skoda modern solid 2023

W drugiej połowie 2022 r., pod hasłem „Modern Solid”, Skoda zamierza zaprezentować nowy język projektowania, z którego skorzystają kolejne modele producenta. Prawdopodobnie będą to tańsze auta na prąd, mniejsze od Enyaqa iV.

Design Modern Solid będzie stopniowo wdrażany w 2023 r. O tym, jak będą wyglądać zaprojektowane w nowym duchu modele, można domyślić się po zapowiedzi w postaci rozmazanego zdjęcia srebrnego SUV-a. Widać na nim pudełkowatą bryłę, przywodzącą na myśl popularnego niegdyś modelu Yeti.

NASZ SKLEP

Przedstawiciele Skody informują, że w ramach języka Modern Solid producent zamierza koncentruje się na rodzinnym, aktywnym stylu życia, biorąc pod uwagę szybko zmieniające się potrzeby i oczekiwania swoich klientów.

skoda modern solid
Pierwszy koncept Skody zapowiadający design Modern Solid ma pojawić się w drugiej połowie 2022 r.

Martin Jahn, członek zarządu producenta ds. sprzedaży i marketingu, zdradził, że to najbardziej przełomowy moment w historii Skody od czasu przejęcia firmy przez koncern VW. Przy okazji dodał, że modele zaprojektowane pod hasłem Modern Solid mają pozostać typowo dla marki funkcjonalne i wierne koncepcji zmyślnych rozwiązań Simply Clever.

Design wpisuje się w strategię Skody o nazwie „Next Level” – do 2030 r. marka chce być jednym z pięciu najpopularniejszych producentów samochodów elektrycznych w Europie. Mają w tym pomóc trzy nowe modele elektryczne, mniejsze i tańsze od Enyaqa iV. W tym celu Skoda zakłada, że co roku będzie inwestować co najmniej 2 mld euro w dalszą elektryfikację gamy modelowej i spełnienie nowych norm emisji.

Pierwsze informacje na temat nowego designu ogłoszono niedawno podczas corocznej konferencji Skody, podsumowującej rok finansowy 2021. Marka wypracowała wówczas marżę 6,1%, znacznie wyższą niż w 2020. Pomimo pandemii i niedoboru półprzewodników przychody wzrosły o prawie 4%, do 17,7 mld euro, a zysk o 43% – z 756 mln do 1,08 mld euro.

Skoda wykazała się wysokim stopniem odporności i elastyczności w minionym roku obrotowym. Nasza działalność oparta jest na solidnych podstawach – co znajduje również odzwierciedlenie w kluczowych danych finansowych, które poprawiły się w porównaniu z ubiegłym rokiem. Dzięki nadzwyczajnej pracy zespołowej dostarczyliśmy 878 200 pojazdów klientom na całym świecie. Nasze oczekiwania przerosła popularność w pełni elektrycznego modelu Enyaq iV. Do klientów w całej Europie wyjechało prawie 45 000 egzemplarzy naszego elektrycznego SUV-a. W kontynuowaniu naszej ofensywy modelowej pomoże nam emocjonujący Enyaq Coupe iV, odświeżony Karoq oraz Fabia Monte Carlo. Jednocześnie stoimy w obliczu wielkiej niepewności związanej z wojną w Ukrainie. Nieustannie analizujemy jej wpływ na naszą działalność – podkreślił Thomas Schäfer, dyrektor generalny Škoda Auto.

Jeśli chodzi o ranking popularności, numerem 1 była Octavia (200,8 tys.), a za nią uplasowały się modele Kamiq (120,7 tys.) oraz Karoq (119,2 tys.). Enyaqa iV dostarczono w liczbie 45 tys. egzemplarzy, ale poziom zamówień przekracza już ponad 115 tys. Z pewnością jego popularność wzrośnie po niedawnej premierze wersji Coupe (czytaj więcej: Skoda Enyaq Coupe iV – pierwsza jazda).

skoda enyaq coupe iv 2022 tył
Najnowsza elektryczna Skoda – Enyaq Coupe iV. Czekamy na polskie ceny modelu.

Przekazano też dobrą wiadomość: w ostatnich dniach ukraiński producent wznowił produkcję przewodów elektrycznych i dzięki temu Skoda będzie mogła produkować Enyaki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj