UżywaneOpinieUżywane Mitsubishi L200 IV (2006-2015) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Mitsubishi L200 IV (2006-2015) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Mitsubishi L200 jest obecnie jednym z niewielu oferowanych w salonach pick-upów. Jak wypada trwałość czwartej generacji modelu? Oto opinie o używanym Mitsubishi L200 IV.

Sztandarowy pick-up Mitsubishi swoje początki datuje na lata 70., lecz dopiero opisywane czwarte wcielenie zdobyło zauważalną popularność w Polsce. Niezłe wyniki sprzedaży stanowiły pokłosie rozsądnie skalkulowanej ceny zakupu z możliwością odliczenia pełnego podatku VAT. Na fali wówczas obowiązujących przepisów skorzystały też inne japońskie pick-upy, jak Nissan Navara III lub Toyota Hilux VII. Mitsubishi L200 IV prezentowało się szczególnie atrakcyjnie zwłaszcza na tle tego pierwszego, choć według wielu innych opinii zaokrąglone nadwozie niezbyt pasowało do roboczego charakteru auta. Nie należy po nim wnosić, że L200 ustępuje od konkurentów technologią napędu. Wręcz przeciwnie, inżynierowie zamontowali tu zaawansowany i wybitnie działający układ Super Select umożliwiający dołączenie przedniego napędu za pośrednictwem centralnego mechanizmu różnicowego nawet podczas szybkiej jazdy po asfalcie (do 100 km/h). Dostępne były również blokady dyferencjałów oraz reduktor. Wybrane, głównie typowo robocze specyfikacje Mitsubishi L200 otrzymały uproszczony napęd 4×4 z dołączaniem przedniej osi na sztywno (Easy Select). Auto sprzedawano z trzema rodzajami kabiny: Single Cab (2-drzwiowa, 2-osobowa), Club Cab (2-drzwiowa, 4-osobowa) i Double Cab (4-drzwiowa, 5-osobowa). Ostatnia występowała z dwiema długościami przestrzeni ładunkowej – standardowej i wydłużonej o 18 cm (od 2009 r.).

Mitsubishi L200 IV
Nie wszystkie samochody posiadają przydatne zabudowy przestrzeni ładunkowej. Ich rodzajów jest bardzo dużo: od „płaskich” rolet po oszklone, wysokie nadbudówki. Ceny wahają się od 3 do nawet 12 tys. zł.

Aktualnie dostępność używanych Mitsubishi L200 jest mocno ograniczona. Japoński pick-up nadal cieszy się prestiżem z uwagi na to, że pozostał jednym z niewielu aut tej klasy oferowanych nadal w salonach. Z tego względu auta opisywanej generacji potrafią kosztować nawet 50 tys. zł i więcej. Jak wypada ten model pod kątem niezawodności i użyteczności na co dzień? Komu lepiej nie rekomendować samochodu tego typu? Poznajmy opinie użytkowników używanych Mitsubishi L200.

Mitsubishi L200 IV
Świetny napęd 4×4 i aż 20-centymetrowy prześwit nie pozostawiają wątpliwości, że Mitsubishi L200 to auto do wymagającego terenu.

Używane Mitsubishi L200 IV – wnętrze

Na desce rozdzielczej, podobnie jak na karoserii, dominują okrągłe kształty. W samochodach sprzed modernizacji (do 2010 r.) pokuszono się nawet o niebieskie podświetlenie niektórych elementów, takich jak wskaźniki, wyświetlacze czy pokrętła obsługi klimatyzacji. W nowszych autach pojawiły się bardziej stonowane barwy tych elementów – czy słusznie, czy nie, zależy od indywidualnych gustów. Charakterystyczna, umieszczona po prawej stronie lewarka biegów dźwignia służy do zmiany ustawień pracy napędu na 4 koła. Jakość użytych do wykończenia materiałów pozostaje niezła, choć przeważają twarde tworzywa (nieźle odporne na zużycie). We wszystkich L200 znajdziemy klimatyzację, komputer pokładowy i centralny zamek. Topowe odmiany Instyle oferują wyposażenie godne dużych, luksusowych SUV-ów.

Najczęściej spotykane Mitsubishi L200 z 4-drzwiową kabiną homologowano na 5 osób. Komfort jazdy jest jednak ograniczony z uwagi na słabe wyprofilowanie siedzisk foteli i kanapy, a także zbyt pionowe ustawienie oparcia w drugim rzędzie. Dobrze, że przynajmniej na wyposażeniu znalazły się podłokietniki (z tyłu – wysuwany ze środkowej części oparcia kanapy). Przestrzeń ładunkowa L200 z podwójną kabiną mierzy od 1,3 do 1,5 m na długość, prawie 1,5 m na szerokość (niecałe 1,1 m między nadkolami) i 46 cm na wysokość. W autach z krótszymi kabinami można liczyć na więcej dostępnych centymetrów. „Pakę” wyłożono łatwym do umycia i odpornym na ścieranie tworzywem. Wielu użytkowników skarży się jednak na wadliwe mocowania tzw. nadbudówek (ocierają o lakier karoseryjny) i niską trwałość zamków tylnej burty.

Mitsubishi L200 IV – wymiary przestrzeni ładunkowej
Długość Szerokość/szerokość między wnękami kół Wysokość
Single Cab 2220 mm 1470/1085 mm 405 mm
Club Cab 1805 mm 1470/1085 mm 460 mm
Double Cab (standardowa) 1325 mm 1470/1085 mm 460 mm
Double Cab (wydłużona) 1505 mm 1470/1085 mm 460 mm

Używane Mitsubishi L200 IV – silniki

Mitsubishi L200 IV sprzedawano tylko z jednym silnikiem wysokoprężnym – 4-cylindrowym 2.5 DI-D z wtryskiem common rail i „pełnym” osprzętem: kołem dwumasowym, turbo ze zmienną geometrią i filtrem DPF (nawet w najstarszych odmianach). Jednostka rozwija 136 KM i 314 Nm momentu obrotowego. W 2008 r. ofertę uzupełnił wariant High Power o mocy 178 KM i momentem obrotowym 400 Nm. Łączono go, poza 5-biegową skrzynią ręczną, także z 5-stopniowym automatem. Silnik słynie z dość głośnej pracy, którą rekompensuje dobrym poziomem niezawodności. Wysokoprężnym L200 nie sposób jednak zejść ze spalaniem poniżej 10 l/100 km – lepiej się nastawić na kilkanaście litrów w cyklu mieszanym.

Mitsubishi L200 IV silnik
Silnika 2.5 DI-D nie montowano w żadnym innym modelu marki poza bazującym na L200 Mitsubishi Pajero Sport II.

Używane Mitsubishi L200 IV – opinie użytkowników

 Zalety 

„Chwalę układ Super Select – umożliwia dopięcie przedniego napędu do 100 km/h. Przydaje się też poza asfaltem”

„L200 sprawdza się w eksploatacji, do której go przewidziano – czyli w terenie, z ładunkiem na pace”

„136 KM wystarcza do żwawego napędzania pick-upa, nawet z podłączoną przyczepą”

„Świetny ogląd na otoczenie wokół samochodu. Plus za wielkie lusterka boczne”

 Wady 

„Pali jak smok. L200 2.5 DI-D (178 KM) nie sposób zejść poniżej 10 l/100 km. W mieście jest to nawet 16 l/100 km”

„Zderzak rozlatuje się po lekkim uderzeniu. Tylnego w ogóle nie ma. Niezbyt bojowy ten pick-up”

„Czarny lakier obnaża wszelkie rysy na nadwoziu. Jest ich bardzo dużo mimo młodego wieku”

„Auto 10-letnie, a podwozie skorodowane jak w 2 razy starszym. Zaraz się złamie na pół”

Używane Mitsubishi L200 IV – awaryjność, typowe usterki

Usterkami wykraczającymi poza sferę tych wynikających z zużycia eksploatacyjnego były defekty w pracy silnika powstałe wskutek montowania przez Mitsubishi wadliwego oprogramowania sterującego. Należały do nich np. zbyt wysokie lub nierówne obroty na biegu jałowym czy problemy z filtrem cząstek stałych. Oprócz tego zdarzały się awarie paska wałków wyrównoważających oraz sprzęgieł (zazwyczaj w samochodach intensywnie eksploatowanych pod obciążeniem). Wielu właścicieli krajowych L200 IV wytyka wadę fabryczną układu paliwowego, którego pompa paliwowa nie została przystosowana do pracy w polskich warunkach zimowych. Efekt: zamarzające paliwo, nawet w niewielkich temperaturach minusowych (-5ºC). Niektórzy użytkownicy rozwiązali ten problem, montując uniwersalny podgrzewacz filtra paliwa za 100-150 zł. Oprócz tego należy się nastawić na częste interwencje w układ hamulcowy (pracuje w aucie ważącym ok. 2 tony) i, rzadziej, w doglądanie tylnych resorów i dyferencjałów. L200 nie omija także korozja, lecz do destrukcji, jaką wyrządza chociażby w Nissanie Navarze D40, zdecydowanie tu daleko. Lepiej przed zakupem obejrzeć ramę, a po kupnie porządnie zabezpieczyć.

Mitsubishi L200 napęd 4x4
Oto cztery tryby pracy napędu 4×4: 2H (tylko na tył), 4H (także na przód), 4HLc (blokada centralnego mechanizmu różnicowego) i 4LLc (dodatkowo reduktor).

Używane Mitsubishi L200 IV – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN znajduje się na tabliczce umieszczonej po prawej stronie przegrody czołowej.

Mitsubishi L200 IV numer VIN

Używane Mitsubishi L200 IV – sytuacja rynkowa, ceny

Ceny L200 IV startują od 27 tys. zł i szybko rosną do 30-40 tys. zł za samochody przedliftowe. Samochody po modernizacji z reguły kosztują 50-60 tys. zł, najdroższe nawet 70 tys. zł. W ogłoszeniach trafiają się ubogie odmiany z 2-drzwiową kabiną oraz auta przystosowane do off-roadu.

Używane Mitsubishi L200 IV – podsumowanie

Model godny rozpatrzenia dla osoby poszukującej pick-upa, czyli preferującej użytkowanie auta poza asfaltem, do przewożenia ładunków lub ciągnięcia przyczep. Ogromną rolę gra tutaj świetny napęd Super Select i pokaźny prześwit. L200 niezbyt nadaje się w trasę czy do miasta i należy zdawać sobie z tego sprawę. Raczej nie sprawdzi się też w roli auta rodzinnego.

Redakcja poleca inne artykuły o używanych Mitsubishi:

Używane Mitsubishi Outlander II (2006-2012) – opinie użytkowników

Używane Mitsubishi Pajero III (1999-2006) – opinie użytkowników

Mitsubishi L200 IV

Mitsubishi L200 IV – wymiary, pojemność przestrzeni ładunkowej
Dł./szer./wys. 500-526/175-182/176-178 cm
Rozstaw osi 300 cm
Pojemność skrzyni ładunkowej 880-1020 l
Mitsubishi L200 IV – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 2.5 DI-D 2.5 DI-D
Pojemność 2477 cm³ 2477 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 136 KM 178 KM
Maks. moment 314 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,5 s 13,6 s
Prędkość maks. 172 km/h 179 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,9 l/100 km 9,1 l/100 km

Używane Mitsubishi L200 IV – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji