NowościAktualnościNowe elektryczne modele i nowy design Skody

Nowe elektryczne modele i nowy design Skody

W drugiej połowie 2022 r., pod hasłem „Modern Solid”, Skoda zamierza zaprezentować nowy język projektowania, z którego skorzystają kolejne modele producenta. Prawdopodobnie będą to tańsze auta na prąd, mniejsze od Enyaqa iV.

Design Modern Solid będzie stopniowo wdrażany w 2023 r. O tym, jak będą wyglądać zaprojektowane w nowym duchu modele, można domyślić się po zapowiedzi w postaci rozmazanego zdjęcia srebrnego SUV-a. Widać na nim pudełkowatą bryłę, przywodzącą na myśl popularnego niegdyś modelu Yeti.

Przedstawiciele Skody informują, że w ramach języka Modern Solid producent zamierza koncentruje się na rodzinnym, aktywnym stylu życia, biorąc pod uwagę szybko zmieniające się potrzeby i oczekiwania swoich klientów.

skoda modern solid
Pierwszy koncept Skody zapowiadający design Modern Solid ma pojawić się w drugiej połowie 2022 r.

Martin Jahn, członek zarządu producenta ds. sprzedaży i marketingu, zdradził, że to najbardziej przełomowy moment w historii Skody od czasu przejęcia firmy przez koncern VW. Przy okazji dodał, że modele zaprojektowane pod hasłem Modern Solid mają pozostać typowo dla marki funkcjonalne i wierne koncepcji zmyślnych rozwiązań Simply Clever.

Design wpisuje się w strategię Skody o nazwie „Next Level” – do 2030 r. marka chce być jednym z pięciu najpopularniejszych producentów samochodów elektrycznych w Europie. Mają w tym pomóc trzy nowe modele elektryczne, mniejsze i tańsze od Enyaqa iV. W tym celu Skoda zakłada, że co roku będzie inwestować co najmniej 2 mld euro w dalszą elektryfikację gamy modelowej i spełnienie nowych norm emisji.

Pierwsze informacje na temat nowego designu ogłoszono niedawno podczas corocznej konferencji Skody, podsumowującej rok finansowy 2021. Marka wypracowała wówczas marżę 6,1%, znacznie wyższą niż w 2020. Pomimo pandemii i niedoboru półprzewodników przychody wzrosły o prawie 4%, do 17,7 mld euro, a zysk o 43% – z 756 mln do 1,08 mld euro.

Skoda wykazała się wysokim stopniem odporności i elastyczności w minionym roku obrotowym. Nasza działalność oparta jest na solidnych podstawach – co znajduje również odzwierciedlenie w kluczowych danych finansowych, które poprawiły się w porównaniu z ubiegłym rokiem. Dzięki nadzwyczajnej pracy zespołowej dostarczyliśmy 878 200 pojazdów klientom na całym świecie. Nasze oczekiwania przerosła popularność w pełni elektrycznego modelu Enyaq iV. Do klientów w całej Europie wyjechało prawie 45 000 egzemplarzy naszego elektrycznego SUV-a. W kontynuowaniu naszej ofensywy modelowej pomoże nam emocjonujący Enyaq Coupe iV, odświeżony Karoq oraz Fabia Monte Carlo. Jednocześnie stoimy w obliczu wielkiej niepewności związanej z wojną w Ukrainie. Nieustannie analizujemy jej wpływ na naszą działalność – podkreślił Thomas Schäfer, dyrektor generalny Škoda Auto.

Jeśli chodzi o ranking popularności, numerem 1 była Octavia (200,8 tys.), a za nią uplasowały się modele Kamiq (120,7 tys.) oraz Karoq (119,2 tys.). Enyaqa iV dostarczono w liczbie 45 tys. egzemplarzy, ale poziom zamówień przekracza już ponad 115 tys. Z pewnością jego popularność wzrośnie po niedawnej premierze wersji Coupe (czytaj więcej: Skoda Enyaq Coupe iV – pierwsza jazda).

skoda enyaq coupe iv 2022 tył
Najnowsza elektryczna Skoda – Enyaq Coupe iV. Czekamy na polskie ceny modelu.

Przekazano też dobrą wiadomość: w ostatnich dniach ukraiński producent wznowił produkcję przewodów elektrycznych i dzięki temu Skoda będzie mogła produkować Enyaki.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji