UżywaneOpinieUżywane Audi Q3 II (od 2018 r.) - opinie, dane techniczne,...

Używane Audi Q3 II (od 2018 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Jeśli ktoś szuka kompaktowego crossovera i zależy mu na marce premium, powinien zwrócić uwagę na Audi Q3 drugiej generacji. Jakie są opinie o tym aucie i czy warto rozważyć jego zakup?

Po sukcesie pierwszej generacji i ogromnym wzroście popularności kompaktowych SUV-ów na rynku, Audi postanowiło w 2018 roku zaprezentować drugą generację modelu Q3. Dla jednych jest to fanaberia, dla innych ciekawa alternatywa dla podobnych, ale mimo wszystko skromniejszych i mniej wyszukanych aut z tego samego segmentu. Z crossoverami jest jak z zegarkami. Jedni wolą mieć droższy, ładniejszy i bardziej imponujący czasomierz, którego inni będą podziwiać i trochę zazdrościć, choć tak naprawdę o wiele tańszy zegarek spełniałby dokładnie to samo zadanie. Tak samo jest z Q3, który jest droższą, lepiej wyposażoną i oferującą szerszą paletę wersji i silników, wersją np. Volkswagena T-Roca. Czy warto dopłacać? Czy używane Audi Q3 II może być alternatywą dla nowych modeli w podobnej cenie? Poznajmy to auto bliżej zaczynając od stylistyki.

Audi Q3 II - tył
Dynamiczna sylwetka idzie w parze z pakietem S line – zdecydowanie najczęściej spotykanym w ogłoszeniach.

Używane Audi Q3 II – wymiary, nadwozie

Jeśli chodzi o stylistykę, Audi Q3 II to bardzo zgrabnie narysowane auto, które co prawda nie wzbudza zachwytów wśród obserwatorów, ale w odpowiedniej konfiguracji na pewno zwróci na siebie uwagę i wyróżni się z tłumu. Mocno symetryczne kształty ze sporą ilością przetłoczeń i zdecydowanych linii dodają dynamizmu i agresywnego wyglądu. Z przodu dominuje duży grill z tradycyjnym logo, który w wersji S line otoczony jest z dwóch stron dużymi wlotami powietrza w zderzaku (a raczej ich atrapami). W dolnej części również mamy wąską szczelinę z delikatną listwą. Światła prezentują się bardzo ładnie, z charakterystyczną dla nowych aut tej marki sygnaturą świetlną LED. Linia boczna jest smukła, uwagę zwracają uwydatnione nadkola oraz charakterystyczna pozioma linia, biegnąca od przednich do tylnych kloszu lamp. W odmianie Sportback, która ma linię nawiązującą do nadwozia coupe, linia dachu opada nieco wyraźniej, zaś klapa bagażnika ma zdecydowanie łagodniejszy kształt. Z tyłu z kolei główną rolę gra muskularny zderzak oraz szerokie i strzeliste klosze lamp. Auto mierzy 4484 mm długości, 1856 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Rozstaw osi to 2680 mm.

Audi Q3 II - przód
Można trafić na naprawdę ciekawie skonfigurowane egzemplarze. Możliwości personalizacji w Audi Q3 są dość szerokie.

Używane Audi Q3 II – wnętrze, bagażnik

Również we wnętrzu panuje charakterystyczny, minimalistyczny, mocno symetryczny styl, zaś jakość wykonania jest godna segmentu premium. W większości miejsc trafimy na dobrej jakości materiały i wykończenie, choć to auto kompaktowe i musimy mieć świadomość tego, że w dolnych partiach znajdziemy twarde tworzywa sztuczne, co bardziej kojarzy się z Volkswagenem niż drogim Audi. Mimo to przestrzeń z przodu jest w porządku, a fotel i kierownica mają wiele możliwości regulacji, dzięki czemu kierowca może znaleźć wygodną pozycję. Osoby z tyłu mogą również regulować zarówno kąt siedzenia, jak i ilość miejsca na nogi, co jest świetną cechą dla wyższych pasażerów. Ostatecznie Volvo XC40 wciąż ma więcej miejsca i jest lepszym wyborem, jeśli ktoś szuka niedużego auta rodzinnego. Bagażnik jest jednym z największych (na papierze) w klasie i jest ulepszony przez standardową podłogę o regulowanej wysokości oraz dodatkową elastyczność mechanizmu dzielonego oparcia w stosunku 40:20:40. Pojemność w standardowym układzie to imponujące 530 litrów (nawet 675 litrów po przesunięciu kanapy do przodu), a po złożeniu oparć – 1525 litrów. Dla porównania w wersji Sportback (od 2019 roku) pojemność bagażnika to odpowiednio 530 i 1400 litrów.

Audi Q3 II - deska rozdzielcza
Klasyczna, elegancka, nieźle wykonana i bardzo ergonomiczna deska rozdzielcza przypadnie do gustu fanom minimalizmu.

Dla tych, którzy naprawdę chcą zaimponować sąsiadom, dostępna jest również wspomniana wyżej, bardziej atrakcyjna, nieco sportowa, ale mniej praktyczna wersja Audi Q3 w stylu coupe, znana jako Sportback. Obecnie na rynku używanych egzemplarzy tej wersji jest mniej, ale jeśli ktoś ma ochotę na odrobinę dodatkowego stylu, z pewnością powinien ją sprawdzić. Miejsca nad głową na kanapie jest odrobinę mniej (szczególnie w wersji z oknem dachowym), pojemność bagażnika po złożeniu oparć również jest wyraźnie skromniejsza (niższa linia dachu), ale nadwozie, szczególnie w usportowionej wersji S line, prezentuje się świetnie. Dla kogoś, kto nie potrzebuje dużej ilości przestrzeni z tyłu – w sam raz.

Używane Audi Q3 II – silniki

Jak przystało na Audi i modele z Grupy Volkswagena, wybór silników jest bardzo szeroki i zróżnicowany. Dla mniej wymagających przygotowano jednostkę 1.5 (35 TFSI) o mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm, który jest optymalną propozycją dla tych, którzy nie oczekują sportowych emocji, ale płynnej i oszczędnej jazdy w każdych warunkach. Nieco więcej wigoru i możliwości ma silnik 2.0 (40 TFSI) o mocy 190 KM i momencie obrotowym 320 Nm, który rozpędza Q3-kę od 0 do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy. Dla wymagających jest jeszcze wersja 2.0 (45 TFSI) o mocy 230 lub 245 KM (po 2021 roku) i momencie obrotowym 350 Nm. Tutaj sprint do setki zajmuje 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 233 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 7,6 l/100 km.

Audi Q3 II - silnik
Topowa wersja silnika 2.0 TFSI o mocy 230 KM (potem 245 KM) to świetny kompromis pomiędzy komfortem, dynamiką i rozsądnym spalaniem.

Dla tych, którzy więcej czasu spędzają w trasie, ale nie chcą większego auta w klasycznym wydaniu, przygotowano silnik 2.0 TDI w dwóch wariantach, tj. 35 TDI o mocy 150 KM i 40 TDI o mocy 190 lub 200 KM (po 2020 roku). Moment obrotowy 400 Nm świetnie pasuje do napędu quattro i automatycznej przekładni, co owocuje bardzo dobrymi osiągami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,3 sekundy, prędkość maksymalna to 225 km/h, a średnie spalanie jest w stanie spaść poniżej 7 l/100 km. Alternatywa? Od 2021 roku na rynku jest hybryda plug-in z napędem 1.4 (45 TFSI-e) o mocy systemowej 245 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,3 sekundy, prędkość maksymalna to 210 km/h, a zasięg na pełnej baterii może przekroczyć 50 kilometrów.

Audi Q3 II - silnik
Dla tych, którzy często podróżują, najlepszym wyborem będzie silnik 2.0 TDI.

Nie można zapominać o topowej odmianie RS Q3, którą wyposażono w niemal ikoniczny już silnik pięciocylindrowy 2.5 TFSI. Moc 400 KM i moment obrotowym 480 Nm zamienia tego kompaktowego crossovera w prawdziwego torowego potwora, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4 sekundy i pozwala rozpędzić auto do 250 km/h (ograniczone elektronicznie).

Używane Audi Q3 II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Świetne prowadzenie o sportowym zacięciu (szczególnie z aktywnym zawieszeniem)”.

„Bardzo dobrze wykonane, ergonomiczne i praktyczne wnętrze”.

„Szeroki zakres regulacji siedzeń, również z tyłu”.

