i wyposażenie
Podana cena dotyczy auta z silnikiem 2.0 TSI/245 KM i manualną skrzynią biegów. Dopłata do dwusprzęgłowej przekładni DSG wynosi 8000 zł. Wysokoprężny wariant 2.0 TDI/200 KM kosztuje 163 600 zł, a dopłata do napędu 4×4 wynosi 10 050 zł. Hybrydowa odmiana 1.4 TSI iV/245 KM została wyceniona na 169 850 zł. Dopłata do modelu Octavia Combi RS wynosi 3850-4000 zł (zależnie od wybranej jednostki napędowej). Skoda Octavia RS jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 60 000 km, z czego pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów.
Octavia RS – od 150 350 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich COMET, czarne
- Zestaw naprawczy do kół
- Czerwone zaciski hamulców
- Sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm (niedostępne z silnikiem 1.4 TSI iV/245 KM)
- CLIMATRONIC – automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z regulacją elektroniczną
- Czołowe poduszki bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu, dezaktywacja poduszki pasażera z przodu, poduszka kolanowa kierowcy
- Centralna poduszka powietrzna
- Kurtyny powietrzne i boczne poduszki powietrzne z przodu
- Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu
- Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach z tyłu oraz na fotelu pasażera z przodu
- ESP z ABS, EBD, MSR, ASR, EDL, HBA, DSR, RBS, ESBS, TSA, XDS+
- LANE ASSIST – asystent pasa ruchu
- FRONT ASSIST – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania oraz Collision Avoidance Assist
- Hill Hold Control – wspomaganie ruszania pod wzniesienia
- DRIVER ALERT – funkcja wykrywania zmęczenie kierowcy
- ADAPTIVE CRUISE CONTROL – aktywny tempomat do 210 km/h
- TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
- Połączenie alarmowe – manualne lub automatyczne wezwanie pomocy po wypadku
- Elektromechaniczny hamulec postojowy
- DRIVING MODE SELECT – wybór profilu jazdy
- Progresywny układ kierowniczy
- Czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu z MANOEUVRE ASSIST
- Kamera cofania
- Zdalnie sterowany centralny zamek
- KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu
- LIGHT AND RAIN ASSIST – czujnik zmierzchu i deszczu
- AUTO LIGHT ASSIST – automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych
- Reflektory główne LED Top Matrix
- Spryskiwacze reflektorów przednich
- Przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER
- Tylne światła LED TOP z dynamicznymi kierunkowskazami
- Czarne ramki wokół szyb i na atrapie grilla
- Lusterka boczne i klamki w kolorze czarnym
- Spojler dachowy
- Relingi dachowe – czarne (dla modelu Octavia Combi RS)
- Wycieraczka tylnej szyby AERO (dla modelu Octavia Combi RS)
- Szyby dźwiękochłonne z przodu
- SUNSET – przyciemniane tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika
- 3-ramienna skórzana SPORTOWA kierownica (dla DSG z manetkami)
- Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z czerwonymi przeszyciami
- Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość wraz z regulacją pod lędźwie
- Podgrzewane fotele przednie
- Oparcie tylnej kanapy składane i dzielone
- Trzy zagłówki tylne
- Podłokietnik z przodu i z tyłu
- Dywaniki materiałowe (przód i tył)
- Parasolka w schowku drzwi kierowcy
- Uchwyt na kwity parkingowe
- Schowek na kamizelkę odblaskową
- Schowek na okulary
- Cztery składane uchwyty w podsufitce
- Składana pokrywa nad przestrzenią bagażową (dla modelu Octavia RS w wersji liftback)
- Zwijana roleta nad przestrzenią bagażową (dla modelu Octavia Combi RS)
- Zestaw siatek oraz elementy mocujące (cargo) w komorze bagażnika
- Haczyki na torby w przestrzeni bagażowej
- Oświetlenie części bagażowej – 2 lampki
- 2 lampki do czytania z przodu i oświetlenie części pasażerskiej z tyłu
- Pakiet oświetlenia LED AMBIENTE – oświetlenie deski rozdzielczej, drzwi oraz miejsca na nogi, podświetlenie wewnętrznych klamek drzwi
- Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne z czujnikiem wilgotności
- Elektrycznie składane lusterka boczne, automatycznie przyciemniające się lusterko po stronie kierowcy
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Gniazdo 12V w bagażniku
- PERFORMANCE SOUND GENERATOR
- VIRTUAL COCKPIT – cyfrowy zestaw wskaźników
- Nawigacja COLUMBUS (10-calowy ekran dotykowy, 2 gniazda USB-C umożliwiające ładowanie i transfer danych) + radio internetowe
- DAB+ (cyfrowy odbiór stacji radiowych)
- Funkcja SmartLink z połączeniem bezprzewodowym dla urządzeń Apple iOS
- Bluetooth
- 8 głośników
Więcej na temat Skody Octavia RS:
Skoda Octavia RS – historia modelu
no cóż skoda nie wprowadzając wersji RS z manualną skrzynią biegów strzela sobie w kolano duża grupa klientów podejrzewam odejdzie do Hyundaia i30 n który takową oferuje i lepsze parametry po jego liftingu na początku przyszłego roku.
Baardzo ciekawe spostrzeżenie…..
2.0 TSI (245 KM, 370 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h…..
Zakupiłem w wrześniu 2021 z manualna skrzynia biegów (tsi) naprawdę bardzo mocno sobie chwale ten samochód poza tabletem nie jest on najszybszy i lubi mieć spowolniona reakcje miałem wypadek przy 700 (na liczniku wiec przejechanych)milach wiec po troszkę ponad miesiącu (ślepa baba uderzyła włączając się do ruchu w lewe tylnie kolo oraz drzwi pasażera z tylu) dostałem BMW 520 z pakietem wyposażenia „m” jeździłem 2 miesiące nigdy nie wymienił bym skody (manual) na automat wiec nie zgodzę się ze strzelili sobie w kolano napewno nie jestem jedyny co woli manualna skrzynie biegów od mułowatego automatu 🙂
Dodam jeszcze ze BMW w automacie nie było stare bo było z tego samego rocznika z przebiegiem około 5 tys mil 😉