Continental - wyniki z kategorii

W poszukiwaniu najlepszego ogumienia na konkretne warunki sprawdzamy, jakie wyniki uzyskują opony w poszczególnych konkurencjach testowych.

Sztuką wyprodukowania dobrej opony zimowej czy wielosezonowej jest znalezienie kompromisu pomiędzy właściwościami na suchym i mokrym asfalcie oraz śniegu. Testy opon zwyciężają najlepiej zbilansowane produkty, które zapewniają najbardziej wyrównany poziom bezpieczeństwa we wszystkich warunkach. Jednak wielu kierowców zastanawia się, która opona będzie lepsza na śniegu, a która najszybciej zahamuje na mokrym asfalcie. Dla innych z kolei ważnym parametrem jest np. głośność. Poniżej prezentujemy trzy kolejne lokaty uzyskane w każdej konkurencji testowej przez opony biorące udział w ostatnich porównaniach. Dodatkowo wskazujemy miejsce, które dana opona zajęła w teście.

OPONY ZIMOWE

Wyniki opon zimowych na śniegu

Najlepiej hamujące na śniegu – droga hamowania 40-0 km/h

  1. Goodyear Ultra Grip 9 – 16,9 m (2 miejsce w teście)
  2. Dębica Frigo HP2 – 17,0 m (6 miejsce w teście)
  3. Continental WinterContact TS 860 – 17,0 m (1 miejsce w teście)

Najlepiej przyspieszające na śniegu – przeciążenie w trakcie przyspieszania 0-20 km/h

  1. Nokian WR D4 – 0,1901 g (4 miejsce w teście)
  2. Goodyear Ultra Grip 9 – 0,1871 g (2 miejsce w teście)
  3. Michelin Alpin 6 – 0,1867 g (3 miejsce w teście)

Najlepszy uciąg na śniegu – siła napędowa

  1. Nokian WR D4 – 349,9 daN (4 miejsce w teście)
  2. Michelin Alpin 6 – 343,8 daN (3 miejsce w teście)
  3. Dębica Frigo HP2 – 342,2 daN (6 miejsce w teście)

Najszybsze na śniegu – czas przejazdu toru o długości 1500 m

  1. Nokian WR D4 – 86,0 s (4 miejsce w teście)
  2. Continental WinterContact TS 860 – 86,6 s (1 miejsce w teście)
  3. Goodyear Ultra Grip 9 – 87,8 s (2 miejsce w teście)

Wyniki opon zimowych na mokrym asfalcie

Najlepiej hamujące na mokro – droga hamowania ze 100 km/h

  1. Continental WinterContact TS 860 – 48,1 m (1 miejsce w teście)
  2. Michelin Alpin 6 – 51,4 m (3 miejsce w teście)
  3. Goodyear Ultra Grip 9 – 52,2 m (2 miejsce w teście)

Najlepsze na mokre zakręty – przeciążenie w trakcie jazdy po mokrym okręgu

  1. Continental WinterContact TS 860 – 0,734 g (1 miejsce w teście)
  2. Goodyear Ultra Grip 9 – 0,713 g (2 miejsce w teście)
  3. Michelin Alpin 6 – 0,703 g (3 miejsce w teście)

Najbardziej odporne na aquaplaning – prędkość aquaplaningu wzdłużnego

  1. Pirelli Cinturato Winter – 80,8 km/h (5 miejsce w teście)
  2. Goodyear Ultra Grip 9 – 79,2 km/h (2 miejsce w teście)
  3. Continental WinterContact TS 860 – 76,7 km/h (1 miejsce w teście)

Najlepsze na kałuże w zakręcie – przeciążenie boczne w aquaplaningu poprzecznym

  1. Goodyear Ultra Grip 9 – 3,60 m/s² (2 miejsce w teście)
  2. Pirelli Cinturato Winter – 3,48 m/s² (5 miejsce w teście)
  3. Nokian WR D4 – 3,06 m/s² (4 miejsce w teście)

Najszybsze na mokrym asfalcie – czas przejazdu toru o długości 1823 m

  1. Continental WinterContact TS 860 – 88,0 s (1 miejsce w teście)
  2. Goodyear Ultra Grip 9 – 89,7 s (2 miejsce w teście)
  3. Michelin Alpin 6 – 91,5 s (3 miejsce w teście)

Wyniki opon zimowych na suchym asfalcie

Najlepiej hamujące na sucho – droga hamowania ze 100 km/h

  1. Continental WinterContact TS 860 – 42,6 m (1 miejsce w teście)
  2. Michelin Alpin 6 – 43,8 m (3 miejsce w teście)
  3. Nokian WR D4 – 43,9 m (4 miejsce w teście)

Najcichsze – głośność zewnętrzna przy prędkości 50 km/h

  1. Continental WinterContact TS 860 – 65,0 dB (1 miejsce w teście)
  2. Goodyear Ultra Grip 9 – 65,4 dB (2 miejsce w teście)
  3. Firestone Winterhawk 3 – 65,9 dB (8 miejsce w teście)

Najlepsza precyzja prowadzenia – właściwości jezdne

  1. Continental WinterContact TS 860 – 14,188 pkt (1 miejsce w teście)
  2. Goodyear Ultra Grip 9 – 14,157 pkt (2 miejsce w teście)
  3. Michelin Alpin 6 – 14,000 pkt (3 miejsce w teście)

Najszybsze na suchym asfalcie – czas przejazdu toru o długości 1650 m

  1. Continental WinterContact TS 860 – 54,5 s (1 miejsce w teście)
  2. Goodyear Ultra Grip 9 – 54,6 s (2 miejsce w teście)
  3. Michelin Alpin 6 – 54,9 s (3 miejsce w teście)

Najbardziej energooszczędne – współczynnik oporów toczenia

  1. Nokian WR D4 – 0,768 (4 miejsce w teście)
  2. Continental WinterContact TS 860 – 0,791 (1 miejsce w teście)
  3. Dębica Frigo HP2 – 0,831 (6 miejsce w teście)

OPONY WIELOSEZONOWE

Wyniki opon wielosezonowych na śniegu

Najlepiej hamujące na śniegu – droga hamowania 50-0 km/h

  1. Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 25,4 m (4 miejsce w teście)
  2. Hankook Kinergy 4S² H750 – 26,4 m (6 miejsce w teście)
  3. Continental AllSeasonContact – 26,4 m (1 miejsce w teście)

Najlepiej przyspieszające na śniegu – dystans 0-20 km/h

  1. Yokohama BluEarth-4S AW21 – 7,23 m (5 miejsce w teście)
  2. Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 7,28 m (4 miejsce w teście)
  3. Continental AllSeasonContact – 7,30 m (1 miejsce w teście)

Najlepszy uciąg na śniegu – siła napędowa

  1. Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 346,7 daN (4 miejsce w teście)
  2. Yokohama BluEarth-4S AW21 – 344,7 daN (5 miejsce w teście)
  3. Continental AllSeasonContact – 344,2 daN (1 miejsce w teście)

Najszybsze na śniegu – czas przejazdu toru o długości 1450 m

  1. Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 76,0 s (4 miejsce w teście)
  2. Continental AllSeasonContact – 76,2 s (1 miejsce w teście)
  3. Michelin CrossClimate+ – 76,4 s (2 miejsce w teście)

Wyniki opon zimowych na mokrym asfalcie

Najlepiej hamujące na mokro – droga hamowania ze 100 km/h

  1. Michelin CrossClimate+ – 52,4 m (2 miejsce w teście)
  2. Bridgestone Weather Control A005 – 53,2 m (3 miejsce w teście)
  3. Continental AllSeasonContact – 64,0 m (1 miejsce w teście)

Najlepsze na mokre zakręty – przeciążenie w trakcie jazdy po mokrym okręgu

  1. Bridgestone Weather Control A005 – 0,797 g (3 miejsce w teście)
  2. Continental AllSeasonContact – 0,795 g (1 miejsce w teście)
  3. Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 0,786 g (4 miejsce w teście)

Najbardziej odporne na aquaplaning – prędkość aquaplaningu wzdłużnego

  1. Continental AllSeasonContact – 76,9 km/h (1 miejsce w teście)
  2. Bridgestone Weather Control A005 – 74,2 km/h (3 miejsce w teście)
  3. Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 72,0 km/h (4 miejsce w teście)

Najlepsze na kałuże w zakręcie – przeciążenie boczne w aquaplaningu poprzecznym

  1. Continental AllSeasonContact – 3,11 m/s² (1 miejsce w teście)
  2. Bridgestone Weather Control A005 – 2,84 m/s² (3 miejsce w teście)
  3. Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 2,53 m/s² (4 miejsce w teście)

Najszybsze na mokrym asfalcie – czas przejazdu toru o długości 1823 m

  1. Michelin CrossClimate+ – 91,4 s (2 miejsce w teście)
  2. Bridgestone Weather Control A005 – 91,5 s (3 miejsce w teście)
  3. Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 91,6 s (4 miejsce w teście)

Wyniki opon zimowych na suchym asfalcie

Najlepiej hamujące na sucho – droga hamowania ze 100 km/h

  1. Bridgestone Weather Control A005 – 39,9 m (3 miejsce w teście)
  2. Michelin CrossClimate+ – 40,5 m (2 miejsce w teście)
  3. Kormoran All Season – 43,2 m (7 miejsce w teście)

Najcichsze – głośność zewnętrzna przy prędkości 50 km/h

  1. Kormoran All Season – 63,0 dB (7 miejsce w teście)
  2. Bridgestone Weather Control A005 – 64,5 dB (3 miejsce w teście)
  3. Continental AllSeasonContact – 64,6 dB (1 miejsce w teście)

Najlepsza precyzja prowadzenia – właściwości jezdne

  1. Michelin CrossClimate+ – 7,500 pkt (2 miejsce w teście)
  2. Bridgestone Weather Control A005 – 6,750 pkt (3 miejsce w teście)
  3. Continental AllSeasonContact – 6,750 pkt (1 miejsce w teście)

Najszybsze na suchym asfalcie – czas przejazdu toru o długości 1650 m

  1. Michelin CrossClimate+ – 54,32 s (2 miejsce w teście)
  2. Bridgestone Weather Control A005 – 64,43 s (3 miejsce w teście)
  3. Continental AllSeasonContact – 54,54 s (1 miejsce w teście)

Najbardziej energooszczędne – współczynnik oporów toczenia

  1. Hankook Kinergy 4S² H750 – 0,799 (6 miejsce w teście)
  2. Kormoran All Season – 0,800 (7 miejsce w teście)
  3. Continental AllSeasonContact – 0,802 (1 miejsce w teście)

Przeczytaj więcej o oponach w naszych materiałach:

Jakie opony zwyciężają w międzynarodowych testach?

Nasz test 8 opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16

Wady i zalety opon wielosezonowych

Oceny czytelników
[Głosów: 14 Średnia: 1.9]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here