Renault Captur 2. generacji zostało oficjalnie pokazane w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 85 500 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Pierwsze Renault Captur zadebiutowało na rynku w 2013 roku, a w 2019 roku miała miejsce premiera drugiej odsłony tego francuskiego crossovera. Aktualny model został zbudowany na platformie CMF-B, z której korzystają także m.in. aktualne Clio oraz Nissan Juke. Dużą zaletą opisywanego auta jest całkiem bogata oferta jednostek napędowych, która zawiera m.in. silnik 1.0 TCe z fabryczną instalacją LPG oraz hybrydową odmianę 1.6 E-Tech.
Renault Captur (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Renault Captur mierzy 422,7 cm długości, 179,7 cm szerokości (200,3 cm z lusterkami) i 157,6 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 263,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 422 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1275 l. Wersja hybrydowa oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 326-1149 l.
Renault Captur (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe oraz hybrydę. Wszystkie wersje mają przedni napęd.
Silniki benzynowe:
- 1.0 TCe (90 KM, 160 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,0 s, prędkość maksymalna: 168 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,2 l/100 km
- 1.0 TCe LPG (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,0 s, prędkość maksymalna: 173 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,3 l/100 km (LPG: 7,5-8,1 l/100 km)
Silniki benzynowe z układem mild hybrid 12V:
- 1.3 TCe Mild Hybrid (140 KM, 260 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,1 l/100 km
- 1.3 TCe Mild Hybrid (140 KM, 260 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km
- 1.3 TCe Mild Hybrid (158 KM, 270 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s, prędkość maksymalna: 204 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.6 E-Tech Full Hybrid (145 KM) z automatyczną przekładnią Multi-mode, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 170 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km

Nowe Renault Captur (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 TCe/90 KM (Equilibre i Techno), 1.3 TCe/158 KM (R.S. Line) oraz 1.6 E-Tech/145 KM (E-Tech Engineered). W wersji wyposażenia Techno hybrydowy wariant został wyceniony na 120 800 zł. Odmiana 1.0 TCe LPG/100 KM z instalacją gazową kosztuje odpowiednio: 89 500 zł (Equilibre) oraz 98 300 zł (Techno). Wariant 1.3 TCe/140 KM został wyceniony na 104 800 zł (Techno), a dopłata do dwusprzęgłowej przekładni EDC wynosi 7000 zł. Renault Captur jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Equilibre – od 85 500 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe stalowe obręcze kół typu Flexwheel, wzór Nymphea
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Klimatyzacja manualna
- Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
- Możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
- Poduszki powietrzne boczne / kurtyny (przód i tył)
- Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości, ogranicznikiem napięcia i napinaczem
- Tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe, z ogranicznikami napięcia na bocznych miejscach
- Sygnał dźwiękowy niezapięcia pasa bezpieczeństwa na przednich miejscach
- System mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX
- System ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów (AEBS)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist)
- System kontroli bezpiecznej odległości
- System utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
- Regulator – ogranicznik prędkości (RV)
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Funkcja połączenia alarmowego eCall
- Elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego
- Centralny zamek
- Kluczyk składany Renault
- Automatyczne włączanie tylnej wycieraczki przy cofaniu
- Czujnik zmierzchu
- Światła przednie i tylne Full LED Pure Vision
- Światła do jazdy dziennej z diodami LED
- Autostradowy tryb pracy kierunkowskazów
- Nadwozie jednokolorowe
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
- Górna listwa ozdobna chłodnicy w kolorze lśniącej czerni z chromowanym logo Renault
- Deflektory powietrza w kolorze czarnym o ziarnistej strukturze
- Osłony przedniej i tylnej części podwozia w kolorze szarym
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Kierownica pokryta skórą ekologiczną
- Jasna tonacja wnętrza
- Tapicerka materiałowa czarno-szara
- Tylna kanapa przesuwna i dzielona w układzie 1/3 – 2/3
- Zagłówki przednie i tylne z regulacją wysokości
- Oświetlenie na podsufitce (2 punkty)
- Lusterka w osłonie przeciwsłonecznej po stronie kierowcy i pasażera
- Lusterko wewnętrzne dzień/noc
- Lusterka boczne regulowane manualnie, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
- Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
- Zespół wskaźników i zegarów z 4,2-calowym kolorowym, cyfrowym wyświetlaczem
- System multimedialny Easy Link z 7-calowym ekranem dotykowym, radioodtwarzacz DAB, 2xUSB, 1xJack, funkcja kompatybilności smartfona z Android Auto i Apple CarPlay, 6 głośników
Techno – od 94 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Equilibre oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Bahamas, srebrne
- Klimatyzacja automatyczna
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości (OSP)
- Automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
- Karta Renault Hands Free
- System wspomagania parkowania tyłem
- Kamera cofania
- Czujnik deszczu
- Światła przednie i tylne Full LED w kształcie litery C
- Deflektory powietrza w kolorze czarnym z elementami chromu
- Boczne listwy ochronne drzwi w kolorze czarnym z chromowaną wstawką
- Chromowana listwa na drzwiach przy szybach
- Szyby tylne boczne i tylna dodatkowo przyciemniane
- Tapicerka materiałowa czarno-szara z elementami skóry ekologicznej
- Fotele przednie z regulacją wzdłużną, oparcia i wysokości
- Oświetlenie LED na podsufitce (2 punkty)
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- System Multi-Sense (dla wersji 1.6 E-Tech Full Hybrid)
- Zespół wskaźników i zegarów z 7-calowym kolorowym, cyfrowym wyświetlaczem
- System multimedialny Easy Link z 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacja, mapa Europy wersja standardowa, radioodtwarzacz DAB, 2xUSB, 1xJack, funkcja kompatybilności smartfona z Android Auto i Apple CarPlay, 6 głośników

R.S. Line – od 122 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Techno oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór R.S. Line, szare
- System wspomagania parkowania przód/tył
- Nadwozie dwukolorowe (obudowy lusterek bocznych w kolorze dachu)
- Kierownica pokryta skórą
- Ciemna tonacja wnętrza
- Pakiet Signature R.S. Line – ozdobne elementy wnętrza w kolorze szarym (elementy deski rozdzielczej, podłokietniki drzwi, obramowanie konsoli centralnej)
- Tapicerka materiałowa wzór R.S. Line z czerwonymi przeszyciami
- Konsola centralna „pływająca”
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne bezramkowe
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
- System Multi-Sense
- Zespół wskaźników i zegarów z 10,25-calowym kolorowym, cyfrowym wyświetlaczem
- System multimedialny Easy Link z 9,3-calowym ekranem dotykowym, nawigacja, mapa Europy wersja standardowa, radioodtwarzacz DAB, 2xUSB, 1xJack, funkcja kompatybilności smartfona z Android Auto i Apple CarPlay, zgodność z cyfrowym wyświetlaczem zegarów, funkcja replikacji nawigacji na wyświetlaczu zegarów, 6 głośników

E-Tech Engineered – od 131 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji R.S. Line oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór R.S. Line, szare ze złotymi elementami
- Złoty badge E-Tech Engineered na klapie bagażnika
- Oznakowanie E-tech Engineered po boku auta
- Sportowa, skórzana kierownica pokryta perforowaną skórą z logo E-Tech Engineered
- Tapicerka materiałowa wzór E-Tech Engineered z szarymi przeszyciami
Więcej na temat Renault Captur:
Renault Captur 1.3 TCe EDC – nasz test
Moja rada. Nie kupujcie reno. Serwis olewa wady fabryczne samochodu wciskając kit że jest ok jak u mnie z szumiącym radiem. Skoro tak jest to może tak być z innymi częściami samochodu bo niby dlaczego nie. Po co wam ludzie kłopot.
u na autostradzie zadyszka jak taka mizerna predkosc maksymalna o spalajiu qtedy nie wspomne auto do jazdy po bulki i do kosciola