Ford Mustang CS850GT to brytyjska odpowiedź na 771-konnego Shelby GT500. Ma prawie 900 KM, ręczną skrzynię biegów i tylny napęd. Zobacz test tego auta.

Aktualna odsłona Forda Mustanga jest dostępna w Europie w dwóch wersjach z silnikiem V8 pod maską: 450-konnej GT oraz 460-konnej Mach 1. Większy wybór mają amerykańscy klienci – na rodzimym rynku ten model występuje również w odmianie 2.3 EcoBoost o mocy 314 KM oraz topowym wariancie Shelby GT500 z potężnym motorem 5.2 V8 z kompresorem (771 KM).

Ze względu na brak najmocniejszej wersji w europejskiej gamie marki, londyńska firma Clive Sutton postanowiła przygotować alternatywę dla modelu Shelby GT500. Opisywany Ford Mustang CS850GT został poddany kompleksowym modyfikacjom. Zmieniony wygląd nadwozia i subtelne dodatki we wnętrzu zdradzają, że nie jest to fabryczne auto, natomiast nawet krótka przejażdżka potwierdza te przypuszczenia.

„Sercem” Mustanga CS850GT jest 5-litrowe V8, które dzięki kompresorowi osiąga 859 KM i 902 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, a moc trafia w całości na tylne koła, co wymaga od kierowcy pewnej ręki. Za gotowe auto trzeba zapłacić minimum 115 000 funtów, czyli ok. 615 000 zł.

Jeśli zaciekawił Was ten samochód i chcecie dowiedzieć się o nim więcej, to zachęcamy do obejrzenia recenzji przygotowanej przez Rory’ego Reida, znanego z Top Gear:

Sprawdź polski cennik Forda Mustanga:

Ford Mustang – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here