„Bogate wyposażenie, choć za wszystko trzeba było dopłacać”.

 Wady 

„Bardzo wysoka cena zakupu zadbanych egzemplarzy”.

„Ciężko znaleźć dobrze wyposażony egzemplarz w dobrym stanie”.

„Większość jednostek benzynowych nie zachwyca oszczędnością paliwa”.

„Sporo błyszczących elementów we wnętrzu (zazwyczaj porysowanych)”.

Używane Audi Q3 II – awaryjność, typowe usterki

Audi Q3 II to świeże auto, które nie doczekało się negatywnych opinii związanych z powtarzającymi się usterkami, ale ze względu na fakt, że to miejski crossover, warto sprawdzić oglądany egzemplarz pod kątem uszkodzeń lakierniczych, rys, odprysków, uszkodzeń felg itp. W wielu wersjach wyposażenia auto wyposażone jest w kosztowne dodatki, nakładki i duże felgi. W większości wnętrz w Q3 zastosowano ciemne tapicerki i materiały odporne na plamy. Niektórzy pierwsi właściciele mogli zamówić pakiet Alcantara na częściach deski rozdzielczej i boczkach drzwi, więc należy upewnić się, że wszystko jest w dobrym stanie, przede wszystkim bez przedarć i dziur.

Audi Q3 II - fotel
Warto dokładnie sprawdzić tapicerkę pod kątem rozdarć czy uszkodzeń. Naprawa może być kosztowna.

Używane Audi Q3 II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Audi Q3 II znajduje się na podszybiu, w lewym dolnym rogu, widoczny przez przednią szybę. Oprócz tego numer VIN znajdziemy przed przednim fotelem pasażera z prawej strony (wytłoczony trwale na nadwoziu) oraz na wzmocnieniu bocznym z prawej strony, pod niewielką klapką, widoczny po podniesieniu maski.

Audi Q3 II - VIN

Używane Audi Q3 II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 250 ogłoszeń dotyczących Audi Q3 II. Przykładowo model z 2020 roku w wersji 2.0 (45 TFSI) i z przebiegiem 23 000 kilometrów to koszt około 190 000 złotych. Za odmianę 1.5 (35 TFSI) z 2019 roku z przebiegiem 40 000 kilometrów trzeba zapłacić 110 000 złotych.

Używane Audi Q3 II – podsumowanie

Nowe auto niższej klasy czy używane, ale bardzo zadbane Audi Q3 II? Jeśli ktoś nie musi mieć auta prosto z salonu i nie przeszkadzają mu przebiegi 20-30 tysięcy kilometrów, powinien zwrócić uwagę na Q3 w dobrej wersji, np. 45 TFSI. Zapas mocy, napęd na cztery koła, bardzo praktyczne i ergonomiczne wnętrze oraz wysoka jakość wykonania. Ceny bywają bardzo wysokie, ale jest spora szansa na znalezienie egzemplarza w idealnym stanie i jeszcze na gwarancji.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Audi:

Używane Audi Q3 I (2011-2018) – opinie użytkowników

Używane Audi Q5 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Audi Q3 II - bok

Audi Q3 II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 448-450/185/156-161 cm
Rozstaw osi 268 cm
Pojemność bagażnika 530-1525 l, Sportback 530-1400 l
Audi Q3 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik 1.5 (35 TFSI) 2.0 (40 TFSI) 2.0 (45 TFSI) 2.5 TFSI (RS) 1.4 (45 TFSI-e) 2.0 (35 TDI) 2.0 (40 TDI)
Pojemność 1498 cm³ 1984 cm³ 1984 cm³ 2480 cm³ 1395 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo + elektr turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 150 KM 190 KM 245 KM 400 KM 245 KM 150 KM 190 KM
Maks. moment 250 Nm 320 Nm 350 Nm 480 Nm 400 Nm 340 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s 7,4 s 6,3 s 4,0 s 7,3 s 9,3 s 8,0 s
Prędkość maks. 211 km/h 220 km/h 233 km/h 250 km/h 210 km/h 211 km/h 221 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,3 l/100km 7,5 l/100km 5,8 l/100 km 9,0 l/100 km 1,7 l/100km (zasięg. elektr. – ok. 51 km) 5,7 l/100 km 5,6 l/100 km

Używane Audi Q3 II – galeria

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji