W poszukiwaniu najlepszego ogumienia na konkretne warunki sprawdzamy, jakie wyniki uzyskują opony w poszczególnych konkurencjach testowych.
Sztuką wyprodukowania dobrej opony zimowej czy wielosezonowej jest znalezienie kompromisu pomiędzy właściwościami na suchym i mokrym asfalcie oraz śniegu. Testy opon zwyciężają najlepiej zbilansowane produkty, które zapewniają najbardziej wyrównany poziom bezpieczeństwa we wszystkich warunkach. Jednak wielu kierowców zastanawia się, która opona będzie lepsza na śniegu, a która najszybciej zahamuje na mokrym asfalcie. Dla innych z kolei ważnym parametrem jest np. głośność. Poniżej prezentujemy trzy kolejne lokaty uzyskane w każdej konkurencji testowej przez opony biorące udział w ostatnich porównaniach. Dodatkowo wskazujemy miejsce, które dana opona zajęła w teście.
OPONY ZIMOWE
Wyniki opon zimowych na śniegu
Najlepiej hamujące na śniegu – droga hamowania 40-0 km/h
- Goodyear Ultra Grip 9 – 16,9 m (2 miejsce w teście)
- Dębica Frigo HP2 – 17,0 m (6 miejsce w teście)
- Continental WinterContact TS 860 – 17,0 m (1 miejsce w teście)
Najlepiej przyspieszające na śniegu – przeciążenie w trakcie przyspieszania 0-20 km/h
- Nokian WR D4 – 0,1901 g (4 miejsce w teście)
- Goodyear Ultra Grip 9 – 0,1871 g (2 miejsce w teście)
- Michelin Alpin 6 – 0,1867 g (3 miejsce w teście)
Najlepszy uciąg na śniegu – siła napędowa
- Nokian WR D4 – 349,9 daN (4 miejsce w teście)
- Michelin Alpin 6 – 343,8 daN (3 miejsce w teście)
- Dębica Frigo HP2 – 342,2 daN (6 miejsce w teście)
Najszybsze na śniegu – czas przejazdu toru o długości 1500 m
- Nokian WR D4 – 86,0 s (4 miejsce w teście)
- Continental WinterContact TS 860 – 86,6 s (1 miejsce w teście)
- Goodyear Ultra Grip 9 – 87,8 s (2 miejsce w teście)
Wyniki opon zimowych na mokrym asfalcie
Najlepiej hamujące na mokro – droga hamowania ze 100 km/h
- Continental WinterContact TS 860 – 48,1 m (1 miejsce w teście)
- Michelin Alpin 6 – 51,4 m (3 miejsce w teście)
- Goodyear Ultra Grip 9 – 52,2 m (2 miejsce w teście)
Najlepsze na mokre zakręty – przeciążenie w trakcie jazdy po mokrym okręgu
- Continental WinterContact TS 860 – 0,734 g (1 miejsce w teście)
- Goodyear Ultra Grip 9 – 0,713 g (2 miejsce w teście)
- Michelin Alpin 6 – 0,703 g (3 miejsce w teście)
Najbardziej odporne na aquaplaning – prędkość aquaplaningu wzdłużnego
- Pirelli Cinturato Winter – 80,8 km/h (5 miejsce w teście)
- Goodyear Ultra Grip 9 – 79,2 km/h (2 miejsce w teście)
- Continental WinterContact TS 860 – 76,7 km/h (1 miejsce w teście)
Najlepsze na kałuże w zakręcie – przeciążenie boczne w aquaplaningu poprzecznym
- Goodyear Ultra Grip 9 – 3,60 m/s² (2 miejsce w teście)
- Pirelli Cinturato Winter – 3,48 m/s² (5 miejsce w teście)
- Nokian WR D4 – 3,06 m/s² (4 miejsce w teście)
Najszybsze na mokrym asfalcie – czas przejazdu toru o długości 1823 m
- Continental WinterContact TS 860 – 88,0 s (1 miejsce w teście)
- Goodyear Ultra Grip 9 – 89,7 s (2 miejsce w teście)
- Michelin Alpin 6 – 91,5 s (3 miejsce w teście)
Wyniki opon zimowych na suchym asfalcie
Najlepiej hamujące na sucho – droga hamowania ze 100 km/h
- Continental WinterContact TS 860 – 42,6 m (1 miejsce w teście)
- Michelin Alpin 6 – 43,8 m (3 miejsce w teście)
- Nokian WR D4 – 43,9 m (4 miejsce w teście)
Najcichsze – głośność zewnętrzna przy prędkości 50 km/h
- Continental WinterContact TS 860 – 65,0 dB (1 miejsce w teście)
- Goodyear Ultra Grip 9 – 65,4 dB (2 miejsce w teście)
- Firestone Winterhawk 3 – 65,9 dB (8 miejsce w teście)
Najlepsza precyzja prowadzenia – właściwości jezdne
- Continental WinterContact TS 860 – 14,188 pkt (1 miejsce w teście)
- Goodyear Ultra Grip 9 – 14,157 pkt (2 miejsce w teście)
- Michelin Alpin 6 – 14,000 pkt (3 miejsce w teście)
Najszybsze na suchym asfalcie – czas przejazdu toru o długości 1650 m
- Continental WinterContact TS 860 – 54,5 s (1 miejsce w teście)
- Goodyear Ultra Grip 9 – 54,6 s (2 miejsce w teście)
- Michelin Alpin 6 – 54,9 s (3 miejsce w teście)
Najbardziej energooszczędne – współczynnik oporów toczenia
- Nokian WR D4 – 0,768 (4 miejsce w teście)
- Continental WinterContact TS 860 – 0,791 (1 miejsce w teście)
- Dębica Frigo HP2 – 0,831 (6 miejsce w teście)
OPONY WIELOSEZONOWE
Wyniki opon wielosezonowych na śniegu
Najlepiej hamujące na śniegu – droga hamowania 50-0 km/h
- Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 25,4 m (4 miejsce w teście)
- Hankook Kinergy 4S² H750 – 26,4 m (6 miejsce w teście)
- Continental AllSeasonContact – 26,4 m (1 miejsce w teście)
Najlepiej przyspieszające na śniegu – dystans 0-20 km/h
- Yokohama BluEarth-4S AW21 – 7,23 m (5 miejsce w teście)
- Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 7,28 m (4 miejsce w teście)
- Continental AllSeasonContact – 7,30 m (1 miejsce w teście)
Najlepszy uciąg na śniegu – siła napędowa
- Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 346,7 daN (4 miejsce w teście)
- Yokohama BluEarth-4S AW21 – 344,7 daN (5 miejsce w teście)
- Continental AllSeasonContact – 344,2 daN (1 miejsce w teście)
Najszybsze na śniegu – czas przejazdu toru o długości 1450 m
- Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 76,0 s (4 miejsce w teście)
- Continental AllSeasonContact – 76,2 s (1 miejsce w teście)
- Michelin CrossClimate+ – 76,4 s (2 miejsce w teście)
Wyniki opon wielosezonowych na mokrym asfalcie
Najlepiej hamujące na mokro – droga hamowania ze 100 km/h
- Michelin CrossClimate+ – 52,4 m (2 miejsce w teście)
- Bridgestone Weather Control A005 – 53,2 m (3 miejsce w teście)
- Continental AllSeasonContact – 64,0 m (1 miejsce w teście)
Najlepsze na mokre zakręty – przeciążenie w trakcie jazdy po mokrym okręgu
- Bridgestone Weather Control A005 – 0,797 g (3 miejsce w teście)
- Continental AllSeasonContact – 0,795 g (1 miejsce w teście)
- Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 0,786 g (4 miejsce w teście)
Najbardziej odporne na aquaplaning – prędkość aquaplaningu wzdłużnego
- Continental AllSeasonContact – 76,9 km/h (1 miejsce w teście)
- Bridgestone Weather Control A005 – 74,2 km/h (3 miejsce w teście)
- Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 72,0 km/h (4 miejsce w teście)
Najlepsze na kałuże w zakręcie – przeciążenie boczne w aquaplaningu poprzecznym
- Continental AllSeasonContact – 3,11 m/s² (1 miejsce w teście)
- Bridgestone Weather Control A005 – 2,84 m/s² (3 miejsce w teście)
- Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 2,53 m/s² (4 miejsce w teście)
Najszybsze na mokrym asfalcie – czas przejazdu toru o długości 1823 m
- Michelin CrossClimate+ – 91,4 s (2 miejsce w teście)
- Bridgestone Weather Control A005 – 91,5 s (3 miejsce w teście)
- Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 – 91,6 s (4 miejsce w teście)
Wyniki opon wielosezonowych na suchym asfalcie
Najlepiej hamujące na sucho – droga hamowania ze 100 km/h
- Bridgestone Weather Control A005 – 39,9 m (3 miejsce w teście)
- Michelin CrossClimate+ – 40,5 m (2 miejsce w teście)
- Kormoran All Season – 43,2 m (7 miejsce w teście)
Najcichsze – głośność zewnętrzna przy prędkości 50 km/h
- Kormoran All Season – 63,0 dB (7 miejsce w teście)
- Bridgestone Weather Control A005 – 64,5 dB (3 miejsce w teście)
- Continental AllSeasonContact – 64,6 dB (1 miejsce w teście)
Najlepsza precyzja prowadzenia – właściwości jezdne
- Michelin CrossClimate+ – 7,500 pkt (2 miejsce w teście)
- Bridgestone Weather Control A005 – 6,750 pkt (3 miejsce w teście)
- Continental AllSeasonContact – 6,750 pkt (1 miejsce w teście)
Najszybsze na suchym asfalcie – czas przejazdu toru o długości 1650 m
- Michelin CrossClimate+ – 54,32 s (2 miejsce w teście)
- Bridgestone Weather Control A005 – 64,43 s (3 miejsce w teście)
- Continental AllSeasonContact – 54,54 s (1 miejsce w teście)
Najbardziej energooszczędne – współczynnik oporów toczenia
- Hankook Kinergy 4S² H750 – 0,799 (6 miejsce w teście)
- Kormoran All Season – 0,800 (7 miejsce w teście)
- Continental AllSeasonContact – 0,802 (1 miejsce w teście)
Przeczytaj więcej o oponach w naszych materiałach:
Jakie opony zwyciężają w międzynarodowych testach?