Skoda przedstawiła ostatnio strategię działania do 2030 roku. Sprawdź, jakie są plany producenta z Mlada Boleslav na najbliższe lata.

Podczas zeszłotygodniowej konferencji prasowej prezes zarządu Skoda Auto Thomas Schäfer poinformował o rozpoczęciu realizacji nowej strategii „Next Level – Skoda Strategy 2030”, która skupia się na trzech obszarach: internacjonalizacji, elektryfikacji i cyfryzacji. Głównym celem czeskiego producenta jest awans do czołowej piątki najpopularniejszych marek w Europie do 2030 roku. W ciągu najbliższej dekady Skoda zaprezentuje przynajmniej trzy nowe modele z napędem elektrycznym. Ponadto planuje także zostać wiodącym europejskim producentem aut na rozwijających się rynkach Indii, Rosji i Afryki Północnej.

„Dzięki naszej nowej strategii Next Level – Skoda Strategy 2030 udzielamy konkretnych odpowiedzi na to, jak skutecznie pokierujemy marką przez proces transformacji i zapewnimy, że w 2030 roku będzie miała jeszcze silniejszą pozycję niż dotychczas. Skoda ma w sobie niezwykły potencjał. Będziemy to wykorzystywać w nadchodzących latach i wyznaczać sobie ambitne cele; chcemy być jednym z pięciu największych producentów samochodów w Europie pod względem sprzedaży; zamierzamy stać się wiodącą europejską marką w rozwijających się regionach Indii, Rosji i Afryki Północnej, a nasz rodzimy rynek w Czechach rozwijamy w centrum e-mobilności, abyśmy mogli chronić obecne miejsca pracy i tworzyć nowe. Skoda wkracza w tę ekscytującą przyszłość z silnej pozycji i nie mogę się doczekać współpracy z naszym zespołem składającym się z ponad 43 000 osób na całym świecie oraz naszym partnerem społecznym KOVO, aby w nadchodzących latach przenieść markę na wyższy poziom” – wyjaśnia prezes zarządu Skoda Auto, Thomas Schäfer.

Przedstawiona w ubiegłym tygodniu strategia rozwoju czeskiej marki bazuje na sukcesach poprzedniej Strategii 2025. Nowa wizja Skody brzmi: „Pomożemy światu żyć mądrzej”, a jej nową misją jest „Nowoczesna, dostępna mobilność ze wszystkim, czego potrzebujesz i niespodziankami, które kochasz”. Jednocześnie producent z Mlada Boleslav nadal będzie przestrzegać sprawdzonych wartości marki: „proste”, „ludzkie” i „zaskakujące”.

Strategia „Next Level – Skoda Strategy 2030” skupia się na trzech priorytetach, które określono jako „Expand” (rozwijaj), „Explore” (eksploruj) i „Engage” (angażuj). W ramach priorytetu „Expand” nadrzędnym celem jest uczynienie Skody jedną z pięciu najlepiej sprzedających się marek samochodowych na Starym Kontynencie.

Aby to osiągnąć, czeski producent skupi się na dalszym umacnianiu pozycji marki w segmentach podstawowych, czego pierwszym przejawem jest premiera nowej Fabii. Oprócz tego do 2030 roku gama modelowa Skody wzbogaci się o co najmniej trzy kolejne samochody elektryczne (pozycjonowane poniżej SUV-a Enyaq iV), tak aby do końca obecnej dekady auta zasilane prądem stanowiły 50-70% sprzedaży w Europie.

Priorytet „Explore” zakłada, że do 2030 roku Skoda stanie się wiodącym europejskim producentem samochodów w rozwijających się regionach Indii, Rosji i Afryki Północnej. Dzięki temu globalna sprzedaż czeskiej marki ma wzrosnąć do 1,5 miliona sztuk rocznie. Już teraz Skoda jest odpowiedzialna za te regiony w ramach Grupy Volkswagen, a rozpoczęcie produkcji przeznaczonego na indyjski rynek modelu Kushaq ma się istotnie przyczynić do realizacji tych zamierzeń. Ponadto w planach jest także wprowadzenie tego atrakcyjnego crossovera na inne rozwijające się rynki.

Ostatni z wymienionych priorytetów – „Engage” – obejmuje konkretne cele w obszarach cyfrowych doświadczeń klientów, zrównoważonego rozwoju, różnorodności oraz edukacji i szkoleń. W praktyce przejawia się to poprzez różnego rodzaju innowacyjnych projektów, czego przykładem może być m.in. PowerPass, który sprawi, że ​​ładowanie elektrycznej Skody stanie się proste i wygodne. Będzie on dostępny w ponad 30 krajach i może być używany w ponad 210 000 punktach ładowania w Europie. Kolejnym przykładem jest stale rozwijana koncepcja wirtualnego salonu, który sprawnie funkcjonuje już w Polsce, Czechach, Belgii i Holandii. Skoda postawiła sobie za cel, żeby 1 na 5 modeli marki był sprzedawany online już w 2025 roku.

W dziedzinie zrównoważonego rozwoju czeski producent zamierza zredukować emisję dwutlenku węgla o ponad 50% w porównaniu do 2020 roku, a od 2030 roku będzie produkować pojazdy o zerowej emisji CO2 we wszystkich fabrykach w Czechach i Indiach. Warto dodać, że zakład w Vrchlabi już od końca zeszłego roku jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.

Przyjęcie strategii „Next Level – Skoda Strategy 2030” oznacza także jeszcze większy nacisk na różnorodność – do końca tej dekady co czwarte stanowisko kierownicze w firmie będzie zajmowała kobieta. Dla czeskiej marki wartości takie jak różnorodność, integracja i równość są integralnymi elementami kultury korporacyjnej, która charakteryzuje się otwartością i tolerancją.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here