Volkswagen Passat (2020) - wersja USA

Największymi gwiazdami tegorocznego NAIAS w Detroit w styczniu 2019 r. (North American International Auto Show) były bez wątpienia Toyota Supra i Mustang Shelby GT500. Poza nimi pokazano jednak kilka ciekawych nowości. Oto one.

Ford Explorer

Szósta generacja Explorera powstała na nowej płycie podłogowej i ma 505 cm długości. Do napędu (na tylne lub cztery koła) stosowane są benzynowe silniki turbo: 2.3 R4 (300 KM) i 3.0 V6 (365 KM). To o tyle istotna premiera z naszego punktu widzenia, że nowy Explorer ma się pojawić także w Europie.

Kia Telluride

Telluride to największy SUV w gamie Kii w USA i w ogólne największe auto tej marki (dł. 501 cm). Moc silnika 3.8 V6 (291 KM) jest przekazywana na dwa lub cztery koła poprzez 8-biegowy automat.

Cadillac XT6

Mierzący 505 cm SUV z trzema rzędami siedzeń będzie oferowany z napędem przednim lub na cztery koła. Benzynowy silnik 3.6 V6 o mocy 311 KM połączono z 9-biegowym automatem.

Subaru Impreza STI S209

U nas STI „zabiły” normy emisji spalin. W USA właśnie pokazano limitowaną edycję specjalną S209, wyróżniającą się m.in. silnikiem 2.5 turbo (341 KM) i zmodyfikowanym zawieszeniem (m.in. amortyzatory Bilsteina i sztywniejsze sprężyny).

RAM Heavy Duty

Linia Heavy Duty to pick-upy Rama do cięższych zadań. Oferowane są z silnikami V8: benzynowym 6.4 Hemi i dieslem Cumminsa 6.7. Wersja specjalna Power Wagon (na zdjęciach) ma największe możliwości terenowe.

Volkswagen Passat

Nową generację amerykańskiego Volkswagena Passata upodobniono z przodu do modeli Arteon oraz Touareg. W przeciwieństwie do europejskiego wariantu, zbudowanego na platformie MQB, model wciąż bazuje jednak na „starej” płycie PQ46, znanej z poprzednika. Do napędu Passata stosowany jest benzynowy silnik 2.0 TSI R4 o mocy 174 KM.

Lexus RC F Track Edition

Zmodernizowany wariant RC F-a, zaprojektowany pod kątem jazdy torowej, z uwzględnieniem doświadczeń z udziału w mistrzostwach IMSA i Super GT. Samochód otrzymał karbonowo-ceramiczne hamulce Brembo i karbonowe elementy karoserii. Efekt: minus 80 kg na wadze i większa siła docisku. Przy zastosowaniu funkcji Launch Control RC F Track Edition przyspiesza od 0 do 96 km/h w 3,96 s. Do jego napędu służy „standardowa” 5-litrowa wolnossąca „V-ósemka” o mocy 479 KM i 536 Nm maksymalnego momentu, zespolona z 8-stopniowym automatem.

Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here