Dziennikarze Auto Zeitung przebadali właściwości dziewięciu opon letnich w rozmiarze 225/45 R17. Jak nowy produkt firmy Bridgestone – model Turanza 6 – wypadł na tle sprawdzonych opon, takich jak np. Continental PremiumContact 7 czy Michelin Primacy 4+?
W tegorocznym zestawieniu wzięły dział produkty z różnych segmentów rynkowych. W teście uwzględniono opony europejskie, jak i chińskie, koreańskie oraz japońskie. Jednak wszyscy konkurenci pochodzili od znanych kierowcom producentów.
Test opon letnich. Jakie opony wzięły w nim udział?
Opony, które wzięły udział w teście (alfabetycznie):
– Bridgestone Turanza 6
– Continental PremiumContact 7
– Falken ZIEX ZE310 EcoRun
– Firestone Roadhawk 2
– Hankook Ventus S1 Evo 3
– Maxxis Premitra HP5
– Michelin Primacy 4+
– Pirelli Cinturato P7 C2
– Vredestein Ultrac
W tegorocznym zestawieniu uwzględniono ogumienie z różnych przedziałów cenowych. Najtańszą w zestawieniu oponą jest Maxxis – kosztuje 326 zł/szt. Produkty ze średniej półki, takie jak m.in. Firestone czy Falken kosztują odpowiednio 329 zł/szt i 388 zł/szt. Wśród uczestników testu nie zabrakło też produktów segmentu premium. Kupno jednej opony Bridgestone to wydatek 391 zł, a Continentala – 399 zł. Najdroższym produktem w teście okazał się Michelin – w tym przypadku jedna opona kosztuje 445 zł.
Test opon letnich 225/45 R17 – opisy opon
Poniżej prezentujemy krótkie opisy zawierające wnioski o poszczególnych oponach. Także tabelki zawierające wyniki pomiarów dróg hamowania na poszczególnych nawierzchniach.
Bridgestone Turanza 6![Opony Opony](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2024/05/Opony-04-150x150.jpg)
Zaletą nowej opony firmy Bridgestone jest niski współczynnik oporów toczenia. Poza tym produkt wypada poniżej oczekiwań – ma najdłuższą drogę hamowania na sucho i kiepsko radzi sobie na krętym torze. W konkurencjach rozgrywanych na mokrej nawierzchni zdobywa przeciętne noty.
Bridgestone Turanza 6 | |
---|---|
Cena 1 sztuki | 391 zł |
Pomiary na mokrej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 43,2 m |
Pomiary na suchej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 34,8 m |
Continental PremiumContact 7![Opony 05 Opony](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2024/05/Opony-05-150x150.jpg)
Continental deklasuje rywali w konkurencjach hamowania zarówno na mokrym, jak i suchym asfalcie. Ponadto wygrywa w próbach jazdy sportowej na suchym i mokrym torze. Ma też najwyższą przyczepność boczną na mokrej nawierzchni. PremiumContact 7 oferuje kierowcom najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Continental PremiumContact 7 | |
---|---|
Cena 1 sztuki | 399 zł |
Pomiary na mokrej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 39,5 m |
Pomiary na suchej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 32,9 m |
Falken ZIEX ZE310 EcoRun![Opony 01 Opony](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2024/05/Opony-01-150x150.jpg)
Falken w większości konkurencji plasuje się w połowie stawki zdobywając przyzwoite noty, a jedynie nieco słabiej radzi sobie w próbie aquaplaningu wzdłużnego. Taka wyrównana charakterystyka powoduje, że opona jest bezpieczna i nie zaskakuje w żadnej sytuacji. Falken ma najwyższe opory toczenia z całej stawki.
Falken ZIEX ZE310 EcoRun | |
---|---|
Cena 1 sztuki | 388 zł |
Pomiary na mokrej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 43,2 m |
Pomiary na suchej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 34,3 m |
Firestone Roadhawk 2![Opony 06 Opony](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2024/05/Opony-06-150x150.jpg)
Poza zwycięstwem w konkurencji aquaplaningu wzdłużnego, do zalet opon Firestone należy zaliczyć niezły wynik w próbie awaryjnego hamowania na mokrym asfalcie, dobre zachowanie na mokrym torze i wysoki poziom przyczepności bocznej w tych warunkach. Na sucho opona radzi sobie nieco gorzej ale z zachowaniem wymaganego bezpieczeństwa.
Firestone Roadhawk 2 | |
---|---|
Cena 1 sztuki | 329 zł |
Pomiary na mokrej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 43,1 m |
Pomiary na suchej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 34,2 m |
Hankook Ventus S1 Evo 3![Opony 02 Opony](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2024/05/Opony-02-150x150.jpg)
Hankook uzyskuje bardzo dobre rezultaty w konkurencjach hamowania na suchej i mokrej drodze. Ponadto doskonale radzi sobie podczas sportowej jazdy po mokrym torze. W pozostałych konkurencjach koreańska opona otrzymuje dobre noty. Ponadto Hankook emituje niski poziom hałasu na zewnątrz jadącego auta.
Hankook Ventus S1 Evo 3 | |
---|---|
Cena 1 sztuki | 367 zł |
Pomiary na mokrej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 40,9 m |
Pomiary na suchej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 33,3 m |
Maxxis Premitra HP5![Maxxis Maxxis](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2024/05/Maxxis-2-150x150.jpg)
Maxxis dobrze wypada podczas sportowej jazdy po suchym torze. W próbie hamowania w tych warunkach uzyskuje niezłą notę. W konkurencjach rozgrywanych na mokrej nawierzchni Maxxis wypada przeciętnie. Ma za to doskonałą odporność na aquaplaning. Jest najgłośniejszą oponą w zestawieniu i ma kiepskie opory toczenia.
Maxxis Premitra HP5 | |
---|---|
Cena 1 sztuki | 326 zł |
Pomiary na mokrej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 43,3 m |
Pomiary na suchej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 34,2 m |
Michelin Primacy 4+![Opony 07 Opony](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2024/05/Opony-07-150x150.jpg)
Próby na suchej nawierzchni Michelin kończy z przyzwoitymi wynikami. Za to na mokrej drodze radzi sobie znacznie gorzej – zajmuje ostatnie lokaty w konkurencjach hamowania, prowadzenia oraz przyczepności bocznej. Dobrze radzi sobie tylko w próbie aquaplaningu. Opona jest cicha i ma najniższe opory toczenia w stawce.
Michelin Primacy 4+ | |
---|---|
Cena 1 sztuki | 445 zł |
Pomiary na mokrej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 44,6 m |
Pomiary na suchej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 33,6 m |
Pirelli Cinturato P7 C2![Pirelli Pirelli](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2024/05/Pirelli-150x150.jpg)
Pirelli ma krótkie drogi hamowania zarówno na suchym, jak i mokrym asfalcie. Wysokie noty otrzymuje też w konkurencjach jazdy sportowej po mokrym i suchym torze. W pozostałych próbach testowych opona uzyskuje wyniki na dobrym poziomie, dzięki czemu zapewnia ona wysoki poziom bezpieczeństwa.
Pirelli Cinturato P7 C2 | |
---|---|
Cena 1 sztuki | 368 zł |
Pomiary na mokrej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 41,9 m |
Pomiary na suchej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 33,0 m |
Vredestein Ultrac![Opony 08 Opony](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2024/05/Opony-08-150x150.jpg)
Zarówno podczas awaryjnego hamowania, jak i jazdy sportowej na suchym asfalcie Vredestein radzi sobie dobrze. Nieco gorzej hamuje na mokro, za to ma wysoki poziom przyczepności na zakrętach w tych warunkach. Dobrze radzi sobie na mokrym torze. Opona Vredestein jest cicha i ma niskie opory toczenia.
Vredestein Ultrac | |
---|---|
Cena 1 sztuki | 337 zł |
Pomiary na mokrej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 44,1 m |
Pomiary na suchej nawierzchni | |
Droga hamowania ze 100 km/h | 33,7 m |
Ranking opon letnich – wyniki testu
Poniżej prezentujemy klasyfikację końcową tegorocznego testu opon letnich w rozmiarze 225/45 R17 przeprowadzonego przez dziennikarzy niemieckiego magazynu Auto Zeitung.
Klasyfikacja testu opon letnich 2024
- Continental PremiumContact 7 (cena: 399 zł)
- Pirelli Cinturato P7 C2 (cena: 368 zł)
- Hankook Ventus S1 Evo 3 (cena: 367 zł)
- Vredestein Ultrac (cena: 337 zł)
- Firestone Roadhawk 2 (cena: 329 zł)
- Falken ZIEX ZE310 EcoRun (cena: 388 zł)
- Michelin Primacy 4+ (cena: 445 zł)
- Maxxis Premitra HP5 (cena: 326 zł)
- Bridgestone Turanza 6 (cena: 391 zł)
Tegoroczny test opon letnich w rozmiarze 225/45 R17 wygrywa Continental PremiumContact 7. Niemiecka opona uzyskuje bezkonkurencyjne wyniki w próbach hamowania na sucho i mokro zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa. Na drugim miejscu rywalizację kończy opona Pirelli Cinturato P7 C2, która jest dobrze zbilansowana. Ostatnie miejsce na podium zajmuje Hankook Ventus S1 Evo 3, który swój sukces zawdzięcza bardzo dobrym parametrom.
Sklasyfikowana na czwartej pozycji opona Vredestein Ultrac łączy dobre parametry z atrakcyjną ceną. Tegoroczny test na piątym miejscu kończy Firestone Roadhawk 2 – niedroga opona zapewniająca przyzwoity poziom. Za nią rywalizację kończy Falken ZIEX ZE310 EcoRun, którego parametry są na podobnym poziomie, jednak jest on droższy od Firestone’a. Siódma pozycja Michelina Primacy 4+ rozczarowuje. W tym przypadku producent postawił na niskie opory toczenia, kosztem właściwości jezdnych. Na przedostatniej pozycji sklasyfikowano Maxxisa Premitra HP5 – najtańszą w zestawieniu oponę. Tabelę wyników zamyka Bridgestone Turanza 6, co jest niemałym zaskoczeniem. Opona oferuje przeciętne parametry, pomimo to zachowuje wymagany poziom bezpieczeństwa